Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 134:sta
  1. #61
    Lainaa (mcmies @ Kesä. 15 2006,09:37) kirjoitti
    Paniikissa oleva sarvieläin ei metelistä piittaa. Se ei sen enempiä tutkaile mitään ja pysähtyy lähinnä luotiin. Jos sarvieläin ei ole paniikissa, se taas käsittääkseni karttaa meteliä. Voin toki olla väärässäkin, mutta oma empiirisin menetelmin saatu havaintoaineistoni tukee oletustani.

    Mitä tulee negatiivisten tunteiden herättämiseen, nykyään ei tunnu olevan mitään rajaa sillä, minkä joku kokee negatiiviseksi. Myös suhteellisuudentaju näyttää kadonneen jonnekin.

    Laittomiahan meluputket ovat, ei sitä kukaan kiistä. Meluputkien osalta lain rajoitukset ovat uusissa fillareissa tiukat. Ovatko ne esimerkiksi Suomen olosuhteisiin perustellut, on aivan toinen asia. Voi myös kysyä, onko laki oikeassa, jos sen kohderyhmästä arviolta puolet ei tietoisesti noudata sitä. Joku voisi muuten tutkia sitäkin, mikä on moottoripyörän äänen aiheuttaman mielihyvän yhteiskunnallinen vaikutus...

    Kun tätä kukkahattuilua lukee, tekee mieli vetää johtopäätös, että hyvin on marxilainen inkvisitio työnsä tehnyt. Hajota ja hallitse!
    Tee jostain mainitsemastasi asiasta tutkimus.

    Aloita vaikka "marxilaisesta inkvisitiosta"
    Toinen hyvä olisi "korderyhmien lain noudattaminen"

    Mutta niinkuin sanottu, kukaan ei epäile uskoasi.
    Pace and Flow
  2. #62
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 14 2006,22:35) kirjoitti
    Sosiaalidemokratiaan kuuluu, että jos minulla ei ole kivaa, ei sinullakaan saa olla, joten kilvet pois vaan sun moposta.
    Sosiaalidemokratiasta en tiedä, mutta mielestäni se että jollain on erityisen kivaa ei saisi kohtuuttomasti häiritä muita. Kesällä on kuitenkin monessakin kämpässä pakko pitää ikkunoita auki, jolloin tuollaisilla suorilla putkilla viereistä katua ujellettaessa yöllä yli 10k kierrosten on unen loppu herkässä. Ja kun tarpeeksi usean unta häiritsee he alkavat puuttumaan asiaan ja kohta joku keksii taas vaatia moottoripyörien ajokieltoa yöksi taajamissa. Sekö tässä on sitten kivaa?

    Henk.koht. edellä kirjoitettu ei minua häiritse (asun sen verran syheriöisellä kadulla ettei siinä neljääkymppiä kovempaa pysty ajamaan), mutta eppäilen että monia pääkatujen varsilla asuvia häiritsee..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  3. #63
    Lainaa (LaMasquerade @ Kesä. 15 2006,10:25) kirjoitti
    Lainaa (ek@ @ Kesä. 14 2006,22:35) kirjoitti
    Sosiaalidemokratiaan kuuluu, että jos minulla ei ole kivaa, ei sinullakaan saa olla, joten kilvet pois vaan sun moposta.
    Sosiaalidemokratiasta en tiedä, mutta mielestäni se että jollain on erityisen kivaa ei saisi kohtuuttomasti häiritä muita. Kesällä on kuitenkin monessakin kämpässä pakko pitää ikkunoita auki, jolloin tuollaisilla suorilla putkilla viereistä katua ujellettaessa yöllä yli 10k kierrosten on unen loppu herkässä. Ja kun tarpeeksi usean unta häiritsee he alkavat puuttumaan asiaan ja kohta joku keksii taas vaatia moottoripyörien ajokieltoa yöksi taajamissa. Sekö tässä on sitten kivaa?

    Henk.koht. edellä kirjoitettu ei minua häiritse (asun sen verran syheriöisellä kadulla ettei siinä neljääkymppiä kovempaa pysty ajamaan), mutta eppäilen että monia pääkatujen varsilla asuvia häiritsee..
    No, prkl, nyt meni kyllä yöunet. Mua ei huvita enää mikään.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  4. #64
    Hieman menee aiheen vierestä, mutta tiedättekö miten nordslaiffella hoidetaan tuo mittaus? Onko sinne mitään asiaa mölyputkella jos mittaus osuu kohdalle? 95db on raja, mutta paljonko padassa on mittauksessa kierroksia jne?
    Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
    Minusta menee ohi vain nopeammat.
    http://www.veepee.fi/
  5. #65
    Lainaa (Bomber @ Kesä. 15 2006,10:35) kirjoitti
    No, prkl, nyt meni kyllä yöunet. Mua ei huvita enää mikään.
    Tuo oli aika hyvä!
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  6. #66
    Marxilaisesta inkvisitiosta on olemassa useita tutkimuksia. Jos asia kiinnostaa, niitä löytyy mm. yliopistojen kirjastoista. Kerrankin havaitsin todellisen "must-have-itemin": erittäin kookas punainen kirja, jonka selässä luki lehmänkokoisilla valkoisilla kirjaimilla "Communism"!

    Myös siitä, missä määrin lainsäädännöllä voidaan ohjata ihmisten käyttäytymistä keskimäärin vasten heidän tahtoaan, on olemassa tutkimuksia. Niitäkin löytyy kirjastoista. Useimmissa johtopäätökset ovat sangen skeptisiä, sääntelyllä voi vaikuttaa ihmisten moraaliin vain hyvin rajoitetusti.

    Tähän nykyiseen yli-inkvisiittoreiden (vai oliko se yli-insinöörien) vallassa olevaan lainsäädäntöprosessiin liittyy se, että lakeja säädetään ilman kunnollisia täsmälliseen tutkimukseen perustuvia pohjatietoja säädettävistä asioista ja sääntelyn kohderyhmästä. Näkökulma on yleensä kapea. Jos jokin asia pitää kieltää, se kielletään menetelmällä, joka muistuttaa venäläisen ilmatorjuntatykin toimintaa: ammutaan väljällä piipulla iso kasa rautaa taivaalle toivoen, että ainakin joku kuti osuu. Sillä, että samalla ammutaan omiakin, ei ole väliä. Aatteen puolesta on hyväksyttävää tulla ammutuksi.

    Politrukki ei ymmärrä, että viisas on se, joka myöntää, ettei tiedä. Politrukki pelkää, että joku huomaa hänen ymmärtämättömyytensä, ja aloittaa massiivisen inkvisition. Siihen kuuluu erilaisia psykologisia menetelmiä. Toisinajattelijoita koskevia menetelmiä ovat mm. vittuilu, valehtelu ja vetkuttaminen sekä jo kertaalleen mainittu hajota ja hallitse-menetelmä. Uskostaan luopuneita politrukki taputtaa hymyillen päälaelle, eivätkä nämä huomaa, että käteen ei lopulta jäänyt mitään.
    High Stuck Are Wit To
  7. #67
    Itse hommasin Bläkkäriin menneenä talvena Micronin Beta hiilikuitukannut ja heti tilauksen jälkeen rupesi askarruttamaan, että tulikohan hommattua nyt liian äänekkäät mökäpöntöt (vaikke putket olleet edes vielä paikallaan). Noista Micronin Beta vaimentimista kun on ollut "äänekästä" puhetta.

    Nooh, kevät kun koitti ja mopo oli lyönnissä....eikun mopo käyntiin ja....olihan/onhan ne rouheat ne äänet ja jytinää pissaa. Ensimmäisten ajolenkkien aikana kuitenkin yllätyin "positiivisesti" kun äänet ei herättänytkään lenkkeilijöiden/koiranulkoiluttajien/rullaluitelijoiden/yms. huomiota, vaikka odotin tuon korviini kuuluvan juminan herättävän inhotusta/tympääntymistä/ja miksei jossakin tapauksessa ihailuakin kuulijoiden keskuudessa. Ihmettelin omassa pääkopassani asiaa kunnes kaveri kävi ottamassa mopollani tyypit ja kuulin itse nuo ajoäänet sivusta samoin kuin nuo ed.mainitut ulkoilija-lenkkeilijätkin ja äänet ei tod. olleet pahat!

    Näkyy olevan (ainakin joissakin tapauksissa) niin, että joskus tuo pörinäpönttöjen ääni kantautuu oman kypärän sisään paljon kovempana kuin siihen muutaman metrin päähän taikka vielä kauemmaksi.
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
  8. #68
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 14 2006,17:56) kirjoitti
    Pienenä pistettiin pahvisia päristimiä fillarin pinnoihin, ehkä sitä voisi soveltaa tähänkin? Ja aikoinaan oli p-jauhannassa linkki firmaan, joka myi pakoputkenpääpäristimiä ja jossain olen nähnyt pakoputkipillejäkin mainostettavan.
    Vanha totuus kuuluu, että poikia ja miehiä erottaa vain lelujen hinta. Joten niin kauan kun pakoputken päristimet ovat race-pönttöjä halvemmat, kaikki armeijan käyneet valitsevat jälkimmäiset. Niin minäkin.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  9. #69
    Hoh hoijaa.. Jeesusteluksi menee tämäkin jauhanta. Yleensäkään se ei oo pieni hetki, minkä sitä mopon ääntä tarttee kuunnella. Paljon enemmän vituttaa kuunnella krapula aamuna naapurin ruohonleikkuria tai lokkien kirkumista.

    Ei muuta kun tuppi nurin ja menoksi!
    Voi veljet!
  10. #70
    Lainaa (JTTT @ Kesä. 15 2006,21:48) kirjoitti
    Hoh hoijaa.. Jeesusteluksi menee tämäkin jauhanta. Yleensäkään se ei oo pieni hetki, minkä sitä mopon ääntä tarttee kuunnella. Paljon enemmän vituttaa kuunnella krapula aamuna naapurin ruohonleikkuria tai lokkien kirkumista.

    Ei muuta kun tuppi nurin ja menoksi! *
    M O T
    Pace and Flow
  11. #71
    jep, itel on akran sliparit kiinni (xt660) ja ääni sen mukainen, mutta putket ON muutoskatsastettu ilman ongelmia. ÄÄNI on voimaa...
    Yamaha XT660X
  12. #72
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (azteekki @ Kesä. 21 2006,22:59) kirjoitti
    jep, itel on akran sliparit kiinni (xt660) ja ääni sen mukainen, mutta putket ON muutoskatsastettu ilman ongelmia. ÄÄNI on voimaa...
    Vinkkaa ihmeessä mullekin mistä noiita kuuroja katsareita löytyy ;) Vois käydä oman Devilin rännin näyttämässä...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  13. #73
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Kesä. 15 2006,19:12) kirjoitti
    Vanha totuus kuuluu, että poikia ja miehiä erottaa vain lelujen hinta. Joten niin kauan kun pakoputken päristimet ovat race-pönttöjä halvemmat, kaikki armeijan käyneet valitsevat jälkimmäiset. Niin minäkin.
    Entäs inttiä käymättömät naismotoilijat?
  14. #74
    Totuus...

    Siellä missä on ääntä, on voimaa !
    The Real Thing ?
  15. #75
    Juu, Laserin pönttö on pärrässä, kieltämättä joskus tuntuu että vois olla vaikka vähän hiljaisempikin.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  16. #76
    Ketä kiinnostaa mutta kerrompa kuitenkin. Viikko sitten Saksassa kokkareilla esittelivät yhdessä myyntikojussa olevassa HD:ssä tuollaista sähköistä "äänenvaimentajaa" joka pudottaa desibelit 125 --> 80 nappia painamalla. Siisti vekotin, mitä ilmeisimmin tarkoitettu poliiseja varten
    Honda CBR1100XX
  17. #77
    Monenmoisia moponääniä oon kuullu mutta ei oo vielä mikään mopotin kahta poikkeusta lukuunottamatta päässyt mun ärsytysrajan yli. Nää poikkeukset on:
    Naapurin papan kustomi jonka pörinä kuuluu 20m päästä kadulta läpi vaikka on 32db eristävät kuulokkeet päässä ja musa soi normaalivolalla, ikkunat kiinni jne.
    Ja toisena teiniunelmat eli 2 tahtiset enskat tehareiden kanssa, 50-125cc Yleensä noita mopoja vielä kuulee just yöllä kun sais olla hiljastaki. Joku villatpoisänäristäviritetty derbi päästää meinaan sellaset kilinät että ei mitään rajaa.
    Rivinelosen hurina on ku tuutulaulua sen rinnalla vaikka olis vaimentimia ollenkaan.
    Eli olkaa huoleti, kyllä se on se naapurin 15v mopopomperi jonka äänentuotto hermostuttaa ympäristön ennen kun isot pyörät kunhan pidetään ne kierrokset kurissa taajamassa.
    Ja kukapa sitä kymppitonniin asti kierrättäiskään 40km/h rajotuksen alueella *



    Hirvee ninjapomperi
  18. #78
    Lainaa kirjoitti
    Samu,Heinä. 10 2006,01:57
    Ja kukapa sitä kymppitonniin asti kierrättäiskään 40km/h rajotuksen alueella
    Niinpä! Valitettavasti niitäkin löytyy..... varsinkin öisin!
  19. #79
    Lainaa (Unhola @ Kesä. 21 2006,23:17) kirjoitti
    Totuus...

    Siellä missä on ääntä, on voimaa !
    Näin ajattelee naapurin setäkin. Mersu ei ole äänenvaimentajaa nähnytkään ja kyllä kulkee. Kiihtyykin 0 - 80 km/h Vantaalta Hyvinkäälle.

    Kitka lasketaan kaavalla MB*220/D.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  20. #80
    Käytimpä mopoa leimasedällä yoshin putkiston kanssa... "pienen" taistelun jälkeen kaikki mitä leimasetä keksi oli kumottu... kunnes sedän mieleen juolahti: PÄÄSTÖT!! ja tunnetusti suomessa ei missään enään tehdä euronormien mukaisia päästömittauksia prkl...

    niin ja niistä äänistä... pakoäänet ei olleet ongelmana vaan koneen mekaaniset äänet + imuäänet
    pakoäänet 89dB 5600rpm ja putkistona siis oli yoshin rc-5 kokoputkisto ja pyöränä cbr1000rr -04
    -HD FXD -07

    Vanhoja...
    -Z750 -04
    -CBR 1000 RR -04
    -YZF R1 -08
  21. #81
    Lainaa (mcmies @ Kesä. 13 2006,11:20) kirjoitti
    Kilpiäkin putkien takia on joskus nypitty irti, mutta minun käsitykseni mukaan siinä poliisi ylittää harkintavaltansa, sillä kilvet saa viedä vain, jos ajoneuvon kunto vaarantaa liikenteen. Pakoputkiston vaihtaminen harvemmin tekee pyörästä vaarallisen, päinvastoin, loud pipes save lives! Tästä on joskus käyty oikeuttakin, mutta minulla ei ole ratkaisuja käytettävissäni.
    Taas kirjotellaan vasten parempaa tietoa. Mikäli ajoneuvo on ____ katsastamaton, poliisi poistaa ajoneuvosta rekisterikilvet ja rekisteriotteen teknisen osan ajon estämiseksi. Siirtolupa annetaan yleensä kotiin, josta auton saa siirtää omaa konevoimaa käyttäen ainoastaan aikavarauskatsastukseen. Ajoneuvon kunnolla ei ole väliä, vaan näin toimitaan pääsääntöisesti.

    Niin ja revitäänhän niitä kilpiä aina myös kun velvoitteet verokarhulle on jäänyt suorittamatta...kunnosta huolimatta.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  22. #82
    Niin ja Leon SBK evoII kiinni pyörässä ja papereissa on. Ei muuta ku konttorille vaan kaikki E- hyväksytyn putken omistajat. Eikä maksa ku alle muutoskatsastamattoman ajoneuvon käytöstä liikenteestä minimissään tulevan 50 egee rikkurin. Eli tarkalleen katsastus maksaa 42 egee. Nyt ei paljoo poliisit pääse vinoilemaan...
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  23. #83
    Lainaa (puti @ Heinä. 10 2006,13:39) kirjoitti
    niin ja niistä äänistä... pakoäänet ei olleet ongelmana vaan koneen mekaaniset äänet + imuäänet
    pakoäänet 89dB 5600rpm ja putkistona siis oli yoshin rc-5 kokoputkisto ja pyöränä cbr1000rr -04
    Miten toi melumittaus suoritettiin? Jos pienen tilanne kuvauksen osaisit antaa ja missäs kävit?
    <p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
  24. #84
    Lainaa (Jassu @ Kesä. 13 2006,09:23) kirjoitti
    Tässäkun on noita puolesta ja vastaan kommentteja, niin todettakoon että kertaakaan ei ole mölypönttöjen kanssa ajellessa autoilija koittanut vaihtaa kaistaa päälleni - vakioputkilla jo tänäkin kesänä useita kertoja.
    Tämmöistä olen kuullut muiltakin...ääni on turvallisuusvaruste...!

    Ite en oo vakkariputkilla ajanu, ei ole omaa vertauspohjaa, mutta ei oo kyllä ollu ongelmiakaan kotiloiden huomioimisessa..



    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  25. #85
    Lainaa (uncle_mickey @ Heinä. 12 2006,10:45) kirjoitti
    Lainaa (puti @ Heinä. 10 2006,13:39) kirjoitti
    niin ja niistä äänistä... pakoäänet ei olleet ongelmana vaan koneen mekaaniset äänet + imuäänet
    pakoäänet 89dB 5600rpm ja putkistona siis oli yoshin rc-5 kokoputkisto ja pyöränä cbr1000rr -04
    Miten toi melumittaus suoritettiin? Jos pienen tilanne kuvauksen osaisit antaa ja missäs kävit?
    Riihimäen A-katsastus oli paikka, ja homma suoritettiin ihan dB mittarilla... itse en ollut mittauksen aikana paikalla, mutta tapahtuu muistaakseni niin että äänet mitataan tietyillä kierroksilla takaapäin 5m päästä sekä ohiajo meluna jne...
    -HD FXD -07

    Vanhoja...
    -Z750 -04
    -CBR 1000 RR -04
    -YZF R1 -08
  26. #86
    Lainaa (Marshal @ Heinä. 12 2006,02:15) kirjoitti
    Lainaa (mcmies @ Kesä. 13 2006,11:20) kirjoitti
    Kilpiäkin putkien takia on joskus nypitty irti, mutta minun käsitykseni mukaan siinä poliisi ylittää harkintavaltansa, sillä kilvet saa viedä vain, jos ajoneuvon kunto vaarantaa liikenteen. Pakoputkiston vaihtaminen harvemmin tekee pyörästä vaarallisen, päinvastoin, loud pipes save lives! Tästä on joskus käyty oikeuttakin, mutta minulla ei ole ratkaisuja käytettävissäni.
    Taas kirjotellaan vasten parempaa tietoa. Mikäli ajoneuvo on ____ katsastamaton, poliisi poistaa ajoneuvosta rekisterikilvet ja rekisteriotteen teknisen osan ajon estämiseksi. Siirtolupa annetaan yleensä kotiin, josta auton saa siirtää omaa konevoimaa käyttäen ainoastaan aikavarauskatsastukseen. Ajoneuvon kunnolla ei ole väliä, vaan näin toimitaan pääsääntöisesti.

    Niin ja revitäänhän niitä kilpiä aina myös kun velvoitteet verokarhulle on jäänyt suorittamatta...kunnosta huolimatta. *
    Vissiin taitais olla niin että katsastamattomasta autosta lähtee laput paikanpäällä, mutta mopoissahan ei ole määräaikaiskatsastus velvoitetta... niin poliisit voi määrätä mopon katsastettavaksi... kilvet voi poistaa vain jos ajoneuvon kunto vaarantaa liikenneturvallisuutta... Äänenvaimentimen muutoskatsastamattomuus ei tietääkseni muuta ajoneuvoa vaaralliseksi? Ja sitäpaitsi 2003-> ei saa edes muutoskatsastettua ilman päästöjä... ja niitähän ei tässä maassa enään mitata
    Omasta moposta ei edes saa kilpeä pois ilman porakonetta ja piuhojen katkomista *
    -HD FXD -07

    Vanhoja...
    -Z750 -04
    -CBR 1000 RR -04
    -YZF R1 -08
  27. #87
    Lainaa (Marshal @ Heinä. 12 2006,02:26) kirjoitti
    Niin ja Leon SBK evoII kiinni pyörässä ja papereissa on. Ei muuta ku konttorille vaan kaikki E- hyväksytyn putken omistajat. Eikä maksa ku alle muutoskatsastamattoman ajoneuvon käytöstä liikenteestä minimissään tulevan 50 egee rikkurin. Eli tarkalleen katsastus maksaa 42 egee. Nyt ei paljoo poliisit pääse vinoilemaan...
    Vellihousut käyvät katsastuttamassa jotain E-hyväksyttyjä pönttöjä. Kokoputkisto pitää olla (Akrapovic, Yoshimura tai vastaava laatumerkki) ja sen on oltava hyväksymätön racing-putkisto, että lähtee kunnon äänet naapurienkin iloksi. Paskalakeilla on liian paljon erittäin tärkeää työtä (esim. prätkän rekisterikilven kulman mittaaminen), että ehtisivät syynätä jotain pakoputkistoja.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  28. #88
    Kokeilkaapa tuollaista mustaa z kawaa, mustat kamppeet päällä, musta kypärä mustalla visiirillä ja hiilaripönttö takana.. kyllä on virkavallan into tulla juttusille ihan taattu.

    Ihan sama miten siivosti ajaa nii kyllä siellä skeida tai transportteri yleensä on perässä kaupungista saattamassa ulos

    Oma putkeni näistä kavereista johtuen tietenkin muutoskatsastettu, mutta dbkilleri poistettu.
  29. #89
    Lainaa (zemial @ Heinä. 12 2006,22:08) kirjoitti
    Kokeilkaapa tuollaista mustaa z kawaa, mustat kamppeet päällä, musta kypärä mustalla visiirillä ja hiilaripönttö takana.. kyllä on virkavallan into tulla juttusille ihan taattu.
    Pari kesää tuli ajeltua kokomustissa, mun putki on kyllä hiilarin sijasta "lyhyenpuoleinen" alumininen Leo Vince SBK (Tänä kesänä ajokamat on yleensä vähemmän mustat). Varmaan toistakymmentä kertaa on poliisit pysäytelleet, aina ihan asiasta (tutka, puhallutus tms.) eikä koskaan pyörän vuoksi. Eikä ikinä mitään ongelmia pyörän vuoksi, runkonumero välillä tarkistetaan kun luulevat varmaan joksikin faitteriksi tota pyörää...
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 12 2006,12:04) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Heinä. 12 2006,02:26) kirjoitti
    Niin ja Leon SBK evoII kiinni pyörässä ja papereissa on. Ei muuta ku konttorille vaan kaikki E- hyväksytyn putken omistajat. Eikä maksa ku alle muutoskatsastamattoman ajoneuvon käytöstä liikenteestä minimissään tulevan 50 egee rikkurin. Eli tarkalleen katsastus maksaa 42 egee. Nyt ei paljoo poliisit pääse vinoilemaan...
    Vellihousut käyvät katsastuttamassa jotain E-hyväksyttyjä pönttöjä. Kokoputkisto pitää olla (Akrapovic, Yoshimura tai vastaava laatumerkki) ja sen on oltava hyväksymätön racing-putkisto, että lähtee kunnon äänet naapurienkin iloksi. Paskalakeilla on liian paljon erittäin tärkeää työtä (esim. prätkän rekisterikilven kulman mittaaminen), että ehtisivät syynätä jotain pakoputkistoja.
    Ainoa oikea malli.
    Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen