Tee jostain mainitsemastasi asiasta tutkimus.(mcmies @ Kesä. 15 2006,09:37) kirjoitti
Aloita vaikka "marxilaisesta inkvisitiosta"
Toinen hyvä olisi "korderyhmien lain noudattaminen"
Mutta niinkuin sanottu, kukaan ei epäile uskoasi.
Pace and Flow
Sosiaalidemokratiasta en tiedä, mutta mielestäni se että jollain on erityisen kivaa ei saisi kohtuuttomasti häiritä muita. Kesällä on kuitenkin monessakin kämpässä pakko pitää ikkunoita auki, jolloin tuollaisilla suorilla putkilla viereistä katua ujellettaessa yöllä yli 10k kierrosten on unen loppu herkässä. Ja kun tarpeeksi usean unta häiritsee he alkavat puuttumaan asiaan ja kohta joku keksii taas vaatia moottoripyörien ajokieltoa yöksi taajamissa. Sekö tässä on sitten kivaa?(ek@ @ Kesä. 14 2006,22:35) kirjoitti
Henk.koht. edellä kirjoitettu ei minua häiritse (asun sen verran syheriöisellä kadulla ettei siinä neljääkymppiä kovempaa pysty ajamaan), mutta eppäilen että monia pääkatujen varsilla asuvia häiritsee..
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
No, prkl, nyt meni kyllä yöunet. Mua ei huvita enää mikään.(LaMasquerade @ Kesä. 15 2006,10:25) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Hieman menee aiheen vierestä, mutta tiedättekö miten nordslaiffella hoidetaan tuo mittaus? Onko sinne mitään asiaa mölyputkella jos mittaus osuu kohdalle? 95db on raja, mutta paljonko padassa on mittauksessa kierroksia jne?
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Tuo oli aika hyvä!(Bomber @ Kesä. 15 2006,10:35) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Marxilaisesta inkvisitiosta on olemassa useita tutkimuksia. Jos asia kiinnostaa, niitä löytyy mm. yliopistojen kirjastoista. Kerrankin havaitsin todellisen "must-have-itemin": erittäin kookas punainen kirja, jonka selässä luki lehmänkokoisilla valkoisilla kirjaimilla "Communism"!
Myös siitä, missä määrin lainsäädännöllä voidaan ohjata ihmisten käyttäytymistä keskimäärin vasten heidän tahtoaan, on olemassa tutkimuksia. Niitäkin löytyy kirjastoista. Useimmissa johtopäätökset ovat sangen skeptisiä, sääntelyllä voi vaikuttaa ihmisten moraaliin vain hyvin rajoitetusti.
Tähän nykyiseen yli-inkvisiittoreiden (vai oliko se yli-insinöörien) vallassa olevaan lainsäädäntöprosessiin liittyy se, että lakeja säädetään ilman kunnollisia täsmälliseen tutkimukseen perustuvia pohjatietoja säädettävistä asioista ja sääntelyn kohderyhmästä. Näkökulma on yleensä kapea. Jos jokin asia pitää kieltää, se kielletään menetelmällä, joka muistuttaa venäläisen ilmatorjuntatykin toimintaa: ammutaan väljällä piipulla iso kasa rautaa taivaalle toivoen, että ainakin joku kuti osuu. Sillä, että samalla ammutaan omiakin, ei ole väliä. Aatteen puolesta on hyväksyttävää tulla ammutuksi.
Politrukki ei ymmärrä, että viisas on se, joka myöntää, ettei tiedä. Politrukki pelkää, että joku huomaa hänen ymmärtämättömyytensä, ja aloittaa massiivisen inkvisition. Siihen kuuluu erilaisia psykologisia menetelmiä. Toisinajattelijoita koskevia menetelmiä ovat mm. vittuilu, valehtelu ja vetkuttaminen sekä jo kertaalleen mainittu hajota ja hallitse-menetelmä. Uskostaan luopuneita politrukki taputtaa hymyillen päälaelle, eivätkä nämä huomaa, että käteen ei lopulta jäänyt mitään.![]()
High Stuck Are Wit To
Itse hommasin Bläkkäriin menneenä talvena Micronin Beta hiilikuitukannut ja heti tilauksen jälkeen rupesi askarruttamaan, että tulikohan hommattua nyt liian äänekkäät mökäpöntöt (vaikke putket olleet edes vielä paikallaan). Noista Micronin Beta vaimentimista kun on ollut "äänekästä" puhetta.
Nooh, kevät kun koitti ja mopo oli lyönnissä....eikun mopo käyntiin ja....olihan/onhan ne rouheat ne äänet ja jytinää pissaa. Ensimmäisten ajolenkkien aikana kuitenkin yllätyin "positiivisesti" kun äänet ei herättänytkään lenkkeilijöiden/koiranulkoiluttajien/rullaluitelijoiden/yms. huomiota, vaikka odotin tuon korviini kuuluvan juminan herättävän inhotusta/tympääntymistä/ja miksei jossakin tapauksessa ihailuakin kuulijoiden keskuudessa. Ihmettelin omassa pääkopassani asiaa kunnes kaveri kävi ottamassa mopollani tyypit ja kuulin itse nuo ajoäänet sivusta samoin kuin nuo ed.mainitut ulkoilija-lenkkeilijätkin ja äänet ei tod. olleet pahat!
Näkyy olevan (ainakin joissakin tapauksissa) niin, että joskus tuo pörinäpönttöjen ääni kantautuu oman kypärän sisään paljon kovempana kuin siihen muutaman metrin päähän taikka vielä kauemmaksi.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Vanha totuus kuuluu, että poikia ja miehiä erottaa vain lelujen hinta. Joten niin kauan kun pakoputken päristimet ovat race-pönttöjä halvemmat, kaikki armeijan käyneet valitsevat jälkimmäiset. Niin minäkin.(kaasunalle @ Kesä. 14 2006,17:56) kirjoitti
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Hoh hoijaa.. Jeesusteluksi menee tämäkin jauhanta. Yleensäkään se ei oo pieni hetki, minkä sitä mopon ääntä tarttee kuunnella. Paljon enemmän vituttaa kuunnella krapula aamuna naapurin ruohonleikkuria tai lokkien kirkumista.
Ei muuta kun tuppi nurin ja menoksi!![]()
Voi veljet!
jep, itel on akran sliparit kiinni (xt660) ja ääni sen mukainen, mutta putket ON muutoskatsastettu ilman ongelmia. ÄÄNI on voimaa...
Yamaha XT660X
Vinkkaa ihmeessä mullekin mistä noiita kuuroja katsareita löytyy ;) Vois käydä oman Devilin rännin näyttämässä...(azteekki @ Kesä. 21 2006,22:59) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Entäs inttiä käymättömät naismotoilijat?(Pianonvirittäjä @ Kesä. 15 2006,19:12) kirjoitti
Totuus...
Siellä missä on ääntä, on voimaa !![]()
The Real Thing ?
Juu, Laserin pönttö on pärrässä, kieltämättä joskus tuntuu että vois olla vaikka vähän hiljaisempikin.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Ketä kiinnostaa mutta kerrompa kuitenkin. Viikko sitten Saksassa kokkareilla esittelivät yhdessä myyntikojussa olevassa HD:ssä tuollaista sähköistä "äänenvaimentajaa" joka pudottaa desibelit 125 --> 80 nappia painamalla. Siisti vekotin, mitä ilmeisimmin tarkoitettu poliiseja varten![]()
Honda CBR1100XX
Monenmoisia moponääniä oon kuullu mutta ei oo vielä mikään mopotin kahta poikkeusta lukuunottamatta päässyt mun ärsytysrajan yli. Nää poikkeukset on:
Naapurin papan kustomi jonka pörinä kuuluu 20m päästä kadulta läpi vaikka on 32db eristävät kuulokkeet päässä ja musa soi normaalivolalla, ikkunat kiinni jne.
Ja toisena teiniunelmat eli 2 tahtiset enskat tehareiden kanssa, 50-125cc Yleensä noita mopoja vielä kuulee just yöllä kun sais olla hiljastaki. Joku villatpoisänäristäviritetty derbi päästää meinaan sellaset kilinät että ei mitään rajaa.
Rivinelosen hurina on ku tuutulaulua sen rinnalla vaikka olis vaimentimia ollenkaan.
Eli olkaa huoleti, kyllä se on se naapurin 15v mopopomperi jonka äänentuotto hermostuttaa ympäristön ennen kun isot pyörät kunhan pidetään ne kierrokset kurissa taajamassa.
Ja kukapa sitä kymppitonniin asti kierrättäiskään 40km/h rajotuksen alueella *
Hirvee ninjapomperi
Näin ajattelee naapurin setäkin. Mersu ei ole äänenvaimentajaa nähnytkään ja kyllä kulkee. Kiihtyykin 0 - 80 km/h Vantaalta Hyvinkäälle.(Unhola @ Kesä. 21 2006,23:17) kirjoitti
Kitka lasketaan kaavalla MB*220/D.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Käytimpä mopoa leimasedällä yoshin putkiston kanssa... "pienen" taistelun jälkeen kaikki mitä leimasetä keksi oli kumottu... kunnes sedän mieleen juolahti: PÄÄSTÖT!! ja tunnetusti suomessa ei missään enään tehdä euronormien mukaisia päästömittauksia prkl...
niin ja niistä äänistä... pakoäänet ei olleet ongelmana vaan koneen mekaaniset äänet + imuäänet![]()
pakoäänet 89dB 5600rpm ja putkistona siis oli yoshin rc-5 kokoputkisto ja pyöränä cbr1000rr -04
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Taas kirjotellaan vasten parempaa tietoa. Mikäli ajoneuvo on ____ katsastamaton, poliisi poistaa ajoneuvosta rekisterikilvet ja rekisteriotteen teknisen osan ajon estämiseksi. Siirtolupa annetaan yleensä kotiin, josta auton saa siirtää omaa konevoimaa käyttäen ainoastaan aikavarauskatsastukseen. Ajoneuvon kunnolla ei ole väliä, vaan näin toimitaan pääsääntöisesti.(mcmies @ Kesä. 13 2006,11:20) kirjoitti
Niin ja revitäänhän niitä kilpiä aina myös kun velvoitteet verokarhulle on jäänyt suorittamatta...kunnosta huolimatta.![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Niin ja Leon SBK evoII kiinni pyörässä ja papereissa on. Ei muuta ku konttorille vaan kaikki E- hyväksytyn putken omistajat. Eikä maksa ku alle muutoskatsastamattoman ajoneuvon käytöstä liikenteestä minimissään tulevan 50 egee rikkurin. Eli tarkalleen katsastus maksaa 42 egee. Nyt ei paljoo poliisit pääse vinoilemaan...![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Miten toi melumittaus suoritettiin? Jos pienen tilanne kuvauksen osaisit antaa(puti @ Heinä. 10 2006,13:39) kirjoitti
ja missäs kävit?
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Tämmöistä olen kuullut muiltakin...ääni on turvallisuusvaruste...!(Jassu @ Kesä. 13 2006,09:23) kirjoitti
Ite en oo vakkariputkilla ajanu, ei ole omaa vertauspohjaa, mutta ei oo kyllä ollu ongelmiakaan kotiloiden huomioimisessa..
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Riihimäen A-katsastus oli paikka, ja homma suoritettiin ihan dB mittarilla... itse en ollut mittauksen aikana paikalla, mutta tapahtuu muistaakseni niin että äänet mitataan tietyillä kierroksilla takaapäin 5m päästä sekä ohiajo meluna jne...(uncle_mickey @ Heinä. 12 2006,10:45) kirjoitti
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Vissiin taitais olla niin että katsastamattomasta autosta lähtee laput paikanpäällä, mutta mopoissahan ei ole määräaikaiskatsastus velvoitetta... niin poliisit voi määrätä mopon katsastettavaksi... kilvet voi poistaa vain jos ajoneuvon kunto vaarantaa liikenneturvallisuutta... Äänenvaimentimen muutoskatsastamattomuus ei tietääkseni muuta ajoneuvoa vaaralliseksi? Ja sitäpaitsi 2003-> ei saa edes muutoskatsastettua ilman päästöjä... ja niitähän ei tässä maassa enään mitata(Marshal @ Heinä. 12 2006,02:15) kirjoitti
Omasta moposta ei edes saa kilpeä pois ilman porakonetta ja piuhojen katkomista *![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Vellihousut käyvät katsastuttamassa jotain E-hyväksyttyjä pönttöjä. Kokoputkisto pitää olla (Akrapovic, Yoshimura tai vastaava laatumerkki) ja sen on oltava hyväksymätön racing-putkisto, että lähtee kunnon äänet naapurienkin iloksi.(Marshal @ Heinä. 12 2006,02:26) kirjoitti
Paskalakeilla on liian paljon erittäin tärkeää työtä (esim. prätkän rekisterikilven kulman mittaaminen), että ehtisivät syynätä jotain pakoputkistoja.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kokeilkaapa tuollaista mustaa z kawaa, mustat kamppeet päällä, musta kypärä mustalla visiirillä ja hiilaripönttö takana.. kyllä on virkavallan into tulla juttusille ihan taattu.
Ihan sama miten siivosti ajaa nii kyllä siellä skeida tai transportteri yleensä on perässä kaupungista saattamassa ulos
Oma putkeni näistä kavereista johtuen tietenkin muutoskatsastettu, mutta dbkilleri poistettu.
Pari kesää tuli ajeltua kokomustissa, mun putki on kyllä hiilarin sijasta "lyhyenpuoleinen" alumininen Leo Vince SBK (Tänä kesänä ajokamat on yleensä vähemmän mustat). Varmaan toistakymmentä kertaa on poliisit pysäytelleet, aina ihan asiasta (tutka, puhallutus tms.) eikä koskaan pyörän vuoksi. Eikä ikinä mitään ongelmia pyörän vuoksi, runkonumero välillä tarkistetaan kun luulevat varmaan joksikin faitteriksi tota pyörää...(zemial @ Heinä. 12 2006,22:08) kirjoitti
Ainoa oikea malli.(Bomber @ Heinä. 12 2006,12:04) kirjoitti
![]()
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87