Sainpa sitten tuon db killerin laiteltua paikalleen, kyllähän se aika isosti meteliä tuntuu syövän. Pidän matkalla kapinetta päällä, pitäähän se mp3 soittimestakin jotain kuullaTulipahan se EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEE merkintä nyt kaupanpäälle putkeen, niin eivät sitten siitä pääse itkemään, vaikkei killeri olisikaan kiinni.
Kyllä on tavan spedeilyä tuon E merkinnänkin kanssa, sehän on selvää, että ilman EEtä kaikki on kuoleman vaarallista, huonosti tehtyä, liiän äänekästä, laitonta.. prseestä tuo touhu. Oishan se liian hienoa jos ne Orange Countyn vehkeet sais tääläkin ajella.
niin ja Bomber:
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
semmottia vaan että paremmin kuulee milloin ois hyvä vaihtaa isommalle kun kuulluu jotain pörinää eikä tarvi olla naama kiinni kiakkamitskussa kun äänettömällä hooverilla kiihdyttää![]()
mielummin pikkasen liika ku liian vähän_
(sopii aika moneen juttuun
(mcmies @ Kesä. 13 2006,11:20) kirjoitti
kuten jokainen itse ajatteleva on huomannut, nämä gyyt eivät juurikaan kiinnostu jos yoshimura muriseekin miehekkäämmin, kuin mitä isämme ja äitimme ovat siellä helsingin suuressa salissa päättäneet. hyvä niin.
mutta pitää sen verran korjata edellistä (tosin fiksuakin) mielipidettä: jos gyy haluaa niin kilvet lähtee. ja ihan laillisesti. takaisinhan ne saa katsastuskonttorilta leiman jälkeen. ja ihan laillisesti.
yoshimura for ever
Jos ja kun katsastus tulee, mielenkiintoista on miten melu mitataan. Muistan takavuosina kun Ahvenistolla oli pakollinen melutesti, mutta se mitattiin 4000 kierroksilla paikallaan ilman kuormaa. Tuolla mittauksella desibelit pysyi vielä ihan kohtuuden rajoissa. Eli aletaanko melutesti ottamaan täysillä jenkoilla vai miten ? Ja toisaalta, katsastetaanko tarvikeputkia lainkaan vai todetaanko että orkkis-putket E-leimalla pitää olla, mikään muu ei käy ?
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Tossa kun joku oli maininnut että voi lähteä kilvet kun on mökäputki kii.... ei ainakaan eilen sanoneet poliisit mitään kun mut pysäyttivät kun oli vähän nopeutta liikaa niiden mielestä, sanoi vaan että tostakin voisi kirjottaa kun ei oo muutos katsastettu kun tehot nousee jolloin teho paino suhde muuttuu... pitäisi olla oikein rekisteriotteessa. Totesi että kun niitä on niin paljon vaihdettu niin ei niihin puututa. Tolla Two Brotherssin putkella kun noi äänet ei oo mitenkään hiljaset... Tällä kertaa selvisin onneksi suullisella varotuksella ku ei olleet kerinneet laittaa tutkaa päälle ja kiistin ajaneeni ylinopeutta*oli muutenkin tosi mukava virkavallan edusta, naureskeli että lomat alkaa niin ei jaks olla niin tarkkana *
![]()
Hiukan epäillyttää tuo kyseinen toiminta josko samassa laserin vaimentimessa "ei silmällä/korvalla havaittavia eroja"lukee racing use only ja toisessa "street lecal" äänet eivät ole pienet
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
Sama turvallisuudentunne kuin strutsilla joka työntää pään pensaaseen. Auton sisään ei papatus kuulu jos radio on auki eikä sitä papatusta varsinkaan kuule / sen suuntaa osaa paikallistaa ne ketä yleensä kaistaa vaihtaa päätä kääntämättä... Mutta mikäs siinä jos se turvalliselta tuntuu.kirjoitti
KTM
Veikkaanpa katulaittoman kokoputkiston soundien olevan siihen syynä, että autot lakoavat kehätiellä hyvin nopeasti kun lähestyn takaa rauhallisesti 100 km/h nopeudella 80 km/h rajoitusalueella nelosvaihteella. Siinä jäävät autojen poppikoneet toiseksi äänessä. Itsellä on tietty aina korvatulpat ajaessa, sillä kuka sitä kuuroksi haluaa tulla.(zuha @ Heinä. 18 2006,11:12) kirjoitti
Autolla liikkeellä ollessani kuulen musiikista huolimatta Akran, Micronin ja vastaavien putkistojen äänet kun prätkäkuski lähestyy. Ainahan tosin kuurojakin liikenteessä pyörii mukana.
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Muistakaahan ettei ne a*tot oo edelleenkään ainoita kanssakulkijoita liikenteessä...
Good to the bone
...
Kyllä pyörässä äänet pitää olla. Ja kuka puhui turhasta meluamisesta? Pystyykö joku perustelemaan koko mopoilun tarpeellisuudesta täh...
Kyllä meikä vetelee aivan turhaa huviajelua ja saan siitä kiksit.No okei oon yhdistänyt työmatkat ja huvin.Jos oikeesti ei halua herättää huomiota ja haluaa haistella luontoa/katsella maisemia, niin sukat jalassa jopo alle hihnavedolla, ettei ketjut kitise
En kyllä itsekkään jaksa kauan kuunnella, jos joku siinä talojen p-paikalla klo22:00 jälkeen polttaa kumia tai papattaa suorilla putkilla paikallaan ihan vaan täristääkseen tantaretta. Niin ja viellä nämä "kotilo-reivit" auton lasit pullistelee ja bilettäjät naureskelee ulkopuolella, se on painajainen... boom.......booom.
No jokasella ne omat kiksit ja kaikkia ei voi miellyttää.
Juupa juu. Pahoittelen heti aluksi ettei ole kaytossa suomalaisia kirjaimia, koska kirjoitan ulkomailta.(puti @ Heinä. 12 2006,11:59) kirjoitti
Mistahan taa kaveri repii ton mielipiteensa, etta kilvet voidaan poistaa vain jos vaarantaa turvallisuutta. Kohtalaista mutu tietoa, jota ei liiallisuuksiin kannattaisi tulla kylvamaan. Suosittelen tutustumaan netissa finlexiin, sielta selviaa uskomattoman paljon hienoja asioita, kunhan hetken jaksaa keskittya.
En oikeen nyt ymmarra mita tekemista talla putkikeskusteluulla on em. maaraaikaiskatsastuksen kanssa. Kyseessahan on muutoskatsatus, joka on suoritettava maaratyista rakenteellisista muutoksista, Pakoputkisto ja jopa pelkka vaimennin kuuluu tahan kategoriaan. Kilpien pois otto on toimenpide, jolla varmistetaan, etta vaadittu rakennemuutos tai katsastus tulee hoidettua. Ellei nyt sitte haluu ajella ilman kilpea, seki tietysti onnistuu, on taalla vaan niin kovia vetomiehia. Joka tapauksessa, kilpien poisotolla ja turvallisuutta vaarantavalla ajoneuvolla on aika vahan tekemista toistensa kanssa.
Ajatus siita , ettei 2003 ==> saa muutoskatsastettua ilman paastojen mittausta, on taytta paskaa. Juuri nimittain pari viikkoa sitten muutoskatsastin oman Zetorini vm. -06 pakoputken vaihdon takia. Paastoja ei mitattu, vaan ainoastaan valmistajan antama sertifikaattitodistus paastojen ja aanten osalta kyseisella putkella kyseisessa pyorassa riitti. Ei muutaku putkisto papereihin ja menoks. Jos kysyttavaa tulee muutoskatsastuksista, kehoitan soittamaan Herttoniemen autokatsastukseen ja kysymaan Jarmo Kekkinen nimista henkiloa puhelimeen. Han hoitaa kaikki aseman pyoramuutoskatsastukset ja tietaa laitteiden rakenteesta aivan simona.
Niin ja viela, siita kilven kiinnityksestakin taidetaan mainita jotakin tuolla asetus ajoneuvon rekisteroinnista. Kannattaa tutustua, ettei sitten tule paha mieli kun posliinit repii sulta kilpea irti. Nimittain varmuudella irtoo ilman porakonetta![]()
Don´t call me stupid, i´m insane!!
Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
Tunnustan olen laiska enkä jaksa lukea koko ketjua. alkua luin ja jo siellä kävi ilmi ettei rajoja pitäisi olla, MUTTA ne matalat/korkeat äänet on häiritseviä! Siis haloo! Niillä jotka ei istu sen meteliä pitävän kyykyn/kustomin/auton jne päällä ei todellakaan kiinnosta mistä se meteli tulee! Voi vaan kuvitella jos autoissa sais olla suoria putkia, niin millainen kampanja täällä ois tuninkiterojen meteliä vastaan... Jotain järkeä tähän hommaan tarvitaan ja toivotaan että se tulee ihan motoristien puolelta eikä lakien ja määräysten kautta koska silloin kaikki häviää![]()
Kyllä katumopopuolella pitäsi pikkuhiljaa tajuta se mikä muille (autot,motocross,jäärata jne) on arkipäivää. Turha itkeä jos joskus tulee katsastuspakko.
edit: ja ettei nyt autoilijaksi luulla, niin kyllä mulla mopo on ja pitää kovaa meteliä, vaikka putkesta e-merkki löytyykin. En tosin elä siinä utopiassa et muut tykkäis kuunnella tömärin pauketta vaikka se minusta niin hubaa onkin
www.trackpunkracing.com
Jos jollain on kokemuksia näistä "poikkeuksista" eli slipareista jotka menee muutoskatsastuksesta läpi, niin kertokaa ihmeessä. Uuteen busaan ois tarkotus jotku pöntöt hommata mutta en viittis hommata sellasii joiden kanssa saa pelätä että millon asennevikaiset Lohjan poliisit rupee tutkaamaan mopoo tienvarressa.(mcmies @ Kesä. 13 2006,11:20) kirjoitti
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Vai ei lähde?(Ghostrider @ Kesä. 12 2006,22:24) kirjoitti
Just viikko sitten olis kerhon pj:ltä viety kilvet, mutta poliisi armahti, kun oltiin pitemmällä matkalla.
Oulussa rampille kurvasivat perään...joten täytyi niiden kuulua aika kauas....
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
AjoneuvoL 84 § 1 mom 2 virke. Lisäksi vähän yleistä hallinto-oikeudellista lainoppia harkintavallan väärinkäytöstä.(Marshal @ Heinä. 28 2006,20:17) kirjoitti
![]()
High Stuck Are Wit To
Niin, eli minä olin oikeassa. Kilpeähän eivät poliisit vieneet. Kunhan pelottelivat. Mutta hyvin näyttää pelottelu tehonneen, kun täällä orkissakin suuri osa porukasta tuntuu olevan paniikin rajamailla mopojen äänten takia. Nimittäin ainakaan lain mukaan liian kovista äänistä ei kilpeä saa viedä, koska liian kova ääni ei tee moposta vaarallista. Ne on sitten poliisien ihan omia päähänpistoksia jos kilvet viedään äänten takia.(ArcticEli @ Heinä. 29 2006,09:16) kirjoitti
1835
Bullshit...(Ghostrider @ Heinä. 31 2006,17:08) kirjoitti
Laki vaatii että kulkuneuvo täyttää tiettyjä vaatimuksia, ja yks niistä vaatimuksia on melutaso, eli jos meteliä on liikaa, niin poliisi voi ottaa kilvet pois, ja määrätä katsastukseen.
En ole nyt tästä satavarma, enkä jaksa pykäliä selata läpi, mutta luultavasti pyörää voidaan takavarikoida kunnes mittaus on suoritettu, ja sitten iskee vielä sakkolappu kouraan "epäkuntoisen ajoneuvon kuljettaminen yleisellä tiellä/tieliikenteessä", ja lisämerkintänä esim ajoneuvossi kiinni ei e-hyväksytty pakoputki, ja vaikkapa melutaso.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Jotta kaikki nyt ehkä sisäistäisi asian niin jos se putki on vaihdettu niin se ei enää vastaa sitä mitä rekisteriotteessa lukee.. joten ne kilvet voi poliisi halutessaan ottaa pois. tämä voidaan taas välttää sillä että haetaan siitä e-hyväksytystä putkesta merkintä otteeseen!
Kaikella kunnioituksella, mutta bullshittia tämäkin. Ei sitä pyörää nyt sentään saa takavarikoida metelin takia...(GriZzLy @ Heinä. 31 2006,17:31) kirjoitti
Ja tätäkään tietoa ei sitten löydy ihan suoraan finleksistä.![]()
High Stuck Are Wit To
Jollain valuu vaahtoa suusta, toinen panikoi lakipykälistä. Mutuilun määrä on valtaisa. Kai edes joku voisi referoida sitä lakia aivan suoraan. Ei auta jos musta tuntuu, jos poliisi tietää.
Ajaa vaan. Kyllä ylinopeus ja yleinen perseily on suosituin syy rankaisuun.
Eli ei ilmeisesti mennyt läpi?(puti @ Heinä. 10 2006,13:39) kirjoitti
Ei se kyllä auttais vaikka Suomessa jossain niitä päästömittauksia tehtäis kun ei siinä ole sitä katalysaattoriakaan enää.
Oliskohan poliisit ajaneet katsastamattomalla autolla (vai jäänyt autoverot maksamatta) ja isompi poliisi sanonut että tsot tsot pojat! Nyt lähti kilvet ja heti sitten kotia suorinta tietä *
http://www.riemurasia.net/jylppy/dis...php?pos=-13663
<br />
Oliskohan tää ollu se IOO-22 josta pöllittiin kilvet(Samiv @ Elo. 01 2006,13:32) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kuten sanoin, varmaa tietoa EI ole...mutta koska aloitit, niin jatkan...(mcmies @ Heinä. 31 2006,17:45) kirjoitti
PAKKOKEINOLAKI
4 LUKU
1§ Takavarikon edellytykset
Esine voidaan takavarikoida, jos on syytä olettaa, että se voi olla todisteena rikosasiassa tai on rikoksella joltakulta viety taikka että tuomioistuin julistaa sen menetetyksi.
...
5 §
Takavarikoimisesta päättävä viranomainen
Takavarikoimisesta päättää pidättämiseen oikeutettu virkamies. Tuomioistuin saa päättää siitä syytettä käsitellessään.
...
6 §
Takavarikoitavan esineen haltuunottaminen
Kun poliisimies ottaa rikoksesta epäillyn kiinni taikka toimittaa kotietsinnän tai henkilöön kohdistuvan etsinnän, hän saa ilman pidättämiseen oikeutetun virkamiehen määräystäkin ottaa haltuunsa takavarikoimista varten esineen, joka silloin tavataan. Poliisimies saa muulloinkin, kun asia ei siedä viivytystä, ottaa haltuunsa takavarikoitavan esineen, ei kuitenkaan posti- ja telelaitoksen hallussa olevaa lähetystä.
Edellä 1 momentissa tarkoitetusta esineen haltuunottamisesta on viipymättä ilmoitettava pidättämiseen oikeutetulle virkamiehelle, jonka on heti päätettävä, onko esine takavarikoitava.
.....
Joten, jos poliisi epäilee että pyörä ei ole laillinen, ja voi olettaa että epäilty vaikeuttaa tutkintaa (esim palauttaa pyörän alkuperäiseen kuntoon, tekee valituksen sakosta sillä perusteella että pyörä olisi ollut laillisessa kunnossa tapahtumahetkellä) niin pakkokeinolain mukaan pyörää voi takavarikoida, ilmoitus komisariolle tapauksesta, pyörä tarkastukseen, ja sen jälkeen takaisin omistajalle.
ja sitten se pakollinen väritys...![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Kun lakitekstissä lukee, että poliisi "voi" tehdä jotain, se ei tarkoita, että "voi" mielensä mukaan tehdä tai olla tekemättä sitä jotain. On olemassa asia nimeltä harkintavallan väärinkäyttö. Se sisältää mm. vaatimuksen siitä, että viranomaistoimien täytyy olla oikeassa suhteessa asian laatuun nähden. Pelkästään liian kovan metelin takia prätkän takavarikko menisi käräjillä aika äkkiä nurin...
Mutta enpä jaksa saarnata enempää. Kysykääpäs Bomberilta, se tietää...![]()
High Stuck Are Wit To
Moottoripyöristä en tiedä, mutta tiedän että tapauksissa joissa on ollut mopo osapuolena niin näin on menetetty. Pakkokeinolaissa ei vaan lue mistään rangaistusmaksimista mitään, joten sen puolesta olisi vihreetä valoa menettelyyn.(mcmies @ Elo. 01 2006,14:17) kirjoitti
Tai jos on virka-aika, niin pyörää suoraan katastustoimistoon, ja kyseinen teoreettinen takavarikkohan kestäisi vaan päivän pari... en tiedä, mutta voihan siitä ottaa selvää. Aika tiukkapipoinen yksilö saisi kyllä olla kyseessä ennen kun moisiin toimenpiteisiin ryhtyisi.
ja netissähän kuka tahansa voi väittää mitä tahansa, mistä sen tietää mikä on totta, ja mikä ei![]()
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Nyt sä oot jo aika ytimessä:(GriZzLy @ Elo. 01 2006,14:35) kirjoitti
Minäkin tiedän, että metelin takia on viety esimerkiksi kilpiä. Tiedän myös, että tuomarin mielestä toimenpide ei ollut oikeassa suhteessa asian laatuun nähden, kun lievempiäkin keinoja on käytettävissä.
Teknisestä tienvarsitarkastuksesta katsastuskonttorikäynteineen on omat säännöksensä laissa. Ei ryhdytä niitä lueskelemaan, siitä tulee vain paha mieli!
Mistä tietää mikä on totta? Siinäpä se! Ahkerasta nettikirjoittelusta huolimatta poliisikaan ei aina tiedä, mitä se laissa kirjoitettu "voi" oikein tarkoittaa. Onneksi useimmilla poliiseillakin on ainakin jonkinlainen suhteellisuudentaju sisäänrakennettuna, minkä seurauksena harkintavaltaa osataan yleensä käyttää ihan oikein. Vain jokunen on tiukkapipo, jonka edesottamuksia saa sitten tuomari tutkia.
Onkos niistä poliiseistakin se 1 % niitä pahoja?![]()
High Stuck Are Wit To
Aika rankastihan tämä menee nyt off-topicsi, mutta keskustelu kehtittyy, sehän on mukavaa(mcmies @ Elo. 01 2006,15:12) kirjoitti
Jos puhutaan autoista, niin autoja määrätään katsastuskonttorilla heti käyttökieltoon jos päästöt ovat yli sallittuja. Joten sama pätee varmasti myös pyöriin? Myös liian kova ääni on peruste katsastuksen hylkäämiseen kuten moni moni muukin tekijä. Kysymys vaikuttaako pyörän/auton meteli ajoneuvon turvallisuuteen, niin siinä voi samalla kysyä vaikuttaako liialliset päästöt turvallisuuteen? Ei, mutta siihen on syynsä miksi näin on säädetty.
Eli jos pyörässä/autossa on liikaa meteliä, niin se ei täytä ajoneuvolle säädetyt vaatimukset, eikä siten sovellu tieliikenteeseen, jonka perusteella kilvet voi poistaa, ja määrätä ajoneuvoa katsastukseen. Kohta "merkittävä haittaa ympäristölle" pitää varmuudella sisällään sekä päästöt, että meteli. Jos sitten virkamies epäilee että ajoneuvossa on liikaa meteliä tai päästöt liian korkeat, hän voi hyvinkin poistaa ajoneuvosta kilvet, ja määrätä katsastukseen. Jos jonkun käräjäoikeuden puheenjohtaja on siinä eri mieltä, niin kertokoon hän sitten miten voi varmistaa että kyseisen ajoneuvon omistaja varmuudella korjauttaa mahdollisen puutteellisuuden.
Kyllä luulisi että pyörässä/autossa pitää olla aika rankasti liikaa meteliä ennen kun viranomaiset puuttuu asiaan pelkästään sen takia, vaan uskoisin että täytyy olla muitakin juttuja taustalla ennen kun puuttuvat. Omasta pyörästäni lähtee ääntä "ehkä vähän enemmän kuin sallittua", mutta eipähän ole toistaseksi napsahtanut. Jos sitten alkaa ajamaan paskarinkiä kylällä, käyttää turhan kovaa nopeutta tai muuten vaan kikkailee tyhmissä paikoissa, niin varmaan napsahtaa.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
sikäli kun tiedän, ei poliisimies voi korvakuulolta sanoa onko yli maksimin vai ei. konttorille voi passittaa mutta kilpee ei saa irroittaa tien päällä korvakuulon perusteella. tiedän tapauksia missä eräskin pyörämies kävi harva se viikko konttorilla jossa todettiin pyörän olevan ookoo. mutta ei, sama poliisimies otti jokaisella kerralla ja lyhyen ajan sisällä kilven irti koska hänen mielestään meteli oli liian kova. ja kuitenkin puhutaan pyörästä jota ei koske nämä melu/saastenormit ihan vaan siksi että se oli niin vanha...
1% poliiseista tekee tätä kilpijumppaa ihan vaan kiusallaan, mutta kun tarpeeksi tietää sanoa vastaan niin sopuun voi päästäkin. yksi keino on, mikäli tuntee vääryyttä tieratsiassa, nauhoita keskustelu mikäli mahollista on. siinähän kiistää omat puheensa käräjillä. E-merkinnät kai koskee tiettyä vuosimallia, ja sen jälkeen rekisteröityjä laitteita.. liekkö tullunna joskus 90-luvulla moinen direktiivi?
sit toi takavarikkohomma pätee ainoostaan jos poliisimiehellä on "syytä epäillä", että ajoneuvossa on varastettuja osia, tai ajoneuvo on ilmoitettu varastetuksi jossain päin maailmaa.. sillon läks. mutta äänien takia ei takavarikoida mun käsittääkseni mitään. käyttökielto ja kilvet pois, jos ajoneuvossa ei toimi valot, jarrut, äänimerkki, runko on poikki ja sitärataa... eli ei siis äänistä sekään.
tuskin mutua, koska tällä tiedolla oon pärjänny vallan hyvin ja kovillakin äänillä..
laki se on poliiseillakin mitä rikkoa ja kiertää...![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.