Pyöränä Honda CBR 1000F -01 ja odottelen saapuvaksi Garmin Quest2:sta. Ensinäkemällä kiinitystelineitä tarjolla Garminin oma ja RAM-mount. Garminin omassa ei mitään kiinnityssysteemiä vaan ainoastaan teline laitteelle ja virtajohto. Onko tuota kukaan käyttänyt ?
RAM tarjoaa settiä:
RAM-B-149Z-GA15U
jossa tankoon kiinnitys, pari palloniveltä ja teline. lisäksi kaiketi hommattava virtajohto. Onkos tuota kukaan käyttänyt ?
Onkos jollakulla jokin muu myytävä tuote taikka sitten täysin oma kiinnitys ?
kaikki tieto tervetullutta.
jussi
Itellä ollu tuo garminin mp-teline tilauksessa ties kuinka kauan, millon lie saa =)
Joka tapauksessa ajattelin katella telineen saannin jälkeen, josko sen sais jotenki jollain oma-patenttikiskolla mittariston takaa kiinni. Jos se ei onnistu, niin sitten pitää pistää tuo RAM-mount tilaukseen.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Tommosta ite oon laittamassa omaan mopoon:
Teline
Kompletthalterung Garmin Quest 1 / Quest 2 mit Strom- Audio Kabel
ja siihen tulee sit korvanapit kypärään..
busanistit +200mph club finland
Ootko jo tilannu tuon setin? Kimppatilausta ken ties...jos hyödyttää =)(RHead @ Kesä. 13 2006,14:04) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mulla oli ensin tuommoinen kiinnike:
Autosatsista otin sähköosat ja käytin tupakansytytinliittimen kautta. Tuo söi kuitenkin tärinästä Questin kulmia ja liittimiä, joten kannattaa ostaa tuo Garminin oma teline ja laittaa vielä kumivaimennusta. Ehkä tuo nyt just menee laillisissa nopeuksissa ilman liitintä, jos käyttää vain Questin akkua.
Dixi et animam levavi
Hmh. Garminin omaa prätkätelinettä ei sitten näytä saavan kovin hevillä. Maahantuojalla kuulemma kädet tyhjinä eikä ilmeisesti tietoa, millon saa lisää...pitää vissiin alkaa ulkomailta katteleen.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Touratechilta saa vaihtoehtoisesti tuommoisia metallisia ja lukittaviakin. Näyttää tukevalta:
Touratech
Dixi et animam levavi
täällä olisi kans kiinnostusta kimppatilaukseen, mieluiten ehkä garminin omaan telineeseen jos jostakin löytyy(Ulpe @ Kesä. 13 2006,14:23) kirjoitti
Kokeilin melkein kahdeksantuhannen kilometrin Euroopanturneella mukana tullutta autosarjaa.
Imukuppi tankin etuosaan kiinni ja varmistus lumilautavaijerilukolla, ettei putoa eikä ole niin helppo viedäkään. Virta satsissa olevalla sytkäjohdolla pyörän töpselistä.
Ajettiin tosi monttuisillakin teillä ja pysyi kiinni.
Mietin ennen reissua ankarasrti ja moni muukin, eikä keksitty parempaa ratkaisua. Lisävarusteena olevalla pyöräsatsilla ei käytännössä tee mitään, senkin ostin. Se pitäisi erikseen rakentaa pyörään, pitäisi olla konepaja tai jollakin tutulla, jolla on aikaa.
Jos pyörässä on pyöreä putki, kannattaa ostaa veneeseen tarkoitettu kaideteline.
Itsellä ei ole pyöreätä putkea (pannari) niin päädyin omaan konstiini. Ostin siis kaksi autosatsia vakiona tullut kotiloon ja toinen pyörään.
Niin hyvät kokemukset muuten tuli, että en lähde enää juuri mihinkään ilman navigaattoria, kävellenkään.
Auttaa pirusti hotellin, bensa-asemien jne. löytämisessä.
![]()
![]()
Tee se nyt, huomenna voi olla.....
Omassa mopossa Quest on kiinni Garminin omalla mopotelineellä - vedin sille raudan katteen alta missä teline kiinni ja on siinä nyt pysynyt jo hyvin yli 15 000 km eikä mitään ongemia ole ilmaantunut. Garminin oman telineen hyväpuoli on siinä että laite pysyy siinä hyvin kiinni ja on nopea ottaa mukaan, lukitussalpa.
Kuva kuskin silmin
Kuva sivusta
Kuva edestä
Itsellä laite kulkee mukana myös kävellessä ja autossa paljon, kilometrejä laitteelle tullut seka käytössä vuoden aikana reilut 30 000 km - loistopeli*joka taipuu mihin vaan![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Viikonloppuna lopultakin tusailin sen garminin telineen pyörään kiinni. Prkl, kun ei oo tuo remonttipeukalo oikeassa kohtaa, niin aikaa ja tupakkiahan siinä menee. Kuvia ei vielä tullu otettua, mutta törkkään joskus ne näkyville. Tein vähän samantyyppisen ratkaisun kuin MikaL, paitsi ammuin tykillä kärpästä ja pistin kertaluokkaa jöötimmän ratkaisun. Varsi on tehty 3mm alumiinilevystä, joka on kiinni mittariston kiinnityskohdista, kiertää sieltä takaa mittariston päälle. Tähän kohtaan tulee sitten garminin teline, jossa on 2mm alumiinista tehty L-muotoinen pala, joka ruuvataan tuohon edellämainittuun tellinkiin kiinni. Tämä patentti siitä syystä ,että tahdon tuon telineen olevan helposti (helpohkosti) irroitettavissa. GPS on kaupunkiräppäilyssä varsin turha kampe ja blokkaa mittaristonkin aika tehokkaasti.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Arekasta tilasin questiin telineen telineen. Teline kesti hienosti Ranskan matkan. Questistin toiminnasta on sitten aika paljon juttua jahka kerkiän tässä kotiutua. Sen verran sanon jo nyt että petyin pahemman kerran laitteen toimintaan. Italowestern tietenkin väittää etten osaa laitetta käyttää mutta olen sen kanssa nyt sen verran pelannut että käyttää sitä osaan. Se ei vaan suostu pelaamaan ollenkaan ja on nyt toisen kerran maahantuojalla korjattavana. Anteeksi, ei tietenkään korjattavana koska siinä ei ole kuulemma vikoja vaan ainoastaan ominaisuuksia jotka vaikutttivat että laite tilttaa keskellä Torinon ruuhkaa jne.![]()
Jep, ite sain vermeen jumiin kolme kertaa kun omia POI:ta selailin. Ensin ei meinannu edes virtanapista buutata...en oo sittemmin vielä viittiny alkaa perehtyyn ongelman ytimeen. Sen verran tuota myös pitää moittia, että se on _luvattoman_ hidas piirtämään monessa tilanteessa. Onhan se hemmetin kiva lähetyä risteysrykelmää, kun kone käskee kääntymään johonki suuntaan ja ruutu on vaan vaaleanruskea ja nurkassa lukee, että "piirtää...". Taitaa vaan olla, että kaikkea ei voi saada ja pitää tyytyä tuohon.(kotka @ Heinä. 03 2006,11:03) kirjoitti
Ja TomTom ei ole vaihtoehto, laitetta pitää pystyä käyttämään myös autossa, polkupyörässä, kädessä ja ois kiva jos se akku kestäis >10h (kuten questissa).
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Joko olet saanut kuvia otettua?(Ulpe @ Heinä. 03 2006,10:45) kirjoitti
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Noniin, täältä pesee.
3mm alumiinia, kiinni kahdella mittariston pultilla.
Mittariston takaa
Toinen ruuvi on kielekkeen alla
Garminin teline on 2mm levyssä kiinni, joka tulee 3mm alumiinilevyyn kahdella mutterilla -> Kuva.
Toinen kuva kiinnityksestä
Koko höskä paikallaan
Jää pleksin taakse
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Siisti!
Tietenkin tuo laitehan saa peittää koko nopeusmittarin kerta siinä itessään on tarkka mittari - kierroslukumittaria voi tarvita mutta toisaalta "perstuntumaltahan" sitä aina on ajettu...
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Joo tarkotus oli alunperin tulla keskemmäs ja yläreunaan, mutta käytännön toteutus saneli toisin. Nopeusmittarilla on yks hailee kun on sigma ja tosiaan se GPS:n tarkka mittari. Kiekkamittari vähän harmittaa, mutta eiköhän sen seikan kans opi elämään. Tarkoitus oli käyttää tuota niin, että vaan reissuja varten paikalleen (menee pari minsaa kun tuon ottaa irti), mutta lieköhän jaksaa alkaa värkkään irti enääTöyssyissä tuo heilahtelee, mutta sille tuskin mitään voi tehdä niin kauan kun se on samoissa kiinnikkeissä ja vaimennuksissa mittariston kans.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Ookko kokeillu laittaan kumipaloja/puslia siihen siipimuttereiden kohtiille, jos vaimentas töyssyissä?(Ulpe @ Heinä. 04 2006,00:25) kirjoitti
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
En usko, että puslat auttaa. Se on puhtaasti siitä kiinnityskohdasta kiinni, kun se koko hökötys joustaa. Toistaiseksi tuo ei ole häirinnyt ja itseasiassa värinät ei ainakaan saavuta tuota questia niin hyvin.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Ratkaisin kiinnityksen näin
POISTETTU LINKKI
Käytin laitteen mukana tullutta telinettä. Yhden ruuvin takana koko hoito.
-Pepe-
Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
Mulla on ollu kaks kesää nyt Quest kiinni auton telineellä siten, että FJ1200 mittariston ja pleksin väliin on leikattu vaahtomuovi, jossa olevaan koloon on työnnetty autoteline ilman imukuppia, sähkö tupakansytyttimellä ja kaiutin tankkilaukussa. Kuuluu kaupungissa ohjeetkin läpi. Ajettu semmonen 7000 km eikä ongelmia oo ollu.
FJR -17