Joskus täälläkin ollut juttua kikserin orkkis ohjausiskarin öljyistä, prkl kun ei nyt löydy.
Eli kiinnostaa siis mitä öljyä tuohon kannattaa laittaa jos tuota orkkista haluaa jäykentää, sekä miten ko operaatio helpoiten tapahtuu? Senverran vilkaisin sitä, että pumpun kyljessä näyttäisi olevan pieni kuusiokolo - siitä ilmeisesti vanhat ulos ja uutta sisään?
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Moro, tein itse juuri kyseisen modin ja tilanne muuttui merkittävästi parempaan suuntaan. Orkkis iskari on lisäksi ilmaa puolillaan joten sillä ei tosiaankaan ollut juuri mitään virkaa. Laitoin 15w haarukkaöljyä vanhojen lirujen tilalle, nyt pelaa kuin unelma ja vaimennus tuntuu ainakin omiin kätösiin tosi passelilta.
Iskari irti, kuusiokolo auki ja pumppaat vanhat öljyt ulos. Sen jälkeen upotat koko roskan öljyyn ja pumppailet uudet öljyt sisään/ilmat ulos. Ruuvi kiinni.
Mulla on K5 jossa tuli tosiaan merkittävä parannus tuolla. Kaverilla on tuore K6 jossa hänen mukaansa ei tullut huomattavaa muutosta. Saattaa olla että K6 on vaihdettu jo tehtaalla hieman jäykemmät öljyt kun asiasta on naristu K5 kohdalla aika lailla. K6 iskarissakin oli tosin ilmaa reilusti tehtaan jäljiltä.
Edit: typoja
.
Suosittelen myös 15:sia öljyjä, itse laitoin wt20:stä ja meni kyllä liian jäykäksi, turvallisinhan se jäykkä on suurissa vauhdeissa, mutta parkkipaikalla tasapainoilu on aika tuskaa...
Tosiaan kyllästyin 20wt öljyihin ja ostin WP iskarin, mutta pääosin ajan jatkuvasti samoilla säädöillä jotka lienee aika lähellä vakio iskaria 15:lla öljyillä... Mutta säädettävyys on kyllä ihan kiva olla, jos esim tietää ajavansa lujaa(esim saksan lomalla ;) ) ja suht suoraa niin sillon voi pistää oikeesti tiukalla keulan... Kaasu iskarit ei myöskään vaahdotu radalla, eli niissä pitäs pysyä vaimennus suht samana kovemmassakin rasituksessa...
laitetaanko se iskari täyteen sitä öljyäEli niin paljon kun öljyä saa sisään ja ilmaa ei enää tuu ulos ni sit sit on hyvä!!!??
![]()
Kaikki ilma on tarkoitus saada pois. Kun niitä kuplia ei enää tule ulos niin homma kunnossa. Sen myös kuulee/tuntee jos sinne jää kuplia kun sitä mäntää liikuttaa edestakaisin.
Itsellänikin taisi jäädä pari kuplaa vielä sinne kun en jaksanut koko iltaa säätää. Toiminta kuitenkin nyt ihan ok, hyvin pieni määrä ilmaa ei tunnu haittaavan tai ainakaan en sitä huomannut että olisi haitannut.
Kyllä sen tuntee heti siinä kun on se iskari kourassa ja kokeilee liikuttaa mäntää edestakaisin onko vaimennus ok.
.
Marginaalihommaa. Ostaa samalla kunnon öhlarin niin ei tarvii huolehtia![]()
Miten tuo ohjausiskarin irroittaa sieltä etukatteen piilosta? Onko pakko ottaa kokonaan etukate pois? Ja tarviiko mitään kummempia työkaluja kuin orggis kalut?
Otin ensin sen iskarin alapuolella haarukassa parilla ruuvilla kiinni olevan muovin irti, ja sen jättämästä aukosta (haarukan välistä alakautta siis) se iskari irti. Nyt pitäisi vielä keretä tuo öljynvaihto kokeilemaan...(Tianyu @ Kesä. 14 2006,04:36) kirjoitti
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Meinaatko ettei sitä öhlaria tarvitse huoltaa? Onnea matkaan vaan valitsemallasi tiellä. Kovemmat Kuljettajat[TM] väittää että jäykempien öljyjen vaihdolla pärjää sunnuntaikuski radalla ja kadulla tuolla orkkisiskarilla erittäin hyvin. Toki sitä Öhlinsin tarraahan ei katteeseen silloin saa...(nano @ Kesä. 14 2006,03:09) kirjoitti
Eipä tässä tietenkään säätömahdollisuutta tule mukana mutta modauksen hinta on 10e (öljy) verrattuna säädettävään iskariin 250-400e. Rahalle saa aika hyvin vastinetta koska tuolla 15w öljyllä tuntuma muuttuu todella hyväksi. Juhannuksena pääsen itse kokeilemaan radalle.(nano @ Kesä. 14 2006,03:09) kirjoitti
.
Noh Noh... Ei tarvitse noin kärkevästi suhtautua tuohon pikku velmuiluun jonka heitin(Korruptio @ Kesä. 14 2006,08:05) kirjoitti
Tuo säätömahdollisuushan on noissa aftermarket-ohjausiskareissa SE juttu. Toki tuo vakio kampe riittää enemmän kuin hyvin perusmotoristille(joihin itsekin lukeudun) sekä tavalliseen ajoon. Onhan tuollainen aftermarket tuote kuitenkin porno sekä mukavahan sitä on vaikkapa pitkälle reissulle ruuvata keulaa kireämmälle. Kuinka paljon tuollainen öhlins tai vaikkapa wp sitten kustantaa? Paikkoja josta sellaisen voisi saada edullisesti ?
*KLIKETIKLIK*(pr0gram @ Kesä. 14 2006,21:37) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Onkos K4:ssa sama iskari kuin K5? Pyörä ois ainakin nakkikopilla paljon parempi mun käsissä ton jälkeenja kai siitä ois radallakin iloa...?
---
OVH hinta taitaa olla 259e nykyään Bikefoxilla, ja mallihan on uusi(Series 1508), eli kuvassa on vanha malli, ja vanha hinta...(Z750 @ Kesä. 14 2006,21:44) kirjoitti