Pistän tänne yleisen kyselyn asiasta, eli millaisia ensiasennusrenkaita uutena ostetuissa moottoripyörissä on ollut tai on ja ollaanko niihin yleensä tyytyväisiäMerkki, malli jne.)
Onko muuten kaikissa Suomeen saman maahantuojan kautta tuoduissa pyörissä (siis samassa mallissa) saman merkkiset/malliset renkaat, vai tuleeko tehtaalta eri renkaita riippuen valmistusajankohdasta?
Suzuki GSX-R600 K5. Bridgestone BT 014. Ihan ok kumi, mutta nykyiset Pirelli Diablo Corsat tuntuu paremmilta.
Niin ja 5700 km oli ajettu kun Bridgestonet meni vaihtoon. Etusella olis vielä hyvin ajellut, mutta takanen alkoi oleen keskeltä lopussa.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Fz6:sessa dunlopit,2500km ajettu ja vielä pintaa jäljellä..
yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
Triumph Speed Four, Bridgestone BT-010.
Merkki ja malli renkaista tulee vaihtumaan.
Triumph S4 -04, Triumph Sprint ST1050 -06, Peshoo Vivacity Sixties -12
Speed Triple 1050 originaalina alla Michelin Pilot Power. Huippurenkaat ja ainoa huono puoli on kulutuskestävyys.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
BMW K1200S, viime vuonna oli ensiasennusrenkaat Metzeler M1. Hyvin piti ja rauhallisella ajelulla kesti muistaakseni takanen 8000km. Nyt vaihdoin uuteen ja ensiasennusrengas on Michelin Pilot Power. Pyörä on eri yksilö, mutta tuo Michelin tuntuu kääntyvän selkeästi kevyemmin. Taitaa olla korkeampi profiili silmämääräisesti. Ainakin se on myös leveämpi, kun huggerin kiinnikkeeseen ei jää kuin vajaa puoli senttiä rakoa. Pitoa ei osaa vertailla, kun välissä on yli 20000km ajoa muilla renkailla, mutta ihan kelpo fiilis on tähän asti molemmista. Myöhemmin nuo M1:t tuntui kuluvan aika nopeasti.
Dixi et animam levavi
Honda cbr 600 f Bridgestone BT 010. 3000km ajettu
pintaa jäljellä, varmaan vaihtuu merkki seuraavaksi.
CBR 1000 RR -06, Bridgestone BT-015. Kokemuksia kartutellaan vielä...
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
05 Tuonossa oli Pirellin Diablot. Kelpo gummit. En vaihda leiriä ellei nyt sitten kyseisen merkin stradaa lasketa leirin vaihdoksi...
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
ER-6f 06: Bridgestone BT020
Nakumallissa taitaa olla vakiona Dunlop Sportmaxit.
KTM SDR 1290 '14
ex ZZR 1400 '08
ex ER-6f '06
SV 650 S ´04 / Dunlop D220, 6100 km ajettu ja hyvin on pintaa molemmissa jäljellä. ja eipä tuo normaaliajossa ja vähän rivakammassakaan ajossa mutkapätkillä ole mun käskyssä pitoaan menettänyt eli ihan tyytyväinen olen ollut.
ex # 1. ´04 <span style='color:#FDD017'>SV</span> 650S 2005-2007
ex # 2. <span style='color:#00FF00'>Kawasaki</span> ´05 ZX-6R 2007-...<span style='color:#0000FF'>"21"</span>
# 3. BMW<span style='color:#FF0000'>S</span><span style='color:#0000FF'>1000</span>RR
Honda CBR 1000 RR Fireblade ´05 / Pirelli Diablo Corsa. Eipä noista osaa pahaa sanaa sanoa ainakaan näillä kokemuksilla. Tietä nuo on nähneet 6000km ja pintaa on vielä hyvin jäljellä, ei muuta kuin kovaa.
Suzuki GSR-600 . Bridgestone BT 014, renkaista en vielä osaa sanoo juuta enkä jaata, kilsoja sen verran vähän.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Omassa Fjärränsäni on BT 020:set alla, noutaessani sitä, vieressä oli täsmälleen samanlainen Fjärrä peräkkäisellä rekisterinumerolla, mutta siinä oli jotkut Metzelerit alla (sportec 6 tjsp)...
Bandit 1200 ensiasennusrenkaana Michelin. Ajettu n. 6000 km. Takarenkas kului oudosti, kuin ovaaliradalla olisi ajanut, lisäksi pykälille. Saan takuuna uuden renkaa, asennus huomenna.
gsx-f 600 -05, renkaina michelin ja tiellä on toistaiseksi pysytty (ajettu n.1tkm).
GSX-R 750 -05 ja alla Bridgestone BT014.
Jotenkin tuntuu kadulla paljon paremmalta kuin Z750 alla vakiona olleet BT012:set?
Kulutuskestävyydestä paha sanoa vielä mitään..
Suzuki GSX-R 750 Anniversary 2005 #1519
ex. Kawasaki Z750 2004
ex. Cagiva Supercity 125 -94
ex. Honda CRM 125 -94
Pyörä Honda Hornet 600 ja nakit:
Briggestonen batlax BT56
Ajettu n.4000km
"omituisesti sivuilta kuoritunut pinta" Joten lienee liian kova seos mulle
Seuraavat on varmasti Pirellin diablot.
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
04 zx-6r misukan pilot sportit näyttää pyrivän alla...takanen tuntuu aikasta liukkaalta mutta on mulla tuota ajokokemustakin hurjat 3000 kilsaa joten ei tietoa paremmasta.
650 V-Strom ja Bridgestone TrailWingit, tai paremminkin DeathWingit kuten isoilla pojilla on tapana sanoa.
Kuten lempinimestäkin voi päätellä niin kumit ovat aivan saatanasta. Kun vaihtoi Tourancet alle niin tuntui kuin olisi vaihtanut koko pyörän uuteen. Mutkiin uskaltaa ajaa selvästi kovempaa kuin ennen, sateella ei lipsu yhtään, pyörä menee minne käsketään ilman sen suurempaa vääntämistä ja pyörä käyttäytyy joka tilanteessa paljon rauhallisemmin.
Jos DeathWingeistä haluaa jotakin positiivista löytää niin kulutuskestävyys oli n. 18.000 km, mutta näyttäisi vähän siltä, että Tourancet ovat kestävyydeltäänkin paremmat. Aika näyttää miten käy.
Triumph daytona 955i, Bridgestone BT-010.
5500km, ajotuntuma on eleetön, tuntuma ohut, pintakova. Kaikki kolot tuntuu.
pito-ongelmia ei ole normaali liikenteessä.
Takarengas toiminut hyvin,tuntuma parempi kuin edessä, pitänyt muotonsa kohtuudella ja 3-4 mm pintaa.
Eturengas on paska, alloilla-alkoi näkyä 2tkm kohdalla, paikoitellen uran pohja lähestyy. ujeltaa ajossa, pikkasen levoton. (sama ilmiö 020:lla ja aavistuksen 014:llakin)
Paineet ollut suosituksessa, Etunen +0.2-+0.3 bar kun aallot alkoi tuntua sormella.
Mahdollisesti viimeiset Bridgestonet joilla ajan, ellei tuu taas ensiasennuksena.
Vertailu kohta: Thundercat -00 Bridgestone BT020(puoliksi kuluneet),Pireli diablo. Bridgestone BT014.
Parhaat tuosta paketista ehdottomasti Pirelli Diablo. Pito ongelmia vain 020:lla mut Diablon tuntuma ja käytös selvästi miellyttävin ja varmimman tuntuinen.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät