Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Oisko kellään vinkkiä pieneen ongelmaani? Eli vaihdettiin Thurdercattiini öljyt tässä keväällä. En siis vaihdattanut niitä missään merkkiliikkeessä, vaan yksi tuttavani vaihtoi ne, koska on entinen pyöräkorjaaja ja tietää kyllä asiat jne.....
    Muuten kaikki on hyvin, mutta kun kiihdytän kovasti (kierroksia >9000rpm), niin punainen öljyvalo syttyy, ja palaa noin vajaan sekunnin, siis vilkahtaa?? Miksi? Ei se ennen tuota tehnyt??? Onko kellään ollut ikinä samanlaista ongelmaa, vai onko se ongelma?? Voiko öljyä olla liikaa vai liian vähän. Laitettiin juuri se määrä, minkä ohjekirja kertoi... Voiko öljy olla väärää öljyä ko. pyörään (sain öljyn paikalliselta yamaha-merkkiliikkeestä, ja myyjä kyllä tiesi, että nimenomaan tämä öljy on oikeaa!?)
  2. #2
    Lainaa (mttm @ Kesä. 13 2006,09:06) kirjoitti
    Voiko öljyä olla liikaa vai liian vähän. Laitettiin juuri se määrä, minkä ohjekirja kertoi... Voiko öljy olla väärää öljyä ko. pyörään (sain öljyn paikalliselta yamaha-merkkiliikkeestä, ja myyjä kyllä tiesi, että nimenomaan tämä öljy on oikeaa!?)
    Tuota noin, tuntematta Ukkosmirriä lainkaan niin kait siinä nyt joku tapa on millä tarkistaa öljyn määrä, pitäähän sitä muutenkin seurailla kauden mittaan??! Väärä öljy ei tuollaisena ilmene jos nyt ette ole vaseliinia käytelleet mutta öljyn taso voisi olla hieman liian alhainen...
    Power is nothing without mojo!
  3. #3
    Öljyä todennäköisesti liian vähän... Öljyvalohan on Yamahassa vain pinnan korkeutta valvova eikä suinkaan öljynpaineesta varoittava.
    CBR 1000RR '05
  4. #4
    Samaa tekee mun Yamaha(YZF 750R) ja se kertoo siitä että öljyä on liian vähän. Loraus (n. 1dl) ja valo ei väläyttele seuraavan 1000km aikana. Näin siis mun moponi kanssa.

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  5. #5
    Vaihdoitteks suodattimen kans?
    Fasuliini vilkutti valoo, vaikka öljyä oli tarpeeks jos se ja/tai suodatin oli vähänkään yli 10tkm ajettu...sillon öljy ei enää palannut kiihdyttäessä ja varsinkaan keuliessa tarpeeks nopeesti tolle anturille asti
    "On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
  6. #6
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (makemich @ Kesä. 13 2006,09:44) kirjoitti
    Tuota noin, tuntematta Ukkosmirriä lainkaan niin kait siinä nyt joku tapa on millä tarkistaa öljyn määrä, pitäähän sitä muutenkin seurailla kauden mittaan??!
    Kisussa on oikealla kyljellä "ikkuna" mistä öljymäärää voipi ihmetellä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #7
    Jep, pintahan se siellä hälyttelee. Vähän lisää öljyä niin homma paranee. Se öljysilmä on sitten todella hankala koska pyörän pitää olla pystysuorassa, muuten ei näytä oikein. Jotkut on jopa hankkinu biltemasta pienen vesivaa'an että näkee tarkasti. Aikanaan vanhemmista XJ:stä tiesi että nyt on aika lisätä öljyä kun valo alko vilkkua kun käänty oikeelle ja ylämäkeen, ei tarvinnu edes kiihdyttää.
    FJR -17
  8. #8
    Onko sen öljyn tarkoitus olla siinä keskellä kun "silmästä" katsoo kun pyörä on suorassa vai pitäisikö olla enemmän öljyä?

    Kuinka usein olette lisäilleet vanhempiin fzr:iinne öljyä ja minkälaisia määriä? Itsellä vm-90 jota olen ajanut vasta hivenen päälle 1tkm joten en vielä ole lisäillyt öljyä...
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  9. #9
    Se on öljyn korkeuden merkkivalo, ei paineen, ja hetkellinen vilahtelu reippaissa kiihdytyksissä ja jyrkissä ylämäissä (esim. Alpeilla) etenkin notkeilla öljyillä on aivan normaalia. Säikäyttää kyllä asiasta tietämättömän; aiheesta on kyselleet ENNENKIN.
  10. #10
    Ainakin niissä jammuissa mitä mulla on ollu niin siinä on ikkunan reunassa kotelossa semmoset nystyt ylä - ja alarajalle. Käytännössä on ollut niin että kun on öljymäärä oikein niin se on melkeen ylös asti täynnä ja öljyvalo alkaa vilkkua siinä vaiheessa kun silmä on puolillaan tai vähän alle. XJ:ssä ja FJ:ssä se minin ja maxin väli on noin puoli litraa. Suomessa nuo eivät oikeastaan vie yhtään öljyä, keskieuroopassa alkaa palaa kun nopeudet ja tehontarve kasvaa.
    FJR -17
  11. #11
  12.  
  13. #12
    Konehan on rakennettu rakettimoottorin ominaisuuksilla.Se valo kuittaa hyvää kuntoa kiihdytyksissä eli kaikki öljyt naulittuna vaihdelooran takaseinään.Aja ilman kypärää kiihdytyksessä kamera ottamassa sivukuvaa päästäsi.Kuvista näet kuinka otsa laskee ja veripatti takarivossa kasvaa.Jammun ominaisuus,ei hätää jos öljyä tarpeeksi.Hyvä pyörä se catti,harmi ettei tuoda enää suomeen.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>