Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Probleema...

    Elikkäs ajoin tankin melkein tyhjäksi. Sitten tankille. Tankkasin normaalisti täyteen, pistin käyntiin, kuului pienoinen pamahdus (oletan, että putkesta :) ). Lähti kuitenkin hyvin käyntiin. Voimaan pamahdus ei vaikuttanut, mutta käyntiääni muuttui V-konemaisemmaksi. Pyörä vetää ja toimii ihan normaalisti.

    Kone "lärisee", kuin ilmanputsarin kaula olisi irronnut? Tankkia en vielä alkanut irroittamaan kiireitteni vuoksi, ajattelin että täältä löytyisi apua. Voisiko mahdollisesti olla tulppavika, tai jotain muuta, mitä? *Ääni voimistuu kuunnellessa jarrupolkimen puoleista kylkeä, lähellä ilmanputsaria. Putken lävitse tulevat äänet eivät myöskään ole entisellä mallilla.

    Pyöräni on 1100XX -97 varustettuna dynojetillä ja Yoshimuralla. Pitäis olla säädöissä ja tähän asti kulkenut ja käynnistynyt ilman mitään moitteita, 45 000km mittarissa. 98:a käytän.

    Ideoita, kokemuksia?



  2. #2
    no vois kuvitella, että paukku on tapahtunut kaasuttimessa.. ja sen vuoksi on putsari mennyt rikki tai irronnut.. en tiedä mut jos autosta olis kyse, niin näin sanoisin.
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  3. #3
  4. #4
    Jeps.

    Sain paketin purettua. Putsasin tulpat, asensin ilmanputsarin tiiviisti kaasareiden kurkuille kiinni.

    Taas pärisee niin kuin pitää..!




  5. #5
    no edelleen kannattaa vissiin miettiä mikä se pamahdus oli?? vai oliko pamahdus muuta kuin paukku kuskin pöksyissä jos siis paukkuu kaasarissa, ei hyvä ollenkaan.. enkä tietysti halua maalailla piluja seinille
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  6. #6
    Jatkoa seuraa 6000km myöhemmin...

    Vika uusiutui, kuumalla kelillä sammutin koneen turhan nopeasti ja tuhahdus pääsi tapahtumaan ilmanputsarissa. Ääni meni "kulpavolkkarimaiseksi". Reissussa kun oltiin, niin ajoin kotiin noin 300km...

    Vaihdoin tällä kertaa tulpat, ja asensin ilmanputsarin kunnolla paikoilleen. Tyhjensin myös kaasarikupit. Auttoi sen verran, että ääni muuttuu huomattavasti "normaalimmaksi". Ongelmana on nyt se, että 1-pytty jää matkasta. Käy tyhjäkäyntiä vain kolmella, yksi alkukäyrä jää kylmäksi. Aikaisemmin ongelman esiintyessä pyörä alkoi toimimaan moitteetta.

    Tuntuu, että pyörä vetää kierroksilla yhtä hyvin, mutta tuo alkukäyrä ei tunnu juuri nimeksikkään kuumenevan, vaikka käy lenkin ajamassa. Tyhjäkäynnillä se ei lämpene ollenkaan.

    Ideoita, mitä tehdä - Pyörän tiedot ylempänä...
  7. #7
    Onkohan ykköspytyn sytytyspuola hajonnut??
  8. #8
    1-pytyn tyhjäkäyntisuutin saattaa olla tukossa. Näin käy usein, kun ajaa tankin liki tyhjäksi, sakat tankin pohjalta lähtevät liikekannalle.



    No niin, no
  9. #9
    Joo minäkin veikkaisin tota 1-pytyn kaasuttimen suuttimen tukkeutumista.
  10.  
  11. #10
    Jep, taasen pyörä toimii ja kukkuu.

    Naurettavan pieni vika, joka etsitytti. 1 pytyn kaasarin erittäin hyvin piilossa oleva synkronointiletku halki. Todennäköisesti pisti tyhjäkäynnillä seokset sekaisin. Kesti vikaa etsiä ja kokeilla erinäisillä tavoilla, mutta hyvä näin.

    Kiitos taasen vinkeistä, jospa tästä olisi vielä jollekkin hyötyä!