Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Ihteäni aina joskus hämmästyttää porukan rohkeus ajaa sokeaan, tai ainakin rajoitetun näkyvyyden mutkaan poski maassa. Itteltä loppuu rohkeus vaikka mutka sinänsä olisi tuttu ja/tai hyväkuntoinen kun näkyvyys on esim metsän, mäennyppylän ja/tai jatkuvasti kiristyvän mutkan takia rajoitettu. Jotenkin tulee sellainen olo, että entäs jos tuolta tuleekin traktori, mummo, koira tmv. perä edellä vastaan - saanko pyörän seis ajoissa?

    Mutkat, joissa näkyvyyttä piisaa, eivät pelota pätkääkään, mutta jotenkin nuo sokeat aina arveluttavat...

    Mitenkäs muut? Mietityttääkö mutkaan sukellus?
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Tietenkin ja siksi, että sinuakin mietityttää niin olet vielä hengissä.
    Todelliset sankarit pelkäävät kaikki .. kipu opettaa ..
    En ole ymmärtänyt mitä ideaa on olla todella rohkea ja saada
    mahdolisimman pikaisesti nimi kiveen.
    Vahinkoja voi tietenkin sattua .. eipä siinä mitään .. mutta ihan
    yrittämällä ei kannata yrittää.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  3. #3
    Ei sieltä eilenkään ketään tullut...
    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  4. #4
    Mietityttää. Sen verran ainakin että omalla kaistalla pysyn! Alussa kun ei mietityttänyt niin oli pari kertaa lähellä. Oikealle kääntyvässä kaarteessa mietin et entä jos joku tulee vastaan ja se on vähä varastanu mun kaistaa, sillon nopeus laskee hiukan..
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  5. #5
    Sen jälkeen on alkanut mietyttää kun sinne nyppylän taakse kaarteeseen oli pysäköity se traktori...
    Eikä ohituskaan kunnialla enää tietysikkään onnistunu ja kaskokin oli hankkimatta!
    CBR 1000RR '05
  6. #6
    Etenkin vieraalla tiellä tulee varottua, mutta suurin piirtein rajoitusten mukaan ajaessa on muutenkin aikaa reagoida mahdollisiin esteisiin tai odottamattomiin tilanteisiin. Peltoaukeilla on toki helpompi nopeutta nostaa, kun näkyvyys on hyvä. Tuurilla taitaa moni motoristi noilla mutkateillä ajella, riskejä otetaan melko paljon...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  7. #7
    Ennen nuorempana ei tullut mietittyä. Ajeltiin Vammalan ja Punkalaitumen väliä 120-150 mittarissa näkemättä mitään kurvin taakse. No onneks ei ketään tullut. Tänä päivänä moinen riskinotto ei tule mieleenkään. Kyllä se ikä vaan tekee tehtävänsä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #8
    Pari vuotta takaperin tuli ajettua suorastaan välillä hullunkin lujaa mutkiin, mut jostain syystä tullut järki päähän...
    Johtuisko kenties siitä et ny o kotona joku muuki odottamas ku omat vanhemmat...

    Ei muuta turvallisia ajoja kaikille!
    <p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
  9. #9
    Pahinta jos siellä on zetori tai puimuri:ovat nykyään niin leveitä ,ei oo tilaa edes väistää.

    Varovaisuutta.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  10. #10
    Kyllähän ikä tässä tekee tepposet ja ahtaa ajatuksia korvien väliin väkisinkin.
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  11. #11
    Eipä tuo mietitytä sen enempää kuin suorallakaan ajaminen.

    Tänään taas pompsahti kaivinkone mutkan takana "silmille"... ainoa huoli mikä piipahti mielessä kun tuijotin peileihin, oli hetkeä aiemmin ohitettu henkilöauto,jotta josko se kiipeää selkään sieltä takaa.. ei näkynyt.. ja edessäkin aukesi suora ja vapaa tie .. siitä sitten nätisti ohi.

    Muutenkin tulee ajeltua mopolla samoja pätkiä kun kotilollakin yllättäen -> <- taittuu matka mutkissa verkkaisemmin..[tai mittari valehtelee vähemmän).
    Tarttis olla pitempi kaula
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  12. #12
    Pelottaa normaalinopeuksillakin, autollakin, niin monta kertaa on vastaantuleva tukkirekka tai paikallinen Ari Vatanen oikaissut tai kaarteessa ollut hiekkaa tms. Toistaiseksi olen ilmeisesti terveen pelkoni takia ehtuinyt väistämään ja säästynyt vammoitta.
    No niin, no
  13. #13
    Ei se pelota, mutta asia kyllä mielessä. Ihan täysii en vedä missään liikenteessä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  14. #14
    Lainaa (Mopo @ Kesä. 13 2006,09:27) kirjoitti
    Pelottaa normaalinopeuksillakin, autollakin, niin monta kertaa on vastaantuleva tukkirekka tai paikallinen Ari Vatanen oikaissut tai kaarteessa ollut hiekkaa tms. Toistaiseksi olen ilmeisesti terveen pelkoni takia ehtuinyt väistämään ja säästynyt vammoitta.
    Ihmeellistä on se, että kapeahkoilla hiekkateillä ei osata väistää. Vastaantulija ottaa sen sanomalehden paksuuden väliä sivusuunnassa, oli itse sitten reunassa tai keskemmällä.

    Ei osata väistää itse, eli ajaa reunassa, vaan otetaan maksimi tila omaan käyttöön oikealle puolelle, ikäänkuin tähdätään vastaantulijaan. Turvallista ? tuskin.

    Ilmiö on jostain syystä yleistymässä.
    Pace and Flow
  15. #15
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ehkä pitäisi miettiä, että jos itse tulisit sieltä vastaan.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  16. #16
    Lainaa (MattiR @ Kesä. 13 2006,10:19) kirjoitti
    Ehkä pitäisi miettiä, että jos itse tulisit sieltä vastaan. *
    Vaikka niinkin, tai, että yleensä joku tulee vastaan.

    Moni ei vaan osaa itse arvioida oikeanpuolen reunan paikkaa, joten otetaan niin keskelle kuin mahdollista.
    Kumma kyllä vauhti ei putoa lainkaan.

    Usko on luja, vaikka kyky ei.
    Pace and Flow
  17. #17
    Itse näin noobiena käytän autokoulun sääntöä.

    "Aja sellaista vauhtia jotta voi pysäyttää mopon näkyvällä matkalla"

    Eli tosi sokeisiin kurveisiin menen sitten todella hiljaa. Monesti jopa mutkan kiristyminen kesken kaiken aiheuttaa ohjelmaa saatikka vastaantulija.
  18. #18
    Kyllähän se mietityttää ja kun pari kertaa on vastaantulijaa väistellyt keskellä mutkaa, niin itse en ainakaan sinne vastaantulijan kaistalle mutkassa mene. Tuosta voi kyllä sillon tinkiä, jos mutka ei ole "sokea" ts. näkee hyvän matkaa (100m tai enemmän) mutkan taa... Joskus kyllä nuorempana ja hurjenpana tuli aika reilustikin välillä oikastua mutkia autolla toisen kaistan kautta vaikka sitä silloinkin mietti, että jos sieltä joku tulee, onneksi ei tullut... *
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  19. #19
    Lainaa (attes @ Kesä. 13 2006,12:09) kirjoitti
    Itse näin noobiena käytän autokoulun sääntöä.

    "Aja sellaista vauhtia jotta voi pysäyttää mopon näkyvällä matkalla"

    Eli tosi sokeisiin kurveisiin menen sitten todella hiljaa. Monesti jopa mutkan *kiristyminen kesken kaiken aiheuttaa ohjelmaa saatikka vastaantulija.
    Kovasti lohduttaa, että on muitakin jotka arastelevat ajaa mutkiin. Ihmettelen aina niitä, jotka oikein etsivät mutkapätkiä...mieluummin ei kiitos! Vähäisellä ajokokemuksella tietysti on osansa, mutta
    *kukkis*, *pilkunviilaaja*
  20. #20
    Lainaa (pärinä-pänni @ Kesä. 13 2006,20:44) kirjoitti
    Kovasti lohduttaa, että on muitakin jotka arastelevat ajaa mutkiin. Ihmettelen aina niitä, jotka oikein etsivät mutkapätkiä...mieluummin ei kiitos! Vähäisellä ajokokemuksella tietysti on osansa, mutta
    Ja mitäs nautintoa sitten viivasuoraa tietä on ajella? Moottoritielläkö on kivaa?
  21. #21
    Lainaa (Fabe @ Kesä. 13 2006,20:35) kirjoitti
    Kyllähän se mietityttää ja kun pari kertaa on vastaantulijaa väistellyt keskellä mutkaa, niin itse en ainakaan sinne vastaantulijan kaistalle mutkassa mene. Tuosta voi kyllä sillon tinkiä, jos mutka ei ole "sokea" ts. näkee hyvän matkaa (100m tai enemmän) mutkan taa... Joskus kyllä nuorempana ja hurjenpana tuli aika reilustikin välillä oikastua mutkia autolla toisen kaistan kautta vaikka sitä silloinkin mietti, että jos sieltä joku tulee, onneksi ei tullut... *
    Väistelty satoja kertoja. Mielestäni mutkaa mutka teillä kuuluu oikoa. Mitään ihmeelistä näe siinä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  22. #22
    JOVVAIN ON !



    ....lähdettävä liikkeelle siitä että sieltä TULEE joku vastaan, eikä niin päin ettei tulis. Ihan sama kun ylität junarataa vaikka olisi puomit ja valot että MISSÄ se juna on kun sitä ei nävy ?

    Mutkaan voi tulla lujaa JOS olet käynyt sen ennakolta jo tarkistamassa tai sitten radalla. Sormenpään kokoinen kivi riittää suistamaan ohjastajan metsään vaikka ketään ei tulisi viikkoon vastaan....
  23. #23
    Lainaa (rammus @ Kesä. 14 2006,06:34) kirjoitti
    Väistelty satoja kertoja. Mielestäni mutkaa mutka teillä kuuluu oikoa. Mitään ihmeelistä näe siinä.
    Keväällä joutusin töistä palatessa väistämään sokeassa mutkassa villisikaa, joka oli iltahämärissä tullut ruokailemaan tienposkeen siten, että sen ruho oli poikittain tiellä. No, villisiasta ymmärtää, että sen äly ei riitä kulkemaan oikeassa järjestyksessä maantiellä, mutta autoilijat ja mopoilijat, jotka oikoo vastaantulevan kaistan kautta ... on yhtä osaamattomia.

    Jos yrittäisi pysyä siellä omalla kaistalla tiukassakin mutkassa, niin voisi kallistaa enemmän ja saisi samat fiilarit pienemmällä vauhdilla ja pienemmällä riskillä. Mutta osaamistahan se tietysti kehittäisi ja vaatisi. Ja kovat jätkät ei opettele, ne ajaa vittu kovaa.

    Jep, sokeat mutkat tulee otettua aika iisisti.
    Life's pretty straight without motorcycling
  24. #24
    Samoilla linjoilla.

    Jos pysyy omalla kaistalla niin saa enemmän kanttailla. Siksi ainakin minä menen mutkateille. Oikominen on ok, mutta riskien ja nautinnon vähyyyden takia jätän vähemmälle.
  25. #25
    Lainaa (mka @ Kesä. 14 2006,03:04) kirjoitti
    Ja mitäs nautintoa sitten viivasuoraa tietä on ajella? Moottoritielläkö on kivaa?
    Do diiiiii..... jos moottoritie on ainoa, missä ei oo hirveitä vinkuroita niin sekin on parempi kuin tuntematon tie, jossa omat perävalot ovat näkyvissä suurimman osan ajasta.
    Onneks täällä meillä päin on muutakin kuin motarii. Toki munkin mopossa on kääntyvä etupyörä ja kallistuukin tarvittaessa
    *kukkis*, *pilkunviilaaja*
  26. #26
    Kyllä henk.koht. nimenomaan mutkatiet on ne parhaat paikat, mitä mutkaisempi sen parempi (esim. vuoristot tai Norge). Parhaita ovat tietty nuo peltoaukeiden tiukat syheröt, joita voi mennä huoletta nuolemalla molempien puoliskojen reunoja (kunhan katsoo peilistä ettei joku tule vielä kovempaa sen vasemman mutkan sisälinjalle).

    Pimeisiin mutkiin tietty hiljempaa ja omaa kaistaa kunnioittaen vasemmalle, ja reunaa pitkin oikealle, jos joku vaikka tulee leikkaamalla vastaan. Tosin välillä noissa on kieltämättä tullut pieniä riskejäkin otettua.. *koputtaa puuta*
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  27. #27
    ymmärrän kyllä mutkatiet ja ns puolisokeat mutkatkin, mutta se, että vedetään ns talouskeskuksiin maaseudulla 90km/h:ssa niin ei hyvää päivää. sieltä kun pukkaa traktori trukkipiikit tielle, niin avot.

    Ja samat jätkät jotka vetää noita sanoo monesti, että ei uskalla tulla radalla, kun siellä voi kaatua... ja kasko ei korvaa.

    Joopa joo, mikähän kasko korvaa omat vauriot.? pyörä jos menee lunariin, niin mikäs siinä, mutta jos on itse lunarissa, niin ei paljon lohduta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  28. #28
    TÖSÖS !
    Ei voi nautiskella mutka -ajosta ko pohjanmaalla peltoaukeilla mis näköö kauas .
    Eiks koneet oo saatava seis sillä osalla tietä mikä on näkyvis ? HÄ ?
    Eiks kuljettajan ole käytettävä sellaista tilannenopeutta ett äkykenee hallitsemaan ajoneuvonsa ??
    Eiks jokaisen tienkäyttäjän velvollisuus ole liikkua niin varovasti ettei aiheuta vaaraa tai vahinkoa ?????????
    Väistävän osapuolen on väistämisen osoittamiseksi riittävän ajoissa nopeutta hiljentämällä osoitettava että noudattaa väistämisvelvollisuuttaan !
    Eeihän näistä kukaan enää välitä eikä niitä löydäkkään enää ko lakikirjasta !
    Triumph Tiger 800 XRX

  29. #29
    Lainaa (OULA @ Kesä. 14 2006,20:54) kirjoitti
    Eiks koneet oo saatava seis sillä osalla tietä mikä on näkyvis ? HÄ ?
    Teoriassa kyllä. Tahtoo sanoa, että pimeällä lähivaloille vaihdettaessa vauhti neljäänkymppiin, talvikelillä vielä alemmas.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 14 2006,21:58) kirjoitti
    Lainaa (OULA @ Kesä. 14 2006,20:54) kirjoitti
    Eiks koneet oo saatava seis sillä osalla tietä mikä on näkyvis ? HÄ ?
    Teoriassa kyllä. Tahtoo sanoa, että pimeällä lähivaloille vaihdettaessa vauhti neljäänkymppiin, talvikelillä vielä alemmas.
    TÖSÖS !
    Kuinkas muuten , ei mitään teoriassa tai kynttilöitä sytytellään etelleenkii ja paljon .
    Jos lujempaa haluaa ajella maantiellä nii moottoripyörä o siihen ihan väärä värkki .
    Ennemminkii viritetty ja trimmattu pyöräkuormaaja tai katepillari jos ei muista välitä ja siitähän tää topikki lähtiki liikkeelle , siis välinpitämättömyydestä
    Triumph Tiger 800 XRX

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen