Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kertokaas fiksummat mistä saa kaikkia kivoja osia FJ 1200:seen? Kuuklasin jotain FJ klubeja ja sellasia mutta osa sivuista oli hollannin tai belgia kieltä (tai jotain muuta mussutusta), niin ajattelin että olisko kellää mitää hyvää paikkaa tiedossa ja ehkä kokemuksiakin??
    Näillä mennää!
  2. #2
    No, tieteysti Louis ilta saksasta saa jotain, muuten alkaa olla aika hiljasta. Täytyy muistaa että eurooppalaisittain ajatellen pyörä on IKIvanha eli alkaa olla pudonnu pois tarvikelistoilta. FJ:tä tehtiin 84 - 98 josta viimiset kuusi vuotta myynti oli todella takkuista (mulla on itellä -92 yksilö). Jos enemmistö pyöristä on noin 16 - 18 vuotta vanhaa, ei ole ihme jos tarvike- ja lisäosamarkkinat on hiipunut.
    FJR -17
  3. #3
    Lainaa (Tinde @ Kesä. 12 2006,12:50) kirjoitti
    No, tieteysti Louis ilta saksasta saa jotain, muuten alkaa olla aika hiljasta. Täytyy muistaa että eurooppalaisittain ajatellen pyörä on IKIvanha eli alkaa olla pudonnu pois tarvikelistoilta. FJ:tä tehtiin 84 - 98 josta viimiset kuusi vuotta myynti oli todella takkuista (mulla on itellä -92 yksilö). Jos enemmistö pyöristä on noin 16 - 18 vuotta vanhaa, ei ole ihme jos tarvike- ja lisäosamarkkinat on hiipunut.
    kuin myös -92
    Näillä mennää!
  4. #4
    APE

    Hyviä kokemuksia..



    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  5. #5
    Jenkeistä siihen saa kiihdytystarpeisiin osia, moottorit on harmi kyllä kysyttyjä Legend-autoihin, mutta loppuunajettuja kai jossain liikkuu, että aihioina vois ehkä käyttää. Big CC:llä *on valmiita settejä 1500:seksi asti.

    Esim. tämäkin masiina perustuu vielä vanhempaan jamppuun, XS1100:aan. Että sillä "vanhallakin" tekniikalla pärjäilee
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  6. #6
    Tämä masiina perustuu kaiketi yhtä paljon FJ:n tekniikkaan ja kohtuu kiukkunen peli..
    klack
    ,mutta eipä ne 95:lla noita tehoja tee..

    Ja tuollaryhmällä (jos oikein laskin) vakio iskulla(63,8 mm) tulisi kuutioiksi 1623 ja puoli kuutiosentimeetrinen kone.
    Kummasti muutaman kaljan jälkeen unohtaa, että niitä pyttyjä on 4 ja laskenta ei tahdo tuottaa toivottua tulosta...
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  7. #7
    Just sen takia että uudemmissa laitteissa näköjään lasketaan toleranssit pienemmiksi materiaalilujuuksien suhteen, nää "vanahat ja lekentaariset voemakonneet" on hyviä aihioita ja muutenkin. En usko että jonkun GS-Susnan ja FJ-Jammunkaan arvo pitkällä juoksulla häipyis, päinvastoin. Tekis itte mieli hankkia yks FJ1200:nen...tai edes varakone tohon XJR:ään että sais puuhata (vähän) sen kanssa. Vaan mistäs rahnat. *

    Mun mielestä on väärin ajatella että kehitys menis aina vain eteenpäin, siinä voi tulla takapakkiakin joskus...

    OHO! En het huomannutkaan sitä FunJamin Bick Block-linkkiä



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  8. #8
    Ja jos iskun pituutta kasvattaisi 66,8 mm:n saataisiin tilavuudeksi SPSB:ssa ilokaasuilla sallittu 1699,8 cc...
    Taas ,jos oikein laskin, niin kiertokangen kiinnityskohtaa (keskikohta) verrattuna kampiakselin rungon kaulan keskikohtaan tulisi tällöin kasvattaa 1,5 mm...
    Hmm..


    Sen taas kaiketi saisi aikaiseksi hiomalla kiertokangen vastaisista kauloista vähän epäkeskeisesti ja laittamalla sitten paksummat laakerit.. Ei nyt ehkä ihan 1,5 milliä näin siirry, mutta vähän kumminkin. Menikö ajatuksen juoksu nyt ihan vit...lleen? Kertokaa toki viisaammat.
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  9. #9
    Ai niin pitihän vielä mainita, että kun ei kukaan niitä kaasuvehkeitä huolenut, niin virittelin ne tohon XT600 smotoon... Parinkymmenen hepan edestä aattelin töhötellä näin alkuun, kun on vähän herkkä keulimaan. Juhannuksena ajattelin koittaa löytää jonkun suljetun alueen, missä vois noita testailla, kun lähdetään tonne maalle.Koitan laittaa sitten vaikka videon pätkää tonne kotisivuille, jos ei kovasti nolota..

    Ja toi XT sai lempinimekseen NOShit..
    Tulkitkoon kukin tavallaan..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  10. #10
    Laita sit se videotallennus pyöriin heti ekalla kokeilulla...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  11. #11
    Laitetaan toki, eri asia on, kehtaanko laittaa sitä levitykseen..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  12. #12
    Hyvältä ainakin noi kaks ekaa näytti. Kyl saunditkin on aina isos konees hienoimmat...



    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  13. #13
    tere kaikille !!!

    Onks tietoa mistä sais kokonaisia koneita ..... olen kuullut että tehdas korjattuja sais jostain tai muita vastaavia.....

    Pari auton konetta olen tehnyt mutta luotto itseen ei ole niin suuri että tekisin ite rempan ....

    Tilan puute on myös suuri remppaa ajatellen joten uusi kone jossain vaiheessa olis kova juttu nyt 132tkm mittarissa toimii kyllä vieläkin kuin kello eikä syö öljyä kuin desin 5000km mutta....

    t:Jari
    Näillä mennään mitä on saatu !
  14. #14
    Voi olla ettei tarvi murehtia vielä sataantuhanteen kilsaan mitään, mutta luin jostain ettei tehdas myisi erikseen enää uusia koneita - Jostain Legend-autosaitilta. Mutta jostainhan ne tyypit ne koneet hankkii kilpureihinsa, joten luulis niitten tietävän: Legend cars of Finland

    Tossahan samalla näkyy olevan myynnissä präniköitä 1300:sia: Uusia koneita kaupan, 3400 eur per kpl
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  15. #15
    Ja aika kiukulla ne Legendsi äijät noita välillä tuhookin, kun on kuulemma kilpailu kiristynyt niin kovasti, että motteja räjähtelee paljon aikaisempaa enemmän.
    Täytynee ostaa pari varastoon, että on sitten, kun tohon FJ:hin aletaan noita kaasuja sovitella..
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
  16. #16
    Ne sanos että uudempien kampiakselit katkeilee helpommin, vanhoissa rupes vaan (muistanko oikein?) yläkerrasta pakonokka-akselin laakerit antautuun.

    Mitenkähän niitä saa viälä enemmän rääkättyä? Yks kaveri sano että kytkintä käytetään vaan lähdössä, kierrokset pidetään yli 9000 I/min kaiken aikaa...öljyt melkein kaksataa asteisia joskus kisan jälkeen? Noo, onhan niissä ylimääränen nokkien voitelutie sallittu...mutta kone on siellä lasikuitukopan alla hikoilemassa silti.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  17.  
  18. #17
    Tulihan noista kaasutteluista videokin napsastua, mutta ei kummosen näkönen ollut, kun äänetkin oli kamera hukannut jonnekkin...
    Kyllähän sen ajaessa huomasi, että nytkähti, kun nappia painoi, mutta videosta sitä ei huomaa.Ja kun innostuin vähän matkaa keulimaan, niin senkin kuvaaja missasi. Eipä noilla suuttimilla ollu luvattukaan kuin 18 hp ja niistäkin varmaan puolet kuoli ennen takarengasta..
    Eli mitään järkyttävää keulimis/sutimis sessiota ei päässyt syntymään, mutta sentään kaikki paikat on ehjinä.
    Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.

    ...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..