Katso äänestykset tulokset: Rikesakkoja ylinopeudesta? - Lienee harvinaista...

Äänestäjät
232. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ei yhtään

145 62,50%
  • Yhden

50 21,55%
  • Useampia

37 15,95%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Oletko saanut nimenomaan ylinopeuden takia rikesakkoa?
    Omalle kohdalleni ei ole sattunut rikesakkoja mistään syystä. Noita kalliimpia versioita on tullut jonkin verran. Eli samassa suhteessahan rikesakkojakin olisi tullut jos pieniä ylinopeuksia ratsattaisiin. Luulisin...
    60 alueella oli 70-75, en muista tarkkaan. 85€ tuli pikavoittona.
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
    mopolla ei yhtään (!!)

a*utolla vaikka kuinka monet...
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Yhden olen saanut, vuonna 1986 kotilolla. 80 alueella vauhti oli livennyt 94ksi
    KTM950SE
    Eipä ole tullut. Tosin seiskapuolikkaalla shadowilla ei paljoa kaahaillakaan.
    Mjaa... mä luulin, ettei rikesakkoja juurikaan jaeta pienistä ylinopeuksista. Ilmeisesti senkin suhteen olen ollut hannu hanhi.
    Kyllähän niitä jaetaan, käytännössä sakotusraja on kai monesti n.10km/h. Eli rikesakon saa 10-20km/h ylityksellä.
    28 vuotta liikenteessä. Jotain puolentoista ja kahden miljoonan kilometrin välillä erillaisilla pörisevillä vehkeillä piikistä kymppipyörään. Ei sakon sakkoa!
    FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Olen ajellut prätkillä vuodesta 1982.
    Olen saanut yhden ylinopeussakon 470 ekee ja yhden kirjallisen varoituksen, ei muuta .
    Kolme kertaa olen saanut rikesakon ylinopeudesta kaksi kertaa on mennyt päiväsakoille...
    Ja kerran olen saanut kirjallisen varoituksen

Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
    Lainaa (kumiankka @ Kesä. 03 2006,06:38) kirjoitti
    28 vuotta liikenteessä. Jotain puolentoista ja kahden miljoonan kilometrin välillä erillaisilla pörisevillä vehkeillä piikistä kymppipyörään. Ei sakon sakkoa! *
    Hatunnoston arvoinen suoritus kumiankalla

Itse olen ajellut suunnilleen samat vuodet ja samat kilometrit. Ylinopeussakkoja on tullut kymmenkunta, mutta rikesakkoja ei ensimmäistäkään. Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.

Kummallista vaan, ettei näillä kilometreillä ole tullut yhtään rikesakkoa vaikka ajan rikesakkonopeutta pääsääntöisesti.

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (MagnaMan @ Kesä. 03 2006,10:43) kirjoitti
    Itse olen ajellut suunnilleen samat vuodet ja samat kilometrit. Ylinopeussakkoja on tullut kymmenkunta, mutta rikesakkoja ei ensimmäistäkään. Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.

Kummallista vaan, ettei näillä kilometreillä ole tullut yhtään rikesakkoa vaikka ajan rikesakkonopeutta pääsääntöisesti.
    Muotovalioille on omat sakkonsa .
    Lainaa (kava10 @ Kesä. 03 2006,10:49) kirjoitti
    Muotovalioille on omat sakkonsa .[/QUOTE]
    Niinpä taitaa olla

Vai oliskohan osasyynä vuosikaudet työautona käyttämälläni valkoisella transportterilla.
    On just tulossa ilmeisesti kun ajoin kotilolla kameraan 80 alueella 99 km/h eli rikesakolla selviää aika täpärästi *, mutta ei ole tullut vielä lopullista päätöstä joten nähtäväksi jää.
    Kerran aikaisemmin on myös tullut sakot mutta silloin oli sen verran et meni päiväsakoille * mut pyörällä ei vielä mitään *
    Joo ja sit vielä kerran tuli Norjassa ajettua kameraan ja lähettivät vuoden päästä sakon mutta oli niin epäselvä, eikä mitään valitusosoitetta joten jätin maksamatta *. *Tästä on kohta mennyt taas vuosi joten katellaan jos sieltä tulee jotain vai ovatko luovuttaneet *
    Yksi on tullut joskus iät ja ajat sitten ja nimenomaan ylinopeudesta. Isompiakin sitten pari..

No, varoituksiakin on tullut muutama ja ilmeisesti uteliaisuutta ajoneuvoa kohtaan enemmänkin kuin varsinaista varoitusta.

Vanha Jaguar urheilucoupe ja Maserati tuntuvat kiinnostavan autoihmisiä aika monesti, myös poliiseja.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (kumiankka @ Kesä. 03 2006,06:38) kirjoitti
    28 vuotta liikenteessä. Jotain puolentoista ja kahden miljoonan kilometrin välillä erillaisilla pörisevillä vehkeillä piikistä kymppipyörään. Ei sakon sakkoa! *
    Hatunnoston arvoinen suoritus kumiankalla
    Toi on varsin helppoa. Et aja yli 10kmh ylinopeutta, päin punasia, etkä harrasta luovaa kaista-ajoa (splittaa, bussikaistaile, ohita keltasella tahi rytsölöi). Muusta on aikka vaikee saada suomessa sakkoja.

edit:kojrattu kirotusvihre

FJR
    "Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
    kylläpähän nuo on päivä sakoille menny tai sit vaan huomautuksella selvinny
    somewhere out there
    Ei rikesakkoja. Yks isompi, josta kortin menetin 3 kuukaudeksi.

JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
    Elämäni ensimmäiset sakot mopolla tuli tänä kesänä... onneksi jäi rikesakkoihin, 20 oli ylitystä. Viikon päästä sakoista sain kirjallisen huomautuksen, 60@50.

Autolla sitten mennyt reilusti päiväsakon puolelle.
    Huono tie, parempi mieli
    Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.
    Miten noita ei voi huomata kun ovat kuitenkin kelta/punaisia väriltään? Mitäs jos lapsi/vanhus/invalidi juoksisi tielle etkä huomaisi sitäkään? Ajaisit yli vain? Olet varmaan huomaamattasi ajanutkin jo.

Jalkapuuhun tuollaiset tappaja-autoilijat/motoristit
    Lainaa (Spede1 @ Kesä. 06 2006,18:39) kirjoitti
    Sakot ovat pääasiassa tulleet sen vuoksi, etten ole huomannut nopeusrajoituksen muuttumista alaspäin ja kun yleensä ajan maantierajoitukset +10-15 km/h niin ainahan se silloin on ollut päiväsakkojen puolella.
    Miten noita ei voi huomata kun ovat kuitenkin kelta/punaisia väriltään? Mitäs jos lapsi/vanhus/invalidi juoksisi tielle etkä huomaisi sitäkään? Ajaisit yli vain? Olet varmaan huomaamattasi ajanutkin jo.

Jalkapuuhun tuollaiset tappaja-autoilijat/motoristit *
    Kiitoksia vaan

Jostain kumman syystä noi ihmeelliset numerolliset pyöreät peltilätkät on jääneet vaan huomaamatta Ihan puhdasta huolimattomuuttahan se on ollut

Ja kun pääsin kolmesta peräkkäisestä ylinopeussakosta kirjallisella huomautuksella ja vuoden "koeajalla" niin opin kyllä taas seuraamaan tarkemmin tienvarsilla olevia numerollisia peltilätkiäkin.

Ps. Ja yliajoherjoista Spedelle: Hyppää homo voltti ja vedä v*ttu päähäs seuraavan kerran kun tuntuu, että mulle olis jotain asiaa. Sopisiko tällainen diili
    Lainaa (Spede1 @ Kesä. 06 2006,17:39) kirjoitti

On se saakeli aika kriminaali, on. Tukka pois ja parturiin tollaset! Siis kaikki ne muut muutama sata, jotka on täällä sakoistansa nillittäneet, ovat saaneet ne ihan ilman syytä, pelkkää poliisin ilkeyttä! On se hyvä, että löytyi joku todellinen kanksta. Pallo jalkaan ja kentälle!
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 06 2006,19:28) kirjoitti
    [
    On se saakeli aika kriminaali, on. Tukka pois ja parturiin tollaset![/QUOTE]
    Mä oon kalju...
    Lainaa (MagnaMan @ Kesä. 06 2006,18:43) kirjoitti
    On se saakeli aika kriminaali, on. Tukka pois ja parturiin tollaset!
    Mä oon kalju... [/QUOTE]
    Tiedetään. Tukka ja järki ei viihdy samassa päässä. Kumpi lähti ensin? Meinaan, mull'on vielä tukkaa jäljellä...
    Lainaa (kaasunalle @ Kesä. 06 2006,19:49) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Kesä. 06 2006,18:43) kirjoitti
    On se saakeli aika kriminaali, on. Tukka pois ja parturiin tollaset!
    Mä oon kalju...
    Tiedetään. Tukka ja järki ei viihdy samassa päässä. * * Kumpi lähti ensin? Meinaan, mull'on vielä tukkaa jäljellä... * * [/QUOTE]
    Tyhjä latohan ei kattoa kaipaa...
    Kotilolla ei sakon sakkoa, mutta..
    Nyt sitten mopolla on mennyt päiväsakkojen puolelle ja parhaillaan
    tässä odotellaan kirjettä poliisilta..

Sitä saa mitä tilaa ..

Mutta onko kellään kokemusta kuinkakohan kauan sitä kirjettä
    jossa kutsutaan korttia tuomaan laitokselle, saa/joutuu odottelemaan?
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
    Lainaa (Ärrätär @ Kesä. 06 2006,20:12) kirjoitti
    Mutta onko kellään kokemusta kuinkakohan kauan sitä kirjettä
    jossa kutsutaan korttia tuomaan laitokselle, saa/joutuu odottelemaan? *
    Pari kertaa on ollut puhuttelun paikka ja kummallakin kertaa taisi mennä 2-3 kk ennenkuin ottivat yhteyttä.

Ensimmäisellä kerralla täytyi käydä tunnistamassa oma naama kuvasta ja sain lappusen, jolla sai osallistua yhteisvastuukeräykseen. Sen jälkeen soitin tapahtumapaikan isommalle konsta-aapelille ja yhdessä totesimme, että on turhaa kuivatella korttiani.

Toisella kertaa lähetin pyynnöstä sähköpostitse selityksen, jossa en selitellyt yhtään mitään. Se oli hyvä selitys sillä sain vain kirjallisen varoituksen ja vuoden koeajan opetella seuraamaan niitä numerollisia pyöreitä peltilätkiä.

Nuo tapahtumat on muutaman vuoden takaisia eli ennen nykyisiä tiukentuneita otteita.
  30.  
    Nopeus 65km /h viidenkympin alueella ja rikesakko napsahti aikoinaan vajaat kymmenen vuota sitten.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen