Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moi,

    onko markkinoilla myynnissä jotain ruiskumuunnossysteemiä kaasarikoneelle? Eli esim. ne imukurkut, boksit, läpät, suuttimet jne jne. Vai voiskohan jonkun uudemman pyörän mallin osat sopia vanhaan...(jaa-a..) Itse ruiskujärjestelmänhän saisi tehtyä itse vaikka MegaSquirtista, mut nuo rautapuolen osat voipi olla hakuses. Jos joku asiatuntevampi henkilö voisi valaista tietämätöntä.
  2. #2
    Hyvät läppärungot saa Suzuki GSX-R 600, 750 tai 1000:sta, vuosimalli jotain 2000 - 2001. 750:ssä ja 1000:ssa on 43mm kurkku, 600:sta en muista. Tuon ikäisissä jokaisen sylinterin runko on erillinen jolloin niiden välistä etäisyytä voi muuttaa. Uudemmissa ne ovat pareja 1-2 ja 3-4 sylintereillä.
    Megaruutta käyttöön niissä on sopivasti korkea ohmiset suuttimetkin.

    Jenvey ainakin valmistaa jälkiasennu läppärunkoja mutta niiden hinta nelisylinteriseen koneeseen nousee jonnekin 400 punnan tienoille ja sen lisäksi pitää hankkia vielä kaikki muu tilpehööri.

    Bensapumpuksi joku pieni auton tankin ulkopuolinen ruiskupumppu, joka tekee 3 bar paineen. Moottoripyörien ruiskupumput taitavat kaikki olla tankin sisäisiä pumppuja
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  3. #3
    Onkohan moottoripyörien laturit tarpeeks tehokkaita et pystys ylläpitämään kaikkia noita sähkölaitteita? Esim. tuo bensapumppuhan vie aika rutkasti sähköä.

    Ajattelin että vois käyttää orggis boksia ja siihen alle vaan sopivat läppärungot imuaukkoon, ja siihen matkalle vaan sopivaan kohtaan ruisku. MegaSquirtin forumeilla jotkut löys että tuolta biltemalta sais hyviä ja halpoja & tehokkaita ulkoisii pumppuja, et niitä vois sitte käyttää. Oma ruiskujärjestelmän tekeminen vois olla aika mielenkiintosta ja hauskaa Vois olla hauskaa jos nousis jotain tehojakin
  4. #4
    Joo, ne pumput taitavat viedä virtaa 10 A:sta ylöspäin. Taitaa vaan olla niin että tehokaasta ja pieni virtaisesta pumppusta joutuu maksamaan vähän enemmän. Niistä Bilteman pumppuista en osaa sanoa mitään.

    Kyllä niitä pyörän megaruuttaajia tälläkin foorumilla pyörii. Itelläkin yhdet tonnisen giksun läppikset lojuu tossa nurkassa odottamassa sopivaa megaruuttaus kohdetta.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  5. #5
    Tuo pumppu lienee nyt este tähän, kun niitä vissiin tarvii vielä 2 kpl. Tai ainakin squirtin kaavioissa. Paljonko yleensä MP:issä on se virta mitä voisi viedä ylimääräistä? Tai paljonko MPn laturit edes latailevat yleensä?
  6. #6
    Lainaa (Tianyu @ Kesä. 11 2006,03:05) kirjoitti
    Tuo pumppu lienee nyt este tähän, kun niitä vissiin tarvii vielä 2 kpl. Tai ainakin squirtin kaavioissa. Paljonko yleensä MP:issä on se virta mitä voisi viedä ylimääräistä? Tai paljonko MPn laturit edes latailevat yleensä?
    kaksi pumppua? kyllä kait nyt yhellä pärjää. Toisekseen, pumpunhan ei kokoajan täysillä tarvi pumpata, sillä virtaama on kohtuullisen pieni ja toisaalta tarviiko edes 3barin painetta ruiskulle?
  7. #7
    Ei tarvi kuin yhden pumpun.

    Kyllä se noin 3 baria vaatii jotta polttoaine summuuntuu kunnolla kun se ruiskutetaan imukanavaan. Suiza käyttää samaa painetta kilo giksussa.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  8.  
  9. #8
    Tollanen MSD 2225 vie n. 5amp! Itse aion käyttää 3.5-4.5bar, koska suuttimet on niin pienet!

    Systeemi näyttää kestävän +5baria kevyesti.. ei ainakaan näkynyt vuotoja
    DUCATI is just the Italian word for Harley.