Tietääkö joku toimiiko ja mahtuuko pyörimään 120/70 rengas 99-01 600 fazussa jossa on vakiona 110/70?
Keulaa laskemalla pääsee eroon geometriamuutoksista mutta mites muuten toi toimii?
Eipä ole omakohtaista kokemusta, mutta ekana tulee mieleen kysymys : miksi?
Jonkun verran netissä on kokemuksia 120/60 kumista, joka mahtuu ok, muttei ole ainakaan parempi ajettava ...
Huono tie, parempi mieli
Siksi että noita 120/70 renkaita saa helpommin ja halvemmalla toisinaan, nytkin mulla olisi tollaisia ylimääräisenä mitkä voisin tyrkyttää kaverin fazuun.
Kymppimillin leveämpi kyllä sopii sinne, eihän se ole kuin 5mm/puoli ja omakohtaiset kokemukset (tosin ei suklaamopon kera) ovat osoittaneet, ettei niin pieni muutos yleensä meinaa mitään. Joissakin tapauksissa (esim VMax etu 110 -> 120) ajettavuus parani selvästi.
kyllähän se sinne mahtuu, suht heleposti jopa. kääntymisestä vaan tullee aikas kankiaa vrt vakiokummi. kylillä ja pienemmisä vauheisa ei eroa, mut esim maantiella ja radalla sai jo meleko riuskoin ottein kääntää kahavasta et sai reippaasti/ripeästi pyörän kallistuun. tosin mulla vaihtu tuollon myös takakummiki kokoon 170/60/17 (vakio 160/60), eli geometriaan ei juurikaan tullu muutoksia muutoin kuin pyörä nousi ylemmäs. koon muutoksen vaikutuksia on sit hankalampi tarkemmin arvioida, tuollon vaihtu myös (orkkis?)merkki bridgen bt47:t maxxisin supermaxxiin, silläkin voi olla oma vaikutuksensa.
eli kyllähän sillä leviämmällä ajelee, mut vakio oli mun mielestä ajettavuudeltaan parempi. kait sillä on joku syynsä miks siinä on vakiona pikkasen kaposempi rengas...
-illi-
- illi -
en, koska myös taakse vaihtu sentin leviämpi kummi samalla kertaa, eli kulma ei muuttunut nimeksikään, tai jopa ollenkaan.
-illi-
- illi -
Mielestäni Fazu on normaalisti vähän "yliherkkä" ohjailtava,
joten uskon, että 120/70 kumi tuo lisää vakautta.
Itse aion sellaisen laittaa alle ku tulee vaihdon aika.
Sitten kyssä:
Onko -00 Fasussa 5" takavanne?
Vai vaan 4,5", jolloin ei viitsi heittää 180/55 alle.
Suzuki GSXR 600 L1
siinä on 5" vanne takana, mut silti suosittelen ihan normaalia 160-leviää kummia alle, ei se leviämpi ole aina parempi.
-illi-
- illi -
Sittenhän se oli vielä kankeempi.(illi @ Kesä. 12 2006,23:42) kirjoitti
Kyllä sinne 120 menee, ja keulaa kun pikkasen laskee niin saa kumottua vaikutukset ajo-ominaisuuksiin. Taakse en ainakaan ite suosittele vakiota leveempää.
rofiili oli kummiski takakummisa sama mitä kapiammasaki, eli korkeus nousi samallai ko etukummillaki. mut joo, mää noista mittään oikiasti tiiä, kohan kerroin omia ummikkokokemuksia... =)(Karban @ Kesä. 13 2006,07:59) kirjoitti
-illi-
- illi -