Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Elikkäs, ostin tossa juuri vm.93 600cc cebarin. Alkuun kone piti normaalia ääntä, noin viiden minuutin tyhkäkäynnin jälkeen alko ilmentyä koneesta ylimäärästä ääntä. Kone "rallattaa". Tarkemmin kuunneltuna ääni tulee jostain päin läheltä oikeimman puolista sylinteriä. Jakohihnassa tai jossain sellasessa on kuulemma ollut ongelmia tässä mallissa, oisko vika siinä? Paljonkos sitten moisen huolto/korjaus maksaa, jos veis sen johkin liikkeeseen korjattavaksi?

    Ei kai vika tullut siitä, että pyörä kävi, bensahana kiinni useamman minuutin. Sammutin koneen, huomasin, että hana oli kiinni ja laitoin päälle. Seuraavan kerran koneen käynnistyksen yhteydessä lähti ylimääräistä ääntä kuulumaan. Isäpappa siinä takana totes sitten tunnelmaa kohottavasti "nyt se leipo kiinni, pommin ostit"
  2. #2
    Varmaankin se ääni kuuluu nokkaketjusta. Ketju n.60e ja kiristin n.50e. Ei ole hirveän vaikea vaihtaa itsekkään, mulla taisi olla mittarissa 80tkm kun vaidoin.
  3. #3
    Toivottavasti, pitää käydä huomenna näyttää tua paikallisessa mp-liikkeessä(motokeidas) josko ne varmentais tiedon. Tossa on nyt mittarissa 66tkm.

    Onko tohon koneeseen sit voinu tulla jotain sen seurauksena et bensahana jäi kiinni? Ääni kuitenkin alko tyhjästä ja nyt joka kerta on äänekkäämpää kun käynnistää, kun eikös se tossa nokkaketju tilanteessa ala hiljalleen rallattaan. Pyörän ostin kaadettuna oikeelle kyljelle, muttei ainakaan kone oo saanut mihkään päin iskua...
  4. #4
    Ei se vika ole voinut tulla jos bensahana on ollu kiinni.
    Jos se ääni tulee nokkaketjusta niin se yleensä loppuu ku lisää kierroksia.
  5. #5
    Kannattaa ihan siitä lähteä, että vaihtaa sen nokkaketjun kiristäjän (50€) ja vaihtoon menee aikaa noin vartti...
    Sittenpähän sen tietää oliko siinä vika. Todennäköisesti ääni poistuu sillä. Jos kuitenkin vielä rallattelee niin taitaa olla nokkaketjunkin vaihto edessä. Ketju maksaa reilun satkun ja vaihtotyö on jo hiukan työläämpi, mutta ei mikään mahdoton teeseitse-miehelle.
    Itse vaihdoin juuri edellisviikolla kiristäjän kun mopo alkoi yhtäkkiä pitää ihan tajutonta rallatusta. Nyt käy taas kuin ompelukone
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
  6. #6
    Mistäs tietää koska toi kiristäjä on vaihtokunnossa? Päällepäin naarmuttoman/hyväkuntosen olonen, jousi pelas ym.
  7. #7
    Kiristäjä on vaihdettu ja kone alko kehrään.

    Kiitoksia neuvoista
  8.  
  9. #8
    Jahas, tais tulla riemuttua vähän liian aikasin. Sain tossa juuri pyörään paperit (avk:lta ostettu kaaduttuna), niin vanha omistaja oli vaihtanut kiristäjän viime vuonna, jonka jälkeen paljon kilometrejä ei kuulemma ole kertynyt. Pyörä kävi tänäään päivällä penkissä, jossa alko pitää taas tuttua rallatusta. Elikkäs seuraavaks varmaankin sen ketjun vaihto edessä. Onkohan kallis homma jos teettäis jossain ihan liikkeessä. Ei oo isommin tullu temuttua näitten nelarien kanssa(edellinen projekti pari kesää sitten http://www.mp-foorumi.com/gallery....gid=471 ) , vähän pelottaa ruveta availeen konetta. Toisaalta taas rahaa ei oo muutenkaan projektiin liikaa, joten sinänsä turha lahjotella sitä pois