Hankin pari viikkoa sitten -78-mallisen CB500:n jatkoksi -87-mallisen VFR750:n..Tosin näiden toimien välillä on lähes 25 vuotta.
VFR:lläni on kilometrejä takana n. 115 tkm. Huollatin pyörän heti sen hankittuani, jolloin öljynvaihdon lisäksi uusittiin tulpat sekä säädettiin venttiilit ja kaasarit. Pyörä toimii kokonaisuutena tosi hyvin.
Säädöistä huolimatta isoimmilla vaihteilla (5- ja 6-vaihde) moottori nykii tasakaasulla (pintakaasulla) laillisissa tienopeuksissa 80- ja 100- km/h. Kierroksia on tällöin "vain" 3500-4500. Korkeammilla kierroksilla nykimistä ei huomaa tai sitä ei ole.
Onko tämä moottorin ominaisuus vai olisiko seokset ko. kierroksilla liian laihalla? Voiko noita säätää mitenkään suuttimia vaihtamatta? Mikä neuvoksi..???
Kyselee innostunut "uusiomotoristi"...
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Säädit kaasarit? Eli synkkasit niitä vai? Muuten se voisi olla syynä nykimiseen?
Kyllä. Kaasarit on synkattu.
Huollossa vaihdettiin myös uusi ilmansuodatin.
Voiko kaasareiden normaali kuluminen (kaasuläppä akseleineen, luisti) aiheuttaa nykimistä.???
Pitänee ottaa tuo synkronointi ottaa vielä uusiksi (eli pyytää liikettä tekemään se uudelleen "takuuseen")..??
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
Vaihdettiinko se ilmansuodatin alkuperäiseen vai k&n tai yms.
Ahdettu 1216
Villi veikkaus!
Tyhjäkäynti seokset laihalla. Eli ei muuta kun seosruuveja 1/2 auki ja uusi kokeilu. Ittellä autto, ei tosin VFR.
No toivottavasti syy löytyy.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
Suodatin on originaali.
Kokeilen tyhjäkäyntiseoksen säätöä tuon 1/2-kierroksen verran.
Olisiko vielä muita arvioita/mahdollista kokeilla ennen uutta huoltoa.??
Don`t call me, I call you...
VFR750, nuorekas kaks`kymppinen