Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 86:een 86:sta
  1. #61
    Siellähän ne sekoittuu, älä kuitenkaan kaikkea kolmea litraa laita.
    15-W50:n on ainakin mulla osoittautunut yhtä hyväksi kuin 20-W50.
    Olipa tieteellistä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  2. #62
    Oikein! :-)

    Ompa mukavaa, kun tämän jatkuvan öljyväännön, jossa mennään kohta yli-insinööritutkintoa vaativiin speculaatiohin. Joku täräyttää. Mites, kun mulla on tossa autotallin nurkassa noitten pullojen pohjalla yhteensä sopiva määrä myllyyn tota öljyä, ni voiko kaataa ne tonne koneeseen ja kaikki toimii ok?

    Joo siitä vaan :-P

    Eli otetaan iha rennosti vaan :-)
    CBR 1000F -89
  3. #63
    No mulla on sellainen käsitys että synteettisiä voi lotrata keskenään muttei mineraalin kanssa. Ja olen myös kotterossa niin tehnyt.Ei oo vielä hajonnut.Eikä tämäkään ole mikään totuus.
    Ja tietty Delvacci pitää mainita....
  4. #64
    Lainaa (rellonen @ Huhti. 21 2009,17:30) kirjoitti
    No mulla on sellainen käsitys että synteettisiä voi lotrata keskenään muttei mineraalin kanssa. Ja olen myös kotterossa niin tehnyt.Ei oo vielä hajonnut.Eikä tämäkään ole mikään totuus.
    Myös mineraaliöljyjä ja synteettisiä voi sotkea keskenään, luokitukset vaativat että öljyt ovat kaikinpuolin sekoituskelpoisia keskenään. Ja välillä on sisässä useampaa eri öljylaatua, muutenhan nurkat täyttyisi vajaista öljypöntöistä...
  5. #65
    Motulin "Harikka öljy" !!!
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
  6. #66
    Jos kuivakytkin duce...niin parasta motul 300v,,ainakin 851.n toimi parhaiten kyseisellä ölkillä.
  7. #67
    On kyllä hyvää tavaraa. *Sitä mä oon kipannu jo useammankannnun mopooni. *5tkm vaihtovälillä öljy on lämpimänäkin vielä öljyn, eikä tiskiveden näköistä. *Turussa on ollut vähän toimitusvaikeuksia tuon V300 kanssa ja jouduin tilaamaan sitä. *Kippasin tilapäisesti 15w-50 perus motulia ja ratapäivillä sain huomata, että kone lämpenee mitarin mukaan selvästi enemmän sillä. Nousi reilusti puolenvälin yli. V300 öljyllä ei oo koskaan noussut yli puolenvälin lämmöt. Täytyy vaihtaa ensitilassa kunnon liemet koneeseen. Johan nolla vajaa tonni ajettiinkin ;) Kait tommoset paistorasvat sentään ruohonleikkuriin voi laittaa ;)Toinen varmasti hyvä öljy kuivakytkinpeleihinon Castrol TWS 10w-60.



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  8. #68
    Lainaa (LiguidSnake @ Tammi. 06 2009,14:24) kirjoitti
    Delvac
    +1
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  9. #69
    Lainaa (Toippari @ Touko. 29 2009,10:23) kirjoitti
    Lainaa (LiguidSnake @ Tammi. 06 2009,14:24) kirjoitti
    Delvac
    +1
    onko toi delvac oikeesti niin hyvä? vai onko tää joku sisäpiirin vitsi
    Honda 1000XL -09
  10. #70
    Lainaa (Bacalao @ Touko. 29 2009,11:29) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Touko. 29 2009,10:23) kirjoitti
    Lainaa (LiguidSnake @ Tammi. 06 2009,14:24) kirjoitti
    Delvac
    +1
    onko toi delvac oikeesti niin hyvä? vai onko tää joku sisäpiirin vitsi *
    Kokeilin ja käytän jatkossa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  11. #71
    /\/\ Noni!

    Paskan jauhaminen alkoi sitten täälläkin!
    750SS,900SS,749,998,S4
  12. #72
    Ja paska maistuu hyvältä jos siitä tykkää
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  13. #73
    No kun joku ihmetteli tota miksi 5W-öljyjä ei sais käyttää, niin: jos on märkäkytkin, niin noissa matalan viskositeetin (wattilukema) öljyissä on pilkkojalisäaineita, jotka voivat (huom. voivat) aiheuttaa kytkimen luistamista ja sitä kautta hajoamisenkin. Kuivakytkimellä varustetuissa vehkeissä tuota ongelmaa ei ole.
  14. #74
    oli hondan sivuille ilmestyny ihan fiksu juttu, tosin mainos omasta öljystä mutta jotain faktaa myös miks ei auton öljyä...

    http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...sentation1.pdf

    ja tossa vielä lisää tietoa samalta hondan sivulta...

    http://www.honda.brandt.fi/mp....det.pdf



    Honda cbr 954 rr -03

    kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
  15. #75
    Ostin vajaa kuukausi sitten Multistrada 1000ds 06:sen. Pyörässä oli Shell'in advanced ultra tms. Välivapaita löytyi varsin usein ja vapaan löytäminen oli vaikeata. Kuten jo monen vuoden ajan kaikissa moottoreissani, pappatunturista autoon, vaihdoin siihen Kendall'in öljyt - GT1 20W/50. Sen jälkeen ei ole löytynyt yhtään välivapaata ja vapaa löytyy helposti.

    Kendall'in öljyt poikkeavat muista öljyistä siinä, että perusöljy on poikkeuksellisen parafiinipitoista (pumpataan Pennsylvanian alueelta) ja lisäaineita tarvitaan about 10 %, kun kaikissa muissa "huippuöljyissä" lisäaineita on luokkaa yli 40 %. Kendall "haisee öljyltä", eikä valu. Tee vaikka testi; kastele esim rautasahan terä Kendall'iin ja johonkin muuhun öljyyn ja aseta terät pystyyn nojalleen. Katso seuraavana päivänä, Kendall on terässä ja toinen öljy maassa. Vaikka auto seisoo viikon ja käynnistän sen, eivät venttiilinnostimet kilkata yhtään, koska öljy ei ole valunut pois.

    Hyvin monet kisakuskit, niin auto- kuin mp, käyttävät Kendall'ia. Ja dragstereissa käytetään Kendallin peräöljyjä, koska se kestää "hirvittävät" pintapaineet.
  16. #76
    Lainaa (Guest @ Kesä. 26 2006,09:01) kirjoitti
    No kun se alapään W-lukema vaikuttaa, etenkin mineraalipohjaisissa ja se todellinen viskositeetti laakereissa ja nokissa voi olla aivan muuta kuin etiketissä. Öljyt ohenevat huomattavasti korkeilla kierrosluvuilla ja lämpötiloilla. Esmes 20W50 valmistus aloitetaan 20W öljystä jota sakeutetaan muovipolymeerillä, joka vahventaa öljyä korkeissa lämpötiloissa. Paikoissa joissa on suuria leikkausvoimia (hankausvoimia), kuten laakereissa ja nokissa korkeilla kierrosluvuilla, nämä suuret polymeerimolekyylit ketjuuntuvat, ja öljy ikäänkuin leikkautuu luokitusta ohuemmaksi. Tyypillinen mineraali 20W50 onkin laakereissa vain SAE 30 tai 40 ja sama koskee muitakin moniasteöljyjä. Mineraali 5W30 leikkautuu luokkaan 10W tai 20W ja korkeilla kierrosluvuilla se voi vastata vain 10W öljyä laakereissa johtuen juuri lämpötilasta ja näistä leikkausvoimista. Polymeeriset sakeuttimet hajoavat kuumassa, pikeentyen männänrenkaisiin ja venttiilinnostimin sekä turbomyllyissä sen kanaviin. Tästä johtuen turbomalleihin ja ilmajäähyihin ei yleensä suositella laaja-asteisia moniasteöljyjä (0W40, 5W40, 5W50).

    Oikea viskositeettiluokka riippuu monesta tekijästä, kuten lämpötilasta, moottorin kuluneisuudesta, laakereiden ja männän välyksistä, ja käyttötarkoituksesta. Yleinen nyrkkisääntö on käyttää matalinta viskositeettia jolla metallipinnat pysyvät erillään. Tätä suurempi viskositeetti ainoastaan hukkaa tehoa ja huonontaa öljyn pumpattavuutta kaikissa lämpötiloissa. Tiukoilla välyksillä vesijäähyillä 5W30 tai 10W30 pitäsi riittää. Kuumissa olosuhteissa (miksi öljynvalmistajat eivät Suomen kesää laske), 10W40 antaa lisää turvamarginaalia. No, itse käytän sitä vesijäähyssäni ja mihinkä tosiaankaan motossa tarviaa hyvää pakkasjuoksevuutta? Ilmajäähdytteisissä ja vanhemmissa suurivälyksisissä moottoreissa 15W50 ja 20W50 on hyvä valinta.

    Jotkut vannovat kisaöljyjen nimeen, itse en niitä kadulla käyttäisi; ne poikkeavat tavallisista moottoriöljyistä siinä, että niissä ei käytetä peseviä lisäaineita jotka hieman lisäävät kitkaa. Siksi ne eivät sovellu katukäyttöön, varsinkaan mataliin lämpötiloihin, kertyy kakkaa ja kosteutta koneeseen. Pitäisi vaihtaa tonnin välein, ellei useamminkin tästä syystä ja ero kitkassa on niin pieni, ettei sitä normikäyttäjä huomaa missään. Paitsi hinnassa.

    Joku todennäköisesti kiistää nämäkin faktat ja on eri mieltä, siitä vaan. Näin ne aikoinaan opetti, kun alaa ensin opiskelin ja myöhemmin öljy-yhtiöllä työskentelin. Onhan ne öljyt muuttuneet niistä ajoista, vaan eiköhän nuo perusteet ole ennallaan.
    Asiantuntevaa tekstiä.
    Itse laitoin 10-50 Motulia, saa nähdä mitä siitä seuraa.....
    "Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
    Bob Dylan, No Direction Home

    BMW K100 RS
    Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
    Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
    Zündapp Bella 200 -58
  17. #77
    Mulla nyt Monsterissa Motulin 300v:t sisällä. Laatikko pelittää huomattavasti pehmeämmin kun "alkuperäsillä". Halpaahan tuo ei ole, mutta halvalla mitään hyvää saakkaan!
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  18. #78
    Onkos jotain syytä, miksi kuivakytkimelliseen ducuun ei vois laittaa mitä tahansa autolle tarkoitettua öljyä, jossa luokitukset riittää? Olis tuolla tallissa vanhan Opelin jäämistönä 4 l jotain viskositeeteiltaan kelpoisaa Osasetin myymää ölppää. Ehkä Arwidsonin logoilla? Ajattelin, että laitan sen talveksi myllyyn, kun en viitsisi Delvackia ostaa vielä syksyllä. Keväällä sitten vois ajaa hetken ja vaihtaa delvacin tilalle.
  19. #79
    Lainaa (tsj @ Elo. 24 2009,15:06) kirjoitti
    Onkos jotain syytä, miksi kuivakytkimelliseen ducuun ei vois laittaa mitä tahansa autolle tarkoitettua öljyä, jossa luokitukset riittää? Olis tuolla tallissa vanhan Opelin jäämistönä 4 l jotain viskositeeteiltaan kelpoisaa Osasetin myymää ölppää. Ehkä Arwidsonin logoilla? Ajattelin, että laitan sen talveksi myllyyn, kun en viitsisi Delvackia ostaa vielä syksyllä. Keväällä sitten vois ajaa hetken ja vaihtaa delvacin tilalle.
    No jos purkki ei ole ollut auki kylmässä muutamaa talvea eli kerännyt kosteutta, niin sisään vaan, jos kerran luokitukset passaa.

    Edit:
    Ai niin, mulla on Motorexin 15W-50 sisällä. Aiemmilla pyörillä olen käyttänyt mm. Mobilin Super S 10W-40:ä, eli ihan perusöljyä. Ei ongelmia.



  20. #80
    Ite pähkäilin samaa joskus aiemmin, ku oli autosta jääny ylimäärästa öljyä nurkkiin pyöriin. Päädyin ostaan mottoripyöräöljyä - aattelin että ne vaihteistolle tarkoitetut paineenkestolisäaineet ei tee pahaa keinuvipujen pinnoituksellekaan.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  21. #81
    En tiedä onko vanhaa tietoa, mutta motonetistä näyttää löytyvän Motulin öljyjä mopoihin.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  22. #82
    Minkähän kokoinen on Monster 1000:n öljypropun tiiviste vm. 2005 fillareissa? Ilmeisesti kyse on jostain ihan normaalista kuparisesta halvasta prikasta, joka pitäis kai joka kerta vaihtaa?

    Nimim. muuten vois vaihtaa öljyt vaikka heti, mutta ei ole vaihtotiivistettä.
  23. #83
    Kaivoinpa sitten varaosaluettelosta tuon esiin. Tylsää oli, että tarkempia mittoja siellä ei ollut. Noh osalle oli numero 220.3.208.3A. Eli ei tuosta paljoa viisaammaksi tullut. Noh toisaalta, eipä se pohjan ruuvikaan mun voimin lyhyellä avaimella auennut. Jos hakis huomenna lisää vääntövartta, nappais ruuvin ja tiivisteen mukaan ja ehtis sopivan varaosaliikkeestä.
  24. #84
    Onko tämä oikea etsimäni öljypropun tiiviste Monsteriin? Koodi täsmäis. Jotenkin olin kuvitellut, että kyseessä olisi kuparinen osa. Tuoko siis pitäisi vaihtaa jokaisen ölpänvaihdon yhteydessä?
  25. #85
    Joo, nyt kun oikein muistelee, niin kyllä se alumiinia taitaa olla. Ei sitä nyt ihan pakko ole vaihtaa joka kerta, jos se ei ihan solmussa ole. Toisaalta, jos hinta on tuota luokkaa, niin ei ole kovin suuri investointi.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  26.  
  27. #86
    Lainaa (tsj @ Marras. 10 2009,01:22) kirjoitti
    Onko tämä oikea etsimäni öljypropun tiiviste Monsteriin? Koodi täsmäis. Jotenkin olin kuvitellut, että kyseessä olisi kuparinen osa. Tuoko siis pitäisi vaihtaa jokaisen ölpänvaihdon yhteydessä?
    Kyllä se ihan alumiinia on. Tuo lifestylen "tarjoushinta" hieman hämmästyttää, kun oikeassa Ducati-kaupassa hinta on 0,20 €, jos en nyt ihan pieleen muista.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123