Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Harkinnassa olis siis Kawasaki ZX 7R vuosimallia 2000. *

    Sopiikohan tommonen ensimmäiseksi pyöräksi naisimmeiselle? Vai meneekö liioitteluksi... Kun ei tuo oo edes sanottua, että saan sen kortin. * Mielipiteitä, kiitos! En oo siis muulla ajannu ku autokoulun er-5:llä.
  2. #2
    Jos tarkoitat tosiaan kawan vanhaa kyykkyä ZX7R, niin ainakin se on erittäin painava moto naiselle... Tankattuna 235kg.
    Ero 00 malliseen Yamaha R6 malliin on 40kg.
    Ton ison painon huomaa kun ollaan huonolla alustalla ja vehjettä pitäis liikuttaa.... Menee helposti ainakin heiveröisellä tytöllä nurin.
    Aprilia RSV4-R
  3. #3
    Lainaa (jannmann @ Kesä. 07 2006,13:21) kirjoitti
    Menee helposti ainakin heiveröisellä tytöllä nurin.
    Noh, ehkä kuitenkin vähän liioittelua? Menee niitä kevyempiäkin pyöriä varmaan joskus nurin? Miehiltäkin? Tuohan paino aina mukanaan vakauttakin, ei ne kilot ajossa aina niin kielteisiäkään ole. Paitsi radalla.

    Jotain pårnåa tossa pyörässä on mun mielestä aina ollut. Naisen alla varsinkin varmasti aika rok
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  4. #4
    jos jalat yltää hyvin maahan ei toi painava ole jos sen ottaa huomioon sama homma tehoissa, kannattaa erpan jälkeen lähteä maltilla kokeilee suorituskykyä
    loud pipes save lives
  5. #5
    Lainaa (Jerry Cotton @ Kesä. 07 2006,13:42) kirjoitti
    Lainaa (jannmann @ Kesä. 07 2006,13:21) kirjoitti
    Menee helposti ainakin heiveröisellä tytöllä nurin.
    Noh, ehkä kuitenkin vähän liioittelua? Menee niitä kevyempiäkin pyöriä varmaan joskus nurin? Miehiltäkin? Tuohan paino aina mukanaan vakauttakin, ei ne kilot ajossa aina niin kielteisiäkään ole. Paitsi radalla.

    Jotain pårnåa tossa pyörässä on mun mielestä aina ollut. Naisen alla varsinkin varmasti aika rok *
    En kyllä tarkoittanut ajossa, vaan moton käsittelyä vaikkapa hiekkapihalla tai kallellaan olevalla parkkiruudulla... Missä ne heiveröiset tyttelit(miksei heiveröiset miehetkin) niitä motoja kaatavat..

    Siinä parhaiten huomaa sen esim. 40kg painoeron...
    varsinkin kun kawassa on niin etukeno asento että paino on lyhyellä ihmisellä voimakkaasti käsillä. Yritä siinä sitten lähes makuu asennosta korjata horjahdusta...
    Aprilia RSV4-R
  6. #6
    Jalat pitäis yltää maahan suht ok, pituutta on 168cm. Pyörän paino sitten... Saattaahan se ongelmia aiheuttaa parkkipaikalla, en tiiä. En pysty käsittelemään tätä asiaa järjellä! Mikä pyörä sitten saattais olla parempi vaihtoehto?



  7. #7
    Jos haluat vartavasten kyykyn, niin varmasti 600cc luokan pyöristä löytyy hyviä vaihtoehtoja. käytännössä kaikki 2000 luvun 600:set painavat alle 200kg tankattuna. Niissä myös ajoasento ei ole niin makaava ja käsien päällä käyvä kuin tuossa kawassa on mikä osaltaan helpottaa käsittelyä.

    Rohkeasti vain pyörä liikkeitä kiertämään ja istumaan eri laitteiden päälle. Monissa malleissa on vielä helppo hienosäätää asentoa itselleen sopivaksi. Ei kannata ostaa kömpelöä motoa ensimmäiseksi peliksi. Noloa juosta jatkuvasti soittamaan naapurin Veikon ovikelloa ja pyytää sitä tulemaan nostamaan moto pystyyn...
    Aprilia RSV4-R
  8. #8
    Ostin, nainen ja 165 pitkä, Kawasaki ZR 7 S ja se painaa ihan saman kuin tämä sinunkin kawasi. Vähän täytyy katsoa minne ja miten parkkeeraa, ettei tarttis paljon kylmänä liikutella.
    Pari kertaa alussa tuli kellautettua se kyljelleen kylmänä siirrettäessä, mutta nyt tietää jo miten sen kanssa pelaa. Sun pitäis saada se pyöräsi sitten myöskin ylös, mutta sekin on tekniikkajuttu .
    Koeajo taitaa kuitenkin olla tärkein juttu. Tsemppiä!
  9. #9
    Kyllä se moottori sitä pyörää siellä parkkialueellakin liikuttaa, katsoo vaan aina ettei parkkeeraa siten että joutuu jaloilla lykkimään ylämäkeen! Ei tuollaisen jutun takia kannata alkaa mitään muita malleja kyselemään jos seiskaärrä kiinnostaa...
    Ja "koiranluilla" saa pyörää edullisesti matalammaksi jos on tarvetta!
    Ja yksi hyvän olonen seiskaärrä on eräällä .Orggilaisellakin myynnissä nettimotossa.
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  10. #10
    Lainaa (Amanda @ Kesä. 07 2006,14:43) kirjoitti
    Jalat pitäis yltää maahan suht ok, pituutta on 168cm. Pyörän paino sitten... Saattaahan se ongelmia aiheuttaa parkkipaikalla, en tiiä. En pysty käsittelemään tätä asiaa järjellä! Mikä pyörä sitten saattais olla parempi vaihtoehto?
    No elä valitse pyörää sen perusteella miten sitä käsittelee parkkipaikalla, ajossa toi ei ole liian raskas tai iso. Tunteella ne pyörät valitaan ja jos toi pyörä saa sut innostumaan niin kannattaa se ostaa. Muista vaan miettiä mihin sä sen jätät ja maltilla liikuttelet sitä niin ei tartte sitä nostella.
    loud pipes save lives
  11. #11
    Lainaa (Amanda @ Kesä. 07 2006,12:59) kirjoitti
    Harkinnassa olis siis Kawasaki ZX 7R vuosimallia 2000.

    Sopiikohan tommonen ensimmäiseksi pyöräksi naisimmeiselle? Vai meneekö liioitteluksi... Kun ei tuo oo edes sanottua, että saan sen kortin. Mielipiteitä, kiitos! En oo siis muulla ajannu ku autokoulun er-5:llä.
    Kyllä sopii ekapyöräksi ihan hyvin. Painoa on, mut ajossa sitä ei huomaa, ja pyörähän on yksi vakaimmista sporteista ever. Eikä keuli vahingossa! (sais keulia jopa helpommin )
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  12. #12
    Älä osta se on tosimiesten pyörä. Omaani en vaihda ikinä.
  13. #13
    Loistava valinta ekaks pyöräks ja tosi räyhäkkään näköinen Ei se sen helpompi oo er-5 nostaa maasta kuin zx7rräkään.Nimim.krapulassa pyörää maasta repinyt
    zx7r mallia ei tuu joka kulmassa vastaan ja sillä voisin kuvitella=näytät hyvältä Hyi mua
    Suk dik!
  14. #14
    Lainaa (Youmi @ Kesä. 07 2006,14:34) kirjoitti
    Älä osta se on tosimiesten pyörä. Omaani en vaihda ikinä.
    Siitäkö ei vaihdossa saa mitään? No eihän sellaista kannata ostaa.
  15. #15
    Eikös 7ärrässä ole moneen kusiaiseenkin verrattuna jakkara melko matalalla samaten ku painopiste. Eli periaatteessa ainakin niiden puolesta helppo, vaikka sitä liikuteltavaa massaa onkin sitten vähän enempi. Ja pyöriähän voi aina myös siirtää vierestä taluttaen...



    TL1000R
  16. #16
    Lainaa (ZR-7herwood @ Kesä. 07 2006,18:22) kirjoitti
    Eikös 7ärrässä ole moneen kusiaiseenkin verrattuna jakkara melko matalalla samaten ku painopiste. Eli periaatteessa ainakin niiden puolesta helppo, vaikka sitä liikuteltavaa massaa onkin sitten vähän enempi. Ja pyöriähän voi aina myös siirtää vierestä taluttaen...
    Kyllä. Ja vääntöä on enemmän kuin kusiaisissa (ja tehoakin enemmän kuin useimmissa), ei tarvi kokoaikaa kierrättää yli kymppitonnin.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  17. #17
    Nainen nahoissa ja tolla pärrällä on...
    Joo et varmasti jää jalkoihin ja katu-uskottavuutta löytyy. Koeaja pyörä. Luultavasti aika samankaltainen kuin ZXR, jukepoksi oikase jos puhun paskaa. Tosi kyykky mut pysyy hyvin selässä ja ei keuli vaikka kiihdyttää rajusti. Hidasajo suht vittumaista, jos ruuhkaan joutuu. Muuten varmasti loisto hankinta.
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
  18. #18
    Toi on kyllä totta, nainen prätkän päällä on kyllä hyvin
    loud pipes save lives
  19. #19
    Lainaa (jukepoksi @ Kesä. 07 2006,19:16) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Kesä. 07 2006,18:22) kirjoitti
    Eikös 7ärrässä ole moneen kusiaiseenkin verrattuna jakkara melko matalalla samaten ku painopiste. Eli periaatteessa ainakin niiden puolesta helppo, vaikka sitä liikuteltavaa massaa onkin sitten vähän enempi. Ja pyöriähän voi aina myös siirtää vierestä taluttaen...
    Kyllä. Ja vääntöä on enemmän kuin kusiaisissa (ja tehoakin enemmän kuin useimmissa), ei tarvi kokoaikaa kierrättää yli kymppitonnin.
    Joo kyllähän sitä omaa kynittyä zxr:rää on ikävä...
    No ei perhana kyllä ole yhtään.

    Niin kömpelöä ei ole kyllä ikävä.
    Eikä niissä nyt tota voimaakaan ole. Mitäs ZX7R:stä tulee vakiona takarenkaalta? Kaverin tuli 105hv ja mun 120hv zxr puski 102hv..
    Oma 2000 R6 105hv, 2005 rr honda 103hv, 2005 R6 107hv ja nykyinen 2006 R6 116hv (putkella)
    Kaikki paskat mitattu samassa penkissä.

    Ajo-ominaisuudet on aitoa 90-luvun alkua, eli kankea kääntää ja suurin osa kuljettajan painosta makaa käsillä.

    Käykää nyt hyvät ihmiset ajamassa niitä 2000 luvun kusiaisia. Ne päihittää 90 muinaismuiston niin suorituskyvyssä kuin ajo-ominaisuuksissa.
    Aprilia RSV4-R
  20. #20
    Lainaa (jannmann @ Kesä. 08 2006,03:20) kirjoitti
    Lainaa (jukepoksi @ Kesä. 07 2006,19:16) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Kesä. 07 2006,18:22) kirjoitti
    Eikös 7ärrässä ole moneen kusiaiseenkin verrattuna jakkara melko matalalla samaten ku painopiste. Eli periaatteessa ainakin niiden puolesta helppo, vaikka sitä liikuteltavaa massaa onkin sitten vähän enempi. Ja pyöriähän voi aina myös siirtää vierestä taluttaen...
    Kyllä. Ja vääntöä on enemmän kuin kusiaisissa (ja tehoakin enemmän kuin useimmissa), ei tarvi kokoaikaa kierrättää yli kymppitonnin.
    Joo kyllähän sitä omaa kynittyä zxr:rää on ikävä...
    No ei perhana kyllä ole yhtään.

    Niin kömpelöä ei ole kyllä ikävä.
    Eikä niissä nyt tota voimaakaan ole. Mitäs ZX7R:stä tulee vakiona takarenkaalta? Kaverin tuli 105hv ja mun 120hv zxr puski 102hv..
    Oma 2000 R6 105hv, 2005 rr honda 103hv, 2005 R6 107hv ja nykyinen 2006 R6 116hv (putkella)
    Kaikki paskat mitattu samassa penkissä.

    Ajo-ominaisuudet on aitoa 90-luvun alkua, eli kankea kääntää ja suurin osa kuljettajan painosta makaa käsillä.

    Käykää nyt hyvät ihmiset ajamassa niitä 2000 luvun kusiaisia. Ne päihittää 90 muinaismuiston niin suorituskyvyssä kuin ajo-ominaisuuksissa.
    Haloo...Siis tottakai uudemmat kusiaiset on kehittyneempiä esim. rata-ajo ominaisuuksiltaan. Tehoakin voi löytyä lähes saman verran(vääntöä ei..). Mutta nyt puhutaan ensipyörästä, jossa taatusti tärkeämpiä ominaisuuksia on mm. vakaus ja tehokäyrä kuin äärimmäisen nopea ohjaus ja huipputeho. Olen ajanut uudemilla kusiaisilla, eipä ne mitenkään ihmeemmin säväyttäneet meikäläistä, hyviä pyöriä ajaa (ennenkaikkea keveitä) mut ei nyt NIIN paljon parempia kadulla.
    Edit. Ja kankeuden saa eliminoitua aika hyvin mm. Rear ride height säädöllä...



    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  21. #21
    Itsellä vielä se vanhempi malli ZXR 750 -94, pituutta 172cm ja painoa 52kg, hyvin ollaan pärjätty jo neljättä kesää (meneepä aika äkkiä) hiukan kun viittii kattoa, miten parkkeeraa niin siinäpä se.
    Siirryin tähän GPZ 500:n puikoista ja kivuttomasti kävi.
    Itte tykkään kovasti, pyörä on vakaa ajettava, eikä nosta keulaa liian helposti, painoa ei huomaa kuin paikallaan siirrettäessä.
    Ehkä pyörä vaihtuu ensi keväänä uudempaan/kevyempään jos lompakko antaa myöten, mut kovin tyytyväinen oon tähän pyörään ollut.
    Tietysti kannattaa käydä koeajamassa eri vaihtoehtoja, voihan olla et mieli kuitenkin muuttuu ja löytää sopivamman vaihtoehdon.
    Onnea pyörän etsintään *
    On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
    Pauline 8v.
  22. #22
    Mitä te vikisette täällä? Eikai pyörän ostoo voi mitenkään järkevästi perustella. Hullujen harrastus tämä on vaikkakin

    Toiset tykkää äideistä toiset tyttäristä. Naapurilla on 80 luvun volvo ja toisella 2000 luvun Yaris. Nää on näitä mitä haluaa.

    ZX7R ei varmasti ole nykytekniikkaa eikä sitä pidä ikinä uusiin pyöriin verratakkaan. Se on oman aikakautensa pyörä ja sillä sipuli. Sitäpaitsi vahnoissa pyörissä on enemmän yksilöllisyyttä sekä sitä ulkonäköä. Eikä tuo ole mitenkään painava tai yhtään sen enemmän etukenoisempi kuin nykyvehkeet.

    Painosta ei normaaliajossa ole yhtään haittaa eikä sitä liiemmin huomaakkaan. Kaupunkiajo tai ratakikkailu on tietenkin aivan eriasia.

    Sitäpaitsi ZX7R erotut massasta toisin kuin nykyvehkeillä jota on joka kulmat pullollaan.

    Osta pois jos se mielyttää silmää, kukkaroa ja ennenkaikkea tykkäät siitä vielä koeajonkin jälkeen.
    Jeppistä
  23.  
  24. #23
    Ulkonäöltään kawa on nätti, se on pakko myöntää.

    Ehkä kritiikkini oli hivenen voimakas, mutta jos ajatellaan esimerkiksi mp-käsittely koetta... Siinä varmasti huomaa miten "kömpelö" kawa on, vaikka sitä perää olisi nostanutkin(silloin taas lyhyellä ei ylety jalat maahan).

    Jatkuvasti varmasti jokainen meistä törmää elämässä asioihin joissa joku kehuu jotain omistamaansa autoa tai pyörää paremmaksi kuin toisen oma on. Vaikka ei ole koskaan edes käynyt muita kokeilemassa. Eli kehu perustuu vain tunteeseen...

    Tietysti pyörän hankinta on tunne pitoinen asia.
    Mutta aloittelijan on hyvä tietää myös pyörän miinukset.
    Joita tässä tapauksessa ovat:
    -paino
    -ajoasento erittäin etukeno(vaikea käsitellä hitaissa vauhdeissa)
    -"hidas" ohjaus (väistäminen)

    Ehdoton plussa taas on pyörän hyvä vakaus niin hiekalla kuin uraisella asfaltilla.
    Aprilia RSV4-R