Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 208:een 208:sta
    Käy teollisuus etolasta hakemassa materiaali ja tee itse.

Tuskin valmiita myydäänkään.
    Lainaa (veepee78 @ Kesä. 28 2006,22:44) kirjoitti
    Eli tiivistettynä: stokkia (pojat) ajamaan Yammulla, supersportia (miehet) Hontalla *
    Tai sitten Kawa ihan mihin 600cc luokkaan vaan. Tankkikin maalattu parhaalla mahdollisella värillä, ihan vakiona.

(Eikä muuten vakiona häviä tehossa tai ominaisuuksissa edes sille niin ylistetylle Yamahalle. Saa tarkemman rundikellonkin. Noh, tosin kaasuvaijeri löytyy vielä ja edestä puuttuu low speed comppi, jos niillä nyt sitten on väliä.)
    Freedom is won with blood, and lost with the stroke of a pen
    -Uknown
    Lainaa (kwaCa @ Heinä. 10 2006,11:27) kirjoitti
    Tai sitten Kawa ihan mihin 600cc luokkaan vaan. Tankkikin maalattu parhaalla mahdollisella värillä, ihan vakiona. *

(Eikä muuten vakiona häviä tehossa tai ominaisuuksissa edes sille niin ylistetylle Yamahalle. Saa tarkemman rundikellonkin. Noh, tosin kaasuvaijeri löytyy vielä ja edestä puuttuu low speed comppi, jos niillä nyt sitten on väliä.)
    Niin, kai se sama missä luokassa sillä ajaa kun ei sillä kumminka pärjää. Kawassa on kyllä ihme hevosia kun niitä ei tuolla kisan tiimellyksessä huomaa, tai sitten kuskit on.... ei vaan.

Värin on kyllä..... mutta saa niitä onneks maalattua.
    Lainaa (kwaCa @ Heinä. 10 2006,11:27) kirjoitti
    Lainaa (veepee78 @ Kesä. 28 2006,22:44) kirjoitti
    Eli tiivistettynä: stokkia (pojat) ajamaan Yammulla, supersportia (miehet) Hontalla *
    Tai sitten Kawa ihan mihin 600cc luokkaan vaan. Tankkikin maalattu parhaalla mahdollisella värillä, ihan vakiona. *

Kawaan saa myös kaupan päälle keulaan tärinän ja alustan joka ei edessä toimi.

Oli ihan pakko.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Touché.

Arvelisin että osaavampi jäbä ois osannu säätää sen pois, mutta myönnettäköön, että tärinäongelmia oli. Tosin ne tuli takapäästä, eikä etupäästä, niin kuin luultiin. Se osaavampi olisi ehkä osannut etsiä ratkaisua oikeasta päästä. Etupää toimi siis oikein hyvin.

Kyselin silloin neuvoja ruotsin SM/STCC #23 Björn Saete:ltä, joka ajoi viime vuonna vakiokawalla ymmärtääkseni pari sekunttia kovempaa kuin herra SO mitalisti Partanen über yamahallaan (tosin ei luonnolisesti ollut 2006 malli). Ruotsistakaan en pahemmin apua saanut, kun ei kuulemma ollut samanlaista ongelmaa.

Itse en ole vielä pärjännyt sinulle, tai nykyään muillekkaan Yammukuskeille, edustaa ne sitten tyffiä, umppia, tai eurotelinettä. Mutta vielä on kaksi kisaa jäljellä, ja sekä kawa että sen kuljettaja pitäisi olla kunnossa räyskälään mennessä.

Viimeistään syyskuussa saan revanssini, ja ainakin yamahat yritän taakseni jättää. Saa nähdä miten onnistuu.

Miten olisi pieni vedonlyönti? Jos minä onnistun paremmin viimeisessä B600 kisassa kun TYF, niin sinä pidät julkisesti Kawasaki paitaa (peittämättä sitä) varikolla ainakin tunnin verran heti kisan jälkeen. Jos taas TYF:ille häviän, edelleen B600 luokkana, niin minä voin tehdä saman, eli pitää Yer-grammaha paitaa julkisesti. Tms.

B600 luokkana siksi, että enhän minä voi A kuljettajan kanssa kilpailla, edes stockissa.

Kuljettajien kokemuksen, harjoitusbudjetin ja tämän kauden tuloksien perusteella luulisi kertoimien olevan aika vahvasti TYF:in eduksi. (neljä B kisaa takana, TYF:4, minä:0)

-Uknown
    Lainaa (kwaCa @ Heinä. 10 2006,17:23) kirjoitti
    Touché.

Arvelisin että osaavampi jäbä ois osannu säätää sen pois, mutta myönnettäköön, että tärinäongelmia oli. Tosin ne tuli takapäästä, eikä etupäästä, niin kuin luultiin. Se osaavampi olisi ehkä osannut etsiä ratkaisua oikeasta päästä. Etupää toimi siis oikein hyvin.

Kyselin silloin neuvoja ruotsin SM/STCC #23 Björn Saete:ltä, joka ajoi viime vuonna vakiokawalla ymmärtääkseni pari sekunttia kovempaa kuin herra SO mitalisti Partanen über yamahallaan (tosin ei luonnolisesti ollut 2006 malli). Ruotsistakaan en pahemmin apua saanut, kun ei kuulemma ollut samanlaista ongelmaa.

Itse en ole vielä pärjännyt sinulle, tai nykyään muillekkaan Yammukuskeille, edustaa ne sitten tyffiä, umppia, tai eurotelinettä. Mutta vielä on kaksi kisaa jäljellä, ja sekä kawa että sen kuljettaja pitäisi olla kunnossa räyskälään mennessä.

Viimeistään syyskuussa saan revanssini, ja ainakin yamahat yritän taakseni jättää. Saa nähdä miten onnistuu.

Miten olisi pieni vedonlyönti? Jos minä onnistun paremmin viimeisessä B600 kisassa kun TYF, niin sinä pidät julkisesti Kawasaki paitaa (peittämättä sitä) varikolla ainakin tunnin verran heti kisan jälkeen. Jos taas TYF:ille häviän, edelleen B600 luokkana, niin minä voin tehdä saman, eli pitää Yer-grammaha paitaa julkisesti. Tms.

B600 luokkana siksi, että enhän minä voi A kuljettajan kanssa kilpailla, edes stockissa.

Kuljettajien kokemuksen, harjoitusbudjetin ja tämän kauden tuloksien perusteella luulisi kertoimien olevan aika vahvasti TYF:in eduksi. (neljä B kisaa takana, TYF:4, minä:0)
    Ny on pakko kysyä että ketä UMP Racing tiimissä ajaa Yamahalla? Jotenki veikkaisin että viittasit minuun, meni kumminki vähä väärin. Ootko muuten huomannu että mopossani lukee lisäksi yhden vihreän tiiminkin nimi kiitoksena heidän suuresta avustaan tässä harrastuksessa.

Ja siitä Motoparkin revanssista, eikö mun pitäisi sitä hakea sitä sinulta kun menin luovuttamaan sulle palkintopallipaikan ihan omaa tyhmyyttäni? Että siellä sitten nähdään... * Vaikka tuskin sua pystyn haastaa jos sillä kertaa ajaisit niin kovaa kuin osaat. Muista silloin käyttää myös sitä tehua mitä siinä Kawassa on ja paljon ettei tartte tuollaisella vanha koppasella Yampilla nostella suotta bussipysäkin jälkeen kun meinaa perään ajaa... *

Juu, noh, tiedän kyllä tuon. Ump teltassa kun olet oleskellut viime aikoina, se nyt tuli mieleen. Ajoihan se oikea ump ennen Yamahalla sekin.

Ja kiitos vaan viime pystistä, on se kiva kun on anteliaita kavereita. En kuitenkaan tiedä jos luonnetta löytyy tarpeeksi samanlaiseen vastapalveluun, katotaan ny. Jos nyt toisin sen bräkkleenin ensin...

Ystävällinen kilpailu on aina tervetullutta, eihän sitä halua yksin ajaa. Molemmat saamme revanssimme, kunhan laitteet ja miehet pysyvät kunnossa syyskuuhun asti. Minä horisonttiin katoavaa Miikaa vastaan ja sinä kaatumatautista vellipöksyä vastaan.

-Uknown
    Asia numero yksi, en antanut sitä. Olin tyhmä, tein virheen ja sinä hyödynsit sen.

Asia numero kaksi, en halua sääli pokaalia. Jos jostain syystä saan siihen toisen mahdollisuuden, haluan sen ajamalla.

Eikä sillä bräkleenillä ole kiire.

Toivottavasti päästään Räyskälässä vääntämään. Rata on kumminki tasapuolinen koska kokemusta on molemmilla 0 km sieltä, toisin kuin sun "kotikentällä".... sori oli pakko.
    Lainaa (kwaCa @ Heinä. 10 2006,17:23) kirjoitti
    Touché.

Osui arkaan paikkaan näemmä.

Eihän tuo veto kosketa millään muotoa minua, osoita se sinne jonka kanssa kilpaa ajat. En mä ala toisten suorituksista vetoa lyömään, kun nykyään en enää edes omistani vetoa lyö.

Ja tuo mitä tulee tuohon Björnin aikaan niin tiedätkö kuinka kauan hän on ajanut kilpaa? Voidaan me verrata vaikka Vesan ja Björnin aikoja, olisko ehkä sitten kuskit lähempänä samaa tasoa kuin minä joka en pääse eteen enkä taakse?

Über hieno se Yamaha onkin, siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta niinhän se Rossikin on tuumannut että kuljettaja sitä laitetta vie ja tahdin määrää.

Ja mistä mä oon SO -mitaleja tällä kaudella saanut? Viime kaudella ehkä jotain tuli, mutta nekin _Rookie_ -luokasta.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Noh, piti mun nyt jotain vastata, kun sieltä ammutaan kovilla.

Ei se Bjoern nyt ihan Kallion luokkaa ole. Taisi pahaat sijoitukset 2005 olla 12. ruotsin stock600 luokassa ja 5. SO gälleråsen:ssa. 2003 parit ekat kisat.

Pointti oli että Kawalla kyllä pääsee, vakionakin, ja että Yamahan jatkuva, joka suunnasta ja suusta tuleva ylistys joskus kyllästyttää.
    http://www.greenknights.se/images....n01.jpg (kuvan pointti takaiskari ja pönttö i.e. joskus todella harvoin vakio tarkoittaa ihan oikeasti vakiota. Tosin taisi sekin vaihtaa änkkärin jossain myöhemmässä vaiheessa.)

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kuljettajasta se on kiinni.

Sinun kanssa tämä Yam/Kaw keskustelu on käyty, myös ns livenä, mutta jotta olisi edes jotain mahdollisuuksia voittoon pitää minun valita vastustajanani B luokasta ja paikaksi oma lempirata. Mutta olkoon. Paras mies voittakoon, pyörämerkistä riippumatta.
    -Uknown
    Vieläkö nämä 05 ja 06 kawojen omistajat saavat istua vaihteisto sylissä yömyöhään teltoissa, niin kuin 03-04 mallin omistajat saivat tehdä?
    Aprilia RSV4-R
    Tollanen se "aihio" nyt sitten on..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 10 2006,23:33) kirjoitti
    Tollanen se "aihio" nyt sitten on..
    Mitäs sää sen nyt heti tolleen oot pahoinpidellyt? Eikös Yamaha ollut pakasta valmis radalle

Ei vais, varmaan vähä parempia renkaita ja kuitukatteita meinaat sovitella...

Edit: Sunnuntaina ainaskin mm. Kallio ja parjani (ja aika moni muukin) päästelivät Alastarolla pirunmoista vauhtia mokomalla härvelillä, eli menohaluja tuntuu löytyvän. Kallio sitten vielä voitonmerkiksi päätti viimeisellä kierroksella maaliin tullessa keulia Alastaron pääsuoran osapuilleen päästä päähän.

.
    Lainaa kirjoitti
    Jannmann
    Vieläkö nämä 05 ja 06 kawojen omistajat saavat istua vaihteisto sylissä yömyöhään teltoissa, niin kuin 03-04 mallin omistajat saivat tehdä?

Niistä neljästä (05+ zx6rr) josta tiedän, yksi on tähän mennessä shimmannut laatikon, ei tietääkseni yöllä, eikä teltassa.

Olen kyllä varikolla kuullut kiroilua 06 Yamaha teltoistakin, myös siitä maailmankuskin teltasta juuri viime viikonloppuna, mutta turha nyt niitä täällä toistaa. On niitä ongelmia ihan joka mallilla, kuten myös täysin ongelmittomia yksittäisiä pyöriä.

Onnittelut Earthendille hienosta pyörästä.

Itse jos 600cc pyörän tänään ostaisin, niin se olisi 2000-2003 malleista Yamaha, 2004 ja 2006 Kaw tai Yam. 2005 se olisi Kawasaki.

-Uknown
    Oli pakko kans laittaa kuva omasta yammusta...

- Kuitukatteet + maalattu sprayllä(kauheeta jälkeä ) + plexi
    - Gilles Tooling jalkatappisarjat
    - Nylon viritelmä koneen kyljessä
    - WP-Ohjausiskari(ei vielä kiinni)

Renkaatki vaihdatin eilen että ois kova himo päästä radalle ajamaan...

Lainaa (Tianyu @ Heinä. 11 2006,14:22) kirjoitti

Mä kävien eilen jo motoparkissa "sisään ajamassa" omaa vekotinta ja voin sanoa että tuo spray maali ei edes oikein tahdo pysyä kiinni noissa katteissa (ei tullut vissiin tarpeeksi hyvin karhennetua sitä gelcoat pintaa).

Mullakaan ei ollut kiinni ohjausiskaria, mutta oli taas ensiasennus renkaat , mutta hyvin sillä pysty tollasta sisäänajoa ajelemaan.

Ajattelin noilla renkailla päästellä sen aikaa kun ne tuollaista vässykkä vauhtia radalla kestävät, jotta tulee ainakin sitten niiden takia vähän himmailtua sisäänajossa.

Mutta täytyy sanoa että on se vaikeaa tuolla radalla tuo sisäänajo, kun ei millään malttas himmailla...

Noin 300km jälkeen täytyy sanoa että on kevyt laite viedä, kyllä on mahtavat fiilikset tuon eilisen jälkeen.
    Lainaa (bujahasa @ Heinä. 11 2006,15:10) kirjoitti
    Lainaa (Tianyu @ Heinä. 11 2006,14:22) kirjoitti

Mä kävien eilen jo motoparkissa "sisään ajamassa" omaa vekotinta ja voin sanoa että tuo spray maali ei edes oikein tahdo pysyä kiinni noissa katteissa (ei tullut vissiin tarpeeksi hyvin karhennetua sitä gelcoat pintaa).

Mullakaan ei ollut kiinni ohjausiskaria, mutta oli taas ensiasennus renkaat , mutta hyvin sillä pysty tollasta sisäänajoa ajelemaan.

Ajattelin noilla renkailla päästellä sen aikaa kun ne tuollaista vässykkä vauhtia radalla kestävät, jotta tulee ainakin sitten niiden takia vähän himmailtua sisäänajossa.

Mutta täytyy sanoa että on se vaikeaa tuolla radalla tuo sisäänajo, kun ei millään malttas himmailla...

Noin 300km jälkeen täytyy sanoa että on kevyt laite viedä, kyllä on mahtavat fiilikset tuon eilisen jälkeen.
    Laitoitko lakkaa päälle? Sekä miten kauan annoit maalin kuivua? Mulla on lakkakerros päällä sekä ideana on antaa kuivuu viikon, ku purkissa semmoista vihjaillaan...
    Lainaa (Tianyu @ Heinä. 11 2006,17:48) kirjoitti
    Laitoitko lakkaa päälle? Sekä miten kauan annoit maalin kuivua? Mulla on lakkakerros päällä sekä ideana on antaa kuivuu viikon, ku purkissa semmoista vihjaillaan...
    Joo tuli itellekin mieleen toi lakkaus, jälkeenpäin. Eli ei oo lakkaa ja maalin annoin kuivua kokonaiset 2 päivää (oli kiire radalle )

No maalaillaan talvella sitten paremmin jos siltä tuntuu.

Nyt sais se ohjausiskari jo tulla...
    trumppa vois olla paras aihio radalle...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
    Kulkihan se aika kovaa viime viikonloppuna Pennan kuljettamana.
    -Uknown
    Herätellään vähän tätäkin keskustelua.

Nyt tällä kaudella olen muutaman kerran ehtinyt radalla käväisemään kuussatkulla. Edellinen pyörä oli siis tonninen ja sitä ennen 750 ja tonninen.

Muutamia huomioita noihin 600 kuutioisen eroihin radalla tonniseen verrattuna.

Mielestäni ei voi sanoa, että kuussatku olisi mitenkään merkittävästi helpompi ajaa. Sillä tulee vain kiinnitettyä huomiota oikeisiin asioihin.

Näitä ovat mielestäni jarrutuksien vieminen mahdollisimman myöhäiseksi, kuitenkin siten, että mutkaan pääsee nätisti sisään. Tämä on mielestäni yksi kuussatkun puremahampaista tonnisia vastaan. Eli jarrulle voi mennä hieman myöhempään kuin tontulla.

Toiseksi mutkan ajolinjaan tulee kiinnitettyä enemmän huomiota ulostuloa varten, koska se kuussatku vaatii melko pehmeän linjan ulostullessa, jotta torven voi avata ajoissa. Kihnuttaminen tehoalueelle kestää kuitenkin huomattavasti pidempään kuin tonnisella, jolla riittää, että nostaa pyörän pystyyn ja avaa torven. Kuussatkulla tämä ei johda mihinkään, korkeintaan pitkään odotteluun.

Lisäksi tulee kiinnitettyä huomiota enemmän vaihtamisiin ja välityksiin, jotta joka mutkaan olisi aina optimaalinen pykälä silmässä ulostuloa varten kuitenkin edeltävää suoraa täysin pilaamatta.

Summa summarum: Omat kokemukseni ovat, siis että kumpikaan ei ole merkittävästi toista helpompi ajettava. Molemmat vaativat omat niksinsä, ja kuten jo moneen kertaan on todettu, molemmilla mennään osaavissa käsissä lujaa. Tonnisella yleensä hieman lujempaa.
    Lainaa (bujahasa @ Heinä. 11 2006,18:36) kirjoitti
    Lainaa (Tianyu @ Heinä. 11 2006,17:48) kirjoitti
    Joo tuli itellekin mieleen toi lakkaus, jälkeenpäin. Eli ei oo lakkaa ja maalin annoin kuivua kokonaiset 2 päivää (oli kiire radalle )

No maalaillaan talvella sitten paremmin jos siltä tuntuu.

Nyt sais se ohjausiskari jo tulla...
    Peskää niistä kuitu katteista muottivahat pois ennen maalausta. Tinnerillä tai vastaavalla rasvapesulla jo ennen hiontaa... Ja kannattaa ihan oikeasti pestä kahteen kertaan (nimimerkillä maalaus kerran melkein viduiksi)...
    Onkohan asetelmat parhaaksi ratapyöräksi mahdollisesti muuttuneet reilussa vuodessa johonkin suuntaan?
    Hiljainen duunipäivä, niin vastaillaan näin kisatiimin näkökulmasta...

Kaikki nuo ovat hyviä alustoja. Se on oikeastaan makuasia, minkä ostaa. Jos pyörällä aikoo ajaa kilpaa niin kannattaa myös huomioida varaosien saatavuus.

- Yamppeja on radalla pilvin pimein, joten varaosapoolin muodostaminen on helppoa. Pyörä on osoittautunut hyväksi aihioksi, ja on varmasti hyvä valinta. Keskon osallistuminen ratatouhuihin omien kuskiensa ulkopuolelle tosin on mitä on, ja valinta lienee hintava. Varaosistakaan tuskin saa hyvää kauppaa, ellei omaa hyviä suhteita Yampin jälleenmyyjiin.
    - Honda on myös hyvä pyörä, mutta Brandt on myös käsittääkseni aika nihkeä auttamaan kuskeja alennusten muodossa. Vakiona kone taitaa edelleen olla laimeampi kuin Yampissa, mutta ajettavuus kuuluu olevan huippu.
    - Suzukin kuussatkusta en ole ikinä kuullut mitään suurempaa positiivista, mutta Suzuki on ollut valmis panostamaan ratatouhuun. Tämä näkyy Superbikessa.
    - Kawaa pelätään epäluotettavan maineensa vuoksi, mutta uudet mallit ovat parantaneet ainakin omaa laatukuvaani merkittävästi. Sumeko on todella avulias, ja haluaa tuotteilleen näkyvyyttä. Kisakuskille järjestyy takuulla hyvää pakettia.
    - Trumppa on helppo ajettava laajan vääntöalueensa myötä, ja osoitettiinhan se viime kaudella erittäin toimivaksi paketiksi Suomenkin radoilla. Pyöriä alkaa olla radalla jo aika kivasti, joten se on varaosienkin puolesta varmasti varteenotettava vaihtoehto. Maahantuojia on useita, ja jonkun kautta löytynee hyvä kisapaketti.
    - JAM Racing Team -
    Johtaja, kiitos vastauksesta.

Lähinnä pohdin kyykkyä kadulle, mutta rataa olisi tarkoitus myös päästä kiertämään. Ensimmäisenä mielessä Trumppa. Toisaalta en ole koeajanut Yamahaa enkä Kawasakia. CBR 1000 RR:n tämän vuoden malli saa miettimään, että olisikohan Hondalta tulossa ensi vuonna isompaa uudistusta myös kuussatkuun. Ja mikä ettei kilpailemaankin joskus myöhemmin, jos kierrosaikojen perusteella olisin muutakin kuin liikkuva shikaani.

Jossain viesteissä oli juttuja eri pyörien jousista. Että joissain oli valmiiksi progressiiviset, joissain muissa lineaariset. Ilmeisesti merkitys ei ole kovin suuri rahallisesti?

Lainaa (tsj @ Touko. 02 2008,12:27) kirjoitti
    Johtaja, kiitos vastauksesta.
    Kuin myös kiitos, Johtajalta hyvin niputettu maahantuojien asennetta.

Olipa mielenkiintoista luettavaa tuo alun vanha kusias/tonnari vääntö!

Onkohan asetelmat parhaaksi ratapyöräksi mahdollisesti muuttuneet reilussa vuodessa johonkin suuntaan?
    Eipä kai? Henkisellä tasolla mullekin olis jamppi edelleen "paras", ja eiku parani taas tälle vuodelle. **, ***

Että joissain oli valmiiksi progressiiviset, joissain muissa lineaariset. Ilmeisesti merkitys ei ole kovin suuri rahallisesti?
    Niin ei kai ne pelkät jouset paljon maksa? Ellei halua samalla vaivalla (ja isolla €-tukulla) tehdä niihin putkiin *"Ö"-, Matris-, tai WP-kitti keulaa?

/z

Edittiä:
    *** Kävin koeajamassa jampin R6-screemerin, mitenhän sen nyt kohteliaasti ilmaisee? Sanookohan "kiitos ei" kaiken?

Mielipide ennen viimeisintä koeajoa:
    ** Pitäs vaihtaa jamppiin niin oppisin joskus ajamaan (onneksi ei nyt tarviikkaan). *
    Nyt pitää vaan kärsiä ja yrittää tolla tourinkivehkeellä päästä nätisti mutkiin-mutkisa-mutkista muiden jalosta pois, koska niiden ulkopuolella ei olekaan mitään ongelmia (tai on muttei niin ilmeisiä ja ajopuvun sisäpuolella)! Bussipysäkit menee vielä mukavasti ja sen jälkeen päässeekin hetken löylyttämään sitä sitten ennen kuin taas saa mennä kävellen ne moottoripuiston mikkihiiri-pätkät! * Kunhan kaikki Norjan ja Euroopan reissut on tonnarilla tehty (ei vielä ensimmäistäkään) ja mopo-parkissa aika siellä 1:34:** (vielä ei olla lähelläkään) niin vaihdan pienempään ja opettelen sitten. *

edit: rivitykset ei olleet nätisti

Luistokytkimen välttämättömyydestä haluaisin kysellä. Hondassa ja Triumphissa sellaisia ei taida olla. Jälkinmäiseen sellaisen saa ainakin jälkikäteen hankittua, luultavasti ensimmäiseenkin. Kuinka suuri merkitys luistokytkimellä on aloittelevan kuskin käytössä? Entä oliko sellaisen vaihtaminen pyörään sallittua myös niissä luokissa, joissa sallitaan vähiten pyörän virittelyä?
  28.  
    Lainaa (tsj @ Touko. 11 2008,14:49) kirjoitti
    Luistokytkimen välttämättömyydestä haluaisin kysellä. Hondassa ja Triumphissa sellaisia ei taida olla. Jälkinmäiseen sellaisen saa ainakin jälkikäteen hankittua, luultavasti ensimmäiseenkin. Kuinka suuri merkitys luistokytkimellä on aloittelevan kuskin käytössä? Entä oliko sellaisen vaihtaminen pyörään sallittua myös niissä luokissa, joissa sallitaan vähiten pyörän virittelyä?
    Kyllä siitä iloa on alottelijoillekin. Rauhoittaa pyörää kummasti jarrutuksissa. Etenkin tonnisissa se on hyvä johtuen kovasta moottorijarrusta. Välttämättömäksi ne kuitenkaan sanoisi.

Suomessa toistaiseksi kuopatussa SS600 luokassa kytkimen sai vaihtaa (ja saa edelleen B600-luokassa, koska noudatetaan vanhoja SS-sääntöjä). Suomen SB1000- ja STK600 -luokissa ei kytkintä saa vaihtaa. Kytkinjouset ja levyt saa vaihtaa, kunhan levyjen määrä pysyy vakiona.

Honda CBR600RR
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567