K 1200 S:n hankinta on vakavassa harkinnassa ja olisin kaivannut mielipiteitä ESA:sta eli minkälainen on käytössä, onko hintansa väärti kun nykyisessä pyörässä ainakaan jousituksen säätöihin ei ole juuri tullut koskettua?
On se mulla käytössä. Töihin ajaessa mukulakivikaduilla laitan soft-asetuksen. Radalla käydessä sporttia kehiin ja kun puolisko on mukana vähintään joka toisella ajokerralla, niin täytyy taas vaihtaa asetuksia. Toimii ja niistä on hyötyä.
- Rajatonta Voimaa! -
Kyllä itse ainakin käytän aktiivisesti. Radalla kovalla, vaikka vielä hiukan kovemmaksi pitäis saada, ja pehmeelle on kiva napauttaa kun sattuu röykkyiselle tielle. Muut valittaa ranteitaan ja siinä on kiva hymyillä kun pyörä muuttuu täysin veltoksi ja imee kaikki iskut nätisti. Hyvin toimii![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Hyvin toimii GT:ssäkin tuo ESA. Radallehan tällä bussilla ei kait kehtaa mennä, mutta tienpäällä on kätevä napista painamalla vaihtaa jousitus pehmeäksi möykkyisellä tiellä ja taas mutkataipalleelle, naps, tiukkuutta lisää. Erittäin näppärä myös yksin/kaksin ajettaessa. Hauskavärkki, mutta ilmankin elää ihan hyvin.
Mites toi esa.
Pystyykö niitä asetuksia muuttamaan.. eli saako sen sportin juuri sen verran tiukaksi kuin itse haluaa, vai mennäänkö aiina sakemanni-inssin ajatuksen mukaan?
Kyllä se menee aina sille samalle asetukselle, että itsekin ajan ns. "kaksi päällä" ja sport asetus, kun tekee mieli kurvailla.(SPK @ Kesä. 08 2006,14:52) kirjoitti
Aika paljon tulee käytyä radalla ja se on pienenä vaivana että etupää on vähän liian lepsu tiukkoihin kurveihin... Juuri selvitellään mitä on tehtävissä. Itse ESA-ohjelman kanssa "jäykistys ei enempää onnistu, mutta katsotaan jos saataisiin vaihdettua vähän jäykempää jousta iskariin. Kun muuten toi ESA on niin pirun kiva ettei viitseis siitä maksaneena vaihtaa Öhlinsiin (kun eivät tee ESA:n kanssa yhteen toimivia iskareita).
Takapää toimii kyllä mielestäni hyvin ja on riittävän "kova". Ja pyöränä ompihin K1200R....
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Wunderlichilta näyttäis löytyvän Sport-jousitus K1200R ja S malleihin. Silläpä sais sitten näköjään vähän paremmaksi... Ja ilmeisesti jää ESA toimintaan (hoono saksakieli). Hintaa tulee Etu 429 eur ja taka 649 eur eli kevyt 1078 eur yhteensä. Wilbersin iskarit näyttäispi olevan.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Ei perkele... Ei toi ESA:n kanssa toimi....? Etupää on käsinsäädettävä ja takapää hydraulisesti, mutta siihen on oma nuppi josta säädetään. Kait? Saksan osaajat jelppaa nyt(mic @ Kesä. 09 2006,07:50) kirjoitti
Wunderlich
Tuolta K1200R&S ja sieltä produktgruppen.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Eipä näyttäisi toimivan ESAn kanssa. Sivulla kyllä kehutaan
kovasti monipuolisia säätöjä, mutta ei mainita mitään yhteen-
sopivuudesta ESAn kanssa. ESAsta sanotaan sen verran, että
vaikka se onkin oikein hyvä normaalissa katuajossa, niin kovassa
urheilullisessa ajossa se tulee rajoilleen...blaa blaa ja kovaa
wunderlichmaista mainospuhetta Wilbersin iskareista.
Kokemus on osoittanut, että puheista pitää ottaa puolet pois
ja sittenkään ei saa odottaa liikaa - no mutta se taas ei kuulu
tähän asiaan, ei siitä enempää. Enkä tarkoita, etteikö
Wunderlichilta saisi hyviäkin tuotteita. Kyllä siellä jatkossakin
asioin, vaikka pettymyksiäkin on tullut. Onneksi ottavat tavarat
mukisematta takaisin.
BMW R 1200 GS Adventure
Niimpä... Ja jos haluaisin ESA:sta eroon niin ostaisinpa Öhlinsit joka tapauksessa. Eli taitaapi mennä vaan etupään jousen vaihtoon...(oraniyan @ Kesä. 09 2006,11:10) kirjoitti
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Jenkkipalstoilla (antakoot kuka tahansa noille sitten minkä tahansa arvon) paljon kehuvat noita Wilbers'sejä ja tuntuu melkein standardi-modaukselta siellä...
<p>2002-2014</p>
Vähän ohi ESA keskustelun, mutta itse vaihdatin omaan (K1200RS) Öhlinsin sähkösäädettavät iskarit.
On kyllä juhlavat. Voi säätää etu- ja takaiskarien palautusta.
Säätöalue on 10-30-50-75-100 - kummallekkin iskarille erikseen. Säätö tapahtuu näytöstä, joka asennettiin mittariston alapuolelle.
Itse tulee ajeltua 30 - 30 säädöillä ja oma kulta sanoi, että meno on kuin ajeltaisiin Euroopassa.
javascript:emoticon('')
smilie
Kyllä ESA toimi ja eronkin tuntee persauksellaan selvästi.
Kuka sitä muuten jaksaisi jousitusta ja iskunvaimennusta vastaavanlailla säädellä alvariinsa.
Nyt se on mahdollista ja helposti.
![]()
Minun mielestäni se ESA on ihan yksi parhaita keksintöjä koko rakkineessa. Tien laatu kun vaihtelee useasti, niin on se kätevää säätää ajon aikana, niin ei routakuopat lyö käsille.
Radalle ihan parhaiten sopivia säätöjä sillä tuskin saa, mutta kyllä se katukäyttöön välttää.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Esa on ihan hyvä jätkä - aikaisemmin en koskaan oikein viitsinyt säätää, samoilla Tsernobil säädöillä kävin lähiEssolla ja Skotlannissa. Joskus sain morsiaimen mukaan , useimmiten en.
No nyt.... entinen tyttöystävä oli kyydissä, alkoi hakkaamaan kesken matkaa nyrkillä selkään kun laitoin vauhdissa Sport asennon päälle, on nimittäin ihan oikeasti merkitystä.
Suosittelen - on hyvä !