elikkäs,olis vaihto ehdokkaana tollanen 1000rr -04.. millasia kokemuksia porukoil on ko. pyöräst? penkitys tuloksia,moottorin luonne,ajo aseto n.175 pitkälle..jne
Itse 171cm ja mun tappijaloista yltää sopivasti yhtäaikaa varpaat maahan. Ajoasento tiukin/kyykyin tähänastisista, edellinen pärrä oli K3 giksu. Normivälitykset vähän pitkät kaupunkiin, siispä vaihdettu 3 pykälää isompi ratas taakse. Toimii, eikä silti oo liian herkkä nostamaan tassua. Ite oon harkinnu tappien siirtosarjaa, mutta jää nähtäväksi.
Eilen kävin eka kertaa radalla ja ei voi sanoa muuta kuin *. Tosin vertailukohtaa rata-ajosta ei ole, mutta RR on helppo ja vakaa ajaa - ainakin mulla kaikki fibat johtui kuskista. Pyörä ei vikuroi vaan tottelee hienosti. Radalla HESDin edut huomaa paremmin kuin katuajossa.
plussat:
-kulkua piisaa anytime anywhere
-ajoasento sopivan tiukka
-HISS (ajonesto) kuten kaikissa Hondissa kai nykyään. Vilkkuva valo antaa kuvan hälyttimestä, ei huono juttu.
-HESD (elektroninen ohjausiskari) toimii hienosti.
-ihan sheetanan hyvännäköinen pyörä
miinukset:
-kovemmassa (140+) matka-ajossa viima aika kova.
-kone käy hitaassa ajossa helposti kuumana, hellepäivänä mukava kun flekti hönkii reisille ja mittarissa 110'C.
-ducktailin/takapenkin alle ei mahdu edes normikokoinen ketjurasvaputeli, johtuen putken sijoituksesta.
Ei mikään matkapyörä mutta eipä tota kai touring-äijät ostakaan. Toki kovimmat jätkät ajelee kyykyilläkin pitkiä reissuja, mutta kyllä RR on tehty ihan muuhun.
Suosittelen. *ja *
.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
itel oli 2 vk käytös,1000rr vm 06,oma oli huollos,sain lainaa,mahtava peli,vääntää hyvin,lähtee helpol käyntiin ja pääsee tarvittaes kovaa,kaikin puolin ok,tarkoitus itel vaihtaa 900 siihen jossain vaihees kesää.![]()
![]()
![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
Siis niinku totaalisen paska pyörä, ei kulje edes radalla mihinkään vaikka on WP:n alustaosia edessä ja takana, tihennetyt välit, Moriwakin kokoputkisto+PCIII ja kaikki katuosat riisuttu pois eli painoakin varmaan 15 kg alle vakion...
Tai sit pyörä on loistava mutta tissiposki-kuski ei vaan kertakaikkiaan osaa eikä uskalla *![]()
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
(tn954 @ Kesä. 07 2006,18:05) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Hei kumma juttu! Vaikka oma RR on ihan vakio, sama onglma myös minulla.(tn954 @ Kesä. 07 2006,18:05) kirjoitti
![]()
![]()
.
Jotain vikaa siinä pyörässä kyllä on, kun suoralla se menee tosi kovaa, mutta mutkissa porukka tulee molemmin puolin ohi. Olisko alusta vähän huono tai jotain...(vma @ Kesä. 09 2006,07:37) kirjoitti
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Paska mikä paska...osta mielummin gixxu.(Mosse @ Kesä. 09 2006,09:02) kirjoitti
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Sama ongelma tulee silläkin. Luulen, että ei näitä nykyajan pyöriä ole tehty mutkissa ajamiseen...(terä1krr @ Kesä. 09 2006,12:13) kirjoitti
![]()
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
shhhhhhh RR ei oo niin yleinen parkkipaikalla(Mosse @ Kesä. 09 2006,12:38) kirjoitti
Katos ei kerrota kellee et se on oikeasti loistavasti viimeistelty, kohtuu tehokas, luotettava ja PIRUN hyvä ajaa myös radan ulkopuolella.
Juu, ollaan ihan hiljaa...(terä1krr @ Kesä. 09 2006,12:40) kirjoitti
![]()
Kuten tn954 jo kertoi, pyörässä ei ole vikaa. Minulla tuo trabeli tuo tissi ja cheek- thingy...Ei pyörä tai sen alusta. Pyörä on niiin kauhian hyvä!(Mosse @ Kesä. 09 2006,09:02) kirjoitti
Måsse, tuttu juttu?*
.
Pyörä on aivan loistava
Varttimaililla ensikertalaisena 10.521 230km/h
parempaan olisi laitteet suoriutunut mutta kun kuski ei osaa ajaa...
Tuo aika saavutettiin hytittämällä puolisuoraa
Viimeisimmän penkkilappusen mukaan moposta irtoo 178.5hp 135Nm
tuo siis "koneteho", edeltävällä kerralla 164,5rwHP
Edit: niin ja kuski on 170cm eikä ajamisessa mitään muuta ongelmaa kuin tarpeettoman pelottava kiihtyvyys
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Tommonen pyörä ollut noin kolme viikkoa. Itse olen ollut tyytyväinen pyörään. Olen käynyt koe ajaa suzukin,kawasakin ja yamahan tonniset sportit ja tuo honda oli mielestäni kaikkein paras. Itsellä on pituutta 185cm.
aika vahvasti tuntuu et täytyy RR hankkia.. btw..millaista palautetetta kyytiläiset on antanu?
Mitkä kyytiläiset? Tommoselle vehkeelle ensimmäinen homma on takajalkatappien "poisto"(juhisr1 @ Kesä. 13 2006,07:46) kirjoitti
Toki tekeehän honda myös kultasiipiä... siellä on kuulemma kiva istua kyydissä![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Satunnaiseen kyytiläisen kuljettamiseen 1000RR on ihan ok, niinku ultrakyykyksi. Jokunen lenkki heitettiin silloin kun vielä oli mopo katukuntoinen ja paljon parempi ajaa 2-päällä kuin edellinen 954 Blade oli. Eli noin kuskin näkövinkkelistä kyytiläinen häiritsi paljon vähemmän ja taisipa kyytiläinenkin mainita viihtyneensä paremmin tuon 1000RR:n kuin 954:n kyydissä.(juhisr1 @ Kesä. 13 2006,07:46) kirjoitti
Eihän toi mikään XX tosiaan ole eli en mä tuolla 2 päällä kuvittelisi tourinkia harjoittavani...
Jysärissä 04 tuli käytyä 2-päällä ja 600km taittui ihan kivasti ilman mitään sen suurempaa rimpuilua, jos toki haluat pitkää matkaa heittää daami kyydissä niin osta XX tai busa tai vastaava....(tn954 @ Kesä. 13 2006,12:18) kirjoitti
juu tuskin RR:llä kaksi pääl suomean kiertää lähtee,mut olishan se ihan kiva et siel istuu vois edes r-kioskil astivrt.uusi r1
Muija on ainakin tykännyt istua kyydissä mutta ei olla mitään pitkää matkaa ajettu eikä ajetekkaan. Tuskin noissa on kovin mukava istua pitkää matkaa.
Mites teillä joilla on 1000rr pyörä onnistuu keuliminen? Painopiste on tosi alhaalla mutta kun keulan saa ylös niin sielä se pysyy tosi nätisti. Kaasulla on todella helppo kontrolloida keulakulmaa. Olen ihan rakastunut mun Hondaan![]()
Kylllllä. Aiemmin oli Gikseri joka oli huomattavasti vaikeampi kontrolloitava hytti ylhäällä. Johtuneeko tehoerosta vai mistä, mutta kyllä Blade paremmin tottelee tassu taivaalla. Vielä kun oppis ajamaan niin hyvässä kulmassa ettei tarvis koko ajan pykältää..(Emppu85 @ Kesä. 24 2006,17:20) kirjoitti
![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Luultavasti laaja vääntöalue helpottaa tuota keulimista. Melkein yhtä helppoa kuin 98 vuoden R1:sellä
Omat kokemukset 1000 RRstä (-04) rajottuu muutamaan kierrokseen motoparkissa. Omaan K4 gixuun verrattuna blade oli ketterämpi käsitellä, ja etujarru on sikana parempi kun sukisukissa. Aloin jo oikeesti kelaamaan et onko omassa jarrussa jotain vikaa. Ajamani blade oli vakio, omassa yoshin slipari ja välityksiä vaihdettu, mutta suitsan kone tuntuu paljon agressiivisemmalta ja tehokkaammalta kun honta.
Kyllähän toi Honda tuntuu ja onkin luonteeton jos vertaa vaikkapa Kasawikaan. Mutta siihen on olemassa lääke....
Onko kukaan käynyt penkittää CBR1000rr:ää? Jos on niin olisi kiva saada dynokäppyröitä ja mitä muutoksia pyörään on tehty?
Ajelin 1000rr:llä 30km, ja se ei ollut oikein mun makuun. Hitaassa ajossa ohjaus tuntui hakevan kaikki pienet epätasaisuudet ja urat. Alkoi myös nykimään kun kiihdytti isolla vaihteella pienestä vauhdista. Koneen luonne muutenkin mitään sanomaton vrt. r1-04 tai zx10r -04 joista vähän enemmän kokemusta.
Hieno ulkonäkö, muttei muuta.
Totta puhut jos pyörän luonnetta veraa ZX-10R:ään. Mutta lääke löytyy, eli powercommanderia kiinni niin se niin sanottu "tylsyys" loppuu jos haluaa koneesta "elävemmän". Omakohtaisia kokemuksia ei ole mutta näin erään kaverin huoltsikalla ja tuli munkaa juttelee. Hepulla oli 04 1000rr ja comanderi kiinni. Kävin koeajaa pyörän ja pakko myöntää että sellainen potku/repäsy oli tietyllä kierroksella. Joku tykkää siitä, joku ei.(kordari @ Kesä. 26 2006,19:51) kirjoitti
Juuri sen takia haluaisin nähdä dynokäppyröitä että näkis millaiseksi käyrät muuttuvat.
04 1000RR Morin kokohuilulla ja Dynojetin penkissä väännetyllä kartalla.(Emppu85 @ Kesä. 26 2006,20:24) kirjoitti
http://www.mp-foorumi.com/gallery....3d8.jpg
PCIII:n ja asianmukaisen kartan tehtävänä on laittaa seokset kohdilleen eli vetää irti max. tehot, poistaa vääntökuopaat jne. Ainakin omassa tapauksessa mitään potkukohtaa ei tullut, pikemminkin päinvastoin, tasaisempi vääntökäyräkin väittää samaa. Kone on ajettavamman tuntuinen ratakäyttöön eli siis se "tylsä" miksi oikeat vetomiehet tapaa tuota konetta kutsua.
Ajelin tuollaisella 1000RR -04 mallilla noin 19000. Ihan mukava radalla ja matkalla. Suoritin sillä rautaperseen (tosin en sitten rekisteröinyt sitä, mielestäni se ei ollut sen väärti.) Kävin viime kesänä Gardalle sekä Alpeilla ja Mustametsässä. Pisin yhtämittainen päivämatka tuolla reissulla yli 900 km eikä illalla ollut yhtään puutunut olo. Oma pituuteni on 180.(juhisr1 @ Kesä. 07 2006,11:13) kirjoitti
Ruisku tai jkms. sellainen hanurista. Radalla veto päällä/veto pois on sellaista on/off meininkiä. Tuntuu kuin rattaat löisi puoli kierrosta tyhjää. En tiedä, auttaako siihen tuo voimakomentaja. Itse pääsin siitä eroon vaihtamalla koko pyörän.
Jyrki