Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 66:sta
    TÖSÖS !
    Ylleensä olan yli rauhallinen kurkkaaminen parikertaa o riittänny
    tänäkesänä nii vähä vast ajellu et onko touhu pahentunnu viimekesästä
    Triumph Tiger 800 XRX

Jos ei ymmärrä vilkulla annettua ohitusmerkkiä, heilautan vielä vasenta kättä tyyliin "anna mennä ohi vaan". Joskus pitää varovasti kutitella jarruvaloa, normaali omissa ajatuksissaan sompaileva kuski huomaa asian melko usein. Tuo takavaloissa roikkuva ajotyyli on jostain tänne tullut ja sen mukaan on ilmeisesti elettävä. Saisivat laittaa noihin tienvarsikameroihin myös "turvaväliräpsyn", lienee teknisesti aika yksinkertaista?
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Joka kerta on tehonnut sama konsti eikä kotilokuski näytä provosoituvan ollenkaan + jättää hyvän turvavälin... eli ei muuta kuin kääntyy siinä moponsa satulassa taaksepäin ja katsoo hetken sitä kotilokuskia ja jatkaa ajamista normaalisti niin aina on tullut tilaa. Ei tarvitse käyttää keskisormea, näyttää persettä tai pistää korttia hyllylle. Suosittelen
    Aamulla töihin ajellessa musta Vectra tuli liian lähelle. Vilkautin pari kertaa jarruvaloa. Provosoitui ja ajoi lähemmäksi Lisäsin hieman nopeutta, näytin keskisormella terveisiä kotilo kuskille ja poistuin paikalta.
    Mitä lähempänä toinen ajaa, sitä hiljempaa itse ajan. Toimii varsinkin, kun on keltaista viivaa, eikä * -kärpänen pääse ohi . Sitten kun ohitus on taas sallittu, nostetaan nopeutta sen verran, että * -kärpänen saa ajaa ylinopeutta ohi päästäkseen .

Yleensä siinä vaiheessa takanatulija jo käy niin kuumana, että varmasti käyttää ohitusmahdollisuuden. Pirullisena odotan, koska poliisit sattuu paikalle ja antaa tässä tilanteessa ohittajalle sakot .

Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Moi!

Perässäroikkujia riittää, mutta viisaampi antaa tilaa...tai sitten ottaa sitä itse Itse ihmettelen, ilmeisesti riskinkarttajana, että eikö autokuskien järki päätä pakota, kun ajavat ihan toistensa ja prätkien hanurissa kiinni. Marginaalit ovat noissa vauhdeissa aika pienet, 120 vauhdissa liikutaan 33 m/sek ja se sekunti kuluu aikas vihaseen.
    let's be careful out there...
    Pakko myöntää, että mielikuva vauhtiburniksesta veti naaman virneeseen. Pykälien mukaan toimiessa kuitenkin toi hidastus etenkin keltasella viivalla varustetuissa kohdissa miellytti...

Yleensä koitan pitää tilanteen sellaisena, ettei kukaan joudu liian kauaa noita perävaloja kattelemaan. Kahden sakon miehenä tosin tämäkin melkosen riskaabelia hommaa tätä nykyä...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Itse annan tilaa jos on tilaa mitä antaa. Yleensä teen kuten opetettu ja miten turvaan itseäni parhaiten, lisään turvaväliä eteen niin paljon, jottei minun tarvitse tehdä äkkijarrutusta, jolloin ehkä tämä minun perässä tulijakin kerkiää jarruttaa.

Siinä yleensä käy niin, että se persiissä roikkujaa rupeaa ketuttamaan kun tiputan vauhtia jotta saan väliä ja tempaisee ohi.

Mua ei ihmetytä jos köröttelen yksikaistaista jos siellä joku hätähousu on persiissä, ihmettelen vain kun toiset ne roikkuu kaksikaistaisellakin tiellä. Eikös jos ajaa sama vauhtia kuin minä voisi silloin pitää sitä turvaväliä kunnossa koska ei kovempaa halua ajaa kun ohikaan ei mene.

ps. tuota turvaväli asiaa selittäessä isälleni joka on autoillut joku miljoona vuotta, ei hän sitä ymmärtänyt. Hänen mielestä jokainen pitää huolta, että turväli eteen kunnossa ja luottaa, että takanatulija tekee samoin. Kun keskusteltiin mitä jos takana tulija ei niin tee, niin kuulemma pitää luottaa, että tekee...no mä en luota ja kasvatan väliä eteenpäin.
    yleensä ajan reilumpaa vauhtia,joten ei ole paljon noista tarttenu herneitä nenuun vetästä.välillähän niitä tietty takalistossa roikkuu,lääkkeenä moisen loppumiseen olen tehnyt seuraavasti:
    1.vilautan jarruvaloa
    2.jos ajan itse jo 30km/h ylinop.mutta silti takanaoleva haistelee hanuria,näytän kädellä jotta mene ohi.
    3.jos varsinkin motarilla joku haisteloo hanuria ja ei suostu merkeistäni huolimatta ohittamaan,hidastan vauhtia,odotan että lähtee ohi,vierelle tultaessa kiihdytän vauhtia samaan tahtiin ja lopulta näytän vielä yhtä merkkiä ja avaan urkkuset kunnolla.pahimmille mulkuille teen ton saman myös ihan millä teillä tahansa.
    04 Buell xb12s

Ainakin yksi syy tähän perässäroikkumiseen on suomalaisten olematon itsetunto. (Haluaisin olla yleistämättä mutta...)

Monien maailma hajoaa siihen jos mieleen tulee ajatuskin että muut voisivat pitää sinua tientukkona. Kun roikut toisen perässä, saat siten synninpäästön. Kyllähän minä menisin mutta kun tuo tuossa edessä hidastelee...

Tästä juontaa juurensa myös se, että jos jonossa ajettaessa yrität pitää turvaväliä, tunkee siihen heti joku itsensä. Näin toimiessa hän voi turvallisin mielin imeytyä toisen hanuriin eikä tarvitse pelätä että ohituskaistalla olisi takana joku sinua nopeampi, joka pitäisi sinua tientukkona.

Itse yleensä hidastan niin paljon että takana oleva ohittaa, ja tietty provosoituu ohittaessaan. Tai sitten käännyn katsomaan kuskia, toimii usein tuokin.
    Pegaso IE
    Yleensä jarruvalon vilkuttelu auttaa, myös nopeuden seilaaminen 60-120 välillä on mielestäni tehokas keino... Jollei edellinen toiminta herättele takana-ajavaa kuskia, on mielestäni täysin oikeutettua näyttää sitä sentteriä...
    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
    Hei !!!!
    Jos takana tulija saa sinut "kiinni" on se sinua nopeampi *
    Silloin minä annan sille tilaa ohitukseen.

Lasken sen näköetäisyyden päähän ja nostan nopeuden samalle tasolle.
    Saan siitä "jäniksen" itselleni, *jonka vastaantuleva siviilipoliisiauto pokaa ja minä kerkiän hiljentämään *

Reiska_SB
    Terveisin Reiska

- Kawasaki Z1000SX -
    Autoilijat nöyrtyy, jos jää esim. pysäkille ja ajaa sen jälkeen normaalilla turvavälillä tämän roikkujan takana. Liikennevaloissa voi sitten myöhemmin havaita katseenväistelyä ja levottomuutta. *

Ruuhkaisissa paikoissa missä ei huvita jäädä pysäkille norkoomaan olen käyttänyt 'perikreikkalaista' ilmaisutapaa, joka tehoaa myös. Olen tämän ihastuttavan ilmaisutavan takia saanut jopa sähköpostia kanssaliikkujilta, jolloin olen voinut sp:n välityksellä kertoa mikä ero on turvavälillä ja hesarinmitalla. Eli tässä ilmaisumuodossa kädet viuhtoo, pää viuhtoo ja keuhkoista kumpuaa maksimiteho (ne oikeasti kuulee mateluvauhdissa, kun kunnolla huutaa...)

*jotkut-hullut-jaksavat-selvittää-netin-kautta-olemattomin-tiedoin-toisten-meiliosoitteita-ja-jäädä-vielä-sen-jälkeen-sähköpostinvaihdossa-toiseksi-Hulluja-nuo-roomalaiset*
    Siitä perässä roikkuja kiusaamisesta ei ole mitään hyötyä kenellekään. Ne siitä mitään opi! Tulevat vain ärtyneeksi ja ovat vielä suurempi riski liikenteessä
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (juzu @ Kesä. 07 2006,08:22) kirjoitti
    Joka kerta on tehonnut sama konsti eikä kotilokuski näytä provosoituvan ollenkaan + jättää hyvän turvavälin... eli ei muuta kuin kääntyy siinä moponsa satulassa taaksepäin ja katsoo hetken sitä kotilokuskia ja jatkaa ajamista normaalisti niin aina on tullut tilaa.
    Täähän kuulostaa "sivistyneeltä", pienestä vaarasta huolimatta. Tuota tietty voi vielä tehostaa parilla perässäroikkujaa kohden huitovalla/työntävällä kädenliikkeellä. Jos taasen joku istuu kyydissä, niin tietty silloin kyytiläisen pitäs hoitaa tämä. Jaa-a ehkä tota pitäis treenaa kerran, pari, niin ettei aja nolosti metsään käsi pystyssä...

Lainaa (Sumppa @ Kesä. 06 2006,22:44) kirjoitti
    Keskaria ja jarruvalojen vilkuttelua. Jos tuo ei tehoa, aina voi nakata vaikka kourallisen esim. nylokkeja "vahingossa" olan yli... Aloittaa voi vaikka yhdestä kappaleesta ja tilanteen mukaan kasvattaa määrää siihen kouralliseen... Yleensä tuossa vaiheessa myös ripeä paikalta poistuminen on suositeltavaa.
    Mä oonkin miettiny miksi kaikilla on taskut turvoksissa nylokkeja.Eipä jäänyt tuokaan enää epäselväksi.
    Kannattaa pitää kahvia mukana!
    Tyhjentää taskusta valmiiksi avatun kahvipaketin, niin johan kotilokuski pääsee kahvinmakuun pitkäksi aikaa!
    Itte oon meinannut että antaa kaverin mennä ohi ja seuraavissa valoissa splittaa rinnalle ja koputtelee kevlarhanskoilla lasiin kysyäkseni ongelmaa. Jos kaveri jatkaa niin voipi olla painit edessä

Tuli mieleen että voisi ommella ajohousujen hanuriin tekstin "muista turvaväli" ja näytellä sitä kun nousee tapeille seisomaan
    Eiku ihan oikeasti kehä 1 ja 3 olen huomannut useasti että ajaa autot turhankin lähellä persettä. Miten noin hienovaraisesti näyttää siinä edessäajavana takanaolevalle autolle että oot liian lähellä. Jos ei mene viesti perille niin toimintaa seuraavissa valoissa
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    tuo tekstin kirjoittaminen hanuriin tai vaikka selkään on kyl ihan jees idea. ei muutakun ompelukoneet kaapista ulos ja siksakilla vetelemään. itsehän omistan ompelukone ajokortin!!
    Ostaa valkoisen pärrän ja siniset ajohaalarit. Rauhassa saa ajella
    Hoh hoijaa sun muuta.....
    SLK 320
    BUSA + ER 5
    RF 600
    FJ 900
    XV 535
    CAGIVA C12
    HONDA DAX
    HONDA MONKEY
    POLKUPYÖRÄ
    Lainaa (uncle_mickey @ Kesä. 06 2006,20:52) kirjoitti
    itse olen käyttänyt tota jarruvalon vilautusta, jos ei vaikutusta niin olen hiljalleen vähentänyt vauhtia niin ajonopeus on suhteessa takaa tulijan käyttämään turvaväliin, sen jälkeen reipas kiihdytys ja kas väli onkin jo riittävä
    Näin juuri
    Rakkautta on pitää kädessä hänen moponsa likaisia muttereita.
    Autokoulussa muinoin opetettiin...Jos takana tuleva ajaa liian lähellä, niin lisää itse turvaväliä edellä olevaan...enemmän aikaa reagoida ja takana olevalla välillä ei ole niin suurta merkitystä, koska äkkijarrutuksen tarve pienenee.
    ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
    Lainaa (Amppari @ Kesä. 09 2006,11:34) kirjoitti
    Autokoulussa muinoin opetettiin...Jos takana tuleva ajaa liian lähellä, niin lisää itse turvaväliä edellä olevaan...enemmän aikaa reagoida ja takana olevalla välillä ei ole niin suurta merkitystä, koska äkkijarrutuksen tarve pienenee.
    Tää idea toimii, vain jos siinä edessä ajaa joku.
    Myös kovin mutkanen tie on hankala, koska tiukan mutkan jälkeen voi seurata se äkkitilanne.
    savustuslaite pakarissa olisi oiva apuväline sitkeiden perskärpiöiden karkottamiseen. sellaistakin olen joskus suunnitellut ja jokunen on sellaisen toteuttanutkin. kun pölläyttää käryävät öljyn ja dieselin katkut pakaristaan, luultavasti useimmat himmaavat tai ajavat ohi hyvää kyytiä.

ite olen käytännössä kokeillut jarruvalojen vilauttelua ja etenkin vemputtelua.

toistaiseksi väliä on tullut hyvin vemputtamalla.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Lainaa (Ron Jeremy @ Kesä. 07 2006,20:56) kirjoitti
    ... voisi ommella ajohousujen hanuriin tekstin "muista turvaväli" ja näytellä sitä kun nousee tapeille seisomaan...
    Loistava idea! Aivan kuningasajatus!

Tämän lähetän ehdokkaaksi ORG:n palstalle: "Ehdotukset Kuukauden KunniaMaininnan Saajiksi".
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Jos moottoripyörässä on keskiseisontatuki esim. vfr. Tehokkaaksi kikaksi totesin hämärällä ja pimeällä moottoritiellä, kun vähän polkaisi keskiseisontatukea alas. Komeat olivat kipinäsuihkut. Yleensä persiissä roikkuva autoilija teki paniikkijarrutuksen. Kyllä taas kelpasi rauhassa ajella..
    veturi
    Jarruvalojen vilauttaminen on auttanut usein, muttei aina. Kerran pimeällä syksyisenä iltana se sai takana ajaneen rekan läväyttämään pitkät päälle (siis ne neljässä ziljoonassa vaaka- ja pystyrivissä olevat valot), ja tuli lievästi sanottuna aika pieni olo siinä sen edessä. Ajoin jo itsekin n. 20km/h ylinopeutta Kangasalta Tampereelle päin. No, tuli sitten nostettua nopeutta, kun en siihen hätään muutakaan keksinyt.

Jos jarruvalo ei tehoa, usein on auttanut äkäinen vilkuilu peiliin. Hämmästyttävän tehokasta.

No jos kumpikaan edelläolevista ei auta, väistän oikeaan reunaan ja näytän vilkkua oikealle, notta menehän ohi. No aina seKÄÄN ei tepsi. Sitten pudistan päätäni mielenosoituksellisesti ja kaasutan kauemmas. En kuitenkaan lähde ajamaan kilpaa, kun ei viitti niitä pikavoittoja kerätä tollasten roikkujien takia.
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
    Itse jouduin pari päivää sitten pysäyttämään keskelle kaistaa Fazerin tehtaan edessä(Vantaalla), kun suburbania ajanut barettipäinen urpo ei kaikista edellä mainituista konsteista välittämättä suostunut pidentämään metrin turvaväliä.

Nopeusrajoitus on alueella 40km/h. Ajoin itse 50km/h.

Katsoin toki, että tämän idiootin takana ei ollut muita tulossa.
    Siinä sitten hissukseen moottorijarrutuksella auttaen pyörä seis ja jalat maahan. Kaveri vasta siinä vaiheessa meni ohi torvi pohjassa täysillä kiihdyttäen. Ei varmaan paras keino, mutta alkoi hermo loppumaan.

Herää kysymyksiä mielenterveydestä ja sen hoidon tilasta yhteiskunnassamme.
    Housujen persauksiin brodeeraus "Irti mun perseestä!" *Ei näy istuessa, mutta tarpeen tullen voi sitä vilautella.

Tosin huoltoasemalla voi sit herättää huvittuneita katseita *

Edit. Olipas joku jo kirjoittanut vastaavaa, kun en jaksanut lukea topitsia läpi.

"Always on the run"
  30.  
    Miten olisi musta lista autoista (rekisterinumero), joilta turvaväli on hukassa?
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen