Kuin monet muut ovat huomanneet itteni lisäksi että autot pyrkivät aika usein aika lähelle hanuria. Miten viestittää baanalla turvavälistä? VOLVOLLA *ei niin paljoa väliä jos jollakin onkelma
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Jarruvalojen vilauttelu lienee normaali tapa. Tosin harvemmin enää jaksaa kun sitä saisi harrastaa koko ajan...
kopioin omaa tekstiäni tuolta toiselta palstalta, koska liittyy juuri tähän aiheeseen:
"Olen huomannut, että yllättävän usein toimii, kun hieman kääntyy taaksepäin ja vasemmalla kädella viittoo jäämään taaksemmas. Lähes poikkeuksetta siinä vaiheessa jää riittävä turvaväli. Vain pari kertaa ei ole jäänyt, silloin kyllä luovutan ja siirryn pientareelle hetkeksi.
Pelottava ajatus, muutama tonni tai siitä paljonkin ylöspäin roikkuu n. 100km/h takarenkaan tuntumassa."
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
itse olen käyttänyt tota jarruvalon vilautusta, jos ei vaikutusta niin olen hiljalleen vähentänyt vauhtia niin ajonopeus on suhteessa takaa tulijan käyttämään turvaväliin, sen jälkeen reipas kiihdytys ja kas väli onkin jo riittävä![]()
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Näyttää keskisormea ja kadota hana tiskissä horisonttiin.![]()
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Vilkuilla, niinku muka kääntyis oikealle, vaikkei käännykään...
En oo kokeillu toimiiko. Yleensä mun persiis ei kukaan ajele.
Ai, mä luulin et sä roiskaset tuulilasinpesunesteet takanatulevan auton päälle ja heität takakontista nastoja tielle(Köpi @ Kesä. 06 2006,21:03) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Avopotta ja tarpeeksi ruma pärstävärkki - tämä toimii!(sarkka @ Kesä. 06 2006,20:06) kirjoitti
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Tänään ajolenkin jälkeen vaimon ensimmäiset sanat heti kun sai kypärän päästä oli: "Vittu mitä juntteja!". Aikoi askarrella "Irti mun perseestä!" -kyltin ja näyttää sitä jatkossa.
FZS 600 Fazer, -00
Parisen viikkoa sitten matkalla Espoosta Tampereelle ei eräs autoilija tajunnut hienovaraista merkkiäni turva välistä, ei sit millään. Mulla oli matkavauhti tasan 140km/h mittarin mukaan, tämä autoileva epeli tais pitää vauhdista kun n.20 kilsaa ajoi motarilla mun persiissä kiinni, väliä ei todellakaan ollut kokoaikana kuin 10-15m, no minä sit kiskasin muutaman kilsan ystävällisesti 160km/h no jäihän se epeli kauas, laskin nopeuden takas siihen samaan 140km/h, niin eikö se epeli muutaman minsan päästä ollut taas persiissä, alko siinä vaihdeessa vituttamaan, joten himmasin 120km/h no himmashan sekin, edelleen roikku vissiin 30km mun persiissä vilkuttelin jarruakin mut ei se tajunnut , joten pidettiin si paussi taukopaikalla ja päästin epelin edelle, sen jälkeen ei epelistä haittaa ollut. Tämä hienotunteinen yritys saada epeli tajuamaan, ettei meidän matkaa tekevien takana ollut mitään kiinnostavaa ei onnistunut. Mikäli yksin olisin ollut liikenteessä olisi kansanväliset käsimerkit tulleet mukaan..
Tulipas pitkä tilitys.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Samma här, toimii myös autoillessa useimmiten !(MagnaMan @ Kesä. 06 2006,20:05) kirjoitti
Parasta A-luokkaa !
Useinmiten ainoa keino kun ajaessa on niin hiton vaikea laskea housuja. *(jennica @ Kesä. 06 2006,21:01) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Raapii persettä... tai sitten nousee seisomaan ja osottaa sormella omaa persettään
Jos vaikka teettäisi sellaset keltaset liivit jossa selässä lukisi "muista turvaväli!"
Mulla tepsii pyörän ärsyttävän paha ääni tietyillä kierroksilla, ei varmaan tee mieli roikkua perässä, kun ääni resonoi sopivasti.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
samaa mieltä(jennica @ Kesä. 06 2006,21:01) kirjoitti
kotilolla on hyvä niksi kovemassa vauhdissa käytellä takalasinpissapoikaa vähän väliä niin saa perseessäroikkuja nestettä ikkunaansa joka rupeaa varmasti v*ttutamaan![]()
Ja sitte ottaa jonku mulgeron takia hetki tämän jälkeen ylinopeussakot ja kortti hyllylle. Vitutuksen määrää ei varmaankaan millään voi enään siinä vaiheessa mitata, kun on jo valmiiksi toisen takia pinna kireällä.(jennica @ Kesä. 06 2006,21:01) kirjoitti
![]()
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Toissa kesänä tapahtunutta:
Ajelin kaverin kanssa rauhassa satkun alueella pientä ylinopeutta... Noh kuinkas ollakkaan taakse ilmestyy farmarimallin 80-luvun volkkari. Auto piti noin 5-10m "turvaväliä", no kokeilin kaikkea mahdollista mitä keksin, vilkuttelin jarruvaloa ja vilkkua, ei apua, vaihtelin nopeutta todella ärsyttävällä tavalla 80-100-80-110-80-110... Ei löytynyt siitäkään apua, auto jopa ajeli vielä lähempänä... Noh katsoin sopivan hetken kun ei ollut muuta liikennettä ja... jarrut kiinni ja katse koko ajan peilissä kuinka lähelle pääsee, olis pitäny olla kamera mukana jampan ilmeestätämän jälkeen "kevyt" kiihdytys ja hetken päästä kattelin peiliin ja siellähän näkyi sama vanha romukasa... Tyyppi oli ilmesesti vetäny palkokasvin nenäänsä ja painoi varmaan 150 ohi nyrkkiä heilutellen ja räikkää painellen...
Mitäs siinä sitten muuta pystyi ku näyttää kansainvälistä käsimerkkiä ja nauraa räkäsesti
Mutta jos ton teette niin olkaa todella varovaisia sen jarrun kanssa![]()
<p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
vähän pienempää pykälää, vähän etujarrua ja sit vaan kaista savun peittoon![]()
Hiljentämällä tasaisesti hissukseen ja hissukseen kunnes se ei enää
viitsi roikkua siellä. Nopeutta nostamalla ne yleensä tulevat siihen
takalistoon hetken päästä uudestaan ja samalla minä altistan itseni
sakoille - en suosittele. Jännä nähdä kuinka hiljaa ne suostuvat ajelemaan.
![]()
Tästäpä tulikin mieleen TÄMÄ. Mitäpä olette mieltä?![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
sitä mieltä, että tuota tekstiä ei kykene lukemaan.(MattiR @ Kesä. 06 2006,22:18) kirjoitti
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Jos ton saa suomeksi... Ei jaksa lukee ruattia...(MattiR @ Kesä. 06 2006,22:18) kirjoitti
<p>Bussikuski ilman D-korttia</p>
Jos on saumaa päästää ohi,niin tarjoan monesti sitä. Jos taas ei ole, näytän vasurilla taaksepäin lappaen. Kerran yks tahvo ajo persiissä kiinni,näytin kädellä että eläpä tunkeile. Sitten ryhmityskaistoilla vieretysten ollessa avas klasin ja huus naama tomaattina että anna mennä vaan! Ajoin kyllä rajoitusten mukaan enkä tykänny tyylistään...![]()
*kukkis*, *pilkunviilaaja*
Keskaria ja jarruvalojen vilkuttelua. Jos tuo ei tehoa, aina voi nakata vaikka kourallisen esim. nylokkeja "vahingossa" olan yli... Aloittaa voi vaikka yhdestä kappaleesta ja tilanteen mukaan kasvattaa määrää siihen kouralliseen... Yleensä tuossa vaiheessa myös ripeä paikalta poistuminen on suositeltavaa.
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
yleensä olen päästäny epelin ohi ja sen jälkeen maistattanu kakkiaiselle omaa myrkkyään,on melko hyvin toiminu.. tämä menee hiukan offtopic, mutta mitäs olette tehnee sellasille tahvoille jotka tulevat jopa yli 120km/h vauhdeissa rinnalle (siis.samalle kaistalle!)?itselläni on näin käynyt tänä kesänä jo kaks kertaa,hiukka nimittäin säikäyttää kun kaikessa rauhassa ajelet niin yks kaks ilmaantuu polven kohdalle konepellin kulma, ensimmäisellä kerralla oli joku vanha pariskunta menossa uudella mazda 6:sellaan kohti jyväskylää ja vaikka kuinkia huidoin kuskille ei herra tajunut mitään n. 5km ajeli n.puolen metrin päässä minun polvesta, siinä vaiheessa kun löin nyrkillä sedän konepeltiin lommon niin setä teki paniikkijarrutuksen ja meinasi aiheuttaa ketjukolarin
toisella kerralla joku halvatun tuning pelle tuli myös rinnalle motarilla,näytin pässille että kohta lähtee peili tiehensä jonka jälkeen tajusi jäädä taakse mutta roikkuin tietty takarenkaassa
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Ei savuta, mikä neuvoksi? Vai oliko tarkoitus tehdä burnis vauhdissa?(junnuK5 @ Kesä. 06 2006,21:13) kirjoitti
kaveri just tänään sanoi kun aiheesta jotain marisin että ota pikkukiviä taskuun ja nakkele niitä silleen sopivasti oho kun lens renkaasta tyyliin..mutta kun luulen että se saa vaan tuommosen jo muutenkin valopään pillastumaan lisää..
vois kokeilla hetken aikaa samaa mitä yx vittuuntunut daamikirjoitti kauniin "kyltin" sissyyn näkyville jossa luki: jos perkeleen pelle tätä näet lukea niin pistä ottaen väliä ja vähän saatanan äkkiä!!
Siinä oli ehkä paras idis pitkiin aikoihin, hmm..mutta jos nyt yritän mahtua kuitenkin niiden valopäiden kanssa vielä samaan aikaan liikenteeseen kun ei taida asennekasvatus toimia kuitenkaan kaikkiin..tosin olen huomannut että joskus saa semmosta ns."naistasotusta" syystä jos toisesta eli kun hiffaavat että puikoissa onkin nainen niin yllättäen se pari metriä väliä tulee kummasti, varmasti osan ajatus on että hui toi voi tehdä jotain kummaa tai yllättävääja meikälikka se vaan ajaa....
Oliko kyseessä leveäkaistatie vai miten muka samalla kaistalla mahtuu rinnalle? Vai ajoitko oikeassa reunassa kaistaa?(666F @ Kesä. 06 2006,22:44) kirjoitti
ihan normaalitie tre-jkl, olin kaistan vasemmassa laidassa kyttäämässä edellä ajavasta ohitusta kun tämä papparainen tunki siihen rinnalle puoliksi tien ulkopuolella ajaen,ohi en edelläajavasta päässy millään koska tiellä oli älytön ruuhka (vastaantulijoiden kaistalla makailu auto oli keränny taakseen monen kilometrin mittaisen jonon).(zpete @ Kesä. 06 2006,23:13) kirjoitti
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Yleensä takana tuleva on niin pässi, että se ei edes tajua olevansa vaarallinen motoristille. Sen takia keskisormen näyttäminen ei auta mitään, päin vastoin saa kaverin kuumenemaan ja tekemään vielä pöljempää.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Sen verran pitkä etten ala kääntämään, mutta idea on se, että(jonyman @ Kesä. 06 2006,22:23) kirjoitti
Ruåtsissa poliisi ajelee n. 2 kilsaa nopeusrajoituksen alle tahallaan
ja jengi ärtyy. Ohitukset - mikäli joku uskaltaa - kestävät aivan
h*elvetin pitkän aikaa. Jos alkaa valittamaan, niin syynäävät
paperit, tarkistavat verot ja kaikki ...
Aika ilkeää meininkiä .. kyllä poliisi osaa ...
Ilmeisesti lajille ominainen piirre - globaali ilmiö ...
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."