Eli jotenkin uutena kuskina oon ihastunut kyseiseen pyörään, yksilö ei vielä valittuna.. Nyt saa siis kehua ja haukkuakin kyseistä pyörää. Pyörän koko passeli ja ulkonäkö miellyttää kovastikin naisen silmää.![]()
Itsellä Kawa GPZ 500 S -88. Elikkäs siis 2-pyttyinen versio, ja vieläpä se vanhempi jossa rumpujarru takana ja edessä yksi levy.
Jarrutehoa saisi edessä olla kyllä hitusen enemmän.
2-pyttyisyydestä tykkään kovasti. Äänet ovat mukavat, ainakin tehoputken myötä ja pyörä on käsittääkseni nelipyttyistä R-mallia roimasti kevyempi. Tankki täynnä painaa vain 190 kg ja tankki on suht kookaskin 18 litrallaan.
Heppoja nyt on hiukan vähemmän (60 vs 76), mutta kyllä tälläkin kerkeää. Vetoalue on laaja ja 8000:ssa iskee vielä hauska "turbopotku". *
Keulaa tällä ei nosta erkkikään, mutta eipä ole niin väliksikään. Kulutus jää alle neljän moottori/maantieajossa!
Tässä pelissä on paljon enemmän luonnetta kuin nykypäivän 600:ssa ylitasaisissa ruiskukoneisissa "aloittelijan pyörissä".
Kawasaki GPZ 500 S -88. Vuh vuh!
Jarrujen suhteen samaa mieltä, ainakin jos on kyytiläinen. Itselläni -93 malli jossa myös rumpu takana.(jakeking @ Kesä. 06 2006,10:54) kirjoitti
Tehopiikki on kyllä samaa tyyliä kuin vanhoissa 80cc krosseissa, eli tulee yhtäkkiä. Sinällänsä ihan kiva, mutta matka-ajossa ahdistaa kun vääntöä ei tunnu olevan muualla kuin 7000rpm+
Kulutus varmaan riippuu ajotavoista, mutta itse en ole päässyt neljää lähellekään, vaan menee 5-7l/100km tosin ajotapani ei ole kauhean rauhallinen. Keulaa ei saa nostettua todellakaan ihan vahingossa, mutta kyllä se etutassu välillä kohoaa kun kakkoselle vaihtaa "huolimattomasti" ;)
Ja tuosta luonteesta... TÄYSIN samaa mieltä. Pyörässä on tehopiikkinsä ansiosta asennetta huomattavasti enemmän kuin monessa muussa, vaikkei sitä tehoa loppupeleissä olekaan tarjolla kuin rajoitetusti. Silti sangen riittävästi.
Itselläni on lisäksi kiusallinen bensaongelma pyörässäni. 9 litran ajamisen jälkeen lakkaa käymästä. Imu päällä starttailua tai rullaamista vauhdissa niin käy taas hetken päästä nätisti.. mutta pitää tankkailla tosiaan 120-140km/välein.
Mun vanha Kawani ei muistaakseni koskaan vienyt yli 5 litraa, vaikka olisi miten ajanut. 400 kilsaa sai ajettua tankillisellaSitä ominaisuutta ikävöin, kun nykyään saa alkaa etsiä bensistä viimeistään 250:n tienoilla.
Kaksi kesää tuli sellaisella (vm.-93) ajettua ja kovasti tykkäsin, sitten tuli halu vaihtaa isompaan...
Varmatoiminen, riittävän kevyt ja muutenkin näppärä vehje.
Omasta puolestani voin antaa vaan kehuja.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v.
Itse ajelen semmoisella 500 r mallilla jota tuossa mainittiin raskaaksi 220kg. Se on kaikin puolin mukava aloituspyörä kun kilometrejä ei ole vielä takana kuin 1000. Sitten kun se on vielä niin "halpa" pitää niin ei voi sanoa pahaa sanaa. N. 5 ltr/100km matka-ajossa.
Eipä sitä oo vielä paremmasta tietoa.... vielä.![]()
Jokainen tsäänssi on mahollisuus