Tuli sitte hankittua omaan j-mallin vehkeeseen k-mallin suoraveto kaasarit, muutama ihmettelyn aihe.
Ensinnäkin j-mallin ilmanputsari ei käy siihen ylläri ylläri, jotenka onko mitään suosituksia mitkä tilalle?
Toinen ihmettelyn aihe on "Fuel enricher solenoid". Sähkökaaviossa on näkyy että "Fuel pump relay:lta" menee piuha "Solenoid valveen" (jota j-mallissa ilmeisesti ei ole?! ja onko tämä juuri "Fuel enricher solenoid") ja siitä menee piuha sytkäboksille.
Ja sytkäboksista lähtee piuha "Throttle switch:lle" (jota j-mallissa ei ole?! ja onko tämä se kaasuttimissa oleva kytkin?) ja siitä (maa?)piuha takasin sykäboksille.
Onko tämä "Fuel enricher solenoid" kuinka tarpeellinen vekotin.
Ei nyt niin malli- eikä edes merkkispesifistä tietoutta ole, mutta omaan mopooni kun vaihdoin suoravetoisen, jäi alkuperäisessä ollut "fuel enrichener solenoid" kytkemättä eli nappasin sen vaan johtosarjasta irti samoin kuin TPS:nkin ja hyvin pelaa.
Eli sanoisin että kokeile vaan ilman alkuun, jos pelaa hyvin niin ei syytä huoleen.
Pyörä toimii ihan hyvin ilman noita solenoideja ja asento kytkimiä. Ongelmia saattaa tulla enemmän sopivien suuttimien löytämisessä jos ei ole alkup. ilmasuodatin kotelopaikallaan. Itse tappelin viime kesänä, kokeilin noin ämpärillisen eri kokoisia suuttimia , lopulta luovutin ja laitoin alkuperäisen kotelon paikalleen. Pyörä alkoi pelaamaan ilman alkuperäistä jotenkuten vasta kun pääsuuttimet oli suurennettu alkuperäisestä 138 kokoon 190, olisi vaatinut vielä suuremmat varmaan kokoa 200.
Kannattaisi kysyä kaasarien myyjältä löytyykö kaasareihin niihin kuuluvat muoviset sovitepalat jolloin alkuperäinen suodatinkotelo käy suoraan. j- ja k-mallissa on muuten ihan sama kotelo vain nuo sovitepalat on erillaiset.
Alle kirjoittaneella on joutilaana 3 kpl ja lisäksi se ämpärillinen suuttimia myynnissä eri kokoja.