Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tuli sitte hankittua omaan j-mallin vehkeeseen k-mallin suoraveto kaasarit, muutama ihmettelyn aihe.

    Ensinnäkin j-mallin ilmanputsari ei käy siihen ylläri ylläri, jotenka onko mitään suosituksia mitkä tilalle?

    Toinen ihmettelyn aihe on "Fuel enricher solenoid". Sähkökaaviossa on näkyy että "Fuel pump relay:lta" menee piuha "Solenoid valveen" (jota j-mallissa ilmeisesti ei ole?! ja onko tämä juuri "Fuel enricher solenoid") ja siitä menee piuha sytkäboksille.

    Ja sytkäboksista lähtee piuha "Throttle switch:lle" (jota j-mallissa ei ole?! ja onko tämä se kaasuttimissa oleva kytkin?) ja siitä (maa?)piuha takasin sykäboksille.

    Onko tämä "Fuel enricher solenoid" kuinka tarpeellinen vekotin.
  2. #2
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Ei nyt niin malli- eikä edes merkkispesifistä tietoutta ole, mutta omaan mopooni kun vaihdoin suoravetoisen, jäi alkuperäisessä ollut "fuel enrichener solenoid" kytkemättä eli nappasin sen vaan johtosarjasta irti samoin kuin TPS:nkin ja hyvin pelaa.

    Eli sanoisin että kokeile vaan ilman alkuun, jos pelaa hyvin niin ei syytä huoleen.
  3. #3
    Pitää kokeilla, kyl se käyntiin lähtee, ei vaan oo ilmanputsarii Ja mikä tuo TPS on? sitä monesti ihmetelly.
  4. #4
    TPS = throttle position sensor eli kaasuläpän kulma-anturi.
    KTM950SE
  5. #5
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    throttle position sensor. Kai se samaa asiaa ajaa kun tuo "sytkäboksista lähtee piuha Throttle switch:lle"
  6. #6
    Selvä.

    Eli turhia sähkövempeleitä. No pitää testailla miten se toimii ilman niitä.



  7.  
  8. #7
    Pyörä toimii ihan hyvin ilman noita solenoideja ja asento kytkimiä. Ongelmia saattaa tulla enemmän sopivien suuttimien löytämisessä jos ei ole alkup. ilmasuodatin kotelopaikallaan. Itse tappelin viime kesänä, kokeilin noin ämpärillisen eri kokoisia suuttimia , lopulta luovutin ja laitoin alkuperäisen kotelon paikalleen. Pyörä alkoi pelaamaan ilman alkuperäistä jotenkuten vasta kun pääsuuttimet oli suurennettu alkuperäisestä 138 kokoon 190, olisi vaatinut vielä suuremmat varmaan kokoa 200.
    Kannattaisi kysyä kaasarien myyjältä löytyykö kaasareihin niihin kuuluvat muoviset sovitepalat jolloin alkuperäinen suodatinkotelo käy suoraan. j- ja k-mallissa on muuten ihan sama kotelo vain nuo sovitepalat on erillaiset.
    Alle kirjoittaneella on joutilaana 3 kpl ja lisäksi se ämpärillinen suuttimia myynnissä eri kokoja.