tuli laitettua arain kypärä jossa oli valmiiksi pinlok nastat ja pinlokki tuli paketissa mukana. Ihmettelin aikani englannin/italian ym maan kielisiä ohjeita ja laittamatta jäi. Mitenkä toi oikeen asennetaan. Vaatiko se visiirin irroittamisen ja miten se muuten tapahtuu. Ohjeessa näytettiin otettavan kypärä kaksin käsin kiinni ja nostamalla molemmin puolin nastoista... visiiri vaan ei kohtuudella lähde eikä uutta uskalla väännellä. Kypärä on Arai Viper.
Saa sen ehkä ujutettua ilman visiirin irrottamistakin, mutta helpompaa on kun ottaa visiirin irti. Eli visiirihän lähtee irti ainakin omasta (Arai Condor) siten, että takaosa on vatsaan päin (tai kypärän voi laittaa esimerkiksi pöydälle). Sitten viisiiri aivan yläasentoon, jolloin kiinnityskohdista tulee esiin kaksi "muovikahvaa" molemmilta puolilta. Siitä vaan sitten puoli kerrallaan visiiri irti, eli nosto kahvasta ja samalla nostaa visiiriä suoraan ylöspäin (ja ehkä vähän etuviistoon myös). Visiiristä saa ottaa aika määrätietosen otteen irroitettaessa. PinLockin reunoissa on kaksi hahloa joihin nämä visiirin nastat tulevat, eli kalvo jää ikäänkuin pantteeseen näiden nastojen väliin. Visiiri kannattaa samalla pestä kunnolla kun kerran ottaa sen irti (ennen PinLockin asennusta siis)
Edit: jos tuntuu ettei uskalla vääntää, ja kypäräkauppa on lähistöllä, niin käväse siellä kysäsemässä jos näyttäsivät tekniikan. Kerran kun on visiirin ottanut irti, niin se suht helppoa sen jälkeen.
jeps, eli visiiri irti ja se pitää sitten vääntää suoraksi, jolloinkas se pinlock härpäke mahtuu nappuloiden väliin.
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Tota kohtaa mä en ymmärtänyt omaa pinlockiani viritellessä. Sain sen varsin hyvin paikoilleen vaikka visiiriä en suoristanutkaan. Kypäränä siis Raid 2.(veepee78 @ Kesä. 06 2006,10:13) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX750
Itellä meni vielä hetki enemmän tapellessa Viper GT:n kanssa, ennenku huomasin, että ne valmiit tapit kääntyvät ruuvarilla parempaan asentoon....
![]()
Osta samalla iridium visiiri valmiiksi,ittellä kun meni visiiri kyseisessä operaatiossa hajalle![]()
![]()
Suk dik!
Visiiri irti tosiaan, ja hieman ojentaa sitä.
HUOM: Pinlock pehmeä kalvo pleksiä vasten.
Juu kyllä voi ainakin Hjc:n visiiriä väännellä. Kävin hakemassa Pinlockin, myyjä ei kyllä hirveesti suositellut kun ei ollut reikiä visiirissä valmiina.
Tunnin homma (sovitus, reikien poraus, visiirin pesu & paikoilleen), en tiedä laitoinko liian tiukalle mutta väänsin kyllä reilusti suoraksi jotta meni tiiviisti paikoilleen. Ei ainakaan höyryttäminen tai ruukku päässä puuskuttaminen saanut sumentumaan pinlockin kohdalta, sateella sitten näkee.
En kyllä noita pinlock malleja ymmärrä, mulle myyjä lykkäs Shoeihin sopivan. Huvittavaa sinäänsä että oli 5€ halvempi kuin "universaalimalli" joita olen jossain nettikaupoissa nähnyt *![]()
- ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
Jos ei raski väännellä visiiriä, niin taivuttaa sitä pinlockia mutkalle, jotta se mahtuu niiden tappien väliin. Voi jopa onnistua ilman visiirin irroittamista.
Jep,(Laxa @ Syys. 01 2006,17:43) kirjoitti
eikä varmasti jää kuprulle mistään. Visiiriä vääntelemällä voi kalvo liikahtaa kun visiirin päästää takaisin mutkalle. Meni mielestäni helposti vääntämällä kalvo mutkalle.
Eli ensin kalvo reilusti väärään suuntaa mutkalle, kalvon kolot tappeihin, suuntaus ja lopuksi reipas työntö kalvon keskeltä. Läps, kalvo on paikallaan.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Ahaa. Multa siis puuttuu visiiristä noi tapit vaikka kypärän mukana tulikin Pinlock kalvo. Vaikeuttaa hommaa entisestään.
EDIT: tapit maksoi 0,50e.
Retired
Vanha aihe, mutta hyvää asiaa. Ostin x-liten 701 kypärän (250€ toimitettuna Italiasta) ja siinä tuli pinlock mukana. Sama asennusprosessi toimii ilmeisesti myös muissa kypärämalleissa.
Kannattaakos tuota visiiriä nyt sitten ottaa irti ja taivutella vai olikos se "pinlock väärinpäinmutkalla, kolot nastoihin ja plopsautus"-metodi toimivampi?
Isojen ja pienten poikien ero on lelujen hinnassa.
Siitä ensin miten visiiri pois kypärästä (Arai). Ei tarvitse osata kieliä kunhan ymmärtää katsoa.
http://www.youtube.com/watch?v=2YTHFTwwark
Ja tosta miten pinlock asennetaan yhdellä tavalla (Shoei), mutta ohje pätee araihinkin ihan yhtä hyvin. Huono kuvaus mutta selväksi tulee kuitenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=bNZnd...eature=related
Voitelusilikonin määrä vaikuttaa paljon tohon lukitusmekanismin toimintaan/ visiirin irroitukseen.(cbr1000RR @ Kesä. 06 2006,08:07) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."