Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ja tietysti näillä Suomen santapapereilla keskeltä ensin, vaikka kuinka yrittää ajaa suoratkin mutkille.
    Väkisin alkaa alkuperäisBridgestone olla kohta ehtoopuolella.
    Onko selvää empiiristä kokemusta hyvästä, puhtaasti TOURING (riittää!) ominaisuuksin varustetusta takakummista (miksei etukin?)
    Eli voisi välillä ajaa pidempään suoraankin, ilman harmitusta edelläkuvatusta slicks - sadekeli yhdistelmän helposta syntymisestä.
    Akselilla Metzeler, Pirelli, Michelin ja tuo Bridgestone varmaan liikutaan......??
  2. #2
    Metzelerin Z6:lla (Roadtec) väittävät ajettavan noin 15.000 km. Netissä bongasin jostain empiirisen testin, jossa kyseisellä renkaalla (takana) oli ajettu päälle 19.000 km. Kuulemma oli sen jälkeen jo vaihtokuntoinen.

    Itsellä on nyt kyseinen rengas sekä edessä, että takana. Kilometrejä on vasta hieman päälle 2.000 tullut, joten kestävyydestä en vielä voi sanoa mitään.

    Pito on ainakin riittänyt normaalissa ajossa sekä sateella että kuivalla.

    edit: kirjoitusvirheen korjaus



    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  3. #3
    Lainaa (rauman @ Kesä. 04 2006,12:24) kirjoitti
    Metzelerin Z6:lla (Roadtec) väittävät ajettavan noin 15.000 km. Netissä bongasin jostain empiirisen testin, jossa kyseisellä renkaalla (takana) oli ajettu päälle 19.000 km. Kuulemma oli sen jälkeen jo vaihtokuntoinen.

    Itsellä on nyt kyseinen rengas sekä edessä, että takana. Kilometrejä on vasta hieman päälle 2.000 tullut, joten kestävyydestä en vielä voi sanoa mitään.

    Pito on ainakin riittänyt normaalissa ajossa sekä sateella että kuivalla.

    edit: kirjoitusvirheen korjaus
    Mulla ainaskin noi Z6 ollu suoraan sanottuna . Nopeusalueella 50 - 80 etupää jakaa tosi voimakkaasti, jos päästää molemmat kädet irti sarvista. Kun tapailee lähes 200 vauhteja, niin pyörä on menossa milloin mihinkin suuntaan. En suosittele. Toki kysessä voi olla yksilö FJR, mihin ei kyseiset renkaat sovi. En usko kuitenkaan, että kolmessa eri rengassatsissa voi olla viallisia yksilöitä. Jos näin on, niin en koskaan osta Metzeleriä.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  4. #4
    Minulla on FJR:ssä Metzelerin Z4:t. Tällä hetkellä niillä ajettu 13000km. Kohta alkaa olla vaihtokunnossa. Etunen ei näytä kestävän paljon pidempään kuin takarengas. Z6:t odottaa jo allelaittoa.



  5. #5
    Itse olen kokeillut niin Mesukkaa Kuin Misukkaa (Pilot Sport). Misukka oli ehkä hiukan parempi ajoltaan, mutta kymppitonnia enempää ei ole yksikään takana kestänyt. Nyt on PiruPirzlli alla, katsotaan kuin käy.
    HUOMIO! Kun vaihdatte rengasta, niin rasvatkaa samalla kardaanin vetopään POORIT. Itselläni oli just takapyörä irti renkaan paikkauksen takia ja päätin vilkaista, miltä keppi näyttää. Rutikuiva! Hommaan menee tosiaankin vain viitisen minuuttia, jos takapyörä on valmiiksi irti.
  6. #6
    Jos kulutuskestävyyttä hakee, mielestäni Michelin Pilot Road on hyvä. Minulla ollut Blackbird:ssä ==> kesti hyvin. Nyt Panissa samanlainen, ajettu nyt 8.000 ja noin puolet jäljellä. Minun kokomukset Metzelerin kulutuskestävyydestä on huonot, Z4 ei blackkarissä kestänyt paljon yli 10.000 millään.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    Morot; laitan kommentin ja peräänkuulutuksen samaan osioon Mulla on kymppi täynnä ja takakumi keskeltä kulmikas. N. 5 t tuli näistä vedeltyä euroopassa ja ja aikas haipakkaa, siitä juttu toisaalla foorumissa.
    Paineet ovat helevetin tärkeät nykykumeissa, myös autoissa.
    Nimittäin ennen pienillä paineilla kumi kului keskeltä, mutta nykygummeilla päinvastoin! (autoissakin huomattu)... noh kuitenkin menee kumi vaihtoon ja peruskysymys mikä mulla on;
    Kuinka leveä takakumi menee normivanteelle, nykyinenhän on180/55ZR/17 Mezeler z4. Ei huonoa sanottavaa kumista muuten, edellisessä kulahti michelinit ja vaihdoin mezeleriin (testivoittajat jossain, touring)
    Mutta leveempi läski vakkarivanteelle, ajo-ominaisuuksien kärsimättä = kyrväkkäämmän näköinen peli
    FJR 1300 ABS PC III
  8. #8
    Tuosta paineen vaikutuksesta tuntuu olevan tosiaan kahta mielipidettä. Onko tästä oikein jotain testiä kukaan tehnyt ? Talonpoikaisjärjellä se menisi kuten autoissa eli jos paljon painetta, kuluu keskeltä. Mikä on meriselitys tuolle väittämälle toisinpäin ? Joku kerran selitti, että vauhdissa keskipakovoima nostaa renkaan keskustan ylös jos on liian vähän painetta ==> kyllä kai nyt mopon paino sentään sen keskipakovoiman voittaa ?
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  9. #9
    Autoissa on nykyrenkaillajavascript:emoticon(':mit%C3%A4%C3%A4 nottanu:')
    smilie juuri niin päin, että alipaine kuluttaa keskeltä. Kun lintassa oleva rengas alkaa tehdä "pussia" vauhdissa renkaan eteen....
    Rengasmies sanoi, että valtaosa autoilijoista ajaa alipaineella varsinkin talvella; heidän onnekseen......
    Juuri sen vuoksi autonrengas ohjeissa on kovaan nopeuteen (Saksa) aika huimia paineita..... javascript:emoticon('')
    smilie
  10. #10
    Lainaa (Matva @ Kesä. 11 2006,10:05) kirjoitti
    Autoissa on nykyrenkaillajavascript:emoticon(':mit%C3%A4%C3%A4 nottanu:')
    smilie juuri niin päin, että alipaine kuluttaa keskeltä. Kun lintassa oleva rengas alkaa tehdä "pussia" vauhdissa renkaan eteen....
    Rengasmies sanoi, että valtaosa autoilijoista ajaa alipaineella varsinkin talvella; heidän onnekseen......
    Juuri sen vuoksi autonrengas ohjeissa on kovaan nopeuteen (Saksa) aika huimia paineita..... javascript:emoticon('')
    smilie
    Juuri näin minunkin rengashovihankkija sanoi! Kulutin viimeiset kitkat omaa hölmöyttäni sileexi ennen aikojaan.
    Auton valmistajat ja ehkä mopojenkin suosittelevat liian alhaisia paineita. Todellakin rengasmyyjien iloksi valtaosa ajaa
    lödeillä gummeilla. Se vaikutus ajo-ominaisuuksiinki on useassa tapauksessa aikas iso (lähdetään F1 tasolta siviiliin päin)

    MUTTA SE FJR:N takakumi, kuika leveä mahtuu vakiovanteelle???
    FJR 1300 ABS PC III
  11. #11
    Lainaa (rauman @ Kesä. 04 2006,12:24) kirjoitti
    Metzelerin Z6:lla (Roadtec) väittävät ajettavan noin 15.000 km. Netissä bongasin jostain empiirisen testin, jossa kyseisellä renkaalla (takana) oli ajettu päälle 19.000 km.
    Minulla ei ole kylläkään raskasta matkapyörää, mutta viime kesän ja tämän alkukesän on ollut Z6:et alla. Takarenkaassa alkoi eilen paistamaan kankaat, kun rengas on pyörinyt alla n. 12,5 Mm. Eli yksi huono puoli kumissa on, ettei siitä näe kovinkaan helpolla kuluneisuusastetta, koska keskellä ei ole kuviota.


    Käyttö on ollut sopivan kevyttä kruisailua, väännöllä tai painolla ei tuolla mopolla saa rengasta rääkättyä.
    Huono tie, parempi mieli
  12. #12
    Lainaa (varaeero @ Kesä. 11 2006,13:52) kirjoitti
    MUTTA SE FJR:N takakumi, kuika leveä mahtuu vakiovanteelle???
    Kyllähän sille vanteelle muljahtaa leveäkin, mutta ei sovi paljoa yli 190 leveä pyörimään. Just tuossa kurkkasin, kun kävin töitten jälkeen erittäin epäkukkahattuvarusteissa hiukan tuulettumassa; vakiokumilla jää jarrusatulan kiinnitystangon ja renkaan sivun väliin aika tasan sentti, kardaanin puolella kaksi. Jos esim 200:n pistää, niin alkaa jo olla hilkuilla, ettei kihnuta.
  13. #13
    FJRrään saa Metzeleriltä MEZ 6 © merkityn renkaan joka on suunniteltu nimenomaan FJRrään. Käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä kulutuskestävyyteen ja ajomukavuuteen. Suosittelen sitä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  14.  
  15. #14
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 12 2006,00:24) kirjoitti
    FJRrään saa Metzeleriltä MEZ 6 © merkityn renkaan joka on suunniteltu nimenomaan FJRrään. Käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä kulutuskestävyyteen ja ajomukavuuteen. Suosittelen sitä.
    Rajamotorin sivujen mukaan tarkoitettu myös BMW K1200RT, joten alkuperäiseen kysymykseen viitaten olen päätöksen tehnyt ja kokeilen sitä....