Morot! Onko kellään kokemuksia lisätehoista, sinäänsä
ihan mukavan tehoiseen Äfjiiärrään??
"Siis" Power Commander, rupes häiritsemään "lukihäiriö"
En päässyt muokkaamaan otsikkoa!
FJR 1300 ABS PC III
Noniin, kun jaksaa, ehtii ja viitsii sukkuloida, niin löytääAnttoo tuntuu ainakin paneutuneen
pikku viritykseen ja ihan makeat murinat![]()
FJR 1300 ABS PC III
Dodiih, meni Volvo lastu-ohjelman hauksi&sukkuloinniksi
Helpommin ja halvemmalla saa vetoja tjurboon joka toteutetaan ensitilassa; >400nm bensaturbossa tuntuu kieltämättä hyvältä öbouttiarallaa >600 eeron tietämissä![]()
FJR 1300 ABS PC III
?? Miten tää liittyy topicciin. Mutta kyllä on FJR + Power Commander + LeoVincet. Ja kyllä olen tyytyväinen tulokseen (=+8 hp ja + 8 Nm ja ennenkaikkea ne äänet).(varaeero @ Kesä. 03 2006,02:32) kirjoitti
PCIII + Muzzyn kokoputkisto 4-1 = +10 hp renkaalta & +10 vääntöä & kierrosherkkyyttä & liki litran pudonnut kulutus.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
ja mulla litran lisää kulutusta, joten päittäin menee(FiJeR @ Kesä. 04 2006,20:20) kirjoitti
Saattaa olla, että asiaan vaikuttaa Accelerator Pump, jonka asensin PCIII:n päälle (ne race-asetukset!). Sekin muuten vaikuttaa myös ääneen, kaasua kääntäessä murinat vaan paranee.
Ja muuten näyttää olevan niin eri kokemuksista summaten, että PCIII parantaa FJR:n tehoja ja vääntöä suht' tasaisesti KOKO kierroslukualueella.
No sekin taitaa olla sen pumpun ansiota. Minulla ei tapahtunut oikeastaan mitään muutosta alle neljän kilorundin. Suurin ero vakiokäyriin on kierrosvälillä 4000-7000.(Anttoo @ Kesä. 04 2006,21:15) kirjoitti
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Entäs pelkkä Power Commander, auttaako mitään? Ärsyttää lievä nykiminen taajama nopeuksilla, eikä se lisätehokaan pahaa tekis *![]()
Mitä PC III maksaa? FJR vm -03
...mokomakitehokasakutakakumisuli...
Oiskohan syynä kuitenkin eri tavalla onnistuneet säädöt...(FiJeR @ Kesä. 05 2006,21:01) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jep. Panin pumpun päälle vasta säätöjen jälkeen. Pumpulla ei siis ole mitään tekemistä noihin käppyröihin, joten se vaan on säädön onnistumisesta kiinni.(Tylyttäjä @ Kesä. 17 2006,20:17) kirjoitti
Säätöä katsellessa kyllä tuli vaikutelma, että pelkällä PCIII:lla ja penkittämisellä voisit päästä nykimisestä ja saada jonkin verran vääntökuoppia tasoitettua. Ainoa mutta on siinä, että jos hommaat sliparit ja vapaasuotimet, joutuisit säätämään penkissä uudelleen. Tee vain kerrasta koko roska. Ja sitten aktivoit kiihdytyspumpun race-arvoihin...
Poweri tuli hankittua elokuussa. Loppui muuten nykiminen ja mopo muuttui täysin, (siis kone)
En muista nyt penkkitehoja, mutta vakion 143,5hp asemesta
mun pelissä oli jo lähtiessä 146hp ja muutoksen jälkeen 157hp![]()
![]()
![]()
Siis täysin eri peli, kokeilin esim. vitosella 40> kiihdytystä ja lähtee nykimättä. Vääntöä / tehoa tuli rutkasti lisää ja sen myötä koko moottorin ominaisuudet muuttivat mahtavaksi!
Kolmosvaihde on tätänykyä esim. mainio mutkatie vaihde, mopo nimittäin lähtee 30> vaikka 200 asti kuin se kuuluisa hauki rannasta vaihtamatta
Kulutus ehkä vähän lisääntynyt, syystä että makeeta moottoria tulee kiihdyteltyä enemmän
Nykimisen selitykseksi minulle kerrottiin sen johtuvan ankarista päästönormeista. Juuri tuossa 4000rpm kohdalla on mm. kuoppa jossa moottori säätyy laihalle aiheuttaen nykimistä ja hengettömyyttä. Myös alemmilla kieroksilla sitä oli havaittavissa.
Dynon käppyröistä voi todeta miten PC kaunistelee käyrän ja lisää vääntöä ja tehoa reippaasti, muuttaen moottorin ominaisuudet totaalisesti
FJR kuskin hankinta No 1! Mua ei noi plexin virittelyt paljoa kiinnosta
__
Nyt keulii vielä kakkosellakin![]()
![]()
FJR 1300 ABS PC III
Katso TPS-keskustelu, niin voi löytyä syy nykimiseen...(Hansu @ Kesä. 17 2006,20:12) kirjoitti
Kiva kuulla että toimii sielläkin. Alkaa vaan olla jo enemmän sport kuin tourer; mullekin oli melko yllätys kun matkavessa keulii kaasulla...(varaeero @ Loka. 27 2006,10:45) kirjoitti
Hommasitko muutakin kuin PCIII:n? Ja oliko noi hirmutehot takanakilta mitattu? Mulla oli nakilta "vain" 133 hp ja 131 Nm. Ja paneppas päälle vielä pumppu päälle (80,20,20), niin jo vasta lysti alkaa. Siis puolen vuoden päästä![]()
(Anttoo @ Loka. 27 2006,22:23) kirjoitti
..No eipä tule usein täällä sukkuloitua
mutta
takanakilta tehoa tuli 135 kaakin verran ja 127nm vääntöjä.
Eli se mikä tehoissa voitettiin, niin väännössä hävittiin sun
arvoja peilaten
Mulla on siis PCIII ja k&n hudlari, putket ovat vakavassa harkinnassa! Asentaja frendi sanoi vain, että en kestäis kuunnella pitemmillä reissuilla ja aika arvokkaathan ne myös ovat. Onko sulla ne "huiluputket", jotka saa pikairrotettua/kiinnitettyä?
Miten on niiden soundien kanssa on pitkällä taipaleella, onko pää kuin Haminan kaupunki vai nou![]()
FJR 1300 ABS PC III
Putket on LeoVince Evo2 alumiinimalli ja siinä on irroitettava noise killer, jonka otin pois. Killerin saa päälle/pois yhden ristipääruuvin irroittamalla, muutaman sekunnin juttu. Äänet ei mielestäni matka-ajossa kyllä haittaa, ei ne nyt sentään mitään suoria putkia ole. Jos kiinnostaa, niin voitais vaikka vaihtaa karttoja. Mulla tosin on tunattu noitten huiluttomien putkien kanssa ja sulla orkkisputkilla.(varaeero @ Marras. 16 2006,19:51) kirjoitti