Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Moi. Tuli tässä ostettua ensimmäiseksi pyöräksi otsikon mukainen kulkupeli. Tarvis vähän apua tekniikan suhteen kun viimeksi on tullu rassailtua 2t mopoa muutama vuosi sitten Tosiaan semmonen "vika" tuossa on että kun lähtee kiihyttään niin kierrokset kun nousee 3000 niin pyörä alkaa röpöttään veto katoaa. Kun kierrokset saa nostettua vähän yli 4000 röpötys loppuu ja pyörä vetää ihan normaalisti. Olen jo tuohon vaihtanu tulpat, vanhat bensat (ajanu 2 tankkia uudella 98 bensalla), ilmanputsarin puhdistin. Eikä oikeen tuntunu auttavan. Kaasarit oli säädetty kuulemma 2 kesää sitten. Ajossa kun laittaa vähän imua niin tuntuu röpötys vähentyvän. Voiskohan kaasarit olla liian laihalla että soppa loppuu kesken. Tosiaan pyörä on yamaha xj 600 diversion 1992.
  2. #2
    No, itselläni on samanlainen ja ei tuollaista ongelmaa ole ollut.
    Tosin ennen kuin liikaa vaihdat osia tai rupeet säätelemään suosittelen avaamaan ne kaasareiden uimurikotelot ja katsomaan, ettei siellä ole mitään likaa yms.

    Itselläni oli ne täys "limaa" talven yli seisoneen bensan jäljiltä ja sen takia tuli röpöttelyä ja katkoja vetoon.

    Tuo putsaus operaatio on aika helppo operaatio ja itselläni siihen meni muutama tunti. Näin ainakin pääsee varmistamaan tuollaiset "halvat" syyt pois ennen kiun rupee viemään minnekkään pajalle säädettäväksi tms.
  3. #3
    Voi voi ihan mieli herkistyy kun joku kertoo hankkineensa -92 versioonin.
    Kolmen ja neljän tonnin välissä ongelmia mutta muuten ei? Et varmaan ottanut ilmansuodatinkoteloa irti ja tarkastanut muuttuvien kurkkujen toimintaa? Se on helppo homma etenkin ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä. Ja sitten kun on sen irrottanut onkin suht helppoa esim. putsata kohokammiot ja suuttimet. Toki kohokammiot saa avattua vaikka tankkia ja ilmansuodatinkoteloa ei irrottaisikaan, mutta homma on mukavampaa ja esim. ilmasuuttimet tulevat silloin näkyviin. Pääilmasuutin ei todennäköisesti ole avattavaa mallia.
    Mulla oli kevättalvella kaasaripaketti irti tässä pöydällä ja tein sille täyshuollon. Siksi homma on niinkuin tuoreessa muistissa.
    Mitä tulee kaasareiden säätöihin niin niitä on kaksi eri juttua. Kaasareiden synkronoinnilla säädetään se, että kaasarit toimivat "yhtä aikaa" ja tyhjäkäyntiseosruuvien säätö joka tuossa on kaksi kierrosta auki. Ja siinä samassa kannattaa tarkastaa ruuvin kärjen kunto ja, että kanava on auki kaasarin kurkkuun.
    Kun tankki on irti kannattaa ainakin huuhdella paskat pois tankista vaikka ei mihinkään ruosteenpoistoon ryhtyisikään. Sitä nimittäin tuon ikäisessä pyörässä todennäköisesti tankissa on.
    Kun ja jos irroitat tyhjäkäynti-ilmasuuttimen niin varo ettet pudota sitä kurkkuun ja neulan suuttimen "hatturuuvi" on sitten aika hento tapaus. Kiristä varovasti.
    Jos et pysty tai halua tarkastaa kanavia "valoa vasten" voit suhauttaa jotain aerosoliliuotinta tai paineilmaa ja katsoa/ tunnustella onko reitti auki.
  4.  
  5. #4
    Itselläni oli sama ongelma. Tarkistelin seokset yms. Uimureita tuli rukattua. Ongelmana oli, että imupuolen kakkos ja kolmossylintereiden venttiilit kantoivat. Siihen loppui röpötykset!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>