Minulla olis 06-07 10R katin ohitusputki. Tehty englannissa rosterista ja siinä on paikat lambda-antureille ja kylkeen servo eliminaattori. Myös wasabin vesiletkusarja jäänyt ylimääräiseksi, jos jollain on tarvetta? 120€ koko läjä? Uusia käyttämättömiä.
And we have a winner here! Kolmospytyn veiviä vituttanu niin että muuttui mustaksi.
Kävin tämän yksilön hakemassa omiin hoiviin talviprojektiksi ja kiskasin padan auki.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Täytyy kyllä todeta että 27tkm katuajoa tällä koneella kuulostaa melko kusetukselta. Pyörä tuotu virosta 2014. Viron tietojen mukaan katsastettu 2011 ja 2013 jonka jälkeen tuotu Suomeen.
Tätä pataa on käytetty useampaan kertaan auki, covereista löytyy erinäköistä ruuvikokoelmaa jota pyödältä on sattunut edellisen kasaajan toimesta löytymään. Imukanavat on muotoiltu jollain lohkeilevalla massalla ja kiertokanget ja männät eivät ole vakioita...
4.JPG
Onko kokemuksia kampiakselin korjaamisesta? Alimittaan tuon saa tietysti hiottua, mutta mistä sopivat veivit + laakerit. Useampi kymppi hävinnyt halkaisijasta, joten saapa nähdä vieläkö tuosta kampiakseli tulee.
Jos se onkin että 27tkm katuajoa ja ilman mitään huoltoa ja loput 70tkm kuminpolttoa rajotinta vasten,
rinkulan kierto ja ties mitä kaikkea
laakerit jostain toisesta jos kawalta ei löydy ensin selvitä mitä mitä lähellä sopiva kokoja(paksuus/säde/kynnen paikka reunassa) muilta löytyy ja sitten sen mukaan hionta luiskan leydellä ei niin väliä jos on liika leveä niin reunasta ajaa siivun pois
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Toi imukanavien epoksi on ainakin ihan samannäköistä ainetta, millä noita on ihan tekijämiehetkin tehneet. Eli näyttäisi yritys olleen ihan oikeansuuntainen, mutta vissiin vähän jäänyt huokoiseksi tai jotain.
1835
Vaikuttaa hyvin race-käytössä olleelta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ei kawa tarjoa OEM laakereita kuin kolmea eri kokoa - nämä vain tietyille kampiakseli/kiertokanki toleranssiyhdistelmille. Service manualissa on tarkkaan sepostettu tuo laakerin valinta.
Jos kampiakseli on alimittainen, kuten nyt on käynyt -> Kawa käskee ostamaan uuden kampuran.
Tähän pitää siis löytää joku aftermarket kikkailu tai uusi kampura...
niin se monesti on jotain kirjain tai numero yhdistelmä tai molemat niinliuskan väri on jotain
siitä katsoo mikä laakeri nyt on ja sen paksuus sitten mikä on niiden muiden saatavilla olevien liuskojen
paksuus ja jos on sopivasti paksumpia että erotus on sen mitä kampuraa pitää hioa, niin semoien välyshän ratkisee ei se koodaus
muista merkeistä voi löytyä laakeri kun tietää minkä kokoinen reikä kiertokangessa/tai kampuranpukissa on
sitten jonkun merkin missä sama reikä koko mutta kampuran tapit ohuempi niin liuskat on paksumpia sitten
liuskan paksuudet siitä tietoon ja valitsee sopivan paksuuden mikä riittää siihen ohuemaksi hiotavaan kaulaan erotukseksi mitä hiotan pois
mahtoikohan tuo selventää mitään ajatuksesta
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Melkonen savotta etsiä ylikoon laakereita. Mulla on tallissa kolme R1:sen kampuraa joissa jokaisesta on yks kaula saanut siipeensä. Yamahalta löytyy neljää eri laakeria, mutta laakereiden paksuuserot on ihan olemattomat, joten niillä ei kampea pelasta. Paikallisen moottorihiomon kanssa selviteltiin laakeri vaihtoehtoja, mutta eipä niitä löytyny.
Luulisi että tuollasia liuskalaakereita pystyis valmistamaan hyvinkin helposti, mutta ilmeisesti ei.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Gen3 akseleita näytti ainakin Ebayssä olevan aika huonosti tarjolla, kakkoskotelon akselia oli kaupan kolmeen sataan. En ole varma yhteensopivuudesta, mutta läheltä ainakin liippaa. Jos tohon hintaan saa ehjän akselin, niin ei kannattane lähteä virpomaan vanhasta kalua.
1835
Paksumissa luiskissa on yhtä paljon sitä pehmeää, paksuus tulle siitä runkoosan materialista,
jos ei jostain toisesta mottorista/merkistä löydy suoraan sopivaa niin
kuten sanottu se laakerin"säde" on tärkein, kavenus on helpo tehdä koneistamolle ei mikään homma,
lukitus kynsikin olis hyvä jos olisi sopivlla etäisyydellä reunasta niin riittäisi yhden puolen kavennus,
jos alkaa tuohon homman niin ensimäinen vaihe on selvitää kuinka paljon vähintään sitä kaulaa pitää hioa ja onko se niin paljon että karkaisu menee sekä se että kuinka pljon on varaa hioa (joka tapuksessa hionnan jälkeen nitraus) sitten kun se minimi hionta tarve on selvä niin selvitää löytyykö suorran siihen minmihiontaan paksuuta jos ei niin kuinka pljon lisää hiotava että löytyy,
homaa siinä on mutta ei tekemätön oletaen että hionta varaa on sen verran,
(tuolaisen remonti kertaaleen osalistunut tosin ei kawaan,
museo laiteesen mihin ei kampuraa enään saanut muuten kuin teetämällä)
ja jotain toki tuokin maksaa että siinä mielessä jos vaihtoakselin saa jostain muutamalla satasella niin se mielummin oikeesta sitten koko konekun on kannesakin jotain,
jonkun ikäisiä zx10 koneita näytti olevan 1000-2500 eli ei edes kovin kallita
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Konepajalta kyselin korjausmahdollisuuksia, niin eivät kovin innoissaan olleet.
Ei pysty luotettavasti korjaamaan. Ainut jos siihen saisi alikoko laakerin, oikaisisi akselin ja hioisi mittaan. Edellyttäen että ei ole halki eikä poikkisäröjä. Mutta en ole kuullut että näihin alikoko laakereita saisi. Ne laakerit mitä nuo näihin tarjoavat, ovat yleensä vain sovituskokoja? Jolloin ohuimman ja paksuimman laakerin ero on luokkaa 0,015mm.
Tuon kyllä pystyy täyttämään, mutta hitsattaessa siihen jää palohaavoja joista akseli mitä todennäköisimmin katkeaa jo aika lyhyen ajon jälkeen. Ja metalliruiskuttaessa on todennäköistä että ruiskute irtoaa käytössä, ja sen jälkeen tapahtuu kamalia.
Ongelma näissä akseleissa on, että ne aavistuksen notkuu käydessään. Niin niiden kuuluukin tehdä, mutta se on myrkkyä täyttöyrityksille.
Kohta olis vähän Gen3 koneen varaosia kaupan![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Maanantaina julkistetaan 2021 mallin 10R/RR.
Vielä mennään pienin muutoksin, isompia on odoteltu jo tovi - mutta mitä sitä hyvää muuttamaan?
Rea jo työkalun saikin käyttöönsä ja kello tykkäs.
https://www.google.com/url?sa=t&sour...-QSAbHCXm3NlB8
Etukate saattaa olla sit tämmönen - hyvännäköinen minusta!
https://www.worldsbk.com/en/news/202...+of+Jerez+test
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
No nyt on Kawan uutuudet julki
https://youtu.be/Aq4KfV41m14
Let the good times roll! Mikäpä paremmin sopisikaan tämän vuoden kurmootuksen jälkeen
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kysytääs nyt Kawa-ukoilta ja akoilta.
Jos ostais siististi (muka) pidetyn 2006 mallin zx10r:n niin mikä mahtais alkaa harmittamaan? Eli mitä kannattaa katsoa normihommien lisäksi?
Onko jotain merkillistä tai jotain syytä miksi ei..?
Hyvää itsenäisyyspäivää!
-J
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
^ Lainaan itse itseäni:
"malli on 15 vuotta vanha, joten käytetyt ovat yksilöitä. Monenlaista pyörän pitäjää ja seppää on olemassa.
Itse lähtisin katsomaan siisteimpiä, vähiten ajettuja ja joista on tiedossa mitä niille on tehty. Liikkeisiin vaihtoon tuotuja liikkeet eivät viitsi edes katsoa, riittää kun kertoo vuosimallin ja kilsat, myyjällä harvoin perse nousee ruudun takaa. Asialle omistautunut edellinen omistaja lienee paras tae pyörän kunnolle, kilsoja saa olla enemmänkin.
Mitään tyyppivikoja ei ole ja tuon ikäisessähän ne on jo korjattu. 2006 on vielä ilman elektroniikkaa, joten ranneliike määrää etu- ja takapyörän kitkapinnan aseman asfaltista. Ei mikään ensipyörä, mutta kokeneemmalle kuljettajalle tarjoaa monia mahdollisuuksia, ratailusta tourinkiin.
Käy katsoon useampia jos on tarjolla. Mä oon tykännyt kymppikawoista, mutta en juurikaan paremmasta tiedä..."
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
RK-Koneistus Helsinki. Olen yhden kiihdytysmopon (Suzukin) kammen siellä korjauttanut, kun veivin laakeri petti. Se on pyörinyt siviilimoottorissa useamman vuoden, 100 % korjauksesta ei tullut, muutama hevonen jäi sille tielle, mutta se ei maksanut kuin ehkä 200 €. Täytön jälkeen orggislaakerit koneeseen. Juha
Helou, tarttis apua. Kawasaki ZX10-R, 2006 tallissa ja edellinen omistaja oli laittanut siihen vaihdenäytön, mutta oli jäänyt kytkemättä jostain syystä? Löytyiskö joltain kytkentäohjetta ko. johdoille? Kiitos avusta etukäteen. Juha 0405808430
Sehän tämän asennuksen hienous on, kun ohje, mikä oli edellisessä viestissäni, niin siinä ei ole valmistajaa, samoin kuin vaihdenäytössä ei lue valmistajan nimeä.
Kyllähän tuossa ohjeessa on valmistaja, SEPP gear position indicator, ja kuukkelilla kun sillä nimellä etsi, niin aliexpressistä tulee monta osumaa
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Ohje käskee kytkeä sen 4-napaiseen diagnoosipistokkeeseen, joka on tulpalla suljettu. Kuvastasi en sellaista näe pyörässä olevan, ainakaan jos plugin pitäisi olla samannäköinen kuin muutamaa vuotta uudemmassa. Osaako joku muu sanoa, löytyykö moista ollenkaan -06:sta?
Edit. Tarkoitan siis sitä, että onkohan tuo vaihdenäyttö vallan täysin tuohon pyörään sopimaton...
Onkohan tuo SEPP käytännössä sama kuin Healtech?
Eli kopio...
Näyttää ihan samalta ja löytyy usealla eri nimellä.
Eli itse kokeilisin noiden aiempien ohjeitteni mukaan.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kiitos avusta, täytyy joulun jälkeen tutustua aiheeseen uudemman kerran.
https://youtu.be/mBkvdNaJ_J4
Jonathan Rean juuri julkaistu esittely 2021 10R:stä.
Pyörä ja muutokset aiempaan kyllä mun makuuni, ehkä grafiikka vaatii totuttelua...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Ja tärkeä tehdaslisävaruste saatavilla, kahvalämppärit ja cruise taisi olla vakiona![]()
KTM 390 Adventure -20
Kawasaki ZX-10R -06 (valoton)