Juu, näin se vaan taitaa olla, että leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä tässä vaiheessa. Ehkä 72 tonnia on ihan hyvä saavutus ennen ekaa koneen aukasua, pitänee samalla laittaa vähän jotain muutakin tuolta uusiksi. Jos sitä vaikka vähän ronskimman kokoisia mäntiä koittaisi sinne sovitella, että pääsisi edes vajaamukisista italiaanoista jollain tapaa ohi suorilla, ettei ihan kolisteluksi mene![]()
1835
Moro mikähän mahtaa olla vika ku 4000 kierroksilla räpisee/resonoi aika pahasti?
Suzuki GSX-R 1992, Kawasaki ZX 12 R 2002, Yamaha R1 2002,Kawasaki ZX10R 2007
Kiitos tiedosta ettei tarvii kauheen huolestunut olla ja täytyy pitää vaijeri kireemmällä😎
Suzuki GSX-R 1992, Kawasaki ZX 12 R 2002, Yamaha R1 2002,Kawasaki ZX10R 2007
Mulla kuului 04 mallista raivostuttava räminä noilla kierroksilla, kunnes kiristin mittariston kunnolla paikoilleen...
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Itsekin tuota 4000rpm kohdalla kuuluvaa resonointia ihmettelin pari vuotta sitten 2005 kymppiärrässä ja vika korjaantui, kun etukatteen ja mittariston telineen väliin laittoi sellaista paksua kaksipuoleista teippiä. Mikäli ääni häviää, kun pidät/painat etupleksistä, niin alla olevan linkin ohjeet korjaa asian.
https://www.zx-10r.net/forum/f28/how...tle-15355.html
Kawasaki ZX-10R -05
Päivitystä juhannuksen ilkivaltatapaukseen. Asia vaati lopulta rikosilmoituksen, vahinkoilmoituksen, pyörän käytön kahdesti paikallisessa prätkäliikkeessä, kirjallisen lisäselvityksen vakuutusyhtiölle ja kahdeksan pitkää viikkoa parhaasta moottoripyöräilykaudesta. Lopulta sain ihan kelpo korvauksen vakuutusyhtiöltä, mutta kesän ajelut meni aika lailla piloille.
Kawasaki ZX-10R -06
Ex--Honda CBR 1000rr -06
Jaahas, meinaa ilmeisesti kaikki foorumin kympit lahota talveksi? Hieman jo ehdin säikähtää, että olisi samaa vikaa kuin Ghostriderilla edellisellä sivulla. Hieman eri tuntuu kuitenkin olevan.
Tiistaina Alastarolla ensimmäisellä setillä alkoi ensin kakkosella katkoa pääsuoran kiihdytyksessä kaasua kun kierrokset nousivat ~9k tienoille. Aika ilkeän tuntuisesti töksäytti. Muualla en vielä tässä kohtaa huomannut mitään. Töksäyksen jälkeen rauhallisemmalla kiihdytyksellä pääsi tuosta kierrosluvusta yli ilman tökkimistä.
Erona laatikkoviaksi paljastuneeseen, että minulla kierrokset siis selvästi laskivat, eivät nousseet.
Päätin vielä seuraavan setin ajella ja kokeilla tekeekö samaa jos short shiftaan kolmoselle jo alemmilla kierroksilla.
Toistui kuitenkin myös kolmosella samalla kierrosalueella, mutta sillä erotuksella, että terävän töksähdyksen sijaan tuntui enemmän, että tukehtuu.
Mitähän tässä kannattaisi ensimmäisenä lähteä vaihtamaan? Itse arvailin näillä oireilla syylliseksi polttoainepumppua, mutta voiko tuo olla jotakin muutakin? Tulpat? Jopa sivujalan anturi joka tuolla kierrosalueella ottaa sopivasti häiriötä? Tämä toki olisi helpoin kokeillakin ensimmäisenä, mutta varsinkin kolmosella tuo rauhallisempi tukehtuminen viittaisi kyllä ehkä ennemmin johonkin muuhun.
Viimeksi muokannut: Medi; 06.09.2019 klo 00:14.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Osaako joku kertoo suoraan minkä mittaiset ketjut pitää tilata jos meinaa nuo 4-6" jatkot laittaa? Jalka paketissa niin ei pääse mittailemaan nyt
E: ja 1ge
Ee: löytyikin laskuri netistä
Viimeksi muokannut: Datsukki; 09.09.2019 klo 23:10.
Kawa zx10r 2004. Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa?
Eli ulisee nopeuksilla 70-75km/h ja 110km/h. Olisiko etupään pyöränlaakerit. Oletteko kuinka usein vaihtaneet. Kilometrejä 80 000km.
Moi.
Tuli hommattua uusi ZX-10R ja varustelen (tai riisun) sitä tässä talven aikana tulevan kesän ratahommiin. Tarkoitus olisi mennä ihan tehdassähköillä ja kyselisin ennen isompia purkamisia vähän neuvoja.
Etu- ja takavilkut on jo tullut poistettua, mutta kuinkahan haastava operaatio tuossa uudessa Kawassa on ajovalojen poisto ja mitä niille ajovalojen johdoille kannattaisi tehdä valojen poiston jälkeen? Voiko ne vaan pätkäistä ja vetää sähkärin teippiä kärkeen?
Varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta ekaa kertaa liikenteessä...
Toinen vaihtoehto irrotella koko valojen johtosarja pääjohtosarjasta. Parhaassa tapauksessa valojen johtosarja on yhden liittimen päässä jossain tankin alla, pahimmassa tapauksessa se kulkee samassa mittariston yms. sähköjen kanssa eikä liitintä noille ole. Suosittelen tutkailemaan kytkentäkaaviota johtojen reitityksiä pyörässä.
Superbike #7
Mutu, kyykkykawoissa on tyylinä se että aivan kaikki johdot on yhdessä ja samassa johtosarjassa, ja mitään väliliittimiä ei ole, eli mitään johtosarjan osia ei saa erikseen irrotettua.
Jos hifistellä haluaa, niin suihkuttaa vähäcen spray-vaseliinia sen irtonaisen liittimen sisälle, ennen kuin paketoi sen umpeen parilla siivulla jeesusteippiä.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Moro tuli hommattua quick shifteri automaatti asetuksissa katko on 80 ms onko muita kokemuksia?
Suzuki GSX-R 1992, Kawasaki ZX 12 R 2002, Yamaha R1 2002,Kawasaki ZX10R 2007
80ms on ehkä hiukan turhan pitkä katkoaika ainakin isommilla vaihteilla. Jos pystyy vaihdekohtaisesti asettamaan katkoajan niin jotakin tämän suuntaista:
1st-2nd = 80ms
2nd-3rd = 70ms
3rd-4th = 60ms
4th-5th = 55ms
5th-6th = 45ms
Kokeilemalla tuo selviää, jos on Bluetoothilla toimiva shifterin säätö niin äkkiäkös noita kokeilee.
1 & 2 väliä tulee kyllä harvemmin runnottua shifterillä. Käännetty vaihdekaavio säästää laatikkoa kun voi potkaista vaihteet kunnolla sisälle...
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat ät moottoripyora.org
Mäkin poistelin kaikki valot ja vilkut nyt ja ei lähe käyntiin, starttaa kyllä..
Onko tossa joku ajonesto kun ajovalo ei "toimi" ( muistaakseni jossain edellisessä pyörässä oli ) vai olenko irrottanut nyt jonkun (ylimääräisen piuhan jostain et ei käynnisty) niin paljon elektroniikkaa ja piuhoja tossa edellisiin verrattuna et en ihmettelis vaik tarkasti koitin kattoo..
#ZX10RR winter edition -17 ratapeli
Hmm.. tappiokytkin kyl pelaa ainakin et ei starttaa kun se päällä..
Pitää jostain metsästää sähkökaavio tolle kaatuma anturille ja muutenkin.. oisko kellään suoraan ?
#ZX10RR winter edition -17 ratapeli
Multa pitäisi löytyä ainakin -16 mallin korjaamokäsikirja, eiköhän siinä kaaviotkin ole. Laita YV:llä s-postiosoitteesi niin koitan lähettää
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Peräkatteen alla, kaasukahvan puoli. Pitää olla merkatun nuolensa mukaisessa asennossa.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -