Myydään/annetaan ZX-10R tarvikkeita, jääneet talliin pyörän vaihtojen vuoksi:
-Gen 3, etujarrulevy, 1 kpl, vähän jäljellä vahvuutta
-Gen 3, jarruletkut eteen ja taakse, orgikkset
-Gen 4, jarru- ja kytkinkahvat (2011-2015), uudet käyttämättömät, tehtaan paketissa
-Gen 4, etu- ja takarattaat, +1/-1, menee samoihin ketjuihin ja aavikkovälityksestä pääsee eroon.
Voipi käydä myös muihin malleihin.
-Gen 4, jarrupalat eteen, uudet käyttämättömät, sintteri oisko ollu TRW, käy mun mielestä myös vanhempaan
sukupolveen
-Gen 4, K&N ilmansuodatin, pestävä kestomalli, pesun jäljiltä öljyttynä uutta vastaava
-tavarat Vantaalla. Laita YV:tä tms. tarjoa jotain, ei viittis roskiin heittää jos joku tarviis.
Puhelin nollaneljäsataa kuuskasikasi 551.
Laitan myyntipalstalle kans mutta ne poistuu sieltä aika nopeesti, siksi myös tässä ketjussa.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Tänään sain Gen5 alle. Onhan tuolla koeajot aiemmin jo tullu tehtyä mutta nyt kun ajokauden lopulla ja lähes 30000 km jälkeen hyppäsi Gen4 puikoista uudemman sarviin niin erohan on mitä melkoisin. Sadetta ja pimeää uhmaten kävin parillakin lenkillä.
Plussaa: erittäin nöyrä ja ketterä käsiteltävyys, keveyden tuntu kaikin puolin. Brembon kaarreABS-jarrut vallan vaikuttavat.
Miinusta: vakioulkonäkö, vakioänkkäri, vakioteho....![]()
Mutta hyvä aihio tuunata talven kuluessa mieleiseksi. Ekana otetaan painavia vakio-osia veke ja sitten kehitellään taas pikkusen paukkua lisää. Onko näissä euro5 tsydeemeissä jotain mikä haittaa perinteistä "vakioimista"?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Mitäpä tallissa on tapahtunut?
Odottelin osia melko kauan, pisimpään otti Akran titaaniosien tulo, peräti 6 viikkoa. No, pientä näpräystä on saatu aikaiseksi:
-nestehuolto, öljyt, suodatin
-K&N vapaavirtaussuodatin, pestävä
-tail tidy eli alkuperäisen karmivan kilpiteline/vilkkuhässäkän eliminointi ja korvaaminen siromalla ja minivilkuilla
-säädettävä vilkkurele (TST-Industries USA)
-pelkääjän jalkatappien poisto - korvaava änkkärin pidike (RG-Racing UK)
-katalysaattorin poisto, pakoputkiston servomoottorin poisto ja exhaust servo eliminator -rele tilalle (Healtech)
-Akrapovicin lyhyt titaanislipari + link-pipe
-JR#1 tarrat!
Saundi on hieno! Iskee lieskaa ja kipinää komeasti kun kääntää kahvaa..Naapuritkin varmasti diggaa! Seuraavaksi pitää peli järjestää Samille säätöihin, tavoitteena siis 213 HP/223 RAM.
Painoa muuten lähti 11 kg pois noilla muutoksilla (henkilövaalla mitattuna) , mistä otetaan lisää?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
BTW: tässä muuten ihan mukava artikkeli mun pyörästäni - eli tuo artikkelin pyörä on juurikin mulle päätynyt. Huolimatta artikkelin "vain mielipuoli masokisti"määrittelystä aion tällä tehdä kovastikin reissua - aivan kuten aiemmillakin 10R:llini
https://www.nettimoto.com/artikkeli/...0r_raivo_harka
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Lähtee ne lieskat ja kipinätkin pois, kunhan saat sen säädätettyä putkenvaihdon ja katin poiston jäljiltä.![]()
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Tuli hommattua zx10r 2006. 25tkm mittarissa. Just vaihdoin jarrupalat ja etuiskarien stefat meni syksyllä vaihtoon ennen kauden päättymistä, sekä tulpat vaihdettiin. Eli venttiilien säätö ois vielä isona remonttina tulossa.
Kaikkea pientä laitettu, hieman ratastettu sekä speedohealer laitettu. Sliparit odottaa vielä asennusta. Jarrunesteet menee vielä vaihtoon sekä jäähdytinnesteet. Nyt kaipaisin vähä vinkejä tuolla samaisella mallilla pitkään ajaneilta että mitä voisi odottaa tulevan? Ja jos jollain on myydä osia otan viestiä vastaan mielellään. Hugger ois listalla.![]()
Jos meinaat vähänkään ajella kovempaa vaikkapa radalla niin vaihda eteen ZZR1400:n jarrusatulat.
Orkkis Tokicot ovat... syvältä. Sen jälkeen ei ole huolta jarrujen katoamisesta. Jos alkuperäistä Öhlärin ohjausiskariin ei ole vaihdettu kisamallin sisuksia niin teetätä sekin. Alkuperäisessä naksut eivät vaikuta kuin ehkä 1/5 osaan alueesta joten sitä ei saa kovinkaan hitaaksi. Halpa modaus ohjausiskarin huollon yhteydessä! Koneen venttiileissä tuskin on vielä mitään säädettävää tossa vaiheessa, mutta hyvähän ne on tarkistaa.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Nii se piti kysyä tuosta tokicon satulasta kun jostain olin lukevani että ei tykkäis Motul RBF600 nesteestä, onko tämä nyt ihan huuhaata ja mitä siihen oikeasti kannattaa sitten laittaa?
Toki vois satulat vaihtaa jos tulee vastaa toimivat halavalla, mutta näillä mennään vielä.
Ohlinsin alkuperäisestä jo luinkin juttuja, missä kannatta pääkaupunkiseudulla käyttää tuunauksessa?
Radalle tuskin tulee lähdettyä tai mistä sitä tietää miten innostuu..
Ei ole orkkis Tokicoilla RBF600 allergiaa
Ovat vaan muuten aika onnettomat.
Itse olen käyttänyt iskareita Karkkilassa Gustafsson Racingissa toistakymmentä vuotta. Suosittelen.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Tuota RBF600 nestettä on tullu käytettyä ratahommissa jo useamman vuoden.Edit. kadulla ei niin väliä mitä nestettä sinne kaataa, kun ei ne jarrut koskaan niin paljon lämpene, että sen takia tulisi ongelmia. Pääasia, että vaihtaa nesteet säännöllisesti (kerta kauteen).
Ne satulat muuten ei taida olla se heikoin lenkki noissa jarruissa vaan se pääsylkkä. Muistelen, että olis samat kuin gixerissä ja siinä jarrut paranee huimasti pääsylkän vaihdolla. Edit 2. Se pääsylkkä ei kuulema ookkaan huono, eli muistin väärin.
Motoville ainakin pystyy tuon ohjausiskarin huoltamaan/modaamaan.
Ja vaikka nuo vakiojarrut ei maailman parhaat olekaan niin kyllä niillä pärjää radallakin aika kovaan kyytiin ilman mitään ongelmia.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 12.02.2018 klo 17:33.
Superbike #7
dYNY taitaa olla ihan oikeassa, ei kai ole väliä mitä jarrunestettä käyttää kunhan ei laita 5.0 joka on silikonipohjainen.
Muut (3, 4, 5.1 jne.) on mineraalipohjaisia ja ok.
Jarrusatulat kannattaa kyllä vaihtaa, nuo dYNYn mainitsemat "köyhän miehen Brembot" on hyvät ja niitä löytyy melko edukkaasti, esim. https://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZZ...FaTQHU&vxp=mtr
Jarrujen tunto ja käytettävyys muuttuu merkittävästi.
Iskarien (mm. ohjausiskari) huoltopaikaksi pääkaupunkiseudulla suosittelen Motovilleä. http://www.motoville.fi/
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Joo itsellä tosiaankin noi köyhän miehen brembothöystettynä RBF600 nesteillä,
teräspunosletkuilla ja Brembon pääsylkyllä. Jarrut ovat kuin toiselta planeetalta.
ZZR1400 jarrusatuloita oli joskus sopivasti täällä http://www.402bike.com/ kun tyyppi oli ostanut kaatuneen kontin joka oli täynnä ZZR1400 härveleitä. Purki ne osiksi ja
myy jotain niistä edelleen. Kaksi uutta satulaa paloilla maksoi rahteineen ja tulleineen 140€ Suomeen.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Motovillessä käyttänyt aina pyörät huollossa, viimeksi etustefat syksyllä ja osasi jo silloin kertoa miten vtumainen projekti on 2006 mallin venttiilien säätö. Purkamista riittää. Saman huomasin itse kun nyt pikku huoltamista tein ja vähän syvemmälle mentiin pesussa ja halusin katella mitä kaikkea katteiden alta paljastuu. Pitää siis sinne viedä toi öhlins.
Teräspunosletkuista laitoin juuri kyselyn, mutta kieltämättä rupesi kiinnostamaan satuloiden uusiminen.
Milläs saa kumin palat irti katteista? Tainu joku polttaa hieman kumia![]()
Viimeksi muokannut: Saatana; 12.02.2018 klo 16:33.
Jos aivan välttämättä satulat haluaa uusia, niin multa löytyisi sattumoisin yksi pari, 150€.![]()
No kurassa se ainakin on! Sitä prkl kumia joka puolella..
Sliparikeskustelua vilkaisin ja senkin jälkeen pitäs säädättää joka taas siirtää niiden asennuksen kesälle. Tässä sama homma? Nehän on vain päät...
Multa löytyis vm.2004-2005 kymppiin uusi Hindlen titaani slipari väliputken kera. Sisäänmenoreikä n.51mm. sopii modaamalla tietysti muihinkin. Hinta olis 200e. yhteydenotot mielellään puh. 050376208 tai yyveenä.
ZX12R vm.2004
muzzy 1427cc yms.
Vastaan itse itselleni ja kerron muillekkin. Motovilleen lähti taas täydet pisteet asiantuntemuksesta!!
Öhlins oli huollon tarpeessa muutenkin. Kuuli miten lotisi ja nyt todellakin pitäisi jäykistyä huollon jälkeen. Tää on loisto homma.
Koska yoshimurat on vain uudet putken päät, ei tarvii penkittää ja säätää, ellei sitten lähetä kattia poistaa ja putkistoa muuten muuttelee. Tässä mallissa voi tehdä muutokset suoraan ecuun niin ei tarvitse edes powercommanderia vaan Samin autopajalle suoraan siinä kohtaa jos innostuu. Myös toi jarrusatuloiden vaihtaminen oli ammattilaisen mielestä aika turhaa jos perus ajoilla mennään joten katellaan niitäkin sitten joskus kun tuolla on päässy enemmän rullaamaan.
Teräspunosletkut yritän vielä jostain halvalla löytää ennen kuin jarrunesteitä rupean vaihtamaan.![]()
Kysele letkuja mamasanilta.
https://www.mamasan.fi/
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
http://fi.helperformance.com/ on kanssa toiminut mulla hyvin. Tuota en tiennytkään, että tähänkin saa ECUa säädettyä.![]()
http://www.purkuosat.net/kawasakizx10r07.htm
Tuolta löyty letkut eteen ja saattaa olla vielä muutamat jäljellä. Mp-pitstopille myös täydet pisteet palvelusta ja osat on ollu just sitä mitä on luvattukkin![]()