Menee ens viikolla hankintaan omaankin kymppiärrään tuo. Mikäli auton remontti ei enää vie enempää yllätyssatasia… (ensin piti olla vain kansiremppa, arvio 1000e, sitten selviskin että kansi oli halki, tuli 300e lisää hintaa ja nyt meni vielä 200e lisää kun molemmat etujarrusatulat meni uusiksi).
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Kuulostaa tutulta... huoh vihaan autoja.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Miks mä voin jotenki samaistua.. Puoltoista kuukautta sit vaihoin autoa Hyrylän Autohuijareilla
ja katsastukseen 1200e + oma aika..Sileeks meni lomakassa, ei muutaku uutta säästämään.
Amerikkaa
Täällä on ollut ostosuunnitelmia samasta laitteesta kaverin kanssa. Tosin erimerkkisiin mopoihin, mutta kumminkin.
Saiskohan tuosta kapistuksesta kimppatilauksena pienen siivun hinnasta pois? Eihän se nytkään ole ökykallis, jos verrataan esimerkiksi PC:n edellyttämiin varusteisiin.
Sais D-livilkin siihen leipänsä päälle muutakin ku ylähuulen![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Kysäisin asiaa ja eivät anna alennusta. Saattoi johtua naamastakin..
Tuli tuossa juuri vaihdettua tulpat omaan kymppiin. Homma meni ihan ok (mitä nyt reunimmaisten kanssa sai hetken taiteilla), mutta tuo oikeanpuolimmainen puola nousee nyt helpommin kuin muut neljä. Tulppa on kyllä riittävän kireällä.
Kannattaako huolestua vai kasaanko rohkeasti pyörän kasaan? Ettei tarttis kohta taas purkaa uudestaan.
RC8
Hyvinhän tuo tuntuu toimivan.
FI-valo paloi jo ennen tulppajumppaa. Sain mielestäni koodin 32 ja 62. Pyörässä on putkisto vaihdettu ja PC penkin alla. Viime kaudella samat osat eikä vikakoodeja.
Pyörä käy ainakin normaalisti ja valo syttyy hetken tyhjäkäynnin jälkeen. Uudelleenkäynnistys hävittää koodin.
Ideoita?
Viimeksi muokannut: epv; 12.03.2015 klo 16:18.
RC8
Pakoputken servoon liittyvät vikakoodit ovat 34 ja 63.
Noista subthrottle -herjoista tsekkaisin ensimmäisenä niiden liittimien kunnon, ovat ylipäätänsä kunnolla kiinni ja yleismittarilla sähköt.
zx-10r 04-05 huoltomanuaali (188MB)
Sivut 3-75 ja 3-90
S1000R
^ Kantsii kattoo että ensiö- ja toisioläppien sensoripiuha liittimet ovat oikein ruiskurungoissa, eli eivät ole ristissä - liittimien värit pitäis siis täsmätä.
ZH2 2020
^Eikö nuo koodit ennemminkin viittais siihen, että toisioläppien anturin ja kääntömoottorin piuhat olis ristissä? Ei luulisi aktuaattorin vikakoodia pukkaavan, jos siellä olisi vaan ensiön ja toision anturijohdot väärin.
Jos et ole piuhoja irroitellut tulppahommien yhteydessä, niin sitten siellä on joko hapettumia liittimissä tai toisioläpät jumissa. Tai sitten anturin vikakoodi johtuu siitä että läppien kääntömoottori vaan ei tee mitään ja boksi tulkitsee väärin myös anturin vialliseksi.
^ Joo, siellä imusarjassa nuo toisioläpät ovat. Ensiöläpät kääntyy kaasukahvasta ja ruisku säätelee itse noita toisia. Sitä en osaa sanoa varmuudella, että testaako tuo kymppi niiden liikkeen virrankytkennässä, todennäköisesti kyllä. Ainakin tuo z1000sx kelaa sekä pakoputken servon että toisioläpät päästä päähän kun virrat laittaa. Arvatenkin sun pyörästä se normaali virrankytkennän yhteydessä kuuluva "alkujumppa" nyt puuttuu.
Joo, manuaalin mukaan läppien pitäisi aueta ja sulketua kun virrat laittaa päälle. Näin ei kuitenkaan käy.
Sormella auttamalla sain läpät taas liikkumaan ominvoimin. Miten noita saisi herkisteltyä? Vaikuttaisi että vain jumissa olivat. Nyt kyllä kääntyvät taas avaimesta kääntäen kun ne vaan sai liikkeelle.
Viimeksi muokannut: epv; 13.03.2015 klo 12:47.
RC8
Melkein kaivaisin servicemanuaalin jostain esiin, että sanotaanko siinä mitään toisioläppämekanismin purkamisesta tai huoltamisesta yleensäkään. Rakennetta tarkemmin tuntematta suhtautuisin ainakin systeemin purkamiseen erittäin suurella varauksella, koska läppien kunnollinen keskittäminen saattaa olla kotikonstein haastavaa.
Ovatko ruiskusuuttimet ennen vai jälkeen läppien? Jos läpät saavat normaaliajossa bensaa päällensä, niin sitten järjestelmä varmaan vetristyy ihan itsekseen käytön myötä, ja juuttuminen voi alun perinkin johtua vaan bensajäänteiden hartsiintumisesta talven aikana.
Lähinnä tuo opasti mittaamaan sähköjen toimintaa.
Ekan kerran tuo valo sytti syksyllä parin kuukauden seisonnan jälkeen. Eipä tuota varmaan kannata itse alkaa purkamaan. Nuo läpät voi kaiketi ottaa poiskin? Ulkomaanfoorumilla joku oli näin tehnyt, koska uusi läppähässäkkä maksaa kaiketi 4-numeroisen summan.
RC8
Ok, eli se vaan ei tykkää olla käyttämättä.
Mutta joo, jos vaihtoehdot on kiinni jumittaneet läpät tai puuttuvat läpät niin ehkä tuo jälkimmäinen on parempi vaihtoehto. En kuitenkaan lähtisi niihin purkumielessä kajoamaan ennen kuin sitten jos vika muuttuu jatkuvaksi. Yksi vaihtoehto olisi tietty ostaa toimivaksi tiedetty läppäkokonaisuus esim. konevikaisesta tai kolaroidusta pyörästä, jos sattuisi saamaan kohtuulliseen rahaan.
Ootapa hetki.
Sulla oli ongelma että läpät ei sulkeudu ihan niin kuin pitäisi?
Saat kuitenkin pelin soimaan?
Mitä jos annat kunnolla kierroksia (esim. 9k +) ja sit väännät kaasun pois? Ihan väännät se pois?
Jos jää kiertämään yli 1K niin tiedän vian ja tiedän korjauksen. Kerron myöhemmin.
Vai onko nuo 2 konjakkia saaneet mut ihan kuutamolle???
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green