Sivu: 120 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2070110118119120121122130 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3571:stä 3600:een 4629:sta
  1. #3571
    Lainaa Rankkis kirjoitti Katso viesti
    Ajossa kyllä pysyy lämmöt ok. Nesteet vaihdoin viime kesänä 50/50 suhteella.
    Vaihda nesteet 10/90 (glykoli/vesi) ja hae vaikka Motonetista Water Wetteriä vielä sekaan.
    Jos talvisäilytyksessä on pakkasen pelkoa laske nesteet ulos.

    Auttaa
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  2. #3572
    Nyt kun asioikseen katteli, niin on tuo syylärin etupuoli melko heikossa hapessa jo (57tkm). Ohjekirja sanoo, että 20% pinta-alasta kun on tukossa, niin pitäisi vaihtaa. Pitänee siis vaihtaa.

    Onko suosituksia mistä kannattaisi hankkia? Meneekö ihan tuommosella kiinacoolerilla?
    Vasta-alkaja.

    1. polkupyörä
    2. ZX-10R -05
    3. Sähkö-Jopo
  3. #3573
    Ota syyläri pois ja upota se useammaksi tunniksi johonkin pesuaine saaviin. Sitten vain huuhdella riittävän moneen kertaan ja koittaa varovasti oikoa niitä vääntyneitä ripoja.
    https://www.mprengas.fi
  4. #3574
    Lainaa Rankkis kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin, että 117 olis kipuraja, jossa voi alkaa jo vaurioita tulemaan. En kyllä tähän hätään mitään virallista viitettä löydä, että tiiä sit miten faktaa on.

    Henkilökohtaisesti 110 alkaa sylettää jo sen verran paljon, että pitää sammuttaa kone ja jättää flekti huutamaan jos näyttää, ettei pääse liikkeelle. Näillä helteillä ei tarvii monissa valoissa seisoo, että nousee noihin lukemiin, joten eipä tolla paljo kaupungissa tee mieli pilistellä
    Jos jäähylle on speksattu 0.95-1.25 bar paine, ja ilmanpaine on esim 1020 millibaaria (normi kesäpäivä), niin toi ois abaut 119,7...124,4 astetta. Eli siin vaihees alkaa jäähdytysvesi kiehua, JOS korkki ei pidä enempää painetta. Eli kone puskee nesteet pihalle. Mitään muuta vauriota siitä ei tule. Paitsi jos on niin tyhmä että jatkaa ajamista sen jälkeen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #3575
    Joo kokeeksi oion jonkun rivan pikkuruuvarilla, mutta ei vaikuttanu, että pääsis tuntipalkoille siinä hommassa jos tämmönen ois toimiva vaihtoehto: King Kong syyläri
    Vasta-alkaja.

    1. polkupyörä
    2. ZX-10R -05
    3. Sähkö-Jopo
  6. #3576
    Täriseekö muilla ohjaustanko matka-ajossa?!? Kierroksia ku on noin 4-5000 luokkaa niin just se veemäisen tiheä tärinä on kovimmillaan!!! Sormenpäistä menee tunto ja ranteet väsyy! Yli satkun vauhista ku vetää kytkimen pohjaan niin tärinä lakkaa, eli tuntuu enemmänki veto päällä... eli renkaista ei pitäs tulla, ohjauksessa ei tunnu väljyyttä etc etc...eli ainoostaan sillon ku on veto päällä.
  7. #3577
    Lainaa Koonari kirjoitti Katso viesti
    Täriseekö muilla ohjaustanko matka-ajossa?!? Kierroksia ku on noin 4-5000 luokkaa niin just se veemäisen tiheä tärinä on kovimmillaan!!! Sormenpäistä menee tunto ja ranteet väsyy! Yli satkun vauhista ku vetää kytkimen pohjaan niin tärinä lakkaa, eli tuntuu enemmänki veto päällä... eli renkaista ei pitäs tulla, ohjauksessa ei tunnu väljyyttä etc etc...eli ainoostaan sillon ku on veto päällä.
    Tottakai tärisee, ei ole tehty noita kymppejä mihinkään turraukseen. Itse olen laittanut tuohon gen3 kymppiin (jossa on aivan järjettömän pitkä välitys vakiona) pari hammasta pienemmän eturissan ja pidän moottorin ajossa vähintään siellä 6000 rundin kohdilla. Sen jälkeenhän se käy jo silkin pehmeästi ja vastaa kaasuun herkästi.

    Matka-ajoon kilokyykkärillä hommaisin suosiolla ennemmin -08 bladen tai gixxerin.
    Supermoto
  8. #3578
    Lainaa Koonari kirjoitti Katso viesti
    Täriseekö muilla ohjaustanko matka-ajossa?!? Kierroksia ku on noin 4-5000 luokkaa niin just se veemäisen tiheä tärinä on kovimmillaan!!! Sormenpäistä menee tunto ja ranteet väsyy! Yli satkun vauhista ku vetää kytkimen pohjaan niin tärinä lakkaa, eli tuntuu enemmänki veto päällä... eli renkaista ei pitäs tulla, ohjauksessa ei tunnu väljyyttä etc etc...eli ainoostaan sillon ku on veto päällä.
    Pehmeempi ote vaan kahvoista. Ei puudu, jossei purista liikaa.
    Itellä kun oli reppu ja kyytiläinen rinkka selässä takapenkillä niin puutu kyllä silti, kun joutu käsille vähän nojaamaan
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  9. #3579
    Siitä jollekkin hyvä 10ärrä: http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1733450
    Eikä välttämättä se viimeinen hinta =)
  10. #3580
    Kertokaas viisaammat takarenkaan koosta.
    Ostin tässä keväällä -07 kympin ja takarenkaana 190/50-17. Ohjekirjahan kertoo, että pitäisi olla 55. Mitäköhän tuolla on haettu? Vaikuttaako ajoon? Hintahan ei paljon muutu, on sitten 50 tai 55.
  11. #3581
    Pakko mainostaa, vaikka ei tämä tapojeni mukaista ole. Olen sellanen kerran kaksi kesässä rataa kiertävä kaveri ja nyt piti jarrupalat saada 2004 10R:ään. http://www.emc24.fi/product_info.php...ducts_id=13534

    kohtuu hintaiset ja nyt radalla käyneenä tilanteessa kuin tilanteessa riitti 2 sormea, ennen ei ja muuten on vakiojarrut. Myös näillä ne jarrut kyllä häipyy radalla,mutta kun sen kahvan säätää sinne kauas niin riittää keposesti. Lisäksi vaihdoin ne motulin rbf:t jarrunesteeksi. Kadullahan ne nyt toimii kans hiton hyvin.

    Jengi vaihtelee näihin erilaisia satuloita ja letkuja, itsekkin sitä harkitsin. Mutta en tämän enempää kyllä jarrutehoa tarvitse.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  12. #3582
    Lainaa pepe100 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas viisaammat takarenkaan koosta.
    Ostin tässä keväällä -07 kympin ja takarenkaana 190/50-17. Ohjekirjahan kertoo, että pitäisi olla 55. Mitäköhän tuolla on haettu? Vaikuttaako ajoon? Hintahan ei paljon muutu, on sitten 50 tai 55.
    190/50 oli ohjekirjan mukainen vuosimalleissa 04-05. Kääntyy leppoisammin maantieajossa, radalle huono valinta. 190/55 nostaa perää sentin, pari ja taittuu kaarteeseen ketterämmin. En laita omaan enää 190/50:stä koskaan.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  13. #3583
    Lainaa pepe100 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas viisaammat takarenkaan koosta.
    Ostin tässä keväällä -07 kympin ja takarenkaana 190/50-17. Ohjekirjahan kertoo, että pitäisi olla 55. Mitäköhän tuolla on haettu? Vaikuttaako ajoon? Hintahan ei paljon muutu, on sitten 50 tai 55.
    Joku viisaampi osais muotoilla varmasti paremmin, mutta renkaan profiili on siis nyt matalampi eli loivempi. Ajossa huomaat siitä, että mutkaan taittamiseen täytyy tehdä pikkasen enemmän töitä. 04/05 malliin suositellaan jostain syystä 50:stä, mutta ite oon tykänny ajella 55:sella enemmän. Koita ens kerralla 55 ja totea kummasta tykkäät enemmän!
    ZX-10R 2004
  14. #3584
    Hyvät naiset ja herrat.
    Aloitin MP harrastukseni 7 vuotta sitten ostaessani BMW K1200RS :än Sillä kurvailin 5 vuotta. Vaihdoin sen kaksi vuotta sitten Moto Guzzi Breva 1100 mopottimeen, jolla kurvailin eiliseen asti. Olin jo myymässä ja lopettamassa MP harrastusta, koska minusta se oli tylsää. Kävin kuitenkin eilen ajamassa 2009 vuosimallisen ZX10R:ään. Tunnin koeajolenkin jälkeen löysin harrastukseni uudelleen. Taas on hymy korvissa kun kahvaa kääntää. Syy miksi korttini aikoinaan hankin, löytyi taas. VAUHTI, VOIMA ja FIILIS. Nyt kun kahvaa kääntää, pyörä oikeasti liikkuu. Liikkuu suorastaan pelottavasti. Vaikka takana on noin 60000 kilometriä erilaisilla pyörillä takana, ei koskaan ole ollut tällaista fiilistä...
  15. #3585
    Lainaa -SAS- kirjoitti Katso viesti
    Hyvät naiset ja herrat.
    Aloitin MP harrastukseni 7 vuotta sitten ostaessani BMW K1200RS :än Sillä kurvailin 5 vuotta. Vaihdoin sen kaksi vuotta sitten Moto Guzzi Breva 1100 mopottimeen, jolla kurvailin eiliseen asti. Olin jo myymässä ja lopettamassa MP harrastusta, koska minusta se oli tylsää. Kävin kuitenkin eilen ajamassa 2009 vuosimallisen ZX10R:ään. Tunnin koeajolenkin jälkeen löysin harrastukseni uudelleen. Taas on hymy korvissa kun kahvaa kääntää. Syy miksi korttini aikoinaan hankin, löytyi taas. VAUHTI, VOIMA ja FIILIS. Nyt kun kahvaa kääntää, pyörä oikeasti liikkuu. Liikkuu suorastaan pelottavasti. Vaikka takana on noin 60000 kilometriä erilaisilla pyörillä takana, ei koskaan ole ollut tällaista fiilistä...
    Ymmärrän... Gen3 kymppi on kyllä pirun hyvä pyörä.

    Se on on jo sitä sukupolvea että vakiona se on jo liiaksi kesytetty, mutta...
    Mikäli noita "pakollisia modeja" ei ole vielä siihen sinun kymppiin tehty, niin niiden jälkeen se nousee hauskuudessa vielä aivan uudelle tasolle, eli:
    Kokoputkisto+säätö, pikakaasu, tiheämmät välit ja ei kun kierrokset tappiin. Sitten hifistelee vielä jäykemmällä(orginaali tarkoitettu 40kg japsille)takajousella ja shifterillä...
    Supermoto
  16. #3586
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ymmärrän... Gen3 kymppi on kyllä pirun hyvä pyörä.

    Se on on jo sitä sukupolvea että vakiona se on jo liiaksi kesytetty, mutta...
    Mikäli noita "pakollisia modeja" ei ole vielä siihen sinun kymppiin tehty, niin niiden jälkeen se nousee hauskuudessa vielä aivan uudelle tasolle, eli:
    Kokoputkisto+säätö, pikakaasu, tiheämmät välit ja ei kun kierrokset tappiin. Sitten hifistelee vielä jäykemmällä(orginaali tarkoitettu 40kg japsille)takajousella ja shifterillä...


    Katsotaan modauksia sitten kun uskaltaa käyttää koko tehoa tässä vakioversiossa
  17. #3587
    Oletteko tehneet reissuja >1000km tällä ketjun pyörällä. Onko se edes mahdollista? 100 km vasta takana eikä väsymyksen merkkejä ainakaan minulla ole tullut. Jotkut ovat valittaneet että kyykyllä täytyy pitää 50km välein tauko kun väsyy paikat WTF
    Reppu selkään ja taakse kiinni pehmeä laukku.... eikös niillä jo pääse kauas?!?

    Sitten renkaista. Kauden jälkeen täytyy uusia renkaat. Uskallanko ostaa sprt touring renkaat joilla ajaa sen 10 - 12 tkm Vai täytyykö ostaa sport renkaat joilla ajaa vain max 6 tkm. Sport touring houkuttelisi kestävyyden puolesta....
  18. #3588
    Pisin päivämatka mulla oli jotain 1300 km eikä ollut paha. Tankkasin ja ajoin ja tankkasin ja ajoin. Pyörän c-mallin 10r.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  19. #3589
    kyllähän nuo jotka sanovat että 50km välein kyykyllä tarvii pitää lepoa on niitä jotka ajavat homppeli soffilla/muilla customeilla.
    Mä oon aika fläski kyykkäilijä mutta en silti nauti yhtään xx tyyppisistä mopoista,todella tylsiä junia.
    10kawa olisko ollu 2005 tai jotain otti ranteisiin mutta varmasti johtuu vain siitä että tottunut kruisailemaan tuolla 929 cebarilla.
    Horo Elää !
  20. #3590
    Sama täälläkin, 1300 km päivätaival C-mallin 10:llä.
    Reppu kannattaa unohtaa. Pikku tankkilaukku ja taakse esim. Bags-connection laukku. Käy hyvin 2 viikon euroopan reissun.
    Itellä on kestänyt takana esim. Pirelli supercorsa sp ja Dunlop Sportsmart 7-8 tkm. Paineet 0.2 bar yli ohjeen ja antaa renkaan lämmetä muutaman kilometrin, ennen kuin antaa sikaa..

    Turha pilata ominaisuuksia touring-kumeilla.
    Sama kuin ostaisi Ferrarin ja sitten yrittäisi metsästää renkaita missä on pieni vierintävastus, jotta polttoainetta säästyy..
    https://www.mprengas.fi
  21. #3591
    Lainaa jeppe56 kirjoitti Katso viesti
    Sama täälläkin, 1300 km päivätaival C-mallin 10:llä.
    Reppu kannattaa unohtaa. Pikku tankkilaukku ja taakse esim. Bags-connection laukku. Käy hyvin 2 viikon euroopan reissun.
    Itellä on kestänyt takana esim. Pirelli supercorsa sp ja Dunlop Sportsmart 7-8 tkm. Paineet 0.2 bar yli ohjeen ja antaa renkaan lämmetä muutaman kilometrin, ennen kuin antaa sikaa..

    Turha pilata ominaisuuksia touring-kumeilla.
    Sama kuin ostaisi Ferrarin ja sitten yrittäisi metsästää renkaita missä on pieni vierintävastus, jotta polttoainetta säästyy..
    Minulla on juuriki tuollainen bags connection laukku joka on ollut ties missä kiinni ja hyvä on ollu. Miksi ei reppua selkään?
  22. #3592
    Pitemmällä matkalla alkaa reppu painaan. Muutaman sadan km. lenkillä ei ongelmaa, mutta jos vaikka Eurooppaan lähtee, niin alkaa tuntuun.
    https://www.mprengas.fi
  23. #3593
    Lainaa jeppe56 kirjoitti Katso viesti
    Sama täälläkin, 1300 km päivätaival C-mallin 10:llä.
    Reppu kannattaa unohtaa. Pikku tankkilaukku ja taakse esim. Bags-connection laukku. Käy hyvin 2 viikon euroopan reissun.
    Itellä on kestänyt takana esim. Pirelli supercorsa sp ja Dunlop Sportsmart 7-8 tkm. Paineet 0.2 bar yli ohjeen ja antaa renkaan lämmetä muutaman kilometrin, ennen kuin antaa sikaa..

    Turha pilata ominaisuuksia touring-kumeilla.
    Sama kuin ostaisi Ferrarin ja sitten yrittäisi metsästää renkaita missä on pieni vierintävastus, jotta polttoainetta säästyy..
    Saako olla eri mieltä.

    Ainakaan gen3:ssa ei ajettavuus mene pilalle pr3:n profiileilla(joita saa 55 taakse), jotka ovat katuajossa erittäin kestävät ja tarjoavat kaiken sen pidon mitä kadulla voi ikinä tarvita. Eli voi kantata mutkapätkillä aivan huolella, endoilla, heittää kytkinpommeja tai droppailla pysähtynyttä eturengasta kovista vauhdeista asfalttiin... Ja voi nostaa sen etusen ilmaan märälläkin ilman ongelmia, eikä tarvitse odotella että lämpeää vaan toimii lähes välittömästi joka kelillä. Aivan sama onko kuski bomberi, pelkkä tourinkiturraaja tai vaikkapa SB:ssä kilpailukykyisiä aikoja tahkoava ratakettu, pito niissä ei ole kyllä ongelma kadulle kenellekkään.

    Jos ei aio ajaa radalla sillä kympillä, niin ei kyllä enää nykypäivän tietämyksellä tulisi mieleenkään laittaa alle mitään supersorsia, täysin turhaa vaivaa ja rahanhukkaa. Mikäli meinaa ajaa kadulla ja radalla(muutakin kuin hitaan possujonossa) samalla renkaalla niin sitten miettisin uudestaan valintaa.
    Supermoto
  24. #3594
    No joo, hieman kärjistettynä oli tuo rengashomma esitetty
    Mutta nykyajan sporttirenkaat kestää jo hyvin, ettei sen takia tarvi laittaa Touring-kumeja.
    https://www.mprengas.fi
  25. #3595
    Pyörä ollut minulla jo kohta 4 päivää ja aloin haaveilemaan paremmista äänistä. Kannattaakos sellainen nykyäajan desibelinormien takia. Killerin kun ottaa irti, ovat äänet kohillaa. Ja killeri kiinni, on varmaanki aivan turhaa satsata rahaa montaa sataa...
  26. #3596
    No niin. eilen se sitten kävi. Kerkesihän mopotin olemaan minulla jo 4 päivää. Mesekuski peruutti keulaan... Myönsi syyllisyytensä ja teki samantien ilmoituksen vakuutusyhtiöönsä.
    Pärrällä pystyi vielä ajamaan. Vien sen tänään korjaukseen. Keulasta ainakin lokari paskana. Mittaustulokset antaa tiedon, menikö keulasta muuta V I T T U
  27. #3597
    Lainaa Rankkis kirjoitti Katso viesti
    Jostain luin, että 117 olis kipuraja, jossa voi alkaa jo vaurioita tulemaan. En kyllä tähän hätään mitään virallista viitettä löydä, että tiiä sit miten faktaa on.

    Henkilökohtaisesti 110 alkaa sylettää jo sen verran paljon, että pitää sammuttaa kone ja jättää flekti huutamaan jos näyttää, ettei pääse liikkeelle. Näillä helteillä ei tarvii monissa valoissa seisoo, että nousee noihin lukemiin, joten eipä tolla paljo kaupungissa tee mieli pilistellä
    Töttöröö, jos sallitaan R1-omistajan viisastelua. En varsinaisesti kommentoi Rankkiksen viestiä, vaan yleisesti asiaa, joku viesti vaan piti saada lainattua keskustelusta.

    R1:ssä flekti pyörähtää käyntiin vasta 105 celsiuksessa (ja sammuu jossain 102 chelziuksen tietämillä) ja 117 astetta on hälytysraja, eli mittarissa rupee lamppu loimottamaan ja tikitaalinäytössä lämpötilaluku vilkkumaan.

    Omien kokemusten mukaan helteillä ruuhkassa ja hiljasessaa ajossa 105-110c on ihan normaalia käytöstä. Tuon 117c hälytysrajan saavuttaminenhan ei tarkoita, että kone räjähtää tai muuten vaurioituu, ainoastaan se on ilmoitus siitä, että nyt ei ole kaikki ihan niinkuin pitää. Jäähdyttäviä toimenpiteitä luonnollisesti kannattaa harjoittaa välittömästi, jos hälytysrajalle saavutaan.

    Joku arpoi mahdollisuutta asennella toinen flekti asennusta pyörään. Sinällään en ota asiaan kantaa, mutta kysehän näissä pyörissä ei ole flektin tehottomuudesta, ainoastaan sen käyttöasteesta. Oikea tapa tähän asiaan olisi vaikuttaa säätämällä elektroniikasta tuulettiman käyntiinlähtölämpötilaa alemmas, jos siihen olisi kohtuullinen ja helppo tapa. Muistaakseni R1:n kitti ECU tiputtaa käyntilämpötilaa jonkun asteen ja jotkut jotka harjoittavat ECUn modaamista säätävät flektin toimintaa säätämällä raja-arvoja alemmas. Lisäksi se toinenkin flekti lähtee käyntiin vasta samaisessa 105:ssä asteessa joten melko turhalta hommalta se musta kuulostaa.

    Ainakin R1:n flektin käyntiinlähdön jälkeen lämpötila tippuu hyvin nopeasti paikallaankin ollessa, joten kyllä sen föönin pitäisi olla riittävän tehokas.

    Lämmintä hommaahan toi ajeleminen on, mutta toisaalta pikkasen viileämmillä keleillä kevyt lisälämpö tuntuu vain mukavalta istuimella rönöttäessä.

    Oma henkilökohtainen vakaumukseni yleensäottaen on, että jos olisi tarvetta ja halua ruuhkissa ajella, niin olisin valinnut jonkun toisenlaisen pyörän muistakin syistä, kuin pelkän käyntilämpötilan. Halveksittava R1:n kytkin ja vaihteiston 1:n rattaan välitys nyt tulee ensimmäisenä ainakin mieleen.

    Niin ja mainittakoon vielä se tosiseikka, että Kawasta ei ole henkilökohtaisia kokemuksia.
    Viimeksi muokannut: eikka99; 26.08.2014 klo 10:22.
  28. #3598
    Ja vielä lisää vettä myllyyn kun tämä viisastelu on niin ihanaa:

    viileällä säällä R1 noin 80km/h nopeuksissa käy 75-90 asteen lämmöillä ja siitä voitanee päätellä, että optimi käyntilämpötila saavutettaisiin rataolosuhteissa noin +20c ulkolämpötilassa, eli niihin raameihin mihin tämänkaltaiset laitteet on suunniteltukin.
  29. #3599
    Uusi jäähdytin olisi tossa odottelemassa asennusta, että eiköhän se sillä asetu

    Jotain 110e tais maksaa ja parissa viikossa Aasiasta tuli.
    Vasta-alkaja.

    1. polkupyörä
    2. ZX-10R -05
    3. Sähkö-Jopo
  30.  
  31. #3600
    Lainaa Rankkis kirjoitti Katso viesti
    Uusi jäähdytin olisi tossa odottelemassa asennusta, että eiköhän se sillä asetu

    Jotain 110e tais maksaa ja parissa viikossa Aasiasta tuli.
    Eiköhän se ehyt kenno auta enemmän kuin viisastelujen kuunteleminen siitä että on sattunut väärä pyörävalinta...
    Supermoto
Sivu: 120 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2070110118119120121122130 ... ViimeinenViimeinen