Hinnassahan noillla ei ole suurta eroa, jotta miksi ei.
Varsinkin jos tankin alusta olet muutenkin sörkkimässä.
Asentaminen ei mielestäni mitenkään hankalaa ollut, pari pinniä siirtää toiseen liittimeen (ei maailman vaikein juttu). Johdot pieniä ja liian lyhyitä, mutta eikös kyseessä ollut mp
Itselle tökkäsin ds-version ensin kiinni, mikä ei ikinä ottanut toimiakseen. Vaihdoin sen Tre malliseen. Samaa johtojen pujottelua tuo molemmissa on.
10r -05
Sxc 400 -99
eikös c-malli ollut juurikin se jota ei ole mitenkään rajotettu? Olen ainakin luullut niin....
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kyllä ne Heinolla sanoivat, että olisi jollain tapaa rajoitettu. Tai siis sytkäkartta ainakin erilainen eri vaihteilla. Ja jossain foorumilla oli juttua, että vaikuttaisivat toisioläppien avautumiseen. Tai siis kun tuossa ruiskurungossa näyttäisi olevan kahdet läpät ja toiset ohjautuvat suoraa vaijerilla kahvaa kääntämällä ja toiset sitten jotenkin muuten. Eli jotkut ovat ruuvanneet nämä toiset läpät pois ja saaneet ilmeisesti jotain hyötyä siitä, joka on jollain tavalla verrattavissa tähän TRE modiin.
Miten kun pyörässä on jo power commander 3 kiinni. Onko pc3 jo ohittanut vakiosytkäkartat, eli voisin saada saman hyödyn vain ruuvaamalla nämä läpät pois? Vai ohjaako pc3 vain ruiskutusta muuttamatta sytytystä? En ole vielä täysin perehtynyt kympin sielunelämään.![]()
PC ei vaikuta ecuun mitenkään, se vaan muuttaa ecun ja suuttimien välistä signaalia. Ignition modulella pystyy muuttamaan, mutta en tiedä saisko sillä rajoittimen pois. Kawoissa on rajoitin, kuten myös Gixxuissa ja TRE toimii molemmissa. Toinen vaihtoehto on puukottaa ecua.
Toisioläppien poisto heikentää ajettavuutta ja jos ne poistaa, niin penkitys on erittäin suositeltavaa.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Jaahas. Tallissa puuhastelu sai ikävän käänteen. Rungosta löytyy halkeama molemmilta puolilta. Nopealla googlettamisella näyttää olevan laajempikin ongelma noissa c-mallin kympeissä. Tosin omassa laitteessa tuo on vain rungon alapuolella olevassa hitsisaumassa, mihin moottorin kiinnikkeet tulevat kiinni runkoon.
Nopea e-bayn selaaminen antoi ymmärtää, että uuden rungon saisi lähtien 500€ ja kaikki käytetyt mitä vastaan tulivat, olivat samasta kohtaa halki. Silmään pisti, että käytetyistä "ehjistä" pyydettiin samaa hintaa, vaikka kuvista näkyi samalla tavalla hitsisaumasta lähteneen murtuman.
Ehkä ylimääräistä työtä ja rahanmenoa enemmän kiristää, että edellinen omistaja on varmasti tiennyt asiasta. Pyörähän on AVK:lla käynyt varkauden takia ja myyjä kehui kasanneensa pyörän osista...
Onko muilla kokemuksia murtuneista rungoista ja kannattaisiko tuo käyttää hitsarilla, kun vain sauma ratkennut?
Olisko sulla kuvaa siitä halkeemasta?
Vois ittekki tarkistaa että löytyykö moinen omasta moposta
![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Tuolla ainakin hyvät kuvat ko, murtumista. Ebay linkki
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Jahka pääsen omalle koneelle, niin pitää napata puhelimesta kuvat. Googleen kun kirjoittaa kawasaki zx-10r frame crack, niin kuvahaku kertoo myös hyvin paljon. Eli lähtee tuolta rungon alapuolelta moottorin kannakkeiden kohdalta, siihen tulee ilmeisesti rasitus. Pahaksi edetessään alkaa nousta runkopalkkia ylöspäin, että näkyy tankin ja katteen välistä.
Ajatelin itse näyttää kuvia hitsarille ja kysyä saadaanko siitä vielä toimivaa. Eihän tuo runko nyt järjettömiä maksa, mutta pitäisi keksiä aikaa sen vaihtamiseen. Jos sen saisi hitsattua vaikka koko runkoa irrottamatta.
Tulin ostaneeksi syksyllä DS-version, mutta en ole vielä laittanut paikoilleen. Ohjeessa luki, että pyörässä on kaksi samanlaista diagnostiikkapistoketta, joista toisessa vaihdenäyttö toimii ja toisessa ei.
Onko jollakulla kuvaa siitä mistä pistokkeet löytyvät? Ehkä ne katselemallakin löytyisivät, mutta nopeammin tietty, jos olisi kuvassa näytetty.
- Teemu
RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
www.muoviluoti.fi
Siinä kuva toisen puolen murtumasta. Soitin Viialassa pajaansa pitävälle erikoishitsaamo Raatikaiselle projektista. Sanoi hitseilleensa runkoja kasaan ja tehneensä vahvistuksiakin. Tässä vaiheessa kuulostaa hyvältä. Eli seuraavaksi runko irti ja parsittavaksi. Jos tuo vaikka sen jälkeen kestäisi sitä käyttöä, mihin alkujaan on suunniteltu.![]()
Vai että hitsailleensa.. Nyt olisin melko tarkkana tommosen homman kanssa varsinkin jos kyseessä on katupeli.
Alumiiniseoksiakin on olemassa melkosen montaa sorttia ja jos jostain saat selville mitä seosta se on niin se on puoli voittoa.
En menis hitsauttamaan sitä jollain alumiinin yleispuikolla tms.
Toinen asia on halkeamat, joita et silmällä näe. Toi on voinut levitä jonniin verran kauemmaksikin mitä tuosta näkee. Ja milläs tarkastat että se hitsi sitten on virheetön, myös sisältä.
Eihän tuo kawan tehdaskaan ole saanut tuota pitämään...
Pahin virhe minusta on tuossa se, että joku nappaa siihen sen sauman päälle ja eipä tehty mitään seevejäkään ja sitten tuo mopo kiertää omistajalta toiselle.
Hitsaus on ok, mutta on olemassa niitä jotka hitsailee ja jotka hitsaa ammattitaitoisesti.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Olet aivan oikeassa, että epäonnistumisen mahdollisuus on olemassa. Tosin puhelinkeskustelun perusteella kuulosti pätevältä ja kun vihjaisin onnistuuko purkamatta koko runkoa, niin sanoi ehdottomasti runko irti, että tulee hyvä. Sanoi myös, että se on vedettävä murtunut kohta auki, ettei vain vedetä palkoa päälle.
Painotan vielä, että tässä ei nyt koiteta vain säästää euroja, vaan googlettelin juttuja rungoista ja soitin Heinolle, onko rungon varaosanumero muuttunut matkalla, joka oletettavasti tarkoittaisi tehtaan tiedostaneen ongelman ja toimittavansa nykyään vahvempia runkoja. Ongelma on kyllä tiedossa, mutta runko on ainakin varaosanumeroltaan sama. Tästä tein päätelmän, että rungot ovat yhtä heikkoja edelleen ja uusi runko hajoaisi samalla tavalla. Eli nyt suunnitelmana on pelastaa vanha runko ja tehdä siitä toivottavsti parempi kuin uusi. Pyörä kuitenkin on alustavasti tarkoitus pitää omassa käytössä, ei tehdä siitä kiertopalkintoa.![]()
Niin oliko jollain jotain kuvia noista diagnostiikka pistokkeista mistä aikasemmin oli puhetta?
Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta itse en osaa hahmottaa että mistä kohtaan tuo kuva on otettu?Ilmeisesti siis kaikissa 04-05 tuota ongelmaa esiintyy? Jos ihan nätisti tai niin nätisti kuin näillä voi ajaa niin pitäisikö saumojen kestää?
Z-man: sain viestisi mutta päätin skipata ja hommasin yhden toisen 05:sen, kiitos kuitenkin![]()
Niin ei kannata kawaa säikkyä tuon takia. http://www.gixxer.com/forums/showthr...=278247&page=3
Näkyy sattuvan muillekkin merkeille. Se vaan on niin, että hitsauksessa on monen monta muuttujaa
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Minä korjasin kerran kolaroidusta kymppi kawasta kilpurin, aika samasta paikasta oli runko ratkennut kolarissa.
Ostin uuden rungon benzboyn kautta jenkeistä, runko maksoi suomeen toimitetuna noin +500€.![]()
Suomessa runko olisi maksanut 1500€
Ei toi runkojen hajoaminen mitään normaalia ole, monella kaverilla on ollu kymppejä mutta ei yhdessäkään mopossa ole
ollut mitään vikaa rungossa.
Muistaakseni jenkeissä noita runkoja oli kahdella eri varaosanumerolla,
saattaa olla että c-mallin runkoon oli tehty jotain parannuksia.
Viimeksi muokannut: vilukalle; 28.01.2014 klo 20:18.
#313
Kuva otettu etualaviistosta. Eli siinä kohtaa missä polvesi ovat ajaessa, niin siitä kohtaa rungon alapuolelta murtunut. Moottorin ylempien kiinnikkeiden kohdalla. Olikohan nyt tarpeeksi kuvaannollisesti selitetty.
Katselin kanssa, että ebay tarjosi jenkkiläistä dealeria, jossa runko maksoi reilu 500$ ja runkonumeron meistäminen siihen +100$. Hinta ei tosiaan ole kauhea, mutta jos se uusikin sitten hajoaa...
Heinon kautta hinta oli vajaa 1200€, mutta siinä olisi varaosatakuu. Tiedä sitten kuinka helposti rungon murtuminen tulkitaan ulkoiseksi vaurioksi ja evää takuun. Hinta on joka tapauksessa suolainen.
Vaikeita päätöksiä. Ja jos uuteen runkoon päätyy, on toimitusaikakin useampi viikko. Ehtii tulla kevät. Ensin nyt runko irti ja näyttämään sitä hitsarille. Sitten ne päätökset.
Onko vilukallella tiedossa/muistissa molempien runkovaihtoehtojen varaosanumeroita?
En muista enää osanumeroita mutta silloin taisi olla vaan "uudempia" runkoja myynnissä tai näin annoin itseni ymmärtää, saattaa tosin olla että osanumero oli muuttunut jostain muusta syystä.
En itse ostanut runkoa vaan benzboy osti rungon paikallisesta kawa liikkeestä ja toimitti kontissa suomeen, se ei ollut nopein tapa mutta sain rungon halvalla.
Ajoin kawalla kolme kesää rataa ja kaadoin sen muutaman kerran eikä sen runkoon mitään vikaa tullut, oli se muutenkin kovilla kun sillä jauhettiin rataan pakettiautollinen sliksejä, jos runko kestää sen niin sen pitäis kestää mitä vaan.
Joissain pyörissä runkoja on murtunut virheellisen kasauksen vuoksi, rungoissa on tarkat momentit säätö ja kiristysmuttereille.
#313
minä kyllä käyttäisin siellä hitsarilla. Uskon että varmasti tulee hyvä.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
No niin,
pitkäaikainen haave on sitten toteutettu ja nyt siirrytty matkamopon omistajasta sitten kyykky mopoilijaksi, kun pari viikkoa sitten tuli hankittua tuommoinen -04 vuosimallin kymppi kawa. Aika montaa kyykkyä olen koeajanut, mutta kawalla en vielä... Joten sehän on sitten looginen ostos näin talvella ajamatta
Kaiken muun hyvän lisäksi mopo on vielä liikkeessä kevättä odottamassa, joten sitä ei edes pääse näkemään, että pahin odotuksen tuska helpottaisi. Onneksi kevättä kohden ollaan jo menossa!
K1600GTL
Tiedän tunteen. =). Ostin myöskin 10r:n koeajamatta 2011 vuosimallia. Ja pyöräni on myöskin liikkeessä ja sen verran kaukana, ettei sitä viitsi mennä katsomaan. Keväällä sitten ajoon suoraan.
zx-10R 2011 ex: gsx-f 600 -05, z750s -06, gsx-r 1000 k5, gsx-r 1000 k9.
Kahdeksan kautta ja 70tkm on tullut matkajunilla, eli BB ja busa, ajettua ja nyt kun vaimo ei enää kyytiin halua, niin päätin(lue pääsin tekemään) sitten tehdä radikaalin muutoksen. Matkaa tulee tuollakin ajettua, niin on mielenkiintoista miten tämmöinen 186cm ja vajaat 90kg kaveri jaksaa sillä reissuja ajaa. Mopo on rekisteröity 2005, mutta ainakin malliteippausten mukaan on 2004 vuodelta, mittarissa 38tkm ja pakolliset varusteet löytyy: Akran kokoränni+pc+öhlinsin ohjausiskari. Penkitetty 2005 kun siihen oli hilkkeet asennettu. Mukaan tuli käytännössä käyttämätön vakioslipari.
Voipi olla, että tänä keväänä sitten alkaavähän aikaisemmin, kuin muutamana viime keväänä.
Innolla odotan myös, että pääsee tuolla radalle, kun Bläckäri on aika iso ja painava viedä siellä. Eikä sen kallistusvaratkaan ole kovin kummoiset!
Kevät saisi jo tulla!
K1600GTL
Tiedän tunteen, yhtä loogisesti itsekkin ostin tämän 05 kawan kyykyn sen enempää kokeilematta, ainoastaan päällä istuin =) Muutamilla kyykyillä ja nakuilla kyllä tullut ajeltua mutta zx:iä vielä tullut koskaan kokeiltua mutta eiköhän se komja peli oleKevättä siis odotellessa.
Ostitko muuten tämän pyörän kenties: http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx...6495#frmMdlLgn
Juuri tuohan se mua keväällä odottaa
Naureskellut kavereille, että nyt sitten possu tuli taloon, eli sika säkissä tuli ostettua
Samoin teki yksi kaveri muutama vuosi sitten, osti 12R:n näkemättä, pelkkien kuvien perusteella ja ikinä ei ollut sellaisella ajanut.
Kävin viime lauantaina liikkeessä, mutta olivat vieneet sen "takahuoneeseen" niin ei päässyt näkemään, tai ehkä olis päässyt, mutta en viitsinyt kysyä. Hyvä vaan, että ei enää ollut vaihtopyörärivissä.
K1600GTL
mulla kans oli viime vuonna sama tilanne. Ostin talvella ton kympin, enkä ollu koskaan ajanu mitään 600 pyörää isompaa.
Ei oo harmittanu hetkeäkään.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Hiukan alkanut hotsittamaan vaihto Suzukien leiristä Kawasakien pariin. Tuo first gen ZX10R on sellainen mitä nyt alkuun olen katsellut. Tuleeko mieleen mitä noissa kannattaa tsekata em. runkomurtumien lisäksi mikäli eksyy moisesta kauppoja hieromaan? Kandeeko edes vilkuilla noita +48tkm ajettuja?
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Omalla 10R:llä on nyt n.53t mittarissa eikä ole ollut mitään ongelmia koskaan. Mitä olen ymmärtänyt niin normaali huoltamisella kestää isältä pojalle. Ensimmäisissä yksilöissä räjähti vissiin laturit, siis -04.
Eli ihan normaalit tarkistukset ja dokumentit on syytä tsekata. Takaiskari noissa kuulemma kannattaa vaihtaa tai kunnostaa säännöllisesti, näin kertoi italialainen Kawoihin erikoistunut huoltomies.
Olen jostain syystä myymässä mopoani, en edes oikein tiedä miksi, mutta jos kiinnostaa niin ota yhteyttä: http://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/1631266
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Jees, eiköhän koeajo kanssa paljasta aika paljon, mikäli moiseen on mahdollisuus. Muutamista räjähtäneistä high-speed generatoreista ja vanteista olikin juttua jenkkien foorumeilla..
Bongasin tuon sun pyörän justiinsa viikonloppuna myynnistä, ottelen yhteyttä jahka oman kulkineen saa luukutettua eteenpäin.![]()
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
jos laittais crossi tangon niin yltääkö vaijerit letkut ja sähköjohdot.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp