dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Morjes kaikillle!
Olen uusi täällä joten elekää ampuko, jos tuli väärään paikkaan.
Tänä kesänä tuli hommattua itselle zx-10R 04vm. Sanotaan näin, että ei oo aika käyny pitkäks uuden harrastuksen parissa..![]()
Tässä pyörä kun se minulle tuli, pari kk sitte. Kilikoli matta mustalla upeasti katteet paikoillaan maalattu versio
http://i1241.photobucket.com/albums/...130512_005.jpg
Pienellä pudjetilla ja DIY meiningillä yrittäny rakentaa omaa silmää mielyttävää ulkonäköä. Ja tältä se tänään näyttää.
http://i1241.photobucket.com/albums/...1/SAM_0192.jpg (kuvat on aika hanurista, mutta nii on kuvaajaki. Pyöräki likainen kuvissa)
http://i1241.photobucket.com/albums/...130717_006.jpg
Pikku hiljaa tuloo uutta palikkaa ja maalausta.
Parissa kuukauvvessa kohta lähes 6000km ilman minkäänlaisia vikoja.Tai no, takanakki tuntuu aika vauhikaasti kuluvan
![]()
Nii ja sitte ite asiaan. Mistähän sais tuommoselle yleismalliselle kiinan ohjausiskarille asennus/kiinnitys sarjoja? Ei kellään satu hyllyssä pyörimään ylimääräsiä?
ZX-10R
Älä hyvä mies asenna mitään kiinan halpa p.....kaa henkivakuutukseksisi. Mulla on ratapyöränä samanlainen laite joten tiedän kunnollisen ohjausiskarin pakollisuuden tässä mallissa. Todella keulimisherkkä laite, varsinkin jos paikallaan on vakio takaiskari eikä takapyörää oo vedetty ihan taakse tappiin asti.
Kiinalaisesta laatukalu kun poikii etusen tullessa tonttiin hiukan vinossa......Otahan yhteyttä yv:llä. Multa saattais löytyä tuolta jemmoista lsl tai öölari ylimääräisenä.Saat sopuhintaan ettet loukkaa itsees. Osa kinukkikamaa on ok käyttää, mutta on osia ja palikoita joita ei tosiaankaan pyörään kannata laittaa......
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Radalla ei oo tarkotus käydä ulkoiluttaa pyörää. Mutta ompahan tuota kadulla tullu jo yhen kerran womplattua oikein kunnolla, monta kertaa vähän vähemmän. Oishan se lsl/öhlins hyvä, siitähän ei mihinkään pääse, mutta ompahan ne hyvän hintasiaki.. Luulen että omassa käytössä menis ihan tuommonen halpis kura, kun ilmankin jollain lailla pärjää..
Kiinan kahvat omistan myöskin... kaikille tiedoksi, jos omistaa sellaiset etäisyys säädettävät kiina kahvat, KANNATTAA KIRISTÄÄ/TARKISTAA SE SÄÄTÖ NIVELEN PULTTI KUNNOLLA. Se ei varmasti ole kiristetty kun sormi tiukkuuteen tehtaalla. Näin on ollu itsellä ja kaikilla kavereilla kellä on ollu kinukki kahvat...
Tulipa tänään joutessaan kiillotettua pyöräki. http://i1241.photobucket.com/albums/...130718_006.jpg
Kaveri lainas collinite merkkistä vahaa. Tais olla tuota.http://www.autonhoito.com/shop/index...roducts_id=216
Oli älyttömän helppo levittää ja pyyhkiä pois. Sopi myös mustille muovi osille(peilit, etulokari). Koko pyörän vetäsin sillä vanteet, rungon yms. Melekein hommattava itellekkin tuota!...
Jossain vaiheessa on yläkolmio otettava irti ja maalattava. En oo sitä vielä tarkemmin tutkinu, mutta lähteekö se kenties ihan kotikonstein irti?. Lähinnä virtalukon osalta mietityttää, mitä sieltä löytyy. Tarviiko jotain spesiaali avaimia tms?
ZX-10R
Mistäpä tuohon saisi nopsaan ketjut ja rattaat? Hyvät pitäis olla ja edukas hintakaan ei olisi pahitteeksi
-1 +2 rissat ilmeisesti ihan passelit seka-ajoon...
Nykyiset:
cbr1000rr -10
vtr sp1 -00
sport 750 -02
er5 -02
Siinä mun uusi pyörä ZX10R vm. 2007. Pyörä on henkilökohtaisessa sisäänajossa vielä ja täytyy sanoa, että erittäin hyvältä tuntuu!![]()
Kawasaki ZX-10R 2011
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Ville45
Probikes Seenintie 11. Nopee ja halapa
itelle -05:n tänäkesänä -1+1 ja pystyy vielä motariakin huudattaan. -1+2 keventelis toki vielä herkemmin...
Tuolla on kätevä katsella. Näkee just eikä suurin piirtein:
http://www.gearingcommander.com
Riku #666
www.trackpunkracing.com
c-mallin kympistä kyssäri. Mitä noista iskarin päistä säädetään? Eli mikä vaikuttaa mitenkin?
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Minkäslaisia kaatumatappeja tai muita kaatumissuojausta porukalla on 10R:ssä? Näiltä suomalaisilta nettisivuilta olen koittanut vähän haeskella, mutta kuvat ja selostukset ovat usein aika nihkeitä.. Mikäli osaisit kertoa hieman kokemuksia/arvostelua tai jopa laittamaan kuvaa tähän niin arvostaisin kovasti!![]()
Kawasaki ZX-10R 2011
sanokaa ny joku mitä mistäki ruuvista säädetään... Ja tarkotan siis tossa jousituksessa.
Musta tuntuu että vaimennukset on ihan liian tiukalla. "mukavuuden" kustannuksella.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Molemmilla puolilla tulee olla samat säädöt. Oletussäädöt ovat 70 kiloiselle kuskille. Painavammalla kuormalla tai kovemmissa nopeuksissa voi vaimennuksia säätää jäykemmiksi. Vaimennuksen toiminnan kannalta on oleellista, että keulaöljyt ovat melko uudet. Pluruksi leikkaantunut öljy vaimentaa huonosti.
Putkien yläpäässä on iskunvaimennuksen paluuvaimennuksen säädin (pieni ruuvi) ja esijännityksen (oikeastaan painauman) säädin.
Käännä ensin paluuvaimennuksen ruuvi kiinni, jolloin vaimennus on suurimmillaan. Oletusasetus on 9 naksahdusta sisäänkierretystä asennosta avattu. Säätöalue 0 - 11 naksua.
Putkien alapäässä on iskunvaimennuksen (meno)vaimennuksen säätö. Vaimennus on suurimmillaan, kun ruuvi on kiinni. Oletusasetus on siitä 7 naksahdusta avattu. Säätöalue 0 - 13 naksua.
Painauman säätö mitataan milleinä näkyvältä osalta. Oletusasetus on 14 mm. Säätöalue on 4 - 19 milliä. Jousituksen joustovara on noin 120 mm. Kun kuski on ajoasennossa, tulisi painauman olla noin kolmasosa joustovarasta. Tällöin on töyssyyn ajettaessa noin 80 milliä sisäänjoustovaraa ja kuopan yli ajettaessa noin 40 milliä ulosjoustovaraa.
Vakio jousitus C-mallissa on kohtuu tiukka ja minun oli ainakin hyvin vaikea saada mitään tuntumaa alustasta. Keulassa jouset ovat 1kg/mm ja takana 10kg/mm. Mustaakseni service manuaalissa suositellaan 10W öljyjä keulaan ja öljynkorkeudeksi 91mm putken yläpäästä mitattuna. Vaimennussäätöjä joskus kokeilin muutella mutta tällainen puuperse/käsi ei niissä vaikutusta juuri huomannut.
Tälle kesälle sain aikaiseksi stefan vaihdon yhteydessä vaihtaa keulaan Matrisin sisuskalut(olikohan F05R), takaiskarin vaihdoin jo aiemmin Matrisin M05R-malliin. Ostin nämä käytettynä edullisesti pari vuotta sitten. Ja voi pojat, että on hyvä nyt. Vielä kun ehtisi radalle testaamaan mutta ainakin katuajon perusteella tämä oli paras upgrade tähän pyörään tähän mennessä!
Nyt on siis keulassa 0.9kg/mm jouset, Motulin 5W öljyt ja ilmatilaa jätin aluksi suositellun maksimin 135mm. Myöhemmin lisäsin vielä 10 millilitraa öljyä molempiin putkiin. Takajousi on 85N/mm. Eli huomattavasti löysempi vakioon verrattuna, mutta omalle painolle ja pyörälleni aika passeli.
zx-10r -04
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Itsellä oli edellisen omistajan jäljiltä kaikkia säätöjä laitettu kovemmaksi, tiedä sitten minkä kokoinen kuljettaja ollut. Säätelin tehtaan arvoihin takasin paitsi taka-iskari pari milliä kireämmällä.
Tuntuis toimivan paremmin, saattaa tosin olla menttaalipuolella ero, kun tosi vaikeaa huomata normi katu-ajossa eroja.
Nettimotoa katsellessani huomasin, että nyt taitaa olla ostajan markkinat 10R:lle.
Itse yrittänyt myydä muutaman vuoden omaa pyörää ja todennut vielä tähän asti ettei puoli-ilmaiseksi viitsi luopua. Ylihintaa en ole pyytänyt, aina mahtunut nettimoton halvimpiin, eikä kyselyitä tule juuri lainkaan, piti välillä tarkastaa onko puhelin numero oikein.
Sininen väri kawasakissa karkoittaa näköjään ostajat.
Summalla minkä saisi -04 pyörästä ei saa mitään järkevää pyörää tilalle, joten parempi ajella vaan nykyisellä.
Pyörän vaihtaminen parin vuoden välein lisää itselle kiinnostusta lajiin ja jaksaa ajella paremmin, mutta nyt on tullut kilometrejä säälittävän vähän taas tälle vuodelle (3000km).
Tänään alkaa olaa viimeisiä nautinnolisia mutkapätkä kelejä joten pieni lenkki olisi tarkoitus ajella.
Juuri kuukausi takaperin kaupat tehneenä voin yhtyä mielipiteeseesi. Uskon, että "pienellä pintaremontilla" ja huomiota herättävällä myynti-ilmoituksella on suuri merkitys kun pyrit myymään ylläpitokustannuksiltaan suhteellisen kallista harrastusvälinettä. Ja 10R:ssä kulut on moottoripyörienkin joukossa varmasti kalliimman puoleiset keskiarvoon verrattuna.
Tällaisen hankinta on täysin tunnemaailman hommia, eikä pelata niin sanotusti järjen kanssa. Ainakin itselle myynti-ilmoituksen ensimmäisen kuvan piti olla jo kiinnostusta herättävä, että saatoin edes kuvitella tekeväni kauppoja. Jos ei se heti iske, niin vaikea on lopulta päätyä hankkimaan juuri se. Kenties alhainen hinta ei ole edes se tärkein juttu. Uskon, että ihan pienelläkin ilmeen piristyksellä, hyvillä kuvilla ja innostavalla myynti-ilmoituksella saa paljon huomiota lisää![]()
Kawasaki ZX-10R 2011