Muuttuiko ääni? *(soherrys @ Heinä. 05 2011,21:13) kirjoitti
Palataan tuohon mittarivirheeseen vielä. Tänään laittelin kännykän ohjaustankoon kiinni ja RaceChronon päälle. Sigman mittarin olin jo aikaisemmin todennut kesällä näyttävän gps:n mukaan jokseenkin oikein ja sekin siinä tangossa kiinni oli. No tuon Nokian N96-kapulan kolmet gps-softat RaceChrono,Welox ja kännykän oma gps paikat-sovellus ovat jokainen aina hukanneet sateliitit n.230km/h:n nopeudessa. Tänään availin motarilla kotiin tullessani pikkasen ja pihalle tullessa näytti RaceChrono 216km/h ja Sigma 219km/h. Pyörän oma mittari näytti jotain 240km/h!! 150:ssä molemmat olivat vielä samoissa lukemissa. Kumpihan noista sitten mahtaa heittää kun nopeus nousee tuohon 220 kieppeille? Ei nyt luulisi eilen ostetun eturenkaankaan alkavan vaikuttamaan Sigmaan kun vauhtia ei tuon enempää vielä ollut **Kovissa nopeuksissa renkaan kehä ehkä saattaa muuttua vaikkei siitäkään kai selvää faktaa ole,eikä ainakaan omiin silmiin osunut. Ärsyttää ku tuossa kilometrin päässä menee varmaan 6 kilometriä lähes suora motarinpätkä ja kun vielä on valoisia kesäöitä olisi mukava päästellä joku aamuyö hirviaitojen suojassa tuo motarin pätkä taas täysillä muttei tiedä mihin mittariin voisi luottaa. Ei varmaan mikään anna täysin varmaa nopeutta ainakaan kännykän racing-softilla! *
*Voisiko autoissa käytettäviin gps:iin luottaa paremmin? Sellainen varmaan voisi imukupeilla tankin päällä pysyä. Ehkä. Viimekesänä sain Sigmaan samoilla set upeilla 291km/h varvien ollessa punarajan rajoilla. Pyörä on siis täysin vakio. Turbohan siinä nyt alkukesällä vielä oli paikoillaan mutta projektille piti antaa lisäaikaa ja laitoin siis orkkisosat putkistoa myöten paikoilleen. *
* Niin ja Kymppihän on mallia 2006.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
En vielä raaskinut testata,kun sain vasta tuossa klo21 aikoihin putken niputettua joten päätin olla kiusaamatta naapureita.....Aamusta rääkäsen oikein urakalla *kirjoitti
![]()
Ja kerron tuloksen *
Kyllä parani huomattavasti tuo ääni pyörässäOli ennen jotenkin niin maltilliset,mutta nyt kuulee että on sielä jokunen koni koneessa
Suzuki RM-Z250 "13
Suzuki RM-Z450 "06
ZZR1400 "06 ABS
ZX-10R "04 * *
ZX-6R 636 "05
Eilen tuli vihdoinkin vaihdettua etustefat parin viikon vuotamisen jälkeen. Ei kyllä silmin nähden ollut silti mitään eroa öljyn määrässä vaikka tuota sai olla aika usein pois pyyhkimässä sieltä iskarilta.
Totta!(cool´eri @ Heinä. 04 2011,11:59) kirjoitti
Vaihtelin tuossa mittaritaulut ja nopeusviisari ei sattunut ihan samaan kohtaan takaisin. Gps-testin jälkeen selvisi että viisari satasen kohdalla, todellinen nopeus on noin 102.
Sinänsä ok, että ratastuksen jälkeen näyttämä on suht realistinen, mutta ikävää on että 250 ei ole enää saman tien taulussa ja tuulikin riepottaa kypärää aiempaa kovemmin..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Jatketaanpa vielä aikaisempaa aihetta eli kännykän gps:n kyydistä putoamisesta kovemmassa vauhdissa niin tulipa nyt sitten tehtyä Kympin ohjaustangon keskelle teline johon kännykän saa tukevasti kiinni. Iltakurvailun päätteeksi edellisestä johtuen vetäisin motarilla pienen pätkän torvi auki kokeillaksien että vaikuttiko kännykän paikka gps-sateliittien yhteyteen kännykässä ja yllätys yllätys nyt N96:n RaceChrono-softa pysyi liikkeessä mukana kokoajan. Motari oli täysin tyhjä muulta liikenteeltä että oli olosuhteet kovempaankin kyytiin olemassa mutta ihan täysillä ei pystynyt vetämään kuin pienen hetken kun sitten kuitenkin muutama kinderi siihen eteen ilmestyi ja kun niiden ohi pääsin piti jo alkaa hiljentelemään kotirampin lähestyessä. No 285km/h näytti gps ja Sigma 290. Varvit ei ollut vielä punaisella että eiköhän se tuosta vielä olisi kirmannut jonkunverran enemmänkin. Täytyy joku yö ajaa koko motari läpi kokoajan täysillä niin eiköhän se Kympin huiput sieltä esiin saada. Tuskin kolmea markkaa sentään menee kun täysin vakio pyörä. ** Onko muuten joku saanut kierrokset rajoittajaan saakka vakiovälityksillä? Ottaako Giprojen,Commanderien,putkistojen ym. asentamisten jälkeen kierrokset nk. tappiin jos vaan motaria riittää?? *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Kävin eilen heittään n.200km iltalenkin ja tänään aamulla pyörän alla oli jonkin verran jäähdytinnestettä. Säiliössä nestettä oli kolmisen senttiä alamerkin alapuolella. Ilma oli aika kuuma ja koneen lämmöt kävi välillä 77 - 102C astetta. Pyörä toimi kuitenkin ihan normaalisti, aamulla vasta huomasin tuon. Lisäsin hieman nestettä ja ajoin töihin niin kyllä se toimii ihan ok. Aikaisemmin tälleen ei ole käynyt.
Onko kyseessä normaali ylivuoto vai mikä mahtaa olla kyseessä?
![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Lämmöt ainakin on pyörinyt ihan normaalilukemissa. Teoriassa voisi olla mahdollista että jos moottorin sammuttaa silloin kun mosan lämpö on maksimeissaan eli satasen korvilla niin silloin vesi lämpiää vielä jonkinverran koska moottorin lämpö johtuu jäähdytysnesteeseen ja kuumentaa sitä entistä kuumemmaksi. Tällöinhän voisi ajatella että vesi laajenee normaalia enenmmän ja tulisi paisarista ulos. No tämä on pelkkää teoreettista ajattelua. Eiköhän sulla ole kaikki ihan ok. Ei muuta kuin lisää kurvailua... *(Jalase @ Heinä. 08 2011,17:05) kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Ainakin -08 kybä ottaa 6 rajoittajaan suhteellisen helpostikkin,otti vakionakin.nyt välit -1 edessä ja komentaja sliparilla,eli rajottaja tulee vastaan oikeastaan "liiankin" helposti?
E:enpä ole mittaillut gepsillä noita huippuja mut ainakin takki vähän lepatti
Elämäntapatyhmä
Jalase: tuntuvat olevan tarkkoja (kuumalla kelillä) tuon nesteen määrän suhteen. Itse kun vaihdoin keväällä uudet nesteet, niin meni himppasen liikaa nestettä. Sylkäisi kesän ensimmäisillä helteillä, kuminpolttosession päätteeksi "ylimääräiset" ulos.
Tämän jälkeen sitten lisäilin sopivasti nestettä ja eipä ole ollut mitään ongelmia. Paisarissa kun on ajon pääteeksi (kun jäähtynyt) siellä alarajan / puolivälin (ylärajaan nähden) paikkeilla, niin on tilaa "paisua" kovissa lämmöissä eikä ruoki ylivuotoletkusta ulos
Kattelet sopivaksi nesteen määrän, niin en usko että tapahtuu toiste. Eikä muutenkaan vakavaa, kun ei rupea tuota harrastamaan toistuvasti.
- P
Eipä ole tullut nykyisillä väleillä kutosella otettua rajoittajaan montaa kertaa (eikä varsinkaan gepsin kera), mutta nyt reissulta palanneena (1200km viikon sisällä) en voi muuta sanoa, kuin että sadeasu nahkojen päällä on saatanan keksintö, jos haluaa pitää kohtuullista marssivauhtia
Suljetulla alueella tuli otettua pari markkaa tauluun, ja voi helvetti vaikka kuinka yritti viimalta piiloon, niin tuntui että tuo asu repii joka raajan irti. Ihan perseestä! Tiukempaa en osta, koska menee päälle laittaminen liian työlääksi. Ja goreasut voi mun puolesta työntää sinne, minne arska ei paista
- P
Lisää vauhtia niin ei kastu...(Perkele @ Heinä. 08 2011,20:49) kirjoitti
![]()
Supermoto
Heh, ei pystynyt.. Tuntu ihan tosissaan että joku paikka kuskista repeää irti. Tuo nyt ei sinällään ole ongelma, koska harvempi varmaan sateessa ajelee moista kyytiä. Se taas kylläkin on, että 120km/h+ on myöskin aika vaikeeta. Otin 50-100km siirtymiä ja 100-120km/h vauhtia edeten oli joka paikka kipeänä kun ravistelee niin hemmetisti ukkoa.(jaulis @ Heinä. 08 2011,22:01) kirjoitti
- P
Edit: ja vielä yksi valivali. Kun ulkona on lämmintä päälle 20 astetta ja tuon kortsun vetää päälle, niin alkaa jonkin ajan kuluttua lämpöhalvausta iskemään päälle. Loppuu se hengittäminen (kohtuu rei'itettyä nahkaa ja hyvät ventiloinnit) kokonaan
Hehe, oon samaa mieltä noista asuista. Sellasta 210 km/h gepsin mukaan vauhtia vielä pystyi jotenkin ajamaan. Tossakin vauhdissa tuntu,(Perkele @ Heinä. 08 2011,20:49) kirjoitti
että kohta lähtee sadeasu (MP-ASU) päältä tai ukko sen mukana, löysä sadeasu toimii aika hyvänä purjeena![]()
Sai ihan oikeasti pitää kiinni clipareista, että pysy kyydissä.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Joo mullekki vois vähä antaa vinkkiä miten tohon vehkeesee saa jarrut?`Tuntuu sen verta surkeilta et kun pyörä oli huollossa nii huolto äijäki varotteli niistäEli jostai jarrut 04 kymppii?
--GsxR:iä--
Osta multa 06 10r satulat ja 1400 zetorin Sylinteri. On tossa ylimääräisenä tallissa.(Poko @ Heinä. 10 2011,20:15) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Ei ole seuraavankaan jarrut kummoiset (06/07) samanlaiset piaskat kun aiemmassakin. Hommaat poko uuden zetorin satulat, ei tartte sen kummempaa. Oletan että teräspunokset löytyy jo?
- P
Edit: ei ne kuitenkaan niin paskat pitäs olla, että huoltoukot niistä varoittelis.. Missäs kunnossa palat, nesteet (ilmaa)?
Laita teräspunosletkut ja 6R palat, niin paranee jarrut.(Poko @ Heinä. 10 2011,20:15) kirjoitti
https://www.mprengas.fi
Kumma juttu, mutta kawerilla oli C-malli ja siinä oli kohtuu hyvät jarrut muuten, mutta radalla ne tykkäs häipyä, mikä oli ymmärtääkseni tyyppi ongelma C-mallin kybässä.
Jarrut muuttui todella tehokkaiksi kun siihen vaihtoi Ferodo Xrac-palat. Kylminä ne olivat kuulemma vähän nihkeet mutta lämpiminä todella tehokkaat. Itse kun olin tottunut ajamaan "jarruttomalla" ysillä, niin meinasin kokeillessa lähteä tangon yli kun ekan kerran jarrutin kunnolla!
Paljonkos Poko sillä sun pyörällä oli ajettu? Oletkos mitannut etujarrulevyjen paksuuden? Ovatko enään edes minimi mitoissa? Jos eivät niin silloin voivat olla vähän tehottoman tuntuiset, varsinkin kulahtaneilla paloilla.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
24tkm ajettu mun kympillä et kai levyt pitäs viel olla ok? Mitkäs palat tohon kannattas sit laitella jos testais aluks niitä? Pitää sit niit satuloita katella kans, ebaysta vissii vai mistä niitä löytää?(sky @ Heinä. 10 2011,22:24) kirjoitti
--GsxR:iä--
Laita Brembon streetit ja ajele tyytyväisenä...(Poko @ Heinä. 10 2011,22:38) kirjoitti
Supermoto
Ne palat vaan ei auta siihen perusongelmaan eli jarrujen osittaiseen häipymiseen just radalla tai kunnon aktiivisessa ajossa. Vika on satuloissa ja sylkissä, puskee ilmeisesti turhan hätäseen lämpöjä nesteeseen jolloin tiedossa kiehumista, ainakin vähänkään vanhemmilla nesteillä. Tätäkin ketjua voi lukea hieman taaksepäin, jotta saa käsityksen mikä on lopputulos zetorin satuloilla jotka menee vielä kaiken hyvän lisäksi bolt-on. Ei tarvi tuon lisäksi muuta, tai no teräspunokset toki, mutta nämähän porukka vaihtaa yleensä muutenkin. Tuota kymppien jarrukeskustelua (2004-2007 mallit pääasiassa) voi käydä lukemassa kymmenien sivujen verran zx-10r.net:n puolella..
- P
Siis vaikka ei paljoo kaahailis nii tuo on silti ihan paska. Ei tietookaa et takapään sais ilmaa kevyesti painamalla miten gixxulla teki. Saa painaa stongaa kiinni vivun ennenkö mitää tapahtuu. Ja on sellane kumimaine toi vipu, niiku olis ilmaa siel. Mutta on ilmattu huolella.
--GsxR:iä--
Kyllä mulla kohtuu kepeästi stoppieksi menee jarrutuksissa, halutessaan. Tuo kumipallomaisuus kyllä viittais siihen ilmaan kuitenkin. Mulla meni hermot kympin ilmauksen kanssa ja oon pari viimeistä kertaa tehnyt homman helvetin isolla lääkeruiskulla (isoin mitä apteekissa myyvät). eli ruiskun avulla vetänyt satulasta entistä ulos, samalla kun kaveri piti huolen ettei vedä yläpuolelta ilmaa. Ilman tuota (kompurakäyttöisetkin toki ok, maksavat vain) ei menannut tulla kuin kumipallojarrut.
Kuten sanottua jo aiemmin, kyllä ne kunnossa ollessaan toimivat ihan ok perusajossa..
- P
Eli ensiksi käyt hakeen motonetistä Motul RBF600 jarrunestettä. On edullista ja on toiminut c-kybässä erittäin hyvin rataajossa, koska se kestää hyvin kuumuutta.(Perkele @ Heinä. 10 2011,23:47) kirjoitti
Vaihat ne nesteet pari kertaa kesässä. Ja ilmaa erittäin huolellisesti KAVERI apuna. Ei millään bilteman ilmauslukon avulla!Itsellä oli n. 70€ arvoinen käsikäyttöinen alipaineella ja ylipaineella toimiva ilmain, jolla homma onnistui hyvin. Sillä vehkeellä sai ilmattua joko perinteisesti alaspäin tai sitten ylöspäin
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
hmmm no pitääpä vaihtaa ne palat ja koittaa ilmailla sit uudestaa toi. Itelläki isoruisku käytössä ja ilmasin molempii suuntii, ja ilmaa kun ei enää tullu nii lopetin. Ilmaa kyllä oli siellä sillon, mutta eipä noista jarruista kovin hyviä silti tullu. Mutta torstaina vois yrittää uusien palojen ja nesteiden kaa...
--GsxR:iä--
Kyllä ainakin itsellä on toiminut kympin jarrut ihan tyydyttävästi niin radalla kuin kadullakin vaikka ihan suht kovaakin laskettu. Toki voimaa saa käyttää vähän enemmän kuin jossain muissa pyörissä mutta kyllä noita nyt aikuinen mies jaksaa ongelmitta käyttää![]()
Melekeen viimesiin kirjoituksiin liittyen. Tänään kävin postista zetorin satulat ja pazzo-kopio-kahvat hakemassa. Hienot oli noi kopiotkin ja nyt voi kirjaimellisesti sormella, parilla hoitaa jarrut. Satulatkin olivat kuin uudet. Pittää loppuviikosta asennella paikoilleen, kun menee lapsien kesälomariennoissa jokunen päivä, laitanpa raporttia viikonloppuna kun on päässyt noit testaamaan kunnolla
- P
Nii kyllä gixxussa aina riitti se 2 sormii vaikka ei siinäkää vakiona nii huippu jarrut oo. Mut pitää ilmailla tota omaa viel lisää sit ja kokeilla tota sun tyyliä. Jos löytäs jonku kaveriks. Mulla on vielä tuo jarruneste säiliö 1/5 kokone siitä vakiosta tilavuudeltaa...
--GsxR:iä--
Koetas vetää nippusiteellä tms jarrukahva kiinni yöks.Tää "itseilmaus" muuten tekee ihmeitä.(Poko @ Heinä. 11 2011,20:51) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Pitääpä koittaa kun taas täältä reissusta pääsee kotia(grandi67 @ Heinä. 11 2011,20:55) kirjoitti
![]()
--GsxR:iä--