Mutta tuskin samaa "ensiapua" saa tuosta delvacista nykypyöriin.(kawabata @ Huhti. 14 2011,02:36) kirjoitti
Vanhemmissa pyörissä kytkimet oli/on krantumpia kuin nykyään.
Esim. vanhan V-max:in kytkintä ei saa pelittämään kuin vain ja ainoastaan oikeilla mineraaliöljyillä.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Milläs ton eturattaan saa fiksuimmin irti? Pakista puuttuu sopivan kokoinen hylsy (23 tai 26) ja jakari/vasara yhdistelmällä ei onnistu kun se on niin 'syvällä' rungon ja muun rojun sisällä. Niin, ja onhan tuossa normaali kierre, eikä käänteinen?
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Itse otin irti jarrua vasten pulttipyssyllä, ei tuntunut olevan kovin tiukassa![]()
Joo itsekin ajattelin, että pyssyllä sen sais, mutku ei oo sopivaa hylsyä. Mistä mahtaa järkevään hintaan? Nämä koot ei kuulu mihinkään 'vakiosarjoihin'...(vuohi @ Huhti. 14 2011,20:59) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Muistaakseni biltemasta saa irto hylsyjä(Jalase @ Huhti. 14 2011,21:02) kirjoitti
Pulttipyssällä itsekkin otin omasta pyörästä irti, kun oli tehtaan jäljiltä aika lujassa. Muistaakseni siinä oli käänteinen kierre.....
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kierre on ihan normi kierre.
Se on yleensä jotain 30-40 kiloo kireellä eli se on piukassa.
Silti en suosittele pulttipysyn käyttöä kuin vasta viimeisenä keinona ja silloinkin ehdottomasti vaihde vapaalla.
Kaveri seisoo takajarrun päällä tai joku kakkosnelosen pätkä vanteen välistä swingiin lukitseman takapyörää.
Sinä väännät tasaisella voimalla ja hyvälaatuisella hylsyllä vajaan metrin jatkovarrella, tolskaamatta mutteria eli väännät suoraan.
(Tietty ensin oot avannu sen lukitusprikan...)
Normikierre eli väännät vastapäivään.
Kyllä se aukee ja kun se aukee se pamahtaa niin että pulssi häiriintyy.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Joo eiköhän ne oo ihan eri laitteita mihin tota D öljyä laitetaan, omiin laitteisiin ei kyllä tule sitä,,,(V-boost @ Huhti. 14 2011,19:50) kirjoitti
--GsxR:iä--
samat luokitukset ne ovat vielä kawojen manuskoissa vuosikymmenet. sitä en tiedä tarkemmin tietenkään, että onko kytkinlevyjen massapinnoissa tapahtunut muutoksia. kaikkihan kehittyy. ainakin zx12r kawoissa toimii iso D öljynä paremmin kuin aiemmin siinä käyttämäni ns. mp:n kuva purkinkyljessä-öljyt. märkäkytkimelle se D on tehty ja käytössä turboahdetuissa ammattiliikenteessä olevissa raskaissa laitteissa. ahtimien kierrosmäärät ovat 60 000 - 250 000 kierrosta minuutissa ja isojen dieselien laakereilla pintapaineet melkoiset.(Poko @ Huhti. 14 2011,23:07) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas
Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
--GsxR:iä--
Joo, metodi on kyllä oikea, mutta minkälainen hylsy siihen sopii? Tavallinen 6-kulmainen hylsy ei sovi kun se mutterihan on ellainen 4 -kulmainen. Siellä syvällä pohjalla on kuusikulmainen 'mutterikanta', joten ilmeisesti 27mm pitkä hylsy saattaisi sopia, mutta mistä semmosen saa?(Goofy S @ Huhti. 14 2011,23:01) kirjoitti
Miksi sen pitää olla tuollainen erikoinen sen koko mutterin?
Siellä pohjalla oleva kuusikulmainen on kovin matala ja sen mulkkaantumiselle on suuri riski. Alkuperäisistä työkaluista löytyi sellainen sopiva lenkkiavain ja sen kun asetteli runkoa vasten ja yritti takarenkaan avulla vääntää pulttia auki niin tämäkin lenkki poksahti poikki. Taidan vaan suosiolla ajella liikkeeseen avaamaan sen perk....en muttein !![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Akku voisi olla sen verta huonona, ettei lataa enää täyteen. Purkasko yön aikana sen verran varausta, ettei jaksa enää käynnistyä. Mulla teki viime kesänä vastaavaa, eli pidemmän ajolenkin jälkeen lähti hienosti vielä muutaman tunnin päästä, mutta työpäivän jälkeen ei enää ilman apuvirtaa startannut. Jaksaa kyllä starttia pyörittää, mutta ei jaksa antaa kunnolla kipinää..(Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
-P
Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta *(Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä
Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla kävi sama juttu akun kanssa tällä viikolla, ei ottanu enää latausta vastaan ja eipä yön yli seisonnan jälkeen käynnisty. Uuden akun kävin ostamassa niin nyt lähtee niin hienosti eloon *(Perkele @ Huhti. 17 2011,17:11) kirjoitti
![]()
ZX-10R----> 690smc-r
Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa(sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!
Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
--GsxR:iä--
Käsittääkseni se nelikulmainen osa on siinä nopeusmittarin anturia varten.(Jalase @ Huhti. 17 2011,15:54) kirjoitti
Se tosiaan vaatii pitkän hylsyn, käy hakemassa esim. Motonetista, ei maksa hirveitä.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä(Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Talven jälkeen oli taas mukava antaa kybälle happee..
Asiaan.. Näyttäs etustefat vuotavan vähän, eli:
-Mitä tarvitaan niiden vaihtoon, onko jolloin heittää step by step ohjeita, räjäytyskuvia tms..
-Mitä keulaöljujä olette käyttäneet?
-Onko tuo stefojen vaihto iso homma?
-Mitä maksaa osat, öljyt ja muu tarvittava.. (asennusoluen hinnan tiedänkin)
GAAAAAZ!!!!
Jos oot laiska, mutta nuuka, niin ota etupumput irti ja vie ne irtonaisina huoltoon. Ja neuvottele tietysti könttähinta irtopumpuille.(micky1000 @ Huhti. 18 2011,19:59) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mites noi ketjut ja rattaat.. Kohta kun pitää uusia niin kannattaako ostaa 525 vai 520 ketju? Ja moni lenkkinen ketju jos laitan eteen piikkiä pienemmän rattaan ettei ne säätövarat mene ihan taakse? Mistä noita kannattaa ostella, ulkomailta?
ZX-10R----> 690smc-r
Joo olin päissään kun kirjotin tota(sky @ Huhti. 18 2011,19:49) kirjoitti
Akseli kyl meni hieman taemmaks kun otin vakiota vähän pidemmät ketjut mutta oli just sen mittaset et jos yhen lenkin ois ottanu pois nii ei olis enää riittäny ollenkaa. Vakiot ei ois piisannu kanssakaa...
Onko joku huoltanu kawasakeja jossai keski-suomessa? Ite kyselin kuva mp:ltä 24tkm huolto ja reilut 500euroo maksas. Ite oon tehny kaiken muun paitsi venojen tarkastuksen nii silti hintaa viel yli 300 euroo + säätöpalat.... Hintava operaatio toi venttiili jumppa. Mut vois muualtaki kysyy kun tietäs et huoltaako noita kukaan muu...?
--GsxR:iä--
Ulkomailta saa halvimmalla. Ite en jaksanu ootella nii tais parisataa maksaa toi mun paketti suomesta. Ite laitoin 525 ketjun, koska en oo koskaa noissa mitään käytännön eroa huomannu. Ite laittasin vakio ketjun ja rälläkällä sit sen verta lyhkäsemmäks mitä tarttee....(JuhoK @ Huhti. 18 2011,21:28) kirjoitti
--GsxR:iä--
Moro, tuossa on sen verta paljon purkamista, että hinta-arvio on siinä mielessä mun mielestä kohdillaan. Vaikka kylläkään sun kympistä ei tartte katteita ihan niin paljoa repiä eestä poies(Poko @ Huhti. 18 2011,22:37) kirjoitti
Kuitenkin ahdasta ja aikaa menee reilusti itselläkin, vaikka moneen otteeseen purkanut/kasannut omaa pärrää venttiilikopan sisuksiin asti.
Noi venttiilien säätöhommat tuppaa olemaan liikkeissä kalliita, vaikka mistä kysyisi. Palat vielä asia erikseen, rokottavat niistä uskomattoman paljon. Itse tilasin suoraan hot-cam:sin ison rasian paloja jenkkilästä ex-ysiini ja samat palat käyvät tietääkseni myös kymppiin. Olis itselläkin edessä tässä lähitulevaisuudessa tsekkaus & mahdollinen säätö.
- P
Mutta jos tuo iso Dee on yhtä hyvää kuin "oikea" mp-öljy, niin miksi esim. kilpakuskit eivät käytä kyseistä öljyä moottoreissaan?(kawabata @ Huhti. 15 2011,06:34) kirjoitti
Onhan kyseinen aine tietääkseni jonkin verran halvempaa kuin vastaavat mp-öljyt...
Itse en ainakaan nähnyt viimekesänä yhtään Delvac purkkia pilttuissa.Muita merkkejä oli niin litran kuin neljän pöniköitä...
Valaiskaa viisaat tätä delvac mysteeriä, mä en ymmärrä...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Joo myyjä kyl sano et 16tkm kohalla on venttiilit tarkastettu/säädetty et sit ei vissiin vielä tartteis niille tehä mitään?(Perkele @ Huhti. 19 2011,09:25) kirjoitti
Täytyy kysellä viel et onko varmasti tehty...
--GsxR:iä--
Eli siis +3 taakse olis voinut olla passelit noilla ketjuilla(Poko @ Huhti. 18 2011,22:37) kirjoitti
Tosiaan, tampereella -05 kybän 24 tkm:n huolto arvio tais olla n. 1000 €. Motin kiinnityksiä joutuu ilmeisesti avaamaan, että konetta saa hieman pudotettua rungosta. Tämä siis siksi että kaikki huoltohommat pääsee tekemään. Korjatkoon viisaammat jos muistikuvani on väärä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo vien ite ton tohon venttiilien tarkastuksee. Kaikki muu onkin tehty talvella tohon.
Tuli tilattua speedohealer 4.0 ja rapid bike. Pystyy säätää sytkän ja ennakon... Saa jopon säätöihin ja näkee paljon puskee takaselle. Toukokuun alussa penkkiin.
--GsxR:iä--
Moottorin yläkiinnikkeet joutuu ottamaan veks, jotta saa tarpeeksi tilaa esmes. laitimmaisten tulppien vaihdolle / venakopan irroittamiselle. Itse konetta ei tartte tiputtaa, mutta kiinnikkeet kylläkin(ylä).
- P
Saakos jostai halvalla venkopan tiivisteet? Huollosta sanoivat et 100e maksaa tiivisteet jos tarttee uusia, onko porukalla ollu tarvetta uusia? Vai kannattaako noi aina vaihtaa kun avataan?
--GsxR:iä--
On muuten mahottoman ikävä homma tehdä.(Perkele @ Huhti. 19 2011,22:51) kirjoitti
Ainakin minusta.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green