Sivu: 77 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677787987127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2281:stä 2310:een 4629:sta
  1. #2281
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 14 2011,02:36) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Maalis. 30 2011,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Maalis. 30 2011,21:43) kirjoitti
    Joo en laittanu mopoa vielä käyntiin ja kokeillu lämpösenä. Itellä vaa kaikissa pyörissä on toiminu kytkin normaalisti vaikka olis seissy vuoden pakkasessa. Pitää kokeilla ens vkl asia. Säädöt pitäs olla kohallaan. Katotaa nyt miten käy mut eihän noi kalliitakaa tunu olevan vaikka sitte uusii koko paskan. *
    Itse en ole kympin kytkintä remontoinut, mutta edellisen R1:sen kytkimeen vaihdoin massa- ja välilevyt, kun ne oli varttimaililla raiskattu loppuun. Nopea ja helppo ne oli service manualin kanssa vaihtaa. Eli tuskin on kympissäkään kummoinen homma jos pitää alkaa remontoimaan.
    kytkimen osat ovat kulutusosia. ei ole kovin hankala vaihtaa. kantsii kattoa manuskasta ohjeita.

    jos kytkimen kevätkanittamista esiintyy, niin mulla se loppui ruiskukawassa aikanaan siirtymällä moottoriöljyissä mobil delvacciin.

    ruiskukawa on wanha gpz1100 unitrak, ilmajäähykone.

    silloin aikanaan ei ollut ruiskuja muissa prätkissä ollenkaan. vain joissakin kawasakin malleissa.
    Mutta tuskin samaa "ensiapua" saa tuosta delvacista nykypyöriin.

    Vanhemmissa pyörissä kytkimet oli/on krantumpia kuin nykyään.
    Esim. vanhan V-max:in kytkintä ei saa pelittämään kuin vain ja ainoastaan oikeilla mineraaliöljyillä.
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  2. #2282
    Milläs ton eturattaan saa fiksuimmin irti? Pakista puuttuu sopivan kokoinen hylsy (23 tai 26) ja jakari/vasara yhdistelmällä ei onnistu kun se on niin 'syvällä' rungon ja muun rojun sisällä. Niin, ja onhan tuossa normaali kierre, eikä käänteinen?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  3. #2283
    Itse otin irti jarrua vasten pulttipyssyllä, ei tuntunut olevan kovin tiukassa
  4. #2284
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 14 2011,20:59) kirjoitti
    Itse otin irti jarrua vasten pulttipyssyllä, ei tuntunut olevan kovin tiukassa *
    Joo itsekin ajattelin, että pyssyllä sen sais, mutku ei oo sopivaa hylsyä. Mistä mahtaa järkevään hintaan? Nämä koot ei kuulu mihinkään 'vakiosarjoihin'...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  5. #2285
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 14 2011,21:02) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 14 2011,20:59) kirjoitti
    Itse otin irti jarrua vasten pulttipyssyllä, ei tuntunut olevan kovin tiukassa *
    Joo itsekin ajattelin, että pyssyllä sen sais, mutku ei oo sopivaa hylsyä. Mistä mahtaa järkevään hintaan? Nämä koot ei kuulu mihinkään 'vakiosarjoihin'...
    Muistaakseni biltemasta saa irto hylsyjä
  6. #2286
    Pulttipyssällä itsekkin otin omasta pyörästä irti, kun oli tehtaan jäljiltä aika lujassa. Muistaakseni siinä oli käänteinen kierre.....
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  7. #2287
    Kierre on ihan normi kierre.
    Se on yleensä jotain 30-40 kiloo kireellä eli se on piukassa.
    Silti en suosittele pulttipysyn käyttöä kuin vasta viimeisenä keinona ja silloinkin ehdottomasti vaihde vapaalla.

    Kaveri seisoo takajarrun päällä tai joku kakkosnelosen pätkä vanteen välistä swingiin lukitseman takapyörää.
    Sinä väännät tasaisella voimalla ja hyvälaatuisella hylsyllä vajaan metrin jatkovarrella, tolskaamatta mutteria eli väännät suoraan.
    (Tietty ensin oot avannu sen lukitusprikan...)
    Normikierre eli väännät vastapäivään.
    Kyllä se aukee ja kun se aukee se pamahtaa niin että pulssi häiriintyy.



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  8. #2288
    Lainaa (V-boost @ Huhti. 14 2011,19:50) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 14 2011,02:36) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Maalis. 30 2011,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Maalis. 30 2011,21:43) kirjoitti
    Joo en laittanu mopoa vielä käyntiin ja kokeillu lämpösenä. Itellä vaa kaikissa pyörissä on toiminu kytkin normaalisti vaikka olis seissy vuoden pakkasessa. Pitää kokeilla ens vkl asia. Säädöt pitäs olla kohallaan. Katotaa nyt miten käy mut eihän noi kalliitakaa tunu olevan vaikka sitte uusii koko paskan. *
    Itse en ole kympin kytkintä remontoinut, mutta edellisen R1:sen kytkimeen vaihdoin massa- ja välilevyt, kun ne oli varttimaililla raiskattu loppuun. Nopea ja helppo ne oli service manualin kanssa vaihtaa. Eli tuskin on kympissäkään kummoinen homma jos pitää alkaa remontoimaan.
    kytkimen osat ovat kulutusosia. ei ole kovin hankala vaihtaa. kantsii kattoa manuskasta ohjeita.

    jos kytkimen kevätkanittamista esiintyy, niin mulla se loppui ruiskukawassa aikanaan siirtymällä moottoriöljyissä mobil delvacciin.

    ruiskukawa on wanha gpz1100 unitrak, ilmajäähykone.

    silloin aikanaan ei ollut ruiskuja muissa prätkissä ollenkaan. vain joissakin kawasakin malleissa.
    Mutta tuskin samaa "ensiapua" saa tuosta delvacista nykypyöriin.

    Vanhemmissa pyörissä kytkimet oli/on krantumpia kuin nykyään.
    Esim. vanhan V-max:in kytkintä ei saa pelittämään kuin vain ja ainoastaan oikeilla mineraaliöljyillä.
    Joo eiköhän ne oo ihan eri laitteita mihin tota D öljyä laitetaan, omiin laitteisiin ei kyllä tule sitä,,,
    --GsxR:iä--
  9. #2289
    Lainaa (Poko @ Huhti. 14 2011,23:07) kirjoitti
    Lainaa (V-boost @ Huhti. 14 2011,19:50) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 14 2011,02:36) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Maalis. 30 2011,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Maalis. 30 2011,21:43) kirjoitti
    Joo en laittanu mopoa vielä käyntiin ja kokeillu lämpösenä. Itellä vaa kaikissa pyörissä on toiminu kytkin normaalisti vaikka olis seissy vuoden pakkasessa. Pitää kokeilla ens vkl asia. Säädöt pitäs olla kohallaan. Katotaa nyt miten käy mut eihän noi kalliitakaa tunu olevan vaikka sitte uusii koko paskan. *
    Itse en ole kympin kytkintä remontoinut, mutta edellisen R1:sen kytkimeen vaihdoin massa- ja välilevyt, kun ne oli varttimaililla raiskattu loppuun. Nopea ja helppo ne oli service manualin kanssa vaihtaa. Eli tuskin on kympissäkään kummoinen homma jos pitää alkaa remontoimaan.
    kytkimen osat ovat kulutusosia. ei ole kovin hankala vaihtaa. kantsii kattoa manuskasta ohjeita.

    jos kytkimen kevätkanittamista esiintyy, niin mulla se loppui ruiskukawassa aikanaan siirtymällä moottoriöljyissä mobil delvacciin.

    ruiskukawa on wanha gpz1100 unitrak, ilmajäähykone.

    silloin aikanaan ei ollut ruiskuja muissa prätkissä ollenkaan. vain joissakin kawasakin malleissa.
    Mutta tuskin samaa "ensiapua" saa tuosta delvacista nykypyöriin.

    Vanhemmissa pyörissä kytkimet oli/on krantumpia kuin nykyään.
    Esim. vanhan V-max:in kytkintä ei saa pelittämään kuin vain ja ainoastaan oikeilla mineraaliöljyillä.
    Joo eiköhän ne oo ihan eri laitteita mihin tota D öljyä laitetaan, omiin laitteisiin ei kyllä tule sitä,,,
    samat luokitukset ne ovat vielä kawojen manuskoissa vuosikymmenet. sitä en tiedä tarkemmin tietenkään, että onko kytkinlevyjen massapinnoissa tapahtunut muutoksia. kaikkihan kehittyy. ainakin zx12r kawoissa toimii iso D öljynä paremmin kuin aiemmin siinä käyttämäni ns. mp:n kuva purkinkyljessä-öljyt. märkäkytkimelle se D on tehty ja käytössä turboahdetuissa ammattiliikenteessä olevissa raskaissa laitteissa. ahtimien kierrosmäärät ovat 60 000 - 250 000 kierrosta minuutissa ja isojen dieselien laakereilla pintapaineet melkoiset.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  10. #2290
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    --GsxR:iä--
  11. #2291
    Lainaa (Goofy S @ Huhti. 14 2011,23:01) kirjoitti
    Kierre on ihan normi kierre.
    Se on yleensä jotain 30-40 kiloo kireellä eli se on piukassa.
    Silti en suosittele pulttipysyn käyttöä kuin vasta viimeisenä keinona ja silloinkin ehdottomasti vaihde vapaalla.

    Kaveri seisoo takajarrun päällä tai joku kakkosnelosen pätkä vanteen välistä swingiin lukitseman takapyörää.
    Sinä väännät tasaisella voimalla ja hyvälaatuisella hylsyllä vajaan metrin jatkovarrella, tolskaamatta mutteria eli väännät suoraan.
    (Tietty ensin oot avannu sen lukitusprikan...)
    Normikierre eli väännät vastapäivään.
    Kyllä se aukee ja kun se aukee se pamahtaa niin että pulssi häiriintyy.
    Joo, metodi on kyllä oikea, mutta minkälainen hylsy siihen sopii? Tavallinen 6-kulmainen hylsy ei sovi kun se mutterihan on ellainen 4 -kulmainen. Siellä syvällä pohjalla on kuusikulmainen 'mutterikanta', joten ilmeisesti 27mm pitkä hylsy saattaisi sopia, mutta mistä semmosen saa?

    Miksi sen pitää olla tuollainen erikoinen sen koko mutterin?
    Siellä pohjalla oleva kuusikulmainen on kovin matala ja sen mulkkaantumiselle on suuri riski. Alkuperäisistä työkaluista löytyi sellainen sopiva lenkkiavain ja sen kun asetteli runkoa vasten ja yritti takarenkaan avulla vääntää pulttia auki niin tämäkin lenkki poksahti poikki. Taidan vaan suosiolla ajella liikkeeseen avaamaan sen perk....en muttein !
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  12. #2292
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Akku voisi olla sen verta huonona, ettei lataa enää täyteen. Purkasko yön aikana sen verran varausta, ettei jaksa enää käynnistyä. Mulla teki viime kesänä vastaavaa, eli pidemmän ajolenkin jälkeen lähti hienosti vielä muutaman tunnin päästä, mutta työpäivän jälkeen ei enää ilman apuvirtaa startannut. Jaksaa kyllä starttia pyörittää, mutta ei jaksa antaa kunnolla kipinää..

    -P
  13. #2293
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  14. #2294
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 17 2011,17:11) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Akku voisi olla sen verta huonona, ettei lataa enää täyteen. Purkasko yön aikana sen verran varausta, ettei jaksa enää käynnistyä. Mulla teki viime kesänä vastaavaa, eli pidemmän ajolenkin jälkeen lähti hienosti vielä muutaman tunnin päästä, mutta työpäivän jälkeen ei enää ilman apuvirtaa startannut. Jaksaa kyllä starttia pyörittää, mutta ei jaksa antaa kunnolla kipinää..

    -P
    Mulla kävi sama juttu akun kanssa tällä viikolla, ei ottanu enää latausta vastaan ja eipä yön yli seisonnan jälkeen käynnisty. Uuden akun kävin ostamassa niin nyt lähtee niin hienosti eloon *
    ZX-10R----> 690smc-r
  15. #2295
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    --GsxR:iä--
  16. #2296
    Lainaa (Jalase @ Huhti. 17 2011,15:54) kirjoitti
    Lainaa (Goofy S @ Huhti. 14 2011,23:01) kirjoitti
    Kierre on ihan normi kierre.
    Se on yleensä jotain 30-40 kiloo kireellä eli se on piukassa.
    Silti en suosittele pulttipysyn käyttöä kuin vasta viimeisenä keinona ja silloinkin ehdottomasti vaihde vapaalla.

    Kaveri seisoo takajarrun päällä tai joku kakkosnelosen pätkä vanteen välistä swingiin lukitseman takapyörää.
    Sinä väännät tasaisella voimalla ja hyvälaatuisella hylsyllä vajaan metrin jatkovarrella, tolskaamatta mutteria eli väännät suoraan.
    (Tietty ensin oot avannu sen lukitusprikan...)
    Normikierre eli väännät vastapäivään.
    Kyllä se aukee ja kun se aukee se pamahtaa niin että pulssi häiriintyy.
    Joo, metodi on kyllä oikea, mutta minkälainen hylsy siihen sopii? Tavallinen 6-kulmainen hylsy ei sovi kun se mutterihan on ellainen 4 -kulmainen. Siellä syvällä pohjalla on kuusikulmainen 'mutterikanta', joten ilmeisesti 27mm pitkä hylsy saattaisi sopia, mutta mistä semmosen saa?

    Miksi sen pitää olla tuollainen erikoinen sen koko mutterin?
    Siellä pohjalla oleva kuusikulmainen on kovin matala ja sen mulkkaantumiselle on suuri riski. Alkuperäisistä työkaluista löytyi sellainen sopiva lenkkiavain ja sen kun asetteli runkoa vasten ja yritti takarenkaan avulla vääntää pulttia auki niin tämäkin lenkki poksahti poikki. Taidan vaan suosiolla ajella liikkeeseen avaamaan sen perk....en muttein !
    Käsittääkseni se nelikulmainen osa on siinä nopeusmittarin anturia varten.
    Se tosiaan vaatii pitkän hylsyn, käy hakemassa esim. Motonetista, ei maksa hirveitä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  17. #2297
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa * ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  18. #2298
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Talven jälkeen oli taas mukava antaa kybälle happee..

    Asiaan.. Näyttäs etustefat vuotavan vähän, eli:
    -Mitä tarvitaan niiden vaihtoon, onko jolloin heittää step by step ohjeita, räjäytyskuvia tms..
    -Mitä keulaöljujä olette käyttäneet?
    -Onko tuo stefojen vaihto iso homma?
    -Mitä maksaa osat, öljyt ja muu tarvittava.. (asennusoluen hinnan tiedänkin)
    GAAAAAZ!!!!
  19. #2299
    Lainaa (micky1000 @ Huhti. 18 2011,19:59) kirjoitti
    Talven jälkeen oli taas mukava antaa kybälle happee..

    Asiaan.. Näyttäs etustefat vuotavan vähän, eli:
    -Mitä tarvitaan niiden vaihtoon, onko jolloin heittää step by step ohjeita, räjäytyskuvia tms..
    -Mitä keulaöljujä olette käyttäneet?
    -Onko tuo stefojen vaihto iso homma?
    -Mitä maksaa osat, öljyt ja muu tarvittava.. (asennusoluen hinnan tiedänkin)
    Jos oot laiska, mutta nuuka, niin ota etupumput irti ja vie ne irtonaisina huoltoon. Ja neuvottele tietysti könttähinta irtopumpuille.



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  20. #2300
    Mites noi ketjut ja rattaat.. Kohta kun pitää uusia niin kannattaako ostaa 525 vai 520 ketju? Ja moni lenkkinen ketju jos laitan eteen piikkiä pienemmän rattaan ettei ne säätövarat mene ihan taakse? Mistä noita kannattaa ostella, ulkomailta?
    ZX-10R----> 690smc-r
  21. #2301
    Lainaa (sky @ Huhti. 18 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa * ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
    Joo olin päissään kun kirjotin tota Akseli kyl meni hieman taemmaks kun otin vakiota vähän pidemmät ketjut mutta oli just sen mittaset et jos yhen lenkin ois ottanu pois nii ei olis enää riittäny ollenkaa. Vakiot ei ois piisannu kanssakaa...

    Onko joku huoltanu kawasakeja jossai keski-suomessa? Ite kyselin kuva mp:ltä 24tkm huolto ja reilut 500euroo maksas. Ite oon tehny kaiken muun paitsi venojen tarkastuksen nii silti hintaa viel yli 300 euroo + säätöpalat.... Hintava operaatio toi venttiili jumppa. Mut vois muualtaki kysyy kun tietäs et huoltaako noita kukaan muu...?
    --GsxR:iä--
  22. #2302
    Lainaa (JuhoK @ Huhti. 18 2011,21:28) kirjoitti
    Mites noi ketjut ja rattaat.. Kohta kun pitää uusia niin kannattaako ostaa 525 vai 520 ketju? Ja moni lenkkinen ketju jos laitan eteen piikkiä pienemmän rattaan ettei ne säätövarat mene ihan taakse? Mistä noita kannattaa ostella, ulkomailta?
    Ulkomailta saa halvimmalla. Ite en jaksanu ootella nii tais parisataa maksaa toi mun paketti suomesta. Ite laitoin 525 ketjun, koska en oo koskaa noissa mitään käytännön eroa huomannu. Ite laittasin vakio ketjun ja rälläkällä sit sen verta lyhkäsemmäks mitä tarttee....
    --GsxR:iä--
  23. #2303
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,22:37) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 18 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa * ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
    Joo olin päissään kun kirjotin tota Akseli kyl meni hieman taemmaks kun otin vakiota vähän pidemmät ketjut mutta oli just sen mittaset et jos yhen lenkin ois ottanu pois nii ei olis enää riittäny ollenkaa. Vakiot ei ois piisannu kanssakaa...

    Onko joku huoltanu kawasakeja jossai keski-suomessa? Ite kyselin kuva mp:ltä 24tkm huolto ja reilut 500euroo maksas. Ite oon tehny kaiken muun paitsi venojen tarkastuksen nii silti hintaa viel yli 300 euroo + säätöpalat.... Hintava operaatio toi venttiili jumppa. Mut vois muualtaki kysyy kun tietäs et huoltaako noita kukaan muu...?
    Moro, tuossa on sen verta paljon purkamista, että hinta-arvio on siinä mielessä mun mielestä kohdillaan. Vaikka kylläkään sun kympistä ei tartte katteita ihan niin paljoa repiä eestä poies

    Kuitenkin ahdasta ja aikaa menee reilusti itselläkin, vaikka moneen otteeseen purkanut/kasannut omaa pärrää venttiilikopan sisuksiin asti.

    Noi venttiilien säätöhommat tuppaa olemaan liikkeissä kalliita, vaikka mistä kysyisi. Palat vielä asia erikseen, rokottavat niistä uskomattoman paljon. Itse tilasin suoraan hot-cam:sin ison rasian paloja jenkkilästä ex-ysiini ja samat palat käyvät tietääkseni myös kymppiin. Olis itselläkin edessä tässä lähitulevaisuudessa tsekkaus & mahdollinen säätö.

    - P
  24. #2304
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 15 2011,06:34) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 14 2011,23:07) kirjoitti
    Lainaa (V-boost @ Huhti. 14 2011,19:50) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Huhti. 14 2011,02:36) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Maalis. 30 2011,22:03) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Maalis. 30 2011,21:43) kirjoitti
    Joo en laittanu mopoa vielä käyntiin ja kokeillu lämpösenä. Itellä vaa kaikissa pyörissä on toiminu kytkin normaalisti vaikka olis seissy vuoden pakkasessa. Pitää kokeilla ens vkl asia. Säädöt pitäs olla kohallaan. Katotaa nyt miten käy mut eihän noi kalliitakaa tunu olevan vaikka sitte uusii koko paskan. *
    Itse en ole kympin kytkintä remontoinut, mutta edellisen R1:sen kytkimeen vaihdoin massa- ja välilevyt, kun ne oli varttimaililla raiskattu loppuun. Nopea ja helppo ne oli service manualin kanssa vaihtaa. Eli tuskin on kympissäkään kummoinen homma jos pitää alkaa remontoimaan.
    kytkimen osat ovat kulutusosia. ei ole kovin hankala vaihtaa. kantsii kattoa manuskasta ohjeita.

    jos kytkimen kevätkanittamista esiintyy, niin mulla se loppui ruiskukawassa aikanaan siirtymällä moottoriöljyissä mobil delvacciin.

    ruiskukawa on wanha gpz1100 unitrak, ilmajäähykone.

    silloin aikanaan ei ollut ruiskuja muissa prätkissä ollenkaan. vain joissakin kawasakin malleissa.
    Mutta tuskin samaa "ensiapua" saa tuosta delvacista nykypyöriin.

    Vanhemmissa pyörissä kytkimet oli/on krantumpia kuin nykyään.
    Esim. vanhan V-max:in kytkintä ei saa pelittämään kuin vain ja ainoastaan oikeilla mineraaliöljyillä.
    Joo eiköhän ne oo ihan eri laitteita mihin tota D öljyä laitetaan, omiin laitteisiin ei kyllä tule sitä,,,
    samat luokitukset ne ovat vielä kawojen manuskoissa vuosikymmenet. sitä en tiedä tarkemmin tietenkään, että onko kytkinlevyjen massapinnoissa tapahtunut muutoksia. kaikkihan kehittyy. ainakin zx12r kawoissa toimii iso D öljynä paremmin kuin aiemmin siinä käyttämäni ns. mp:n kuva purkinkyljessä-öljyt. märkäkytkimelle se D on tehty ja käytössä turboahdetuissa ammattiliikenteessä olevissa raskaissa laitteissa. ahtimien kierrosmäärät ovat 60 000 - 250 000 kierrosta minuutissa ja isojen dieselien laakereilla pintapaineet melkoiset.
    Mutta jos tuo iso Dee on yhtä hyvää kuin "oikea" mp-öljy, niin miksi esim. kilpakuskit eivät käytä kyseistä öljyä moottoreissaan?
    Onhan kyseinen aine tietääkseni jonkin verran halvempaa kuin vastaavat mp-öljyt...
    Itse en ainakaan nähnyt viimekesänä yhtään Delvac purkkia pilttuissa.Muita merkkejä oli niin litran kuin neljän pöniköitä...

    Valaiskaa viisaat tätä delvac mysteeriä, mä en ymmärrä...
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  25. #2305
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 19 2011,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,22:37) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 18 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa * ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
    Joo olin päissään kun kirjotin tota Akseli kyl meni hieman taemmaks kun otin vakiota vähän pidemmät ketjut mutta oli just sen mittaset et jos yhen lenkin ois ottanu pois nii ei olis enää riittäny ollenkaa. Vakiot ei ois piisannu kanssakaa...

    Onko joku huoltanu kawasakeja jossai keski-suomessa? Ite kyselin kuva mp:ltä 24tkm huolto ja reilut 500euroo maksas. Ite oon tehny kaiken muun paitsi venojen tarkastuksen nii silti hintaa viel yli 300 euroo + säätöpalat.... Hintava operaatio toi venttiili jumppa. Mut vois muualtaki kysyy kun tietäs et huoltaako noita kukaan muu...?
    Moro, tuossa on sen verta paljon purkamista, että hinta-arvio on siinä mielessä mun mielestä kohdillaan. Vaikka kylläkään sun kympistä ei tartte katteita ihan niin paljoa repiä eestä poies *

    Kuitenkin ahdasta ja aikaa menee reilusti itselläkin, vaikka moneen otteeseen purkanut/kasannut omaa pärrää venttiilikopan sisuksiin asti.

    Noi venttiilien säätöhommat tuppaa olemaan liikkeissä kalliita, vaikka mistä kysyisi. Palat vielä asia erikseen, rokottavat niistä uskomattoman paljon. Itse tilasin suoraan hot-cam:sin ison rasian paloja jenkkilästä ex-ysiini ja samat palat käyvät tietääkseni myös kymppiin. Olis itselläkin edessä tässä lähitulevaisuudessa tsekkaus & mahdollinen säätö.

    - P
    Joo myyjä kyl sano et 16tkm kohalla on venttiilit tarkastettu/säädetty et sit ei vissiin vielä tartteis niille tehä mitään?

    Täytyy kysellä viel et onko varmasti tehty...
    --GsxR:iä--
  26. #2306
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,22:37) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 18 2011,19:49) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 18 2011,00:10) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Huhti. 17 2011,19:26) kirjoitti
    Lainaa (Poko @ Huhti. 17 2011,12:33) kirjoitti
    Joo menin hakee -1 eturatasta nii mukaa tarttu taakse +2 ratas ja uudet ketjut, kulkee taas *

    Mikähän meinaa olla kun ei yön seisomisen jälkee lähe käyntii. Sit kun kerran saa käyntii ja ajelee nii sen jälkee lähtee aina. Ajelun jälkee vaikka on 5h väli nii kylmänä lähtee hienosti. Mut sit kun liian pitkää seisoo nii ei enää...`? Työntämällä hörähtää kyl heti...
    Meinaatko että toi +2 taakse vaikutta vielä hirveästi luonteeseen? Toi +2 taakse ja -1 eteen, niin johan alkaa keula kohoon kohti taivasta * Toi sun säätö on oikeasti vain hifistelyä

    Itseasiassa on tuolla oikeasti merkitystä. Tosin aivan muuhun asiaan kuin luulet. Jos ketjut on saman mittaiset, niin silloin akseliväli lyhenee ja tämän huomaa kyllä heti ohjauksessa jos tykkää tiekemmasta kurvailusta.
    Siis laitoin -1 etee ja +2 taakse ja hyvin se keulii. Mutkapätkällä joka mutkasta ulos keulailmassa * ja jaksaa kyl pitää hienosti keulaa ilmassa 5 vaihteella +200 vauhdeissa, on se kivaa!


    Ja tänään aamulla lähti hienosti käyntiin, itekki kyl epäilin akkua et se pitää vissii jossai vaihees uusia...
    Ha ha, ulosanti oli vähän hämärä Toi -1 edessä kompensoi ketjun vissiin siten ettei takaaskseli liiku hirveästi. Kuulostaa kyllä oivalta valinnalta
    Joo olin päissään kun kirjotin tota Akseli kyl meni hieman taemmaks kun otin vakiota vähän pidemmät ketjut mutta oli just sen mittaset et jos yhen lenkin ois ottanu pois nii ei olis enää riittäny ollenkaa. Vakiot ei ois piisannu kanssakaa...

    Onko joku huoltanu kawasakeja jossai keski-suomessa? Ite kyselin kuva mp:ltä 24tkm huolto ja reilut 500euroo maksas. Ite oon tehny kaiken muun paitsi venojen tarkastuksen nii silti hintaa viel yli 300 euroo + säätöpalat.... Hintava operaatio toi venttiili jumppa. Mut vois muualtaki kysyy kun tietäs et huoltaako noita kukaan muu...?
    Eli siis +3 taakse olis voinut olla passelit noilla ketjuilla

    Tosiaan, tampereella -05 kybän 24 tkm:n huolto arvio tais olla n. 1000 €. Motin kiinnityksiä joutuu ilmeisesti avaamaan, että konetta saa hieman pudotettua rungosta. Tämä siis siksi että kaikki huoltohommat pääsee tekemään. Korjatkoon viisaammat jos muistikuvani on väärä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #2307
    Joo vien ite ton tohon venttiilien tarkastuksee. Kaikki muu onkin tehty talvella tohon.

    Tuli tilattua speedohealer 4.0 ja rapid bike. Pystyy säätää sytkän ja ennakon... Saa jopon säätöihin ja näkee paljon puskee takaselle. Toukokuun alussa penkkiin.
    --GsxR:iä--
  28. #2308
    Moottorin yläkiinnikkeet joutuu ottamaan veks, jotta saa tarpeeksi tilaa esmes. laitimmaisten tulppien vaihdolle / venakopan irroittamiselle. Itse konetta ei tartte tiputtaa, mutta kiinnikkeet kylläkin(ylä).

    - P
  29. #2309
    Saakos jostai halvalla venkopan tiivisteet? Huollosta sanoivat et 100e maksaa tiivisteet jos tarttee uusia, onko porukalla ollu tarvetta uusia? Vai kannattaako noi aina vaihtaa kun avataan?
    --GsxR:iä--
  30.  
  31. #2310
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 19 2011,22:51) kirjoitti
    Moottorin yläkiinnikkeet joutuu ottamaan veks, jotta saa tarpeeksi tilaa esmes. laitimmaisten tulppien vaihdolle / venakopan irroittamiselle. Itse konetta ei tartte tiputtaa, mutta kiinnikkeet kylläkin(ylä).

    - P
    On muuten mahottoman ikävä homma tehdä.
    Ainakin minusta.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 77 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2767757677787987127 ... ViimeinenViimeinen