Hyvä että homma "selvisi", jos ei rkele muuten, niin pyörää vaihtamalla kokonaan!(Teppoman @ Kesä. 18 2010,10:08) kirjoitti
Eikös ole aika vekkuli vekotin, toimiva versio kympistä siis? Pistää hymyn huulille joka kerta kun on liikenteessä..
C on aika karu vekotin, aika brutaali on ajotuntuma, vaikka esim. vastaavan Gixerin käyrät on nätimmät ja Blade taas taipuu paremmin mutkiin, mutta joku tuossa C:ssä kuitenkin viehättää!
- P
Joo, kyllä on älyttömin vekotin millä olen ajanut. Kolmessa viikossa ajaminen meni ihan köröttelyksi kun piti koko ajan katsella kierroslukumittaria ja nyt alkaa homma taas luonnistumaan. Naurattaa ja pelottaa kun kahvaa vähän kääntää.
Ens viikolla Italiaan Saksan läpi, ei jaksais odottaa.
Jaa niin. Se entinen mopo oli virolainen ratapyörä joka oli kursittu tieliikenteeseen sopivaksi. Vaikka eihän siellä ole vissiin edes ratoja?! Pirun hyväksi siinä oli kyllä alusta säädetty.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Pakko myös kommentoida parin edellisen viestin innoittamana, että älytön toi C kymppi kyllä on ja samasta syystä juuri niin hauska kun on. Välillä äkkipikainen luonne turhauttaa(radalla), välillä säikäyttää, mutta aina hetken päästä päätä pyöritellessä taas hymyilyttää. Kahjojen vekotin
Teppoman nyt kun kiekkamittaria ei enää tarvi vahtia niin kokeiles lyhkäsempiä välityksiä
Ps. Jos joku näki muutamia viikkoja sitten Alastarolla jonkun pellen lähtevän varikolta radalle perä sladissa puolelta toiselle niin tarkoitukseni ei ollut elvistellä tai esittää sirkustemppuja. Ajatus ei ollut omani vaan ajokkini. Loppusilaukseksi kuvittelin vielä kaasun auki rullaamisen lopettamisen riittävän takarenkaan pidon palaamiseen. Väärin. Tästä syystä sladista tuli melko pitkä ja saattoi näyttää siltä, että tein sen tahallani. Pito palasi vasta päästettyäni aavistuksen kaasua. Ilmeisesti rata oli vielä aika kylmä kun en mielestäni aikaisempaa kovempaa avannut.![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Äsken mutkapätkää kurvaillessa just mietin että miten helvetissä jengi pysyy hengissä jos C malliin fiksaa vielä välityksiä yms. viripalikkaa. No okei, ykkönen on kyllä turhan pitkä mutta silti.
R6:n oli ja on aika näppärä kääntymään mutta kun tuota Ninjaa ei tarvi kääntää tai kallistaa, katsoo vaan mihin haluaa mennä. Naureskelin tänään itselleni että ei ajaminen vissiin oikein onnistu, ei tarvinnut jännittää ja lähinnä kruisailin. No mittari näytti että mutkat meni 20-30 kmh nopeammin kuin Yammulla jolla joutui jo tekemään vähän töitä. Älytöntä kun mopo kuiskuttaa korvaan että aja nyt perkele lujempaa senkin neiti.
Juu niin, kusiaisella kun oli kiekat vähän yli 10t niin homma alkoi toimimaan. 10R:llä kun kierroksia on samat verran niin on vähän eri meininkin. Välillä miettii miltä kuolema tuntuu ja välillä että miten voi olla näin kivaa. Kai tuohonkin tottuu.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
Tohon jää koukkuun pahasti(Teppoman @ Kesä. 18 2010,21:16) kirjoitti
C-malli on vähän sellainen et se kiittää, kumartaa ja toimii kun kello kuhan sille antaa happea. Ei niiku tuntunut löytyvän oikeen mitään rajoja. Se jäi ainakin meikäläiselle jotenkin käsittämättömäksi kokemukseksi ja miten sillä saattoi selvitä 24tkm... haikeeta
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Miksi noilla kympeillä ei menestytä missään kisoissa ? Lukuunottamatta ehkä Ryan Farquhar:ia jossain skotlannin ylängöillä... liikaa tehoako ?
:lämmityshymiö
R1
Uudemmista en tiedä, muutamia koeajoja tullut köröteltyä, mutta tuo vanhempi on liian vikuri, just ratahommissa varsinkin. Teho ei tule niin siististi kuin esim. Gixereistä. Pyörää on myös haukuttu kömpelöksi rohjakkeeksi mutkissa yms. ja sitä se ilmeisesti onkin jos vertaa Höndään tai Suskaan..(slaideri @ Kesä. 19 2010,00:05) kirjoitti
Mutta siinä ovat osuneet kohdalleen, mitä Kawa nyt ilmeisesti on aina myös yrittänyt hakea -> luonnetta! Tuo C antaa tunteen, semmoisen kohtuullisen räyhäkkään, että nyt mennään ja katsotaan viikatemiestä samalla silmiin, vaikka se onkin näennäistä ja "tehopiikein" aikaan saatua. Turhan monta juttua tullut luettua, kuinka esimerkiksi Giksu vie kyseistä pärrää (vastaavan ikäiset) aika pahasti. Silti kun käy ajamassa saman ikäisillä muilla tonnisilla ja jopa tuoreemmilla, niin mikään ei ole antanut samaa räyhäkästä fiilistä, vaikka pyörä vetää tasaisemmin koko alueen läpi, taipuu paremmin mutkiin yms. Se tunne jää kuitenkin uupumaan.. Tuolla tunteella ei kuitenkaan ole ikävä kyllä mitään tekemistä kierrosaikojen kanssa
En mä oikein osaa tuota selittää, jotakuinkin kuitenkin noin mitä yritin raapustaa.. radalla kuitenkin eri pyörät vie jos samantasoiset kuskit puikoissa. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Olen kuullut tuosta myös radalle hyvän saatavan, mutta vaatii ilmeisesti aikaa, taitoa ja rahaakin.. toisaalta kaikkihan ne periaatteessa. Tälläkin palstalla on kymppejä käskyttäviä tai aiemmin käyttäneitä ratamiehiä / harrastajia.. he kirjoittakoot lisää ja asiantuntevampaa kommenttia tuosta puolesta.
- P
ps: ja onhan se edelleen parhaimman näköinen tonninen, miksi Kawa hukkasi tuon muotoilun myöhemmin? Haha, ei aloiteta kuitenkaan kenenkään kanssa mitään väittelyä, mun mielipide ihan puhtaasti, vaikka kyllähän tuon pyörän kanssa liikkuessa aina välillä kuulee positiivista sanottavaa ulkonäöstä (ei kuskin).
Kyllähän noi paremmat kuskit on eri mopojen puikoissa,Raha ratkaisee...(slaideri @ Kesä. 19 2010,00:05) kirjoitti
![]()
Kaikki 10 R ovat tavallaan hienoja, minulle tulee ensiksi mieleen tuosta C-mallin tehopiikistä, että RS Coswortissa oli kanssa sellainen tehopiikki myös että ei ole unohtunut vieläkään.Olen kokeillut C-mallin 10R ää ja se repii kuin eläin kun sitä käskyttää, mutta huonoja ajo ominaisuuksia en kyllä huomannut ko.pyörässä tai että jäis jälkeen jollekkin muulle merkille ajonsa puolesta mutta minun ajelut ko.mallilla rajoittuvat ihan muutamaan testiajoon.Vaarallinen vekotin väärissä käsissä.Mun oma 10 R on muuten samanoloinen kuin kuin C-malli, mutta tehoalue on vain hieman tasaisempi ,lähtee alempaa ia käytökseltään helpommin ennakoitavissa.Vakiosta -06 mallin 10 R stä ei mitään kokemusta.* Vaihdoin juuri omaan välitykset ennen oli 15-40 nyt16-40 vain yksi piikki miinusta eturattaassa. Minusta tuntuu että tehopiikkiä on nyt enemmän *kuin ennen.Kivampi ajaa kuin on pidempi 1-vaihde.Parasta tietenkin on että ei ole keula ole kokoajan *änkeämässä pystyyn.Vain yksi piikki eturattaassa vaikuttaa paljon enemmän kuin osasin edes odottaa.Minusta on kivampi ajella nyt varsinkin motarilla kuin aiemmin,kaasulla nousee 1-2, mutta 3 vaihteella ei tarvitse enään niin tarkkana olla kuin ennen ... varauksin sanottu Mitä siihen ulkonäköön tulee se on makuasia *(Perkele @ Kesä. 19 2010,00:43) kirjoitti
Parhain Terveisin *
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Mieli tekis myös kokeilla tuota C-mallin kymppiä, mutta ei ole tuttavapiirissäkään kenelläkään tuommoista. Näkisi vähän, että miten paljon on eroa esim. omaan -07 malliseen kymppiin![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Voithan sie käydä minun C-mallia koittaan keskiviikkona, jos kiinnostaa? Ajelen silloin Tampereen ohi mopolla.(-kepa- @ Kesä. 20 2010,20:49) kirjoitti
https://www.mprengas.fi
Täytyis joskus päästä kokeileen oikein ajan kanssa mutta ei ole minunkaan tutuilla enään kellään C- mallia, minäkin kokeilin sitä liian hyvissä olosuhteissa, ja kahvoin vain suoralla kuivalla tiellä.Kun on vaikeaa toisten pyörällä ruveta sen paremmin äärirajoilla testaileen.(-kepa- @ Kesä. 20 2010,20:49) kirjoitti
Vertaa omaasi, silloin kun älkaa hillitön meno niin c- mallissa se tapahtuu vain nopeammin ja alhaalla leppoisampi kuin omasi.Tietysti riippuu mitä päivityksiä sille on tehty myös.....Parhain Terveisin![]()
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Kiitti tarjouksesta, mutta valitettavasti en ole keskiviikkona enää Treellä...(jeppe56 @ Kesä. 20 2010,21:01) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kertokaas nyt joku, että minkä kokoinen on -07 kymppiärrän taka-aksilan kiinnitysmutteri? Pitäisi osata huomenna ostaa oikean kokoinen hylsy huomenna kotimatkalla eikä huoltomanuskakaan kerro tuon mutterin (tai minkään muunkaan) kokoa.....
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
27mm ja etu on 30mm. Toi 27 käy sitten siihen etuakselin kiinni pitämiseen kiristettäessä.(-kepa- @ Kesä. 21 2010,21:06) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Kiitos!!(dYNY @ Kesä. 21 2010,21:48) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tänään saapui paketti Saksasta
Nyt säätöaika penkkiin KX-Centteriin ja katotaa mitä tuleeNot for road use merkintä änkkäreissä eli ei varmaan radalle mennä..
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Vähän ot, mutta joskus kollina tuli leikattua partakoneen terällä renkaan kohokirjoituksesta "NOT FOR HIGHWAY USE" tuo turha NOT sana pois. Sitten vähän vesihiomapaperilla viimeistelyä ja VOILA'! Uusi katurengas oli syntynyt.(-kepa- @ Kesä. 21 2010,21:54) kirjoitti
Kuka? Jaa määvai
ps. Aika pornot rännit. Ei taida olla apparalle, eikä matopurkkiin asiaa?
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Moikka kepa!(-kepa- @ Kesä. 21 2010,21:06) kirjoitti
Kävin tarkastaan tallista,vaihdoin uuden sokan samalla KOKO ON
1/ 1-16 Tuumanen normaalipituinen hylsy sopii mun -06 ZX 10 R, 27mm. sopii myös mutta eikös se ole aavistuksen väljempi vain..siis ihan sama toi 27 mm kuin käyttäis mutterisorvia siis isoa jakoavainta.
Parhain Terveisin *![]()
ps Pitäis käydä sinullekkin
Ei niillä teksteillä mitään väliä ole mitä putkessa lukee, on ainakin kunnon rännit ja nyt alkaa 10 R herätä eloon talviuniltaan....
Hienoo hiilari complete racing linea Akrapovicilta *![]()
![]()
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Jep 1 1/16"=26,98mm(Kauhukahvailija @ Kesä. 21 2010,22:07) kirjoitti
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Eiks tosta puutu ainaki yks putkenpätkä?(-kepa- @ Kesä. 21 2010,21:54) kirjoitti
Moikka DYNY sovitin molemmat tuumainen mun mielestä bueno(dYNY @ Kesä. 21 2010,22:12) kirjoitti
Parhain terveisin![]()
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
RAIKKONEN(raikkonen @ Kesä. 21 2010,22:14) kirjoitti
Katsos tarkemmin ........4-2-2 *
Alin putki on vähän hassussa asennossa kuvassa.
Parhain terveisin
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
4-2-2 kaikki mukana
- P
Moikka ! Missäs se itse perkele on luurannut(Perkele @ Kesä. 21 2010,22:37) kirjoitti
Parhain terveisin
Niin on kaikki mukana Raikkonen pelottelee vain !
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Kyllä siinä kaikki on. Alunperin yksi osa putkistosta kyllä puuttui, kun myyjä oli unohtanut sen ja tuli nyt jälkitoimituksena.
Nyt pitää vielä miettiä, että alkaako ruuvaamaan tuota kiinni tuossa kerrostalon pihamaalla, vaiko ajaa tuonne vajaan parin sadan km päähän mopon kans porukoiden työ jossa sitten kunnollinen iso autotalli eikä ongelmia työkalujen puuttumisen kans. Osaako joku sanoa, että mitä avaimia tuossa mahdollisesti tarvitsee ja kannattaako suosiolla siirtyä muualle, kuin tuohon pihamaalle sitä ruuvaileen?
Btw. jos joku haluaa ostaa jostain kumman syystä 10R:n koko vakioputkiston, niin täältä löytyy piakkoin alle 2000km kiinni ollut yksilö.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Meet suosiolla johonki sellaseen paikkaan, jossa katto pään päällä ja kunnon työkalut.(-kepa- @ Kesä. 22 2010,07:18) kirjoitti
Äläkä myy sitä vakioputkee, koska kukaan ei maksa siitä juuri mitään ja toisekseen saatat tarvita sitä vielä![]()
Ei kannata hävittää vakioputkea eikä mitään muutakaan orkkisosia. On porukkaa jotka eivät koske tikullakaan pyörään johon on vaihdettu sliparia tai peräti kokoputki! Tai ainakin ostohetketkellä valitsevat kahdesta samanlaisesta ehdokkaasta sen jossa on vakiokilkkeet paikallaan tai ainakin olemassa. Tästä on omaa kokemusta takavuosilta. Ennemmin myy pyörää alkuperäiskunnossaan ja myy tilbehöörit ja palikat erikseen tai säästää itsellään johonkin toiseen pyörään ne laitettaviksi. Erikseen myydessä kaikista herkkuosista saa varmasti paremman hinnankin vielä kuin jos ne antaa kyytipoikana pyörän mukana! Tämä siis ihan vaan muistutuksena*(raikkonen @ Kesä. 22 2010,07:55) kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!