Kyllä se kilvetön oli mulla mielessä mutta,olisi joskus kiva käydä kahvilla (pyörällä) ja kavereiden kanssa ajelemassa. Mulla oli aikaisemmin 600 gigxeri ja se oli uusi niin kyllä se rajoitti kunnolla radalla ajamista sillä sillä piti ajaa vieläkin kotiin ratapäivän jälkeen. Sen takia ajattelin jos ostaisin jonkun 04- 05 vähän naarmuisen niin ei vituttasi niin jos pyörä palaa radalta palasina. Toinen syy on se että toi mun omakotitaloprojekti kuritti mun kassan kunnolla kuiviin. Ideaali tilanne olisi jos olisi tuollainen 20-30 t€ ylimääräistä ja voisi olla ratakampe ja joku ajelupyörä.
Hidas ja vanha.
Vakuutusyhtiöiden ehtojen muuttuessa tulee todennäköisesti eteen kilvettömän hankinta enskaudelle, mikäli rataharrastusta haluaa jatkaa. 10R olis tuttuna laitteena varmaan se helpoiten sinuiksi päästävä vaihtoehto. Mistäs tälläisiä ratapyöriä voisi etsiskellä myynnistä? Ulkomailta ilmeisesti porukka niitä myös hieman edukkaammin hakee?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Esim. RR-foorumi(Athene @ Touko. 09 2010,10:35) kirjoitti
Yks vaihtoehto on tosiaan tuoda taxfree pyörä rataajoon..
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kiitos vinkistä. Pitääpä tutkia(sky @ Touko. 09 2010,11:17) kirjoitti
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tuotat haluamasi kilpurin esim. briteistä.
Ratapeliksi turha tuoda kilvellistä tax-free jopoa.
Kokoonpanoja löytyy varmasti lähes jokaisen tarpeisiin,
vakio+slipari+kuitukatteet -> full spec ex-bsbk-fillari.
Pari-kolme vuotiaita mopoja ihan hyvin tyrkyllä.
Myös merkki/malliskaala erilainen kuin kotomaassamme, esim. kymppikawalla porukka ajelee ja pärjäilee melko paljon.
Myös mm. uusien bleidien määrä suhteessa suurempi.
Uskon että saat samalla rahalla enemmän jopoa kuin härmästä.
Muistakaa kuitenkin, että ne kilvettömän osat maksavat saman kuin kilvellisenkin (poislukien katteet) joten mitään huiman suurta säästöä ei kilvettömän kaadolla vs. kilvellisen kaatoon tulla saavuttamaan.(Overlap @ Touko. 09 2010,21:18) kirjoitti
Toinen asia on jos aikoo oikeasti ajaa kilpaa, mutta mielestäni satunnaiseen ratapäristelyyn ei kilvetöntä kannata hankkia.
Niin ja mitään "kit-jopoa" ei kannata tänne härmään laahata. Kit osissa on kit hinta jos nyt sattuu vielä jostain sellaisia saamaan.
Kiitos ja anteeksi![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Niin, kai sitä jokainen laskeskelee mikä kannattaa.
Kummasti jopa Suomessa on molempia sekaisin radalla, ja aina sulassa sovussa.
Kaikenmaailman kitti- ja pakkelipalikoita ruuvataan muuten täälläkin päin kaikki talvet suu meisselillä jopoihin kiinni, lähes poikkeuksetta valtaisan menestyksen toivossa. Toiset enempi, ja toiset vähempi.
Toiset sääntöjen puitteissa, toiset muissa mietteissä.
Mikäli täysin rakennetun kilpurin halajaa, voi se olla hyvinkin järkevää laahata tänne Härmään.
ei tosiaankaan saavuteta, mutta siinä ei ole ylimääräisiä rikkoutuvia osia kuten lamput, peilit, vilkut tms. kaiken lisäksi jos kaadat, niin siihen ei tarvi vaihtaa kytkinkopan kylkeä parin skraapan takia. Ratapeli on ratapeli ja se saa näyttää ratapeliltä.(dYNY @ Touko. 09 2010,21:46) kirjoitti
Pointti oli myös siinä että käytetty ratapeli sisältää usein hirveästi osaa, joka tulee puoliilmaisena mukaan. Eli myyjä ei saa hintaa lisää kuin esim. 1,5 K€ vaikka hän on upottanut peliin 4,5 K€ kaikenmailman kilkkeisiin.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko -04 kympissä jo kattia vakiona? Eli kuuluuko tuo Euro1 vai Euro2 päästönormiin?
Vaimentimessa on katti.(Jehku @ Touko. 10 2010,17:30) kirjoitti
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Jos joku viitsisi vähän auttaa.. eli mitkä on vakiorattaiden koot -04 kymppiärrässä, ja minkälaisia välejä olette käyttäneet jos on vaihdeltu? *![]()
ZX-10R----> 690smc-r
Vakiot on 17/39. Helpointa vaihtaa eteen piikkiä tai kahta pienempi.. Jos suurentaa takaratasta voi ketjujen pituus loppua.
17/41 ei ainakaan mene 110-lenkkisellä ketjulla, eikä 16/41..
Joopa joo toi sisäänajo on kyllä mielenkiintonen aihe, ja on noita muutama tullu sisäänajettua ja viimeks toi mun 10-r syksyllä.
Toiset sanoo että tarvis antaa kenkää kohtuudella jo uudesta ja toiset ja tehdas suosittelee maltillista sisäänajoa...tiedä sitte kumpi on oikee tapa taitaa olla ku koiran kasvatus että niin monta mielipidettä kun on omistajaakin.
Toistaseks on menty tehtaan ohjeiden mukaan vaikka mietin kyllä viimeeks kaks kertaa.
Olen kanssa samaa mieltä että jos ei kisaa aja niin kyllä kilvellisellä muutaman ratapäivän kesässä heittää.
Joskus mamma kaatu edellisellä viikolla sisäänajetun mopon radalla ja se kyllä kieltämättä harmitti.
Välillä vähän naurattaa ku 10-20kg ylipainoset äijät vääntää tuskassa kalliita katteita jne painon pienennys kilkkeitä mopoon kiinni ja maksaa ittensä kipeeks kun taas hemmetisti halvempi vaihtoehto olis että käy jääkaapilla vähän harvemmin.
<p>Gospel Riders</p>
Kadonneen respectin etsintää?(R1ku @ Touko. 13 2010,13:23) kirjoitti
Saman rahan voisi käyttää bensaan ja renkaisiin![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Useinhan se halvempi tehopainosuhteen parannus lähtee juuri kuskista(dYNY @ Touko. 13 2010,21:43) kirjoitti
. Ja tietty jos kuski on ihan rapakunnossa, niin ei sekään radalla kierrosaikoja paranna yms.
Mopoilla on ihan turha respectiä kuvitella hankkivansa. Korkeintaan sitä saa pikkupoikien keskuudessa. Äijillä on aina tarve pullistella "mulla on isompi kuin sulla". Aika turhaa kukkotappelua. Ei 10R tai mikään muukaan lisää mieheen miestä, jos ei sitä ole jo ennestään. Se on pelkästään säälittävää, jos joku vässykkä yrittää etsiä arvostusta ja kunnioitusta moottoripyöriensä kautta
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
niinpä, on tullut aikanaan samaan langettua, sadoilla euroilla 15-20 kg kevyempää putkistoa tms. viripalikkaa osteltu ja oma massa ukolla n. 120 kg huitteissa josta antibodaamalla saisi 50 kiloa veks jos viittis ja haluais, nimim. ollut 90-luvun alussa n. 70 kiloinen ja puolimaratoninkin hölkännyt eli 20 vuotta ja 50 kiloa sitten, mutta kun tuntui tuuli vievän ja ruoka maistui punttihommien ohella, niin nautin mieluummin siitä mistä enemmän tykkään.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jos unohdetaan kuitenkin nakkikioskirespectcamomeininki, niin kyllä se vaan kevyt ja tehokas pyörä palvelee tarkoitustaan aina vaan paremmin mitä keveämpi ja tehokkaampi se on. Aivan sama onko kuski porsas vai kuivankesän orava... Esim. kokoputkiston ja keveiden vanteiden vaikutusta ajoon ei pelkällä kuskin painonpudotuksella ihan heti paikata.![]()
Supermoto
Kevyet vanteet ovat noista "bling-blig" osista kenties kannattavin ostos jos verrataan kulutettuja euroja suhteessa parantuneeseen kierrosaikaan toimivan alustan lisäksi.(jaulis @ Touko. 13 2010,22:44) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Yrittänyt tässä löytää omaan pyörään putkistoa ja nyt olen hieronut kauppaa yhdestä Yoshimuran koko rännistä (Yoshimura TRC Full Exhaust DUAL). Onko arvon kawanisteilla kokemuksia ko. putkistosta, että miltä se kuulostaa?![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Noin ihan ennakkoon ja mielenkiinnosta tiedustelen että miten paljon on mennyt Euroja 10R:keulan huoltoon? Mulla siis toinen putki on pikkasen öljyinen joten vuotaahan se. Ihmetyttää kylläkin koska "vasta" 12000 km ajettu ja pyörä on siis mallia 2006! Ja jotain keulaan on aikaisemmin jo tehty koska viilapenkinleukojen jälkiä pikkasen näkyvissä.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
esim. keuliminen saattaa rikkoa stefat, voipi kai hiekkakin jos sitä pääsee tiivisteen alle. Ja jos kyseessä ei ole vaikka ne alkuperäiset merkki stefat vaan ne kymmenen kertaa huonommat tarvikemallit jotka on laitettu tilalle(cool´eri @ Touko. 15 2010,19:52) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Viimekesänä meni toisenpuolen stefa Virtasalmella.Alkoi vuotaan.Pyörä 2005 malli,ajettu silloin 19000.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Tai sitä etsii joku nainen!(Athene @ Touko. 13 2010,21:54) kirjoitti
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Mitäs öljyjä porukka suosittelee, olikos se niin että jotain öljyjä ei mielellään suositeltu käytettäväksi? Tuli äskettäin 04 vuosimallin pyörä hommattua ja kohtapuolin olis öljyn/suodattimen vaihto edessä.
ZX-10R----> 690smc-r
Keulan huollatin tuossa pari viikkoa sitten. Itsellä vuoden tuoreempi ja noin 16tkm ajettu ja stefa rupesi vuotamaan toisesta pumpusta. Pirkanmaalla huollatin (purin ja vein pumput itse paikan päälle) MC Kilalla ja hinta oli parille noin 130€ (sis. työ, stefat ja öljyt). Merkkiliikkeessä huomattavasti suolaisempi.(cool´eri @ Touko. 15 2010,19:52) kirjoitti
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
Älä tunge sinne ainakaan mitään diesel öljyjä(JuhoK @ Touko. 16 2010,20:25) kirjoitti
![]()
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Delvaccia(sky @ Touko. 17 2010,14:39) kirjoitti
![]()
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
jätän sanomatta, että suosittelen sinne delvaccia eli super 1400 15w-40 tai mx 15w-40, kun aihe herättää ylenpalttista kiihtymystä pakanoissa hehiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
No en kyllä mitään dieselöljyjä ihan ajatellutkaanMuistelin että oli juttua joskus jostain R4 öljyistä mitä ei suositella, mahdollisesti castrolia
![]()
ZX-10R----> 690smc-r
Toi delvaccihan on dieselöljyäKäytättekö noita? Tuntuu pikkasen oudolta että tommosia laittas pyörään
ZX-10R----> 690smc-r