Sivu: 46 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3644454647485696146 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1351:stä 1380:een 4629:sta
  1. #1351
    Lainaa (Perkele @ Syys. 18 2009,22:22) kirjoitti
    Yoshi on tosiaan 4-2-1 ja ylös ei jerkkua tuo, mutta alas ja keskelle oikein mukava lisäys.
    Kyllä akraltakin löytyy 4-2-1 putksito. Näyttäis olevan niin että sportline putket on noitaa 4-1-1 putkia, mutta kyllä esim. evolution putket on 4-2-1 putkia. Ja tuossa 04-05 kybässä on alkuperäinen putki tyypiltään 4-2-1. Tosin tuossa ei taida olla 1 ja 4 sekä 2-3 yhdistetty väliputkella, niinkuin tuossa mun ysin yoshissa.

    Mites Arata? Millanen etukäyrästö siinä on?

    Entäs kybän alkuperäisen putken kuristuskohta (ainakin 04-05) Onks kukaan testannut poistaa sitä rälläkällä ja hitsaamalla tilalle isompi putkenpätkä?



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #1352
    Lainaa (sky @ Syys. 19 2009,23:33) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Syys. 18 2009,22:22) kirjoitti
    Yoshi on tosiaan 4-2-1 ja ylös ei jerkkua tuo, mutta alas ja keskelle oikein mukava lisäys.
    Kyllä akraltakin löytyy 4-2-1 putksito. Näyttäis olevan niin että sportline putket on noitaa 4-1-1 putkia, mutta kyllä esim. evolution putket on 4-2-1 putkia. Ja tuossa 04-05 kybässä on alkuperäinen putki tyypiltään 4-2-1. Tosin tuossa ei taida olla 1 ja 4 sekä 2-3 yhdistetty väliputkella, niinkuin tuossa mun ysin yoshissa.

    Mites Arata? Millanen etukäyrästö siinä on?

    Entäs kybän alkuperäisen putken kuristuskohta (ainakin 04-05) Onks kukaan testannut poistaa sitä rälläkällä ja hitsaamalla tilalle isompi putkenpätkä?
    Tjuu, tiedän mimmonen putkisto pyörässäni on

    Nuo eiliset juttuni ovat pelkästään ysiin liittyvää, tietääkseni Akralla ei ollut ysiin 4-2-1 tyyppistä, eli puhutko tuossa lainaamassani viestissä ysistä vai kympistä, tai molemmista?

    Joskus muinoin annoin itseni ymmärtää, ettei tosiaan ollut Akralla kuin 4-1-1 yseihin?

    Arata on tyypiltään 4-2-1 myös.

    - P
  3. #1353
    Lainaa (Athene @ Syys. 18 2009,23:44) kirjoitti
    Rispektit sille, joka ensimmäisenä turbottaa kymppinsä ! Senverta kilpavarustelulta vaikuttaa jo . Pitkä talvi aikaa rakennella .
    Entä kaasusetti?en itse mut kamu hommas talven iloiksi omaan mopoonsa.
    Elämäntapatyhmä
  4. #1354
    Lainaa (Miq @ Syys. 17 2009,09:03) kirjoitti
    Lainaa (Attitude @ Syys. 16 2009,20:34) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 16 2009,16:16) kirjoitti
    Heps! Vinkkejä millä saisi ilman kokoränniä kohtuu hintaisin konstein -05 kybästä ylärekisteristä >12000rpm enemmän ruutia? Vai aiheuttaako vakio rännin ahtaus putkien yhdistyessä sen, ettei oikein mikään temppu auta tuonne ylärekisteriin?

    Slipari viritteisenä tehokäyrä laskee nopeasti huippujen jälkeen n.12200rpm ja tuon tuntee varsinkin 5 & 6 vaihteilla kun maksimi teho on ohitettu, niin alkaa vähän mopo puutumaan enenemässä määrin lähestyttäessä rajoittajaa

    Eli huipputehoja ei tarvii välttämäti enempää, mutta tehon negatiivinen kulmakerroin sais olla loivempi huippujen jälkeen, jolloin puhaltelisi reippaammin rajoittajalle.
    Nokkien uudelleen ajoitus, kannen porttaus mutta helpoiten homma taitaa onnistua kuitenkin kokorännillä *
    http://www.ivansperformanceproducts.com/zx10r.htm
    Joopa joo, vähissä taitaa olla mahkut venyttää tuota maksimitehon jälkeistä aluetta ilman kunnon investointeja Sytkä kikkailutkaan ei taida (oikeasti) purra tuonne ylärekisteriin???
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan. Noilla vaihteilla ja kierroksilla jo nopeus on yleensä aika kova,jollonka se patopaine jota kovasti mainostettu tehoa lisäävänä,pitäs vaikuttaa eniten... => tarvitaan reilusti bensaa..
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  5. #1355
    Lainaa (kawa636b @ Syys. 20 2009,09:39) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Syys. 18 2009,23:44) kirjoitti
    Rispektit sille, joka ensimmäisenä turbottaa kymppinsä ! Senverta kilpavarustelulta vaikuttaa jo . Pitkä talvi aikaa rakennella .
    Entä kaasusetti?en itse mut kamu hommas talven iloiksi omaan mopoonsa.
    Sillä tulee vaan hetken huba. Turbo on parempi ... Imo. (en oo tosin ajanut kummallakaan virityksellä mopossa)



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #1356
    Lainaa (raikkonen @ Syys. 19 2009,13:45) kirjoitti
    Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin *Etenkin keskialueelle tullu voimaa helvetisti lisää!

    Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
    Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.

    Tässä vielä kuva ajon jälkeen http://kuvablogi.com/nayta/2262672/
    Pistä ehdottomasti Dynokäppyrät jakoon, kun oot saanu säädätettyä ! Mielenkiintoista vertailla erääseen toiseen 10R:ään, jossa oli samat viritykset. Saa varmaan yksilöiden eroja selville hieman.

    Missä meinasit muuten säädättää?

    Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen . Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut. Olisi vakiokymppi vaihtunut kaikilla kilkkeillä varustettuun versioon 1500 eurolla, mutta lopulta sitten, öh, miksi vaihtaa samanlaista samanlaiseen, kun kerran vakiossakin ominaisuudet riitti itselle paremmin kuin hyvin . Vaihtelu virkisti omalla kohdalla .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  7. #1357
    Lainaa (Athene @ Syys. 20 2009,21:50) kirjoitti
    Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen . Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut.
    Halvin ja hyvinkin tehokas viritys on painon pudostus, nimittäin kuskin painon pudotus! * Itsellänikin olis varaa tiputtaa painosta 15 kg. Ja ne ekat 10 kg pitäs lähteä itseltäni kohtuu helpolla *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  8. #1358
    Lainaa (sky @ Syys. 20 2009,22:33) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Syys. 20 2009,21:50) kirjoitti
    Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen . Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut.
    Halvin ja hyvinkin tehokas viritys on painon pudostus, nimittäin kuskin painon pudotus! * Itsellänikin olis varaa tiputtaa painosta 15 kg. Ja ne ekat 10 kg pitäs lähteä itseltäni kohtuu helpolla *
    Totta . Tehopainosuhde paranee kummasti jo 10 kg kevennyksellä . Läskit antaa tasoitusta .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  9. #1359
    Lainaa (Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
    O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin. *

    Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
    Pitikö se samalle puolelle lipsauttaa kuin allekirjoittanutkin! Olisin oikean puolen katteista voinut luopua edullisesti. Kuitukatteet ajattelin laittaa talven aikana. Vaihdepolin vääntyi itsellänikin, olisi siitä toimivan saanut oikomalla mutta tuli jo hommattua Lightechin siirrettävät tappisarjat, joten en vakioita enää tarvitse.

    - N
    zx-10r -04
  10. #1360
    Lainaa (raikkonen @ Syys. 19 2009,13:45) kirjoitti
    Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin *Etenkin keskialueelle tullu voimaa helvetisti lisää!

    Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
    Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.

    Tässä vielä kuva ajon jälkeen http://kuvablogi.com/nayta/2262672/
    Ne on nää uudet elektroniset polttoaineen suihkutusjärjestelmät hyviä. Toista se on mulla kun on toi vanha ysi, johon eilen heitin sitten se Yoshimuran kokorännin kiinni. No, äänet tosiaan koveni, mutta en mä kyllä *hyvällä mielikuvituksellakaan saanut mihinkään selkeetä lisäpotkua * Ehkäpä 4000-5000 rpm:n tietämille heikomman väännön. No maanantaina pyörä pajalle ja lisäkilkettä kiinni, niin saas nähdä alkaako luonne muuttumaan.

    No väheni ainakin se pyörän paino kohtuullisesti. Että kyllä siitä kannattikin maksaa





    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #1361
    Lainaa (jaulis @ Syys. 22 2009,14:19) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
    O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin. *

    Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
    Oletpas ollut ahne... Kannattaa ottaa rauhassa toiselle kierrokselle asti ennen kuin ajaa nurin. *
    Lainaa kirjoitti
    Sukisuki on särki.
    Toisella nurin?

    Perhana, olis tosiaan pitäny lipata toiselle puolelle. Noh, talvi aikaa keräillä uusia paloja. Vois melkein noita halpoja kiinakatteita ebaysta harkita radalle, vai menekööhän tollaset halpakatteet sitten kaatuessa ihan säpäleiks?
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  12. #1362
    Lainaa (sky @ Syys. 23 2009,12:57) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Syys. 19 2009,13:45) kirjoitti
    Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin *Etenkin keskialueelle tullu voimaa helvetisti lisää!

    Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
    Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.

    Tässä vielä kuva ajon jälkeen http://kuvablogi.com/nayta/2262672/
    Ne on nää uudet elektroniset polttoaineen suihkutusjärjestelmät hyviä. Toista se on mulla kun on toi vanha ysi, johon eilen heitin sitten se Yoshimuran kokorännin kiinni. No, äänet tosiaan koveni, mutta en mä kyllä *hyvällä mielikuvituksellakaan saanut mihinkään selkeetä lisäpotkua * Ehkäpä 4000-5000 rpm:n tietämille heikomman väännön. No maanantaina pyörä pajalle ja lisäkilkettä kiinni, niin saas nähdä alkaako luonne muuttumaan.

    No väheni ainakin se pyörän paino kohtuullisesti. Että kyllä siitä kannattikin maksaa

    Sama onko siellä kaasarit vaiko ruiskut, säätää ne pitää molemmat että sieltä mitään hyötyä irtoaa. Ilman säätöjä (kokoputki) tuppaa käymään juurikin päinvastoin eli negatiiviseen suuntaan. Eli eipä siitä hienosta elektroniikasta ole muuta hyötyä, kuin säädöt periaatteessa helpompi tehdä (ei tarvi purkaa kaasareita n-kpl kertaa ja kokeilla eri kombinaatioita), kylmäkäynnistys (ryyppyä, nada), hieman eroa suottaapi olla bensansyönnin suhteen (kaasarit pukkaa gasoa myös moottorijarruilla jne, toisin kuin ruisku) ja teho tietennii.

    Negatiivisena puolena kaasarit versus ruisku on ollut (kehittynyt toki vuosien saatossa tämäkin puoli) tuo kaasun on/off tyylinen toiminta ruiskussa ja esim. sukisukeissa luetun perusteella vaivannut kovastikin tuo puoli. Kaasarit toimii hieman pehmeemmin.

    - P
  13. #1363
    Kitti-eculla saa tuon "fuel cut on decleration" pois päältäkin jos haluaa...
    Kuutosessa en huomannut muuta eroa, kuin että bensavalo syttyi 20km aikasemmin.

    Radalla kuulemma olis voinut huomatakin pehmeempänä käytöksenä korkeilla kierroksilla, mutta eipä tullu kokeiltua.
    '03 ZX6R
  14. #1364
    Lainaa (Medi @ Syys. 23 2009,13:06) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Syys. 22 2009,14:19) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
    O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin. *

    Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
    Oletpas ollut ahne... Kannattaa ottaa rauhassa toiselle kierrokselle asti ennen kuin ajaa nurin. *
    Lainaa kirjoitti
    Sukisuki on särki.
    Toisella nurin? *

    Perhana, olis tosiaan pitäny lipata toiselle puolelle. Noh, talvi aikaa keräillä uusia paloja. Vois melkein noita halpoja kiinakatteita ebaysta harkita radalle, vai menekööhän tollaset halpakatteet sitten kaatuessa ihan säpäleiks?
    Jep. Etunen alta oikella kantatessa... Pyörä onneksi muisti ottaa molemmille puolin osumaa.

    No, hyvä syy laittaa 10R Kawa alle ensi kesäksi.
    Supermoto
  15. #1365
    Lainaa (jaulis @ Syys. 23 2009,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 23 2009,13:06) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Syys. 22 2009,14:19) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
    O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin. *

    Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
    Oletpas ollut ahne... Kannattaa ottaa rauhassa toiselle kierrokselle asti ennen kuin ajaa nurin. *
    Lainaa kirjoitti
    Sukisuki on särki.
    Toisella nurin? *

    Perhana, olis tosiaan pitäny lipata toiselle puolelle. Noh, talvi aikaa keräillä uusia paloja. Vois melkein noita halpoja kiinakatteita ebaysta harkita radalle, vai menekööhän tollaset halpakatteet sitten kaatuessa ihan säpäleiks?
    Jep. Etunen alta oikella kantatessa... Pyörä onneksi muisti ottaa molemmille puolin osumaa. *

    No, hyvä syy laittaa 10R Kawa alle ensi kesäksi.
    haha, tahallas kuitenkin pistit että sai järkiperäisen syyn vaihtaa pärrää

    - P
  16. #1366
    Lainaa (Perkele @ Syys. 23 2009,14:57) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Syys. 23 2009,14:38) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 23 2009,13:06) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Syys. 22 2009,14:19) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Syys. 22 2009,13:45) kirjoitti
    O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin. *

    Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
    Oletpas ollut ahne... Kannattaa ottaa rauhassa toiselle kierrokselle asti ennen kuin ajaa nurin. *
    Lainaa kirjoitti
    Sukisuki on särki.
    Toisella nurin? *

    Perhana, olis tosiaan pitäny lipata toiselle puolelle. Noh, talvi aikaa keräillä uusia paloja. Vois melkein noita halpoja kiinakatteita ebaysta harkita radalle, vai menekööhän tollaset halpakatteet sitten kaatuessa ihan säpäleiks?
    Jep. Etunen alta oikella kantatessa... Pyörä onneksi muisti ottaa molemmille puolin osumaa. *

    No, hyvä syy laittaa 10R Kawa alle ensi kesäksi.
    haha, tahallas kuitenkin pistit että sai järkiperäisen syyn vaihtaa pärrää

    - P
    No en nyt sentään, pyörä vaan oli nopea ja kuski hidas... Huono yhtälö.
    Mikä vaan ratkaisu olisi ollut huomattavasti kannatavampaa taloudellisesti kuin radalla kaataminen. Tosin en minä pahoillani ole jos saan kympin ensi kesäksi alle, eiköhän se lievitä tuskaa.*
    Supermoto
  17. #1367
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan.
    Ei kait tätä kymppi kawassa oo Suizan kikkoja käsittääkseni eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  18. #1368
    Lainaa (Athene @ Syys. 18 2009,23:44) kirjoitti
    Rispektit sille, joka ensimmäisenä turbottaa kymppinsä ! Senverta kilpavarustelulta vaikuttaa jo . Pitkä talvi aikaa rakennella .
    Keväällä pitää kyllä sitten jengin tuoda jo kalusto näytille ja joku filmaamaan, kun kymmenen kymppi kawaa vetää power wheelieet tai piiitkät burnikset * turbotan kyllä mopon jos sponssin saan *
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  19. #1369
    Lainaa (Miq @ Syys. 26 2009,01:15) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan.
    Ei kait tätä kymppi kawassa oo Suizan kikkoja käsittääkseni eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
    Kyllä sieltä yleensä sellanen löytyy,merkistä riippumatta. Huippunopeus on rajoitettu ja tekee rajottajan mukaan tulon ns.pehmeämmäksi ja turvallisemmaksi.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  20. #1370
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 26 2009,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 26 2009,01:15) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan.
    Ei kait tätä kymppi kawassa oo Suizan kikkoja käsittääkseni eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
    Kyllä sieltä yleensä sellanen löytyy,merkistä riippumatta. Huippunopeus on rajoitettu ja tekee rajottajan mukaan tulon ns.pehmeämmäksi ja turvallisemmaksi.
    öö-täh? siis meinaat että vitos ja kutos-vaihteella tarvitaan pehmeä tulo rajoittajalle?

    Nyt en oikein ymmärrä, eikös semmonen pitäis olla pikemminkin ykkös ja kakkos vaihteella?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #1371
    Lainaa (sky @ Syys. 26 2009,17:01) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 26 2009,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 26 2009,01:15) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan.
    Ei kait tätä kymppi kawassa oo Suizan kikkoja käsittääkseni eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
    Kyllä sieltä yleensä sellanen löytyy,merkistä riippumatta. Huippunopeus on rajoitettu ja tekee rajottajan mukaan tulon ns.pehmeämmäksi ja turvallisemmaksi.
    öö-täh? siis meinaat että vitos ja kutos-vaihteella tarvitaan pehmeä tulo rajoittajalle? *

    Nyt en oikein ymmärrä, eikös semmonen pitäis olla pikemminkin ykkös ja kakkos vaihteella? *
    Kun lasket isolla vaihteella kovaa,esim. saksan baanalla jossa vapaa rajoitus, niin sitä toivoo että kaikki tapahtumat olis vähän pehmeämpiä ja ei niin äkkinäisiä.Moottoria ei oikeen parane silloin sammuttaa äkkiä... Senkin takia on se soft limitteri. Nimim.128km reippaasti ja bensavalo syttyy...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  22. #1372
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 26 2009,18:55) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Syys. 26 2009,17:01) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 26 2009,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 26 2009,01:15) kirjoitti
    Lainaa (TommoKe @ Syys. 20 2009,10:26) kirjoitti
    5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan.
    Ei kait tätä kymppi kawassa oo Suizan kikkoja käsittääkseni eihän lisätehoilla tekis mitään sitten noilla isoilla vaihteilla & isoilla kierroksilla
    Kyllä sieltä yleensä sellanen löytyy,merkistä riippumatta. Huippunopeus on rajoitettu ja tekee rajottajan mukaan tulon ns.pehmeämmäksi ja turvallisemmaksi.
    öö-täh? siis meinaat että vitos ja kutos-vaihteella tarvitaan pehmeä tulo rajoittajalle? *

    Nyt en oikein ymmärrä, eikös semmonen pitäis olla pikemminkin ykkös ja kakkos vaihteella? *
    Kun lasket isolla vaihteella kovaa,esim. saksan baanalla jossa vapaa rajoitus, niin sitä toivoo että kaikki tapahtumat olis vähän pehmeämpiä ja ei niin äkkinäisiä.Moottoria ei oikeen parane silloin sammuttaa äkkiä... Senkin takia on se soft limitteri. Nimim.128km reippaasti ja bensavalo syttyy... *
    Nyt kyllä kusetat, nakit ei kestä kuin 15 min ja siinä ajassa et kerkeä kuin n. 75 km jos tosissas ajat reippaasti * Minä en oo huomannut tapahtuvan mitään nopeaa kuin ykkös ja kakkos vaihteella. Vitosella ja kuutosella menee niin hitaasti että melkein kerkeis röökillä käydä... Mutta mullahan ei ookkaan kilosta supersporttia, vaan vajaakuutioinen ysi.... * Autoissa olen huomannut kylläkin moisen ominaisuuden, tiedä häntä mistä johtuu



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #1373
    Jokohan kohta voidaan heitellä ilmaan arvauksia vuoden 2010 kymppikawasta ? Veikkaisin jotain faceliftiä tulevan, mutta tuskin kokonaan uutta laitetta?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  24. #1374
    Lainaa (Athene @ Syys. 27 2009,10:14) kirjoitti
    Jokohan kohta voidaan heitellä ilmaan arvauksia vuoden 2010 kymppikawasta ? Veikkaisin jotain faceliftiä tulevan, mutta tuskin kokonaan uutta laitetta?
    Jostain muistelen lukeneeni, että 2010 tulee uusi malli, mutta vasta loppuvuodesta. Pitäs olla ns. "bigbang"- moottori yms.
  25. #1375
    Lainaa (raikkonen @ Syys. 27 2009,10:30) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Syys. 27 2009,10:14) kirjoitti
    Jokohan kohta voidaan heitellä ilmaan arvauksia vuoden 2010 kymppikawasta ? Veikkaisin jotain faceliftiä tulevan, mutta tuskin kokonaan uutta laitetta?
    Jostain muistelen lukeneeni, että 2010 tulee uusi malli, mutta vasta loppuvuodesta. Pitäs olla ns. "bigbang"- moottori yms.
    Toivottavasti eivät hyvän moottorin sytytysjärjestystä turhaan kopeloi... Sen verran pettymys oli tuon uuden rytkösenkin pannu, vaikka kuinka sitä hypetettäisiin.
    Supermoto
  26. #1376
    Lainaa (raikkonen @ Syys. 27 2009,10:30) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Syys. 27 2009,10:14) kirjoitti
    Jokohan kohta voidaan heitellä ilmaan arvauksia vuoden 2010 kymppikawasta ? Veikkaisin jotain faceliftiä tulevan, mutta tuskin kokonaan uutta laitetta?
    Jostain muistelen lukeneeni, että 2010 tulee uusi malli, mutta vasta loppuvuodesta. Pitäs olla ns. "bigbang"- moottori yms.
    Onko toi "bigbang" enteellinen nimi?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #1377
    Yamahan tyyliin, mutta hieman pidemmälle vietynä.

    - P

    Edit: ja tosiaan 2010 tarkoitus ilmestyä, mutta vasta loppuvuodesta. Kuten nimim. raikkonen mainitsikin.



  28. #1378
    Jumankaut, toi vehje on varmaan jo melko härski. Saa nähä pysyyko nipus.
    '03 ZX6R
  29. #1379
    Lainaa (Perkele @ Syys. 27 2009,15:40) kirjoitti
    Yamahan tyyliin, mutta hieman pidemmälle vietynä.

    - P

    Edit: ja tosiaan 2010 tarkoitus ilmestyä, mutta vasta loppuvuodesta. Kuten nimim. raikkonen mainitsikin.
    Toivottavasti ei Yamahan tyyliin, vaan paljon parempana... Ei tuo Yammun uusi big bang moottori nimittäin aidosti oikeasti ole niin hyvä ollut kuin aluksi kovasti yritettiin mainostaa .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  30.  
  31. #1380
    Lainaa (Athene @ Syys. 27 2009,19:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Syys. 27 2009,15:40) kirjoitti
    Yamahan tyyliin, mutta hieman pidemmälle vietynä.

    - P

    Edit: ja tosiaan 2010 tarkoitus ilmestyä, mutta vasta loppuvuodesta. Kuten nimim. raikkonen mainitsikin.
    Toivottavasti ei Yamahan tyyliin, vaan paljon parempana... Ei tuo Yammun uusi big bang moottori nimittäin aidosti oikeasti ole niin hyvä ollut kuin aluksi kovasti yritettiin mainostaa .
    Eihän se R1 ole big-bangia nähnytkään. Cross-plane kampurahan tuossa on..

    "The radical 540° gap in the firing order is double the gap that the new R1 uses, and means that the ZX-10R motor turns a full one and a half revolutions without any cylinders firing. The gap in the R1 firing order is only 270° which in itself was considered rather long."

    Joten Jammun konstruktioon verrattuna pyörähtää melko pitkästi ilman että yksikään tulppa kipunoi, tuon vuoksi sinne väitetään tulevan tuo elektroninen apumoottori joka työntää joka toisella kierroksella 1 & 4:n puristustahdilla mäntiä avustaen ylöspäin. Ja samalla kun ei tuota hommaa tee, niin avustaa akun lataamisessa eli hoitaa myös laturin hommia.

    Mielenkiintoinen systeemi, mutta saa ny sitten nähdä mitä sieltä loppujen lopuksi ulos pukkaa ens vuoden loppupuolella.

    - P



Sivu: 46 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3644454647485696146 ... ViimeinenViimeinen