Jeps, itse ehdin ajella abouttiarallaa 3 viikkoa ilman ohjausiskunvaimenninta, jonka jälkeen tuli Öhlins. En kyllä saanut kovin woblaileen ilman vaimennintakaan, mutta toisaalta aika iisisti otin ekat viikot. Varsinkin kun renkulat alkoivat olla aika huonossa jamassa.(dYNY @ Heinä. 30 2009,14:36) kirjoitti
- P
Tänks! On kyllä älyttömän hauska lelu!(dYNY @ Heinä. 30 2009,14:36) kirjoitti
Öhlins ohjausiskarin oli edellinen omistaja pyörään laittanut.
Nää on tosiaan myyntiin tulleet ilman ohjausiskaria?![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Kyllä ovat.. lyhyt "akseliväli", todella kevyt ja koneen luonne kun on mitä on (loistava mun mielestä!) niin tuo kapine tosiaan on tarpeellinen.. keventää niin pirun herkästi..(Medi @ Heinä. 30 2009,14:44) kirjoitti
- P
C-malli (-04/05) kybästä on kyllä ihan käsittämätön veto kawalta: aivan kipeellä räyhä luonteella varustettu pyörä(Perkele @ Heinä. 30 2009,14:47) kirjoitti
ilman ohjausiskaria
Mut hei onko tota parempaa oikeesti olemassa??? (jos niiku gigsejä haluu sairaasta kikkailusta/räppäilystä tai oikeestaan mistä tahansa mitä ei off-road mp:llä voi harrastaa) Onhan noita numeroina tehokkaampia etc. mut toi on vaan niin kipeen kiva (ehkä vaan pikkasen liika pitkällä ykösellä, joten menee aina hiukan törkeen puolelle ennen kuin hauskan pito alkaa![]()
![]()
![]()
Julkaisivatpa joskus tuosta C-mallista jonkun juhla painoksen, missä korjattuna tuo ohjausiskari puute ja ehkäpä -55 sarjalainen (entistä jyrkempi kulma) takana ja välit sille sovitettuna sekä kaikki TRE tms. systeemit deactivoituna. Ja tietty etujarrut huomattavasti tehokkaammat eli ehkä kokonaan brembolta pääsylinteristä asti (vaikka itsellä korjaantu jarru teho ihan vain ferodon xrac:llä ja motulin rbf600:lla = halpaa update)
Tietty siinnä voisi olla sitten vaikka akran full system evoII, wisecot 1040cc by default ja säädettynä/säädettävällä (seos+sytkä) ECU:llajoo, lopetetaan se unelmoiminen, mut olikos niitä parempia pyöriä kun toi olemassa ?
edit: ja tuplakupla pitäs siinnä juhlamallissa olla mukana, kun uusilla kypärillä en ainakaan mä sovi vakioplexin taakse = sattuu kovissa vauhdeissa. No, onneksi on vanhaakin pottaa tallissa mikä sopii just plexin taa jos niinku tosikovaa intoutuu meneen
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Terve 10R:n omistajat.
Kippasin oman moponi lunastukseen ja nyt ylimääräisenä olisi Öhlinssin takaiskari. Joten jos intoa mopon virittelyyn löytyy niin tuossa olisi mielestäni yksi parhasta tavoista parantaa mopon ajettavuutta.
Iskarilla oli ajettu 400 km huollon jälkeen.
hp. 690 €
PS. Iskari sopii: 04, 05, 06 ja 07 malleihin
050 377 6182
Juha
JULLE
Pääsin vasta nyt koneelle, joten vastaan nyt. Oli.(Athene @ Heinä. 29 2009,11:34) kirjoitti
Hyvin se taipui ensi kerraksi Alastarolla ja vielä "uudella" pyörällä. Olin positiivisesti yllättynyt.
En koskenut säätöihin, eli defaultilla mentiin. Jotkut kohdat olisivat mielestäni tarvinneet säätöä sekä keulaan/perään (joissain kohtia, nopeissa mutkissa tuntui muljuvan/vaappuvan, rengaspaineet olivat ok). Keulaa en saanut pohjaamaan, tosin aloittelin jarrut jo aika varhain. Kyllä tuota keulaa voisi silti jäykentää, sukeltaa se jonkun verran kun enemmän jarrua painaa.
Pitää ruveta opettelemaan säätöhommia, joo.
250cc 2t & HD FXDB
ex. HD XL1200C
ex. XV cafe project '81
ex. KTM 350 EXC-F '12
ex. ZX-10R ´13
ex. WR250R '12
ex. ZX-10R '07
ex. FZ6-S '04
On... Esim. uusi kymppi. Kevyttä paras kilonen tähän mennessä.(Miq @ Heinä. 31 2009,08:46) kirjoitti
Supermoto
Tampereella on melkein joka liikkeessä Kymppikawoja(Brocol @ Heinä. 30 2009,11:07) kirjoitti
. Heinolla ainakin yksi, samoin Bikeworldissa ja pari näytti ainakin olevan myös Autocenterissä.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
sanoo kikserin omistaja?(jaulis @ Heinä. 31 2009,13:43) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Paitsi ulkonäöllisesti..(jaulis @ Heinä. 31 2009,13:43) kirjoitti
ei oo C:tä komeampaa, siitä on turha väitellä.
Hieno peli tuo uus on, sen allekirjoitan. Tottakai hommat kehittyy, mutta oli tuo ensimmäinen generaatio harvinaisen kyrväkäs peli, kun lykkäsivät markkinoille. Ja on se sitä edelleen.
- P
Enempi kiinnostaa tuo 04-05 malli kuin uusi, ovat vaan kalliita verraten 08-mallin pyynteihin... kattellaan nyt, saattaa olla niinkin että Bleidi päivittyy tuoreempaan.(Athene @ Heinä. 31 2009,19:20) kirjoitti
![]()
Jep. Merkkiuskollisuutta ei ole eikä tule. Riittää että pyörä on hyvä. Myöskään oma ei ole aina paras, vaan aina on löytynyt parempi tilalle...(sky @ Heinä. 31 2009,22:32) kirjoitti
Uusin kymppi on mun makuun paljon hauskempi ajettava kuin sukisuki... Motti on ehkä sukissa hieman maukkaampi, mutta vain hieman. Tällä hetkellä ottaisin kympin välittömästi tuon gixxerin tilalle, mutta ainakin tämä kesä sillä vielä mennään.
Supermoto
Löytyisköhän jostain kuvaa oikein huolella tuunatusta kympistä? Siis sellaisesta jenkkityyliin, "bling bling" laitetusta
?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
^ Alumiinin värinen takahaarukka osuu liikaa silmään, maalaisin mustaksi. Mutta hieno on. Missähän se kilpi piileskelee tuossa laitteessa
?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Olikos -08 ja -09 välillä jotain eroja? -08 vakiona oli ainakin suht mitään sanomaton: siis hyvä ajaa, teho tulee nätisti, tilava ja mukava, mutta se karu ja raju luonne puuttui(jaulis @ Heinä. 31 2009,13:43) kirjoitti
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Sama lussu paska.. *(Miq @ Elo. 03 2009,14:05) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Jep. *(Toippari @ Elo. 03 2009,14:20) kirjoitti
Tainnut jäädä ajaminen nyt vähemmälle ja mieli valmiiksi c-modelle. Maistuu se vielä joskus sullekkin. *
Supermoto
Tuolla c-modella olen ajanut jonkinverran ja se todentotta on paljon räyhempi peli kuin uusi kymppi. Kulmikkaampi, hätäisempi, epämukavampi. Suorastaan raaka. On siinä enemmän luonnetta. Uutta on sopivasti sivistetty, että se toisaalta sopii omaan hanskaan paremmin
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
En silti vaihtais, kymppi on aina kymppi. Visiirin kun laskee ja alkaa tarjoon kakkua niin siitä alkaa kaikkien aistien elämysmatka..(Toippari @ Elo. 03 2009,14:20) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Löytyykö C malliin kaatumatappeja, jotka ei vaadi katteiden muokkausta? Vai eikö noita muuten saa sellaseen kohtaan, missä niistä olis oikeasti hyötyä?
E: Täällä näyttäs olevan aika hyvin valikoimaa, mutta eipä löydy infoa tuotteista.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Itse tässä jo muutaman kuukauden yrittänyt kans etsiä sopivia. Tuntuis ämeriikänpalstojen mukaan olevan kaikki kunnolla suojaavat semmoisia, että sivukatteisiin reiät ja sitten koneenkiinnityksiin kiinni.(Medi @ Elo. 04 2009,09:15) kirjoitti
Löytyy myös kohtuu paljon näitä malleja, joissa ei pidä katetta porailla, mutta suojaavuudesta taas ei mitään varmuutta kunnon lipoissa. Aika heiveröisillä pulteilla näyttäisivät menevän kiinni.
- P
On alkanu tuntumaa et nykyää jo kaikki uudet pyörät on käytökseltään liian sivistyneitä jne. Kyllä uutta pyörää varmaa pitää alkaa kattelee joka merkiltä tuolta 04-06 vuosilta.(jaulis @ Elo. 03 2009,21:59) kirjoitti
--GsxR:iä--
Höpö höpö. Nyt ei taida puhua kokemus vaan lehtien palstat...(Poko @ Elo. 04 2009,10:54) kirjoitti
Eipä ole ainuttakaan -05 vuosimallin pyörää joka vetäisi vertoja vaikka uudella kympille. C-mallin kymppikään ei pärjää uudelle yhdelläkään osa-alueella, ei edes ajamisen hauskuudessa, vaikka hyvä pyörä onkin. Täyttä paskapuhetta nuo vanhojen mallien kaipuut jossain vitun MCN:n testeissä. Joka vuosi nuo on paremmaksi mennyt.
Ps. Saat kyllä näistä vähemmän "sivistyneitä" kun ostat sitten parin vuoden päästä 30-40tkm ajettuna, huoltamattomana, mehut pihalla iskareista ja muutenkin sopivan löystyneenä kauttaaltaan.
Supermoto
Dodiin, joskohan tuo kymppini "luistelu" loppuisi viimein. Pari viikkoa sitten kolahti postiin EBC:n kevlarista valmistettu levypaketti + jäykemmät jouset. Kolmen metallisen välilevyn odottelussa menikin sitten perkele yli kuukausi! Eilen sain viimeinkin nämäkin.
Alkoi tuossa muutama kuukaus sitten ensin luistamaan isommilla vaihteilla ja toissapäivänä huomasin jo luistelevan pienemmilläkin kunnon kiihdytyksissä.
Pittää vissiin viikonloppuna ruveta rustaan paikoilleen. Jos laittas nuo ensin öljyyn makaamaan viikonloppuun asti
rok rok!
- P
Noinko sä käsittelet pyörääs?(jaulis @ Elo. 04 2009,16:49) kirjoitti
![]()
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Noup, mutta kyllä noita puhki raiskattuina aina kummasti rupeaa löytyyn kun on käynyt parin omistajan vaihdoksen. Yleensä toiseksi edullisin pyynti ja kolmas omistaja, tai jotain...(sky @ Elo. 05 2009,20:37) kirjoitti
Mun pyörä vaihtuu suoraan liikkeeseen ja uuteen kymppiin näillä näkymin, ehkä jo ensi kesänä... Tosin ei kovin pahasti löystyneenä ja iskaritkin mehuissaan.![]()
Supermoto
Jaa. Vaikka en nyt oo 40v ja hiukset ei oo harmaat nii siltikö en oo voinu testata eri pyöriä? Itteä ei nuo testit kiinosta ollenkaa. Kavereilta löytyy melkein kaikki K4:sta aina K9:iin asti ja on niillä jonkin verran tullu ajeltua... En tietysti oo ajellu kawalla,hondalla tai yammulla...(jaulis @ Elo. 05 2009,20:48) kirjoitti
--GsxR:iä--
Ei tietenkään, peace. *(Poko @ Elo. 05 2009,21:46) kirjoitti
Jokainen tietysti kokee testaamansa pyörät omalla tavallaan, mutta jotenkin mulle ei tuo tiettyjen vanhempien mallien hehkutettu "rajuus" oikein myy. Ei ne sille kyllä tunnu, vaikka esimerkiksi pidon kanssa on tietysti enemmän ongelmia, alusta on huonompi, koneen moottorinohjaus ryntäilee ja toimii epätasaisemmin... yms.. Se että tietyt pyörät on epämukavampia pitää kyllä paikkansa, mutta se ei ole rajua, pelkästään perseestä.
Itse en kyllä vaihtaisi omaa esim.uuteen K5 malliin, vaikka sitä testeissä vieläkin niin kaipaillaan. Ei siinä ole kyllä mitään parempaa, pelkästään hivenen huonompi ajo-ominaisuuksiltaan, varsinkin vakiona. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Samapa se on tuon kawankin kanssa, (tosin siinä ero vanhaan c-malliin isompi) uudempi on paljon parempi varsinkin radan ulkopuolella, maantieajossa. Ja nopeampi.
Ps. Vaikka joku K1 750 on raju peli ajossa, osittain helposti luisuun lähtevän perän ansiosta, niin eipä se välttämättä olisikaan niin raju enää, varsinkin jos omasi päältä siihen hyppäisit. Pelkästään vanhempi ja huonompi ajaa. Komein se tosin on edelleen. *![]()
Supermoto