Sivu: 37 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787137 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 4629:sta
    Nonni. Nyt tuli ostettua Öhlinsin ohjausiskari pyörään, joten se tärkein puoli tulee hoidettua kuntoon. Toisaalta, en mä vielä kyllä tuota kovin ole saanut woblaamaan vaikka välillä keula yrittää kevennellä kovastikin highsiderit mulla noilla tehoilla meinaa enemmän pelottaa..

Mut paree se on uskoa, että halpa henkivakuutus tuo on kuitenkin.

Ei muutaku odotella osaa saapuvaksi ja pulttaan kiinni.

Pakko vielä hieman hehkuttaa.. epäilin, ettei musta koskaan tuu nykylitraskuskia, mutta myönnettäköön, että tuo paholainen on koukuttanut jo ihan hemmetin pahasti which is nice!

- P

Tuli commanderi laitettuu, oisko kenelläkään suomessa tehtyjä karttoja? Itellä slipari ja filtteri vaihdettu.
    Ja joo joo oon viemäs jossain vaiheessa ihan penkkiin säädettäväks.
    Kawasaki zx-10r
    Mörjenstä, hyvä vietellä jussia kalsarikänneillen ja tyhmiä kysellen. Mutta asiaan, mikä olis kympin alla hyväksi todettu rengastus? Meitin tuossa ensin laittaa Contin sport-attackit kun jäi hyvä kuva noista ysin alla, mutta sitten ajattelin vielä kysellä hyviä vinkkejä täältä.

Ajo tulee olemaan sekalaista matkaa, mutkaa ja radallakin olis tarkoitus tälle kesälle, ainakin muutamaan otteeseen käydä.. toisaalta mun taidoilla ei tule varmasti siellä renkaiden rajat vastaan, vaikka olis Kiinalaiset alla

- P
    Missä -04 kympissä on jäähdytinnesteen lämpöanturi? Mittari nousee ajossa "Hi" lämpöihin ja sen jälkeen alkaa seilaamaan 90-120 välillä. Muutamassa sekunnissa lämmöt laskee 120:stä 90:neen ja toisin päin. Epäilen, että anturi on löysällä tai jotain..?

Flekti ei nähtävästi ole suoraan yhteydessä mittarissa olevaan lämpölukemaan, sillä se ei lähde pyörimään vaikka mittarissa lukee Hi. Koetin kuitenkin, että flekti toimii, kun kaupunkiajon jälkeen jätin pyörän tyhjäkäynnille. Minuutin verran mittarissa luki Hi ja sitten flekti pärähti käyntiin.

Honda CBR 954RR -03
    En nyt muista missä on anturi, mutta älä aja enään .. Itellä lähtee flekti päälle +96 ja käy ehkä +102. Max. ollu +104 penkissä ajettaessa. Tarkista ainakin aluksi nesteet ja ota syylärin korkki pois, jos porina käy niin ainaskin kansipahvi on menny.
    https://www.mprengas.fi
    Näyttää se 10r:kin keulivan vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Piti radalla ohittaa hitaampi ja tuppi nurin... ...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Kesä. 21 2009,12:19) kirjoitti
    Näyttää se 10r:kin keulivan vielä kolmosella pelkällä kaasulla. Piti radalla ohittaa hitaampi ja tuppi nurin... ...
    Mitä virityksiä sun kymppiin on tehty? Vakio ei keuli pelkällä kaasulla edes kakkosella.
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Minkä hintaisia ketju/ratas paketteja olette 10R:ään hommanneet ja mistä? Itsellä -04 mallinen ja ketjut/rattaat menee uusiksi hetimmiten (mittarissa 32,5tkm).
    Jos hommaa piikkiä pienemmällä rattaalla setin, niin meneekö normaalin mittainen ketju vai pitääkö olla joku speciaali?
    Jos vaihtaa eturattaan, pitänee speedohealeri hommata.. mitä maksaa, onko vaikea asentaa?
    GAAAAAZ!!!!
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 20 2009,01:12) kirjoitti
    Mörjenstä, hyvä vietellä jussia kalsarikänneillen ja tyhmiä kysellen. Mutta asiaan, mikä olis kympin alla hyväksi todettu rengastus? Meitin tuossa ensin laittaa Contin sport-attackit kun jäi hyvä kuva noista ysin alla, mutta sitten ajattelin vielä kysellä hyviä vinkkejä täältä.

Ajo tulee olemaan sekalaista matkaa, mutkaa ja radallakin olis tarkoitus tälle kesälle, ainakin muutamaan otteeseen käydä.. toisaalta mun taidoilla ei tule varmasti siellä renkaiden rajat vastaan, vaikka olis Kiinalaiset alla

- P
    Contin sport-attackit tuli alle.. huomaa, että säät hemmottelee ja porukka on ajelemassa eikä foorumeilla roikkumassa

Sais ny äkkii tuon oman taas kasaan, eiköhän tuo huomenna viimeistään.

- P
    Lainaa (raikkonen @ Kesä. 22 2009,10:35) kirjoitti
    Mitä virityksiä sun kymppiin on tehty? Vakio ei keuli pelkällä kaasulla edes kakkosella.
    Jaa ei? Kyllä ainakin mun koeajama -08 keuli ihan pelkästä kaasusta kakkosella, ja kolmosellakin kevensi vielä huomattavasti...
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    Lainaa (jukepoksi @ Kesä. 22 2009,19:33) kirjoitti
    Jaa ei? Kyllä ainakin mun koeajama -08 keuli ihan pelkästä kaasusta kakkosella, ja kolmosellakin kevensi vielä huomattavasti...
    Tarkoitin ainakin ite rehelistä "powerwheelietä", enkä vaihteen vaihdon yhteydessä tapahtuvaa keulimista. Eli siis ajetaan esim. kakkosella jotain sopivaa nopeutta ja siitä sitten tuppi nurin. Kakkosella toki keula hiukan kevenee, mutta ympäri menemisen pelkoa ei ole Kolmosella toi mun pyörä ei keuli kyllä millään.
    Dodiin, öhlins paikoillaan, uudet renkaat alla ja ketju-rataspaketti vaihdettu 17-42 rattain.. huomenna pääsis testaamaan saapa nähdä miten muuttui pyörän luonne.. perkele kun meni hyviä kelejä 3 päivän edestä hukkaan!

- P
    Lainaa (Miq @ Kesä. 10 2009,15:06) kirjoitti
    Onko tietoa mistä saisi edukkaasti c-mallin 04/05 kybään jalkatappien siirto sarjan (säädettävän)? Tarvis saada ajoasentoa vähän parannettua kun on pituutta enemmän kuin japsi insinöörien käyttämällä mallilla...

Pyöriikö esmes jollain nurkissa tuollaisia, jotka joutas sopuhintaan tänne *
    Up! Oliko vikkejä mistä säädettäviä hyviä&halpoja jalkatappeja? Oon varustettu liian pitkillä jaloilla eli tarvii vähän korjata ajoasentoa...

Onko kokemuksia esim. Lightechistä tai Rizomasta?
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Lainaa (micky1000 @ Kesä. 22 2009,15:07) kirjoitti
    Minkä hintaisia ketju/ratas paketteja olette 10R:ään hommanneet ja mistä? Itsellä -04 mallinen ja ketjut/rattaat menee uusiksi hetimmiten (mittarissa 32,5tkm).
    Jos hommaa piikkiä pienemmällä rattaalla setin, niin meneekö normaalin mittainen ketju vai pitääkö olla joku speciaali?
    Jos vaihtaa eturattaan, pitänee speedohealeri hommata.. mitä maksaa, onko vaikea asentaa?
    Itsellä menee nyt DID520ERV3 alle (hinta toivottavasti halpa, vielä neuvottelussa) + Afamin drilled etu 17 ja Afam Alu7075 39 taakse eli vakioissa pysyn ku ei raaski huipuista tinkiä ja kumminkin keulii ihan riittävästi noillakin <200kmh Toivottavasti koko setti kaikkinensa <230e.

Vaihto tarvetta ei ois vielä, mut tiedä miksi sitten tuollaisia laitan * Toivottavasti kestää edes yhden huoltovälin toi 520 kympissä Tietty olisi ollut kiva lukea kuinka muilla toi 520 kestänyt...

Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeria On vielä timmimpi kääntymäänkin *
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 23 2009,23:47) kirjoitti
    ...ketju-rataspaketti vaihdettu 17-42 rattain..
    - P
    Minkäs ketjurataspaketin sitten laitoit?
    Lainaa (Miq @ Kesä. 24 2009,02:07) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 23 2009,23:47) kirjoitti
    ...ketju-rataspaketti vaihdettu 17-42 rattain..
    - P
    Minkäs ketjurataspaketin sitten laitoit?
    DID525ZVM, steel colour, 17-42-114. Rattaiden merkkiä en muista.. jotkut "perinteiset" teräsrattaat kuitenkin. Ketjusta kylläkin tuli sitten loppujen lopuksi työkalun avulla 112-lenkkinen eli saituus voitti vs. takanen hieman taaemmas rauhoittamaan menoa.

- P

Lainaa (jukepoksi @ Kesä. 22 2009,19:33) kirjoitti
    Hieman kuskin paino ja ajoasento vaikuttaa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Vakiohan se. Taitaa tehopainosuhde olla kuskin kanssa kohdillaan ...
    Muoks; ja vaihtamisen yhteydessä tapahtuvasta keulimisesta ei ole kyse, koska koko rata mennään ympäri samalla vaihteella.

Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Lainaa (Athene @ Kesä. 24 2009,11:55) kirjoitti
    Muoks; ja vaihtamisen yhteydessä tapahtuvasta keulimisesta ei ole kyse, koska koko rata mennään ympäri samalla vaihteella.
    No täytyy kyllä todellakin olla tehopainosuhde kuskin kanssa kohdallaa, jos rehellinen powerwheelie kolmosella vakiolla 08-10R:llä

JESSSSSSSSSSSSSSSSSS !!!

Syy -06 ja -07 vuosimallin ZX-10R mallia vaivanneeseen resonanssiin, joka kuuluu ylä t-kappaleen tienoilta ja johtuu edelleen ohjaustankoihin, on selvinnyt! Resonanssia esiintyy 4000-5000 rpm alueella. Jo aiemmin oli selvää, että se tulee virtalukon tienoilta koska ääni väheni oleellisesti jos ajossa työsi virta-avainta kevyesti eteenpäin. Ongelma on pahentunut mitä enemmän kilometrejä on tullut mittariin. Viimeaikoina se oli jo todella häiritsevää juuri motarilla.

Tänään oli aikaa hieman perehtyä asiaan ja pienen pohdinnan ja komponenttien vääntelyn, sekä kääntelyn jälkeen oli testin aika. Parin sentin pätkä kotilon pissapojan kumiletkua löysi tiensä kuvassa olevaan paikkaan ja voila´! Resonanssi katosi.

dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
    ^ daa! Hyvä löytö! Pitäsköhän tsekkailla olisko jossain samoilla paikkeilla myös aikaisemmassa mallissa jotain häikkää.. just tuossa 5000rpm kohdilla täristää käsille aika häiritsevästi. Pitääpä varsin mulkaista tuota omaakin noilta tienoin.

- P
    Mulla 04 kympissä resonoi etukate suurinpiirtein 4000-5000rpm kohdilla. Kun painaa umpion yläpuolella olevaa muoviläppää joka tulee umpion päälle, resonointi loppuu. Ei häiritse mua, niin saa resonoida jatkossakin.
    Honda CBR 954RR -03
    Lainaa (Miq @ Kesä. 24 2009,02:01) kirjoitti
    ...

...
    Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeria On vielä timmimpi kääntymäänkin *
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 24 2009,11:18) kirjoitti
    DID525ZVM, steel colour, 17-42-114. Rattaiden merkkiä en muista.. jotkut "perinteiset" teräsrattaat kuitenkin. Ketjusta kylläkin tuli sitten loppujen lopuksi työkalun avulla 112-lenkkinen eli saituus voitti vs. takanen hieman taaemmas rauhoittamaan menoa.
    toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaa Mutta pää asia on että pääsee.

“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Lainaa (sky @ Kesä. 26 2009,14:20) kirjoitti
    ...

...
    Ps. Vanhaan kybää 55 nakki taakse 50 tilalle, niin eiköhän se hieman korjaa mittarivirhettä eikä tarvii speedohealeria On vielä timmimpi kääntymäänkin
    toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaa Mutta pää asia on että pääsee.
    Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis eli keulimista tiedossa.. eli saituus voitti mulla "rauhoittamisen". Ketju oli alunperin 114 lenkkinen eli olis tullut tosi taakse ja varmaan 5000km päästä olis pitänyt vaihtaa jo uudet kun säätövara loppuu eli ei oikein mitään järkeä.

Hyvin tuo taittuu alusta säädettynä omalle painolle, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen käytökseen nyt viime aikoina. Ainahan tuossa vähän viilattavaa on, mutta kohtuu hyvä alkaa olla. Renkailla en osaa kikkailla, eli vakiokoot on ja pysyy alla. Ihan tyytyväinen olen noihin, varsinkin kun on uudet nyt alla ja pitoa tuntuis riittävän ok.

- P

Lainaa (Perkele @ Kesä. 26 2009,14:39) kirjoitti
    ...

...
    toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaa Mutta pää asia on että pääsee. *
    Eipäs eipäs! Huomioi tuo "vs." tuossa eli en kasvattanut wheel-basea, vaan takanen on mahdollisimman edessä siis eli keulimista tiedossa.. eli saituus voitti mulla "rauhoittamisen". Ketju oli alunperin 114 lenkkinen eli olis tullut tosi taakse ja varmaan 5000km päästä olis pitänyt vaihtaa jo uudet kun säätövara loppuu eli ei oikein mitään järkeä.

Hyvin tuo taittuu alusta säädettynä omalle painolle, olen ollut kyllä tosi tyytyväinen käytökseen nyt viime aikoina. Ainahan tuossa vähän viilattavaa on, mutta kohtuu hyvä alkaa olla. Renkailla en osaa kikkailla, eli vakiokoot on ja pysyy alla. Ihan tyytyväinen olen noihin, varsinkin kun on uudet nyt alla ja pitoa tuntuis riittävän ok.

- P
    Mä oon kyl kateudesta kawan värinen, kun mies vaihtoi oikeaan leiriin! Mulla ei oo käytännön mahdollisuutta vaihtaa pyörää tänä kesänä, kun tuli se pikku kippi. Ja kukkarokaan ei oikein anna vaihtoon periks. *

Tuota ratastusta on miettinyt omassa pyörässänkin. Käytännössä se ei jaksa kelata huippuja vakioväleillä ja vakio koneella, joten akselivälin lyheneminen ja välitysten lyheneminen auttaisi käytännön huippujen tavoittamista, parantaisi kääntymistä ja parantaisi keulimisherkkyyttä.

“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
    Lainaa (sky @ Kesä. 26 2009,14:54) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 26 2009,14:39) kirjoitti
    ...

...
    toiset tahtoo rauhottaa menoa ja toiset taas parantaa Mutta pää asia on että pääsee. *

- P
    Mä oon kyl kateudesta kawan värinen, kun mies vaihtoi oikeaan leiriin! Mulla ei oo käytännön mahdollisuutta vaihtaa pyörää tänä kesänä, kun tuli se pikku kippi. Ja kukkarokaan ei oikein anna vaihtoon periks. *

Tuota ratastusta on miettinyt omassa pyörässänkin. Käytännössä se ei jaksa kelata huippuja vakioväleillä ja vakio koneella, joten akselivälin lyheneminen ja välitysten lyheneminen auttaisi käytännön huippujen tavoittamista, parantaisi kääntymistä ja parantaisi keulimisherkkyyttä.
    Nautit nyt ysistä sen aikaa, että talous antaa periksi vaihtamisen. On se ysi mun mielestä edelleen ihan *itun hyvä pyörä! Tietyllä tavalla kaipaan sitä aika useinkin, varsinkin motarilla, tai pidemmissä siirtymissä jos ei ole kunnon mutkapätkää alla.. siinä ysi oli aiwan mahtava.. isot katteet ja todella vakaa menijä.

Hyviä aikojahan sä tuollakin pistät. Ei muutaku jatkat vaan ja sitten jossain vaiheessa tosiaan se kymppi esim.

Tuo ratastus muuten kannattaa! Mulla oli ysissä kohtuu rajut välit ja meni jo vähän liiankin herkäksi keula ja kiihtyvyys oli ihan uskomaton vakioon verrattuna + kaupunkiajosta tuli vähemmän nykivää..

- P
    Motoparkin jälkeen alkoi etuiskunvaimentaja vuotaa öljyä hieman.Joten stefojen vaihto edessä,onko mitään kokemuksia mikä viskositeetti olis hyvä,5W/10W/15W???Täytyisi saada kun aikasen pian,kun on uusi motoparkin ajopäivä,meinasin sillä ketaa ajaa hieman rivakammin,kun 29,6.Gummit oli siihen keliin vähän kovahkot,joten etupää pitäs saada pelaa kunnolla.
    Kiitos neuvoista etukäteen. * Kawa on 2005 mallia.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
    Morot.

Onko joku säätänyt -08 keulaa?

Eli onko kellään tiedossa/muistissa tehdasasetuksia,ohjekirja antaa vaimennuksiin 10 napsausta tiukimmasta (~70kg henkilölle),mutta noi ei oikein toimi vaikka olen suurinpirtein noita painoja.

Keula tekee muutaman ylimääräisen jouston esim. patin ylityksen yhteydessä.
    Ja tuntuu että tien epätasaisuudet alkaa pompottamaan keulaa,joka on varsin ikävä ilmiö pitemmässä matkassa.

Pitäiskö noita vaimennuksia alkaa kiristämään vai löysäämään?
    Mitenpäin se pitää ajatella,vaimentaako se nyt liikaa vai liian vähän ??
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
    Lainaa (V-boost @ Heinä. 03 2009,14:57) kirjoitti
    Morot.

Onko joku säätänyt -08 keulaa?

Eli onko kellään tiedossa/muistissa tehdasasetuksia,ohjekirja antaa vaimennuksiin 10 napsausta tiukimmasta (~70kg henkilölle),mutta noi ei oikein toimi vaikka olen suurinpirtein noita painoja.

Keula tekee muutaman ylimääräisen jouston esim. patin ylityksen yhteydessä.
    Ja tuntuu että tien epätasaisuudet alkaa pompottamaan keulaa,joka on varsin ikävä ilmiö pitemmässä matkassa.

Pitäiskö noita vaimennuksia alkaa kiristämään vai löysäämään?
    Mitenpäin se pitää ajatella,vaimentaako se nyt liikaa vai liian vähän ??
    Kokeile nyt ensin vaikka hidastaa sitä ulospäin vaimennusta. Pari napsua kiinni putkien yläpäästä ja jos ei riitä niin sitten pari lisää. Oma -07 ainakin rauhoittui näin.
    dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
  30.  
    Lainaa (raikkonen @ Kesä. 24 2009,12:29) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Kesä. 24 2009,11:55) kirjoitti
    No täytyy kyllä todellakin olla tehopainosuhde kuskin kanssa kohdallaa, jos rehellinen powerwheelie kolmosella vakiolla 08-10R:llä
    Ainakin hiukan piristetty & kevennetty blade tarjoaa kiltisti eturengasta ylös kolmosella ja satunnaisesti nelosellakin, kun sopiva töyssy osuu kohdalla (jossain 9000 rpm tienoilla).
    Ei luulisi kymppikawan huonompi tuossa suhteessa olevan, koska kerran tehopiikki on rajumpi?
    Tietysti alustan säätöjen kanssa pelaamalla saisi käytöstä rauhoitettua, mutta elämässä pitää olla runkkua.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 37 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2735363738394787137 ... ViimeinenViimeinen