Vinkkiä tarvittais: Sininen ducktail -04 10R:ään? Kuka myy Suomessa? Sattuisko jollain olemaan ylimääräistä?
Pyörä on vähän urpon näköinen kun takajalkatappeja ei ole, mutta takapenkki kököttää paikallaan...
Tänks juu!
Suosittelen hankkimaan Sumekolta.Ite hommasin sieltä ducktailin ja jos ihan oikein muistan niin 105e+pk ja tuli ihan oikean sävyinen.Mielestäni ei maksa liikaa...(Jussimik @ Maalis. 24 2007,17:21) kirjoitti
Rupes hiukan kyllästyttään toi 05 mittariston näkö.. Aattelin hiukan muokata värityksiä ja täs on loppu tulos..
ZX-10R 2011, ratalelu KTM RC8R 2010
eiks se meekkin niin ett vihreellä oli se taloudellista ajoo![]()
ZX-10R 2011, ratalelu KTM RC8R 2010
Mä olen nähnyt tämän justiinsa saman modin jossain netissä, olisko sulla laittaa sitä linkkiä niihin ohjeisiin?(juhu @ Maalis. 29 2007,19:25) kirjoitti
.
Tunnen yhden hepun jonka -06 kymppiin on kansityöt tehty (laskettu+virtauksia paranneltu?), nokista ei tietoa. Lisäksi Yoshimuran kokoputkisto& PC, muistaakseni 189 löytynyt takapallolta penkissä. Kehui että kovasti oli tullut mm. vääntöä lisää vakioon verrattuna ja tehoakin kuulemma riittävästi(hautale @ Tammi. 27 2007,14:11) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
Kokoputkistolla ja commanderilla yksilöstä/penkistä riippuen n.175hv takapallolta joten liki kansitöillä se 20hv saadaan...!(jukepoksi @ Maalis. 29 2007,21:49) kirjoitti
Terve tasapuolisesti uuden kympin omistajalta. Tuli tuossa päivitettyä '99 9R '07 10:iin akran pöntöillä ja kaveri vaikuttais olevan aikalailla eri planeetalta. Ei voi haukkua mutta yksi asia vähän hämää, nimittäin suht tiukka moottorijarrutus joka ärsyttää etenkin höllätessä mutkissa. Kaasua pienentäessä tietyssä kohtaa kierroksia tulee aika ikävän jyrkkä moottorijarrutus jossa kyytiläinenkin tökkäsee selkään. Etenkin mutkissa vituttaa. Vaikea selittää mutta onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota vastaavaan?
Loistava pyörä muuten ja raakaa voimaa tuntuis olevan moninkertaisesti edelliseen verrattuna.
ZX-10R '11
Lainaus on ZX6R ketjusta...
Elikkä; onkos täällä kellään hajua onko 10R:ssä erilaiset etuvilkut vuosimallien 04-05 ja 06 välillä? Toisin sanoen, jos käykö vm 04-05 vilkku 6R:ään...?(kemo @ Syys. 03 2006,20:15) kirjoitti
Kuvissa näyttäis samanlaisilta, mutta mites on oikeesti.
edit: kyseessä on mun vähäistä elämää suurempi asia.
edit2: katteiden irroitusharjoituksen jälkeen vastaan itse itselleni; juu, erilaiset on vilkut 06:ssa vaikkakin ulkoisesti todella lähellä ja ei, ne ei käy 6R:ään samalla tavalla heittämällä (eikä paiskomallakaan) kuten 10R:n ja 6R:n vuoden 2006 välillä.
Silence is golden when you can't think of a good answer.
- Muhammad Ali -
Onnittelut hyvästä pyörä valinnasta. Itse en ainakaan ole huomannut tavallisuudesta rajumpaa moottorijarrutusta,mielestäni samanlailla jarruttelee toisetkin tonniset!(msk383 @ Huhti. 05 2007,22:49) kirjoitti
Joo,samalla linjalle(kawa zx10 @ Huhti. 06 2007,23:04) kirjoitti
Sukisukissa lyö helpommin lukkoon kun kawassa. Huomannu saman luistokytkimen toiminnassa,kawassa tais olla hitusen parempi,noh,kesällä asia varmistuu
Onnea loistavasta pyörävalinnasta
![]()
Suk dik!
Luin juuri kirjoitukseni uudestaan ja olen selittänyt näköjään hieman väärin, liekö johtuneen ohrasta vai mistä. Ei se jarruttele tosiaan sen enempää ku muutkaan, mutta se jarrutus tulee niin äkisti. Kaasukahvaa kun kääntää niin siinä tuntuu olevan tietty kohta jossa motojarrutus iskee täysillä. Eli jarrutus tulee nykäsemällä, ei lineaarisesti niin kuin kuuluisi. Mutkassa tää on erityisen ärsyttävää kun koko mopo heilahtaa ja kaasun kanssa on oltava tod varovainen. Aikaisemmissa pyörissä ei ole ollut vastaavaa, yhtä äkillistä jarrutusta. Älkää nyt pitäkö ääliönä mut jokin epänormaali häikkä tää on. Akkakin mesoo takapenkiltä "etkö sä ttu osaa ajaa ku kokoajan jylpytät!" kun ajetaan taajamassa. Rasittavaa.. *
Ehkä se siitä tasottuu ja käynpäs vähän kokeilemassa saisko kaasukahvaa säädettyä fiksummaksi.
ZX-10R '11
zx12r:ssäni on tehty moinen muutos ja tiedän melko monen muunkin tusinakawanomistajan sellaisia tehneen.(Miq @ Helmi. 19 2007,21:32) kirjoitti
ennen KCA:n eliminointia peli lämpesi ihan sikanopeasti(nuorisokieltä, toim. huom.) ja flekti alkoi huutaa hiemankin hitaammassa kaupunkivauhdissa todella herkästi.
penkityksissä ovat lisäksi mittailleet KCA tai ilman KCA:ta 1-3 hv eroja tehoissa, siis ilman hapetinta antaa enemmän potkuakin. tietysti mukawampi ajaa esim. joskus ruuhkassa kun kone käy aavistuksen viileämpänä.
letkut tulpattiin kanteen meneviltä kohdin ja samoin ilmaboxin reikä tulpattiin, josta letku pois ja poistettu ilmapumppuhäksätin samalla kevensi pyörää jokusen satagrammaa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Mitä ketjuja olette laittaneet kymppiin kun alkuperäinen pettää? 7tkm ja nyt alkaa olla ketju osittain finaalissa. Siis osa ihan löysä ja osa tiukka. Ero alkaa olla niin suuri, ettei tolla enää voi oikein ajaa kun ei mee enään tasaisestiDID:llä on ainakin ZVM2 varmaan aika kestävä, mutta mitenkähän DID kisaketjut kestää esim. tuo ERV? ERV3:sen saa vain 520 jaolla, harmi.
Onko joku onnistunut löytämään tuon orggis ketjun speksejä? RK EXCELin sivuilta ei ainakaan löytynyt. Tietäisi onko noista mihinkään...![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Eiköhän ne kaupassa tiedä kun ostat/tilaat,ei ainakaan huonompia ketjuja voi olla kun sulla nyt(Miq @ Huhti. 15 2007,20:53) kirjoitti
Itellä oli loistokunnossa 21tkm ajetut perus-setit
Niin ja rattaat kannattaa ilman muuta vaihtaa samalla.
Suk dik!
Tottahan tuo on, ettei ketjun pitäisi noin äkkiä mennä piloille. Liekö yli vuotisessa käynnyt niin, että jokin pätjä ketjusta onkin jumittanut tms. -> kulunut niin epätasaisesti. Tarvinneepa antaa vielä tarkistaa myymälässä, jos keksivät jonkun syyn.(anttari @ Huhti. 17 2007,16:30) kirjoitti
Joka tapauksessa kun ketju menee vaihtoon, niin houkutteli heittää paikalle joku "ultimate" ketju. Mitä vähemmän massaa liikkuvissa osissa sitä herkempi leluja mitäpä ei pyörään sijottaisi
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Mulla on hiukan epätasaisesti kulunut ketju (venynyt) ja oli jo kun ostin pyörän 13tkm ajettuna. Nyt on 18tkm mittarissa, eikä ole muuttunut eikä ole tarvinnut kiristää, mutta ihmettelin miten on onnistunut kulahtamaan noin aikaisin? Edellisen käyttämä ketjuvaha?(Miq @ Huhti. 18 2007,22:13) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ainoa joka tulee mieleen on liian kireälle säädetyt ketjut,toki jos ketjut ja rattaat eri linjassa niin ei hyvä yhdistelmä.(svahnm @ Huhti. 19 2007,08:42) kirjoitti
Suk dik!
Ostaessa ketjut oli "sopivan" löysällä.Eihän sitä kuitenkaan tiedä onko ollut kireellä jossain vaiheessa kun ratastustakin on vähän tihennetty. Ei ne kuitenkaan ole yhtään venynyt omassa ajossa, eli ei ihan finaalissa vielä.(anttari @ Huhti. 19 2007,16:49) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Sama juttu itsellä oli edessä vaihtaessa 9r > 10r: ään. Olisiko vain muutos kaasarista ruiskuun? Ainakin pienessä päässäni pähkäillyt näin. Ja ihan hyvin luistaa, kun totuttelee pikkaisen.(msk383 @ Huhti. 05 2007,22:49) kirjoitti
Ei haittaa itseä yhtään, ei kyytiläisiä. Potkua on jumalaisesti jo vakiona, ja se riittää. Ei tarvi muutella, jos en taas eksy vetämään varttimailia....
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kaasu kahvan välys voi tähän vaikuttaa jos välys on säädetty nollaan voi kaasu olla "töksähtelevä"
- XT 660 R
Morjens kaikille!
Tarkoitus olis päivittää jossain vaiheessa nykyinen vm. '98 ZX-6R -> vm. '04-'06 ZX-10R:ään, muttamutta...
Kertokaas hyvät 10R:ien omistajat, onko vm. '04:n ja '05:n välillä mitään muuta eroa kun värivaihtoehdot? '06:han on jo sit selkeesti ihan erinäköinenkin... En ole vaan päässy vielä mieleni päähän onko tuo uudempi vai vanhempi malli paremman näkönen... Riippuu tietty aika paljon yksilöstäkin, eli mitä on mihinkin jälkikäteen tehty. Ja ulkonäön lisäksi, erot '06/edellisen mallin välillä? Käytännön kokemuksia, mikä malli parempi kun toinen ja miksi?
Varmaan rahakin tulee olemaan yksi kysymys, eli onko yleensäkään varaa '06seen, mut sen näkee vasta sit kun kämppä on menny kaupaksi ja loput asuntolainasta kuitattu. Pitkäaikaista 10R-kumppanuutta kuitenkin haeskelen, eli pitemmän päälle ei niin kirvele jos vaikka ostaessa pikkasen enemmän sijoittaakin. Ja onneks se ostohinta kerkee vuosien mittaan unohtuakin...
Ja kun siis käytettyä kattelen, mites paljon kannattaa tuijottaa esim. onko pyörässä powercommanderia, sliparia/kokoputkia tms.? Kalliitahan ne tietty on jos ite hankkii... Eli siis mikäli ei ole, kannattaako esim. commanderia yleensä hankkiakaan? Jotain iloahan siitä on kun porukka niitä hommaakin, mut onko ihan huomattavasta erosta kysymys? No slipari/putkethan tietty pitää olla jo pelkästään äänien takia..
Kiitollinenolen jos vähän faktaa / kokemuksianne 10R
:stä jaatte
Varmaan tietova löytyis jos jaksais vaan näitä keskusteluja selailla läpi, mut saattaa olla työnantaja vähän eri mieltä tästä työajan käytöstä...
PS. ZX-10R, ellei jollekin vielä käyny selväks
Ninja forever, man!
04/05vm ei ole mitään eroja. Itselläni on 06vm. Edelliseen mielestäni hyvät muutokset mittariston muutos,öhlins-ohjausiskunvaimennin vakiona. Hieman lopputehoja enemmän ja tasaisempi vääntö käyrä. Mutta molemmissahan malleissa on tehoa enemmän kuin tarpeeksi. Putkisto maksaa enemmän 06vm koska tulee tuplana,bolt-onit n.1000e. Tehoa ja vääntöä tulee lisää mukavasti commanderin kera joten turhaa se ei ole. Molemmat vuosimallit loistavia pelejä ja jos uudessa kopassa tuplaputket on ruman näköiset mielestäsi niin siihen saa samaa putkistoa sivulta kuin vanhempaan koppaan.
Kiitoksia infosta!(kawa zx10 @ Touko. 04 2007,14:40) kirjoitti
Muille tiedoksi että lisääkin infoo saa kertoilla...
Ei ole rumat ne '06sen tuplaputket, ne alkuperäiset on oikeestaan aika siistit! Tuossa ao. nettimoton linkissä tosin pyörään vaihdettu putket, ja nuo putket ei kyllä tuolta loppupäistään paljon silmiä hivele... En ymmärrä miks ihmeessä on putkiston valmistaja tehny niistä tuon näköset...
http://www.nettimoto.com/viewVeh....rch=Hae
Onko nuo '06sen putket muuten 4-2:een, vai 4-1-2:een?
Onko muuten noissa '04 -> 10R:ssä myös katalysaattorit? R1-jampeissa näkyy ainakin olevan...
Ninja forever, man!
kyllä noista alkaa katti löytymään kaikista uudemmista ruiskupyöristä..(juike1 @ Touko. 04 2007,15:27) kirjoitti
-05:ssa on -04:seen laturin rakennetta muutettu kun niitä rikkoutui. Jokin komponentti petti liiasta kuumuudesta ajan kanssa. Minulle kerrottiin, että esim. kovan rata-ajon jälkeen ilman jäähdyttelyä lämpökuorma saattaa kasvaa liikaa joillekin komponenteille. Katuajossa ei ongelma käsittääkseni vaivaa.
Suureen osaan -04:sia laturi on jo hoidettu kuntoon, samoin kun etuvanne vaihdettu takaisinkutsukampanjana.
Vanhempi (-04,-05) istui itselleni paremmin käteen kuin -06. Jopa niin hyvin, että olin jo kokeiltuani uudet (1000rr,10r,K6) ensin päätynyt Suzukin gsxr:ään, mutta yksi tyyppi soitteli perään kun olin tavoitellut hänen -04:sta kawaa päivää aikaisemmin. Koeajolla pyörän ajoasento tuntui jotenkin mukavammalta kuin Bikeworldissa ajamani -06:sen ja jotenkin se brutaali moottorinkäytös sävähdytti..
Niin ja jäihän siinä 4500e taskuun vaikka EE-speedistä olisin K6:sen hakenutkin..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tuossa ehkä hölmöimmän näköinen putki ratkaisu mitä kyseiseen mopoon saa.Itellä on tuollaset mökä pöntöt omassani http://www.bikepics.com/pictures/646272/ ja tarpeex niistäkin ääntä lähtee.Niissä E-hyväksyntä ja db killerit joten tarvittaessa äänet saa pienennettyä myös vakio putkia pienemmäksi.Itellä vaan carbonia.Muotohan on sama kun vakio putkissakin ja maahan toi ainakin viime vuonna sumeko joka tuo itse kawasakin pyörätkin.Bolt-oneissa lukee kawasaki akran logossa.(hinta viime syksynä n1200e)Kaverilla on myös tuo putki power commander kiinni.Kyllä se tasaisemmin toimii kun omani ilman commaderia.Tehoista en tiä kun en oo käyny ite kokemassa..(juike1 @ Touko. 04 2007,15:27) kirjoitti
Itse oon ollut mopoon tyytyväinen.Ens viikolla menos 18 000km huoltoon ja vikoja ei ole ilmennyt.Uudemmas mallis tasaisempi teho/vääntö käyrä kun vanhemmassa.Paremmin todellista tehoa vaikkakin vanhemmas mallissa tehon tuntu ehkä parempi.Suosittelen!Itekin voisin myydä mut ajokausi vasta aluillaanSyksyllä tai ens keväänä myyntiin näil näkymin..Seuraavaa mallia metsästykseen..
BMW S1000rr 2010
Palavaihtoehtoja on kolme.(Ninza @ Kesä. 03 2006,20:55) kirjoitti
1. Orgaaniset (Kevlar) (taakse)
2. Sinterit (eteen & taakse)
3. GFA-palat (eteen)
On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä