Tzäy
Oli omassa -08 ninjassa sellainen vika, että kun kierrokset nousi yli 6 000 niin rupesi pyörä "räpättämään" ja kierrokset nousi todella kivuliaasti ylöpäin. Pyörä oli 24 päivää huollossa(!) ja vika oli servomoottorissa. NOTTA JOS JOLLAIN ON SAMANMOISIA VIKOJA NIIN SERVOMOOTTORI VAIHTOON!
Moro,
Olen ostamassa ZX10R ´04.. Pikkaasen syyhyttää päästä pyörän päälle. Sunnuntaina olisi the Day. Tietääkö kukaan, voiko siihen asentaa 2002 ZX6R 636 olevaa Acran pönttöä? Menee muuten vanhan pyörän mukana aikanaan kun laitan sen myyntiin.
Eiköhän putken sisähalkaisija ole ratkaiseva tekijä.
Jos suunniilleen 2 tuumaa koko matka ilman suurempia kynnyksiä niin ei varmaan suurempia ahdista.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Viimeksi muokannut: suski750-f; 26.05.2012 klo 08:35.
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Gen 1 kympin putkiston irroitus. Onko millainen operaatio? Mietin tässä, että jaksaisiko tuossa ulkona katoksessa vaiko suosiolla ajaa 200km päähän tallille? Pitäisi vaihtaa pakosarjan tiivisteet uusiin. Syylärin saa tuosta jotenkin kätevästi sivuun, ilman irroitusta, että saa putkiston irti?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mulla 2011 zx10 "rällättää" kylmänä niin pahasti, että alkaa hatuttamaan. Ääni on sellainen kuin jotain olisi löysällä ja tuo alkoi jo viime syksynä jolloin maahantuojan huollon kaverit eivät edes kuulleet mitään, mutta kun itse ajaa mopolla, niin ainahan sieltä löytää ne eroavaisuudet.. Nyt se ääni on voimistunut ja on tod paha kylmänä jonka jälkeen n. 4000-4500rpm muuttaa hieman soundiaan ja voimistuu. Yli 5000rpm ääni hukkuu muihin kolinoihin ja kilinöihin.
Uutena tuota ääntä ei ollut ja tuli esiin pikkuhiljaa. Kuuluu pyörän keskeltä ja erityisesti vasemmalta puolelta. Tosiaan uutena oli vain normaalit ruksutukset eikä mitään nykyistä, irtonaisen mutterin ääntä 10000rpm pyörivässä pesukoneessa.
Ajatus moottoririkosta tukkirekan vierellä tai radalla alkaa tuntumaan epämiellyttävältä.. Mopolla ajettu 4k ja on neljäs zx joten metakka on tuttua, paitsi tämä..
Prkl.
- Ja tälläinen löytyi juuri tubesta jossa ääni on tismalleen sama, mutta vaimeampi http://www.youtube.com/watch?v=DJ4AxFIsVVU
Viimeksi muokannut: msk383; 28.05.2012 klo 00:06.
ZX-10R '11
Nokkaketjun rallatukselta kuulostaa. Entisen Hondakuskin korvaan kovin tutun kuuloinen ääni.![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Tältä se nyt sitten kuulostaa kylmällä koneella.. http://youtu.be/Pkvrsu5kSyw
ZX-10R '11
Vihdoinkin sain koneelta ulos heikkolaatuisen kuvan talven moponostoreissulta
Parempaa kuvaa sitten, kun seuraavan kerran pyörän vahailee ja ehtii ajoilta ottaa kuvia.
zx-10r 3.JPG
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Mikähän vika vois olla kyseessä
Eli ku hurraa tasakaasuulla 4500-5000rpm niin tuntuu ku jättäis kipinän välistä tai pytyt kävis poissa pelistä eli moottorijarrua antaa. kestää alle s 1 tämä jonka jälkeen toimii normaalisti. kiertää rajottajalle ja tehot tallessa.
Tänään sitten jätti tien päälle ei vaan lähteny käyntiin. Sammu vauhdista ja sitten hörähti kerran jonka jälkeen ei enään ollenkaan. startti kyllä pyörii ja virtaa on alle vuoden vanha akku. Pyörällä ajettua n 3000km tälle keväälle ja kaiken kaikkiaan 19010km kyseessä c malli 2005. No pyörä seiso sitten 3-4h ku hinautin kotia ja kokeilin äsken käyntiin niin lähti kun vähän aikaa starttas annoin lämmetä niin kauan että flekti lähti päälle ja edelleen toimi hyvin. Pyörä ei myöskään ajossa nosta lämpöjä yli 70 ellei paikallaan ole joten en usko että kuumenee liikaa.
Tuo kuulostaa juuri samalta kuin omavika http://www.kawarb.fi/smf/viat-ja-huo...-kayntihairio/
Ajattelin huomenna tarkistaa
-pc liitännät
-akun kengät
-liittimiä
-ilmanputsarin
-jalan asentotunnistimen
-servomoottorin ohittajan
-speedohealerin
- jotain muuta ? mitä ?
tuttu puhui kawasakin nokkaakselinasentotunnistimesta missä se on ?
Viimeksi muokannut: Time; 29.05.2012 klo 21:50.
Onko teillä ollut miten tiheitä välejä C-mallin kympissä? Mietin, että josko laittaisi eteen -1 ja taakse +2.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Sivu 86 löytyy juttua C:n johtosarjan hapettumista. Ei minun unknow-howtavaan ihan oikeaa know-howta..
Onko tuo luistokytkimen ominaisuus vai vika, että kun kiihdyttää reippaasti ja painaa kytkintä vaihtaakseen vaihdetta, niin kytkintä painaessa tuntuu pieni sellainen "pykällys" tms. vivussa? Toivottavasti selitin mahdollisimman huonosti![]()
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
+1 tälle! Samat välitykset mullakin käytössä. Btw kannattaa muistaa varmistaa, että ketju riittää. Ainakin 190/55 takarengas ottaa noilla väleillä vakioketjulla huggeriin kiinni. Mähän en muistanu, joten ilman huggeria ja entistä lyhyemmällä akselivälillä mennään. Sehän ei onneksi haittaa kun eturengas pysyy muutenkin niin vankasti tiessä..
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Ei oikeastaan painaessa, mutta kytkintä nostaessa tulee kuvailemasi "naksahdus" joskus.
Väleistä puheenollen, itsellä melko reilusti tihennetty. En ole jaksanut laskea tarkkaa piikkien määrää, mutta ainakin tuo -1 / +2. Kierroksia satasen vauhdissa yli 5000rpm. Itse en ole tuota kokenut kuitenkaan vielä häiritsevänä metelinä/tärinänä. Miinuspuolena reippaanlainen mittarivirhe, jos ei ole Speedohealeria asennettu.
Kyllähän se melko äkäisesti kaasuun vastaa ja kierrokset kerää, tosin en ole päässyt testaamaan vakioväleillä olevaa vastaavaa C-mallia.
+20cm swingillä 1 ja 2 vaihteilla powerburnaa helposti kaasulla kuivalla asfaltilla. Kytkintä tarjotessa 3-4 vaihteilla lähtee perse seilaamaan kun motarilla ajelee. Hauskaa hommaa![]()
GSX600F -90 -> ZX10R -04 -> CBR600RR -13
Toinen kysymys..
miinus 1 piikkinen ratas edessä. Vm. 2008
Mahtuuko Continentalin RoadAttack 190/50 pyörimään osumatta huggeriin?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Itsellä edessä -1 ja takana vakio, ykköselle tuli vähän lisää terhakkuutta nurkissa pyörimiseen. Muutenhan sillä ei sitten ole niin väliä mitkä ne välit on jos ykkönen on vaan tarpeeksi lyhyt, ihan turha pistää törkysen lyhyitä välejä ja leuhkia kun keulii vielä vitosellakin. Ajais pidemmillä väleillä mutta pienemällä vaihteella jolloin olisi aivan sama lopputulos.
Itseäkin vähän jatkot kiihottanut tohon, vähän hermostuneen oloinen poltella tollai vakiomittasena omaan makuun. Varsinkin kun ura alkaa käymään mutkikkaaksi vaatii ohjaaminen aika paljon keskittymistä. Voimahan tuossa riittää ihan hyvin vakio mittaisenakin reviirin merkailuun vaikka mistä kyydeistä kun vähän jarrulla avittaa alkuun![]()
Voihan video.
Taistelen oman pyörän ja vuotavan Micronin putkiston kanssa. Vuotaa ihan sieltä käyrän alusta missä se kiinnittyy moottoriin, kun on irronnut jotenkin liitoksesta 3 sylinterin kohdalta. Tuota yritettiin korjatakkin, mutta vuotaa edelleen ja pitää ärsyttävää säksätystä. Nyt täytyy melkein siirtyä kokoputkistosta alkuperäiseen käyrästöön ja erilliseen slipariin. Tuskinpa tuo nyt tehoissa näkyy mitenkään.
Onko kenelläkään kokemusta, että ovatko nämä tälläiset stubby "vaimentimet" miten äänekkäitä?
http://www.ebay.co.uk/itm/ZX10R-04-0...item41619934b0
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Jos pyörii nurkissa 04-05 mallin vakioputki, niin laita privaa! En tarvitse alkuperäistä vaimenninta.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Niin ja jos joku haluaa ostaa 04-05 malliseen kymppiin sopivan Micronin kokorännin, niin yv:tä. Putkessa yksi lommo ja pieni vuotokohta yhdessä liitoksessa. Itsellä ei aika, välineet eikä kiinnostus jaksa kunnostaa tätä, mutta osaava kaveri oikaisee tuon lommon ja saa tuon vuotokohdan korjattua.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ok, eli putkisto ei taida olla Serpent mallistoa, jos se on titaania? Mulla on tollainen 400mm Ultralight vaimennin (paino 1kg) ja Serpent putkisto. Periaatteessa saisi olla hiljaisempi, mutta ei noita Ultralight putkia löydä mistään.![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5