Nyt olisi kaikki tarvittava kasassa ja viikonloppuna tarkoitus saada Nissinit ja teräspunosletkut vaihdettua orkkiksien tilalle. Katotaan meneekö ensimmäisessä jarrutuksessa etuperin ympäri![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kepa: samat suunnitelmat itsellänikin. Laitetaas testiraporttia kun jarrut päivitetty
Teräspunokset tuossa omassa jo on, joten ei tartte kuin satulat vaihtaa. Saapa nähä miltä näyttää noi mustat satulat, ite jotenkin digannut noista kultaisista kun muitakin osia samalla sävyllä.
Myös uudet kahvat vois jaksaa laittaa paikoilleen. Vähän meinannut laiskottaa tuokin homma, ku eihän tuossa mee kuin 10 minuuttia..
- P
Joo pitää laittaa testiraporttia, kun saa kaikki osat paikalleen(Perkele @ Heinä. 22 2011,13:09) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tuli vaihdettua 1100zzr tilalle vm.2005 10r. Mukava laite, mutta mulla tekee tuota samaa eli veto joskus jatkuu hetken, vaikka kytkin on pohjassa.(anttari @ Elo. 14 2006,16:35) kirjoitti
Öljyt tuli vaihdettua, mutta ei muuttunut. Öljyinä nyt Teboilin Superbike 15W-50.
Johtuneeko öljyistä vai jostain muusta?
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Perushommista lähtisin liikkeelle, eli vaijerin öljyäminen / vaihto tarvittaessa. Säädöt ylhäältä ja alhaalta kuntoon..(Jassu9 @ Heinä. 22 2011,20:05) kirjoitti
Öljyksi en laittaisi noita täyssynteettisiä litkuja. Mulla toiminut kawat huomattavasti huonommin esim. Tuolla tebbanan superilla, kuin osa-synteettisillä / mineraaleilla.
- P
paljonko kawaan pitää laittaa öljyä ku vaihtaa suodattimenki kans? ohjekirjas luki jotain että suodattimen kans tilavuus 3 ja kuivana 3,7? mitä toi meinaa?![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Sitä että sinne jää kipeästi vanhaa öljyä ja kun kerran pyöräytät konetta uusillä öljyillä, niin ne on välittömästi mustat. Rykkösessä on sama vika.(tpower82 @ Heinä. 22 2011,20:57) kirjoitti
En tiedä olisko joku sopiva asento, jossa sais öljyjä enemmän ulos...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ne määrät lukee myös siinä kytkinkopassa. Lasket vanhat ulos, suodatin veks ja uusi tilalle ja sitten laittelet sitä öljyä lähelle tuota kolmea ja alat tiiraamaan silmästä ja lisäilet pikkuhiljaa. Sitten kun on suurin piirtein puolessa välissä silmää (min / max) välissä, niin kone käyntiin ja annat pienen hetken käydä ja sammutat. Odota joku tovi että öljy laskeutuu öljypohjaan ja katot tarviiko lisätä. Yleensä tarvii kun täyttää suodattimen tuossa käydessään.. Laitat sen verta lisää että on taas silmän puolessa välissä.(tpower82 @ Heinä. 22 2011,20:57) kirjoitti
Tuo 3,7 on määrä, jos kone on ihan oikeasti täysin tyhjä (esmes. Rempan jälkeen) öljystä.
Jos alkaa polttamaan öljyvaloa (kymppi ei tätä yleensä tee) niin ruuvaat koneen käydessä hieman suodatinta irti ja takas kiinni.
- P
Eipä saanut vielä eilenkaan aikaiseksi vaihtaa satuloita kun talliin ei jaksanut ja ulkona tuli vettä kun aisaa. Siirtynee siis myöhempään ajankohtaan tuo satuloiden vaihto.
- P
Enpä itsekkään ole saanut aikaiseksi mitään pyörän suhteen(Perkele @ Heinä. 23 2011,20:05) kirjoitti
On niin kuuma, ettei jaksa.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Sain tuossa pyörän liikkeestä jossa se oli neljä viikkoa korjattavana. Huomasin hassun jutun. Kun samaan aikaan onnistui laihduttamaan noin 10 kiloa elopainosta pois, tuntuu ninja käyttäytyvän aivan eri tyyliin - kääntyy paremmin ja kiihtyvyys tuntuu olevan parempi ja keulakin nousee vähän herkemmin. Valohoito ilmiselvästi tekee pyörälle hyvää.
Se on kuule niin että kun nahkapuku ei enään kiristä kuin makkarankuori, niin sitä pystyy liikkumaan huomattavasti ketterämmin pyörän päällä, joten kyllähän se totteleekin sit jo ihan eri lailla kun saa kehon myös mukaan(opmdevil @ Heinä. 23 2011,21:38) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tänään ruuvailin Nissinit kiinni. Ilmaus vielä vähän vaiheessa eikä ole päässyt testaamaan jarruja kummemmin.
Yksi ongelma on myös, että vakio Tokicoille mitoitetut teräspunosletkut ovat hieman liian lyhyet käytettäväksi näiden Nissinien kanssa. Letkujen liittimet kun ovat Tokicoissa paljon ylempänä verrattuna Nissiniin. Sain letkut kyllä kiinni, mutta hieman kiristää, kun käännetään stonga ääriasentoon ja tämä toinen letku jonka olisi halunnut viedä samaa reittiä, kuin alkuperäinenkin oli, niin ei sekään riittänyt sieltä vaan piti vähän oikaista.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mulla se toinen kiersi satulalta toiselle,kuten alkuperäisissä satuloissa,niin riittää mitta hyvinkin(-kepa- @ Heinä. 24 2011,21:28) kirjoitti
.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Moi,(grandi67 @ Heinä. 24 2011,21:33) kirjoitti
Juu, samalla tavalla laitoin sen toisen eli kiertää satulalta satulalle. Muuten ei olisi ollut mitään mahdollisuutta saada sitä toista letkua riittämään toiselle satulalle.
Pitää vähän hienosäätää noita letkuja, niin uskon, että ne riittää. Hyvähän se on, että pituutta ei ole yhtään liikaa.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mitens päin sulla ne nissinit on. Mulla letkut jäi kyllä pitkiksi. Banjopultti yläpuolelle.(-kepa- @ Heinä. 24 2011,21:39) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Oon ajanut Teboilin Öljyillä aika paljon enkä ainekaan vielä ole törmännyt ongelmiin,vaihteet loksahtelee niinku Kawassa pitääkin.!"Äänekkäästi".En ole mikään vetomies,mutta en mikään jaloissakaan pyörijä,mutt öljyt ei ole olleet vielä ongelma(Teboil Super Bike).Tämä ei ole mainos!!!(Perkele @ Heinä. 22 2011,20:25) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
^^ Tepoilin superia kokeillut ysissä ja kympissä, ysissä pariin otteeseen ja kympissä kerran. Vaihteet juurikin kolahteli tuolla vähän turhankin paljon (ei Kawassa mikään kovaäänisin loota ole) ja ysissä alkoi löytyä välivapaita vähän turhankin tiuhaan.
Vaihdoin itse Valvolinen durablendiin ja sillä toiminut todella hyvin. Pehmeästi juurikin vaihteet.
Mutta eipä tästä sen pidempää öljykeskustelua, niitähän .org:ssa riittääkin jo
Saapi ajaa millä haluaa ja millä oma mopo toimii. Mulla ne ovat toimineet paremmin ilman täyssynteettisiä.
- P
Sama täällä. Pitkäksi jäivät molemmat.(grandi67 @ Heinä. 24 2011,22:15) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Takahaarukan napa-akseli!!Huomasin eilen että toisella puolella ei ollut mutteria(jarrun puoli)!!Kuuluko olla.Vaihdepolkimen puolella on ja toisella ei,vaikka siellä on kierre!Kokeilin akselia lujassa runtuu olevan,mutta epäilys jäi!!
Kyseessä 2005 malli!!Neuvoja pian.Sillä meillä on torstaina ratavuoro Alastarossa!!(BCB LAHTI,TERVETULOA). *
KUULUU OLLA.Löyty kokoonpano kuva Servise manuaalista!
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Pistä siihen sitten kunnollista lukkoliimaa. Ei oo ensimmäinen mutteri ,joka on hukkunut.(solifer @ Heinä. 25 2011,17:58) kirjoitti
P.S Mäkin oon tulossa sinne torstaina.![]()
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Kyllä sinne mutteri kuuluu. Ei mikään tavallinen mut kuitenkin.
Samanlainen näkyy olevan ainaki 04-07 malleissa.
Onko tarpeellinen? Luultavasti![]()
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Löyty Duunista sopiva mutteri,Niin sanottu akseli mutteri/haka-avain.täytyy vaan tehdä huomenna avain millä kiristää sen!Kiitos kannan otoista!
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Jeah,
Eli käänsin ne satulat eilen ja nyt jarruletkut kyllä ylettyvät. Miksiköhän laitoin ne toisinpäin aikaisemmin
Letkuihin jää tosiaan hieman liikaakin ylimääräistä pituutta nyt. Molemmista letkuista voisi ottaa useamman sentin pois.
Anyway jarrut toimivat nyt ja ero on kyllä erittäin suuri Tokicoihin verrattuna pelkästään positiivisessa mielessä. Jarrutuntuma, sitä ei kai voi liikaa korostaa. Niin erilainen se on. Voin hyvin mielin sanoa, että erittäin onnistunut päivitys
Alkuperäisistä Tokicon satuloista täytyy kuitenkin sanoa sen verran, että katukäytössä ja kevyessä ratailussakin pyörä kyllä pysähtyy niilläkin hyvin eivätkä ne ole missään nimessä käyttökelvottomat.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
^tuossa se taas vaan nähdään, Että kybässä on ihan paskat jarrut *C-mallissa ne oli suorastaan kelvottomat kovassa ajossa ja näköjään D-mallissakaan ei riittävän hyväy kun tarvii paremmat vaihtaa
![]()
Ehkä kawa on panostanut enemmän menopuoleen, niin on unohtunut jarrujen laitto
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
^(sky @ Heinä. 26 2011,20:23) kirjoitti
??
Jep, ihan paskat. Tuossa kun ajoi Tampereen keskustankin läpi, niin alkoi jo Tokicoilla kahva painumaan pohjaan, kun oli niin monta jarrutusta matkalla. Tässä kympin kulkupuolessakaan nyt ole mitään kehumista. Pitää vissiin ostaa taas Rykkönen, niin jarrutkin toimii ja ehtii sillä sunnuntaisin kirkkoon(sky @ Heinä. 26 2011,20:23) kirjoitti
![]()
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Mistä voisi johtua, tai onko normaalia, että joskus kylmänä kun käynnistää pyörää, niin kierrokset käy aika korkealla (4000rpm) useamman sekunnin (ehkä maks. 10s) ajan ja sitten alkaa pikkuhiljaa laskemaan alas päin ja tyhjäkäynti normalisoituu.
Toinen ongelma on, että pitkät valot eivät aina mene päälle. Sininen merkkivalo vilahtaa mittaristossa. Samaan aikaan alkasi ongelma Gipro Atre vaihdenäytön kanssa. Möykyissä saattaa tulla "d" vaihdenäyttöön. Kontaktihäiriötä jossain. Kulkeeko tuossa samassa "mötikässä" mihin atre liitetään valojen johtoja jotka voisivat vaikuttaa pitkiin valoihin myös?
Pyörä on 2006 ZX-10R eli tätä D-mallia.
Missä yhtiössä on 10r omistajilla vakuutus? Itse otin aluksi ifistä, kun saan sieltä s-ryhmän hk-alennuksen, keskittäjän alennuksen ja ammattiliiton alennuksen.
Olin lentää perseelleni, kun tuli vakuutuskirja kotiin.
Lopputulema oli se, että vaihdoin tapiolaan ja säästö vuodessa 600€.
Ilman alennuksia if olis ollu abauttia rallaa 1000€ kalliimpi.
Zzr:n vakuutus oli 200€ halvempi ifissä kuin tapiolassa, että järkyttäviä hintaeroja on kyllä...
ZZR 1100 -93
ZX10R -05
Mites on ZX-10r 2010 vs 2011? Eli joku jolla kokemuksia molemmista pyöristä. Tekniset erot näkee paperilla, mutta lähinnä kiinnostaa käytännön erot. Eli kumpi parempi ja molemmista plussat ja miinukset. Kiitos tiedoista jo etukäteen.![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13