The science of O2 sensors as I understand it FWIW.
From what I have gleaned on this subject from my car tuning days is that on our European specification bikes, is that a 'closed loop clean air' system is used to read the Oxygen sensor (lambda) located in the exhaust pipe, and under certain conditions, temporarily change the air/fuel ratio to the “stoichiometric” value of 14.7:1. This is to provide a chemically efficient burn for low rpm cruising and to aid emissions.
The closed loop circuit has a very limited operating range, which is only in effect while holding a steady speed at certain rpm and throttle positions. This ratio, while good for the environment, creates flat spots and a lack of torque that is required in certain instances, even in the low rpm area.
The Oxygen sensor can be disconnected but this will trip the F.I. warning light on the bikes dash.
You can either, by using the Dynojet Oxygen sensor eliminator ~ £20.00 or make your own Oxygen sensor eliminators by installing 330 ohm - ½ Watt resister across the heater leads to the OEM sensor to stop the FI warning light illuminating / giving an error.
Unfortunately some Ecu's aren't fooled by the O2-eliminator mod and when it enters closed loop mode, it tries to adjust the air/fuel ratio. Unfortunately, any adjustments the ECU makes won't register because the O2-eliminators are sending a constant signal to the computer. So the ECU continues to adjust the air/fuel mixture in a vain attempt to reach the stoichiometric ratio and it eventually leans out the air/fuel mixture so much that the engine loses a ton of power. Then when you twist the throttle a bit, the ECU leaves closed loop mode and goes back to the default map. The engine suddenly makes power again and the bike lurches violently forward.
Ironically, the O2-eliminators are suppose to make the ECU think everything as just fine when it enters closed loop mode, but it instead has cause some bikes to surge severely.
The trick around this is to prevent the bike from entering closed loop mode. On some bikes you can fool the ECU not to go into closed loop mode by starting the bike before it has completed its FI / ECU boot up process
If you start the bike before the ECU finishes its boot up cycle, then it won't go into closed loop later. My guess is that by starting the bike before the ECU boots up causes an error in the ECU. To protect the bike, the ECU loads the default map and sticks with it. So, once you turn the ignition on, start your bike immediately and you shouldn't have any more surging issues. (Likewise, there's no reason this wouldn't work for bikes without O2-eliminators either).
This is a suggested start up procedure that could work:
1) Turn ignition on.
2) Put the bike into neutral.
3) Wait for the fuel pump to prime the fuel system.
4) Once FI system is primed, then in quick secession: turn ignition off, push the starter button, turn ignition on, release starter once bike starts.
Pitääpäs kokeilla tämmöistä.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Moikka kepa(-kepa- @ Elo. 06 2010,07:42) kirjoitti
nyt ollaan oikeilla jäljillä,kumpikaan *malli 06 tai 07 ei tarvitse mitään lambda eliminaattoreja toimiakseen ne on täysin samat pyörät.en nyt muista muutakuin että lambdat ja servot mäelle ja pikku kikkailua ecun kanssa ja pistä pyörään TRE niin pääset helpommalla sen säätö hommeleissa.sen happianturin se ainakin vaatii toimiakseen.Kyllä tällä foorumilla 10 R t saadaan toimimaan.minä melkein tiedän misssä mättää, mutta varmistan asian ensin ettei taas tule tappavaa kommenttia omaan niskaan parhain terveisin *ps. Polttoaineen kulutus lisääntyy tehon myötä.mun Bikella pääsee n. 170 km kun keltainen valo syttyy jos ajelee maltillisesti !
KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
* * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Satuin saamaan pari kappaletta 10r 06/07 mallin kirkkaita LED-takavaloja (metallic look). Saa hakea pois 50 €/kpl vantaalta. Uusia ja paketissa.
P. 050 5747953/Jarkko
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
tervehdys kaikille.
neljättä viikkoa tässä jo 05 kympillä päristelleenä sellasen kysymyksen heitän ilmoille kuin, onkos muilla vaihteet skrakannu silleen että kun esim kutoselta puotan nopeesti vitosella niin jääkin hetkeksi väliin ikäänkuin vapaalle ja heti rutinan kanssa vitonen sisään... vaihteisto kyllä pelaa hienosti ja tuo ongelma käy vain harvoin, ehkä pari kertaa nyt tehny sen. öljynä käytän motulin 7100 20w50.
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
on käyny itelläki.. ja aikasemmissai pyörissä..(Hontamies @ Elo. 08 2010,11:39) kirjoitti
vetoja vaan... helvetin hyvä pyörä..
itel tullu 2 ja puolen vuojen aikana 55tkm mittariin eikä vielä kyllästytä
![]()
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
Ton just halusinki kuulla! *(suski750-f @ Elo. 09 2010,01:26) kirjoitti
kysyn nyt viel uudestaan et oisko kellään alkuperäistä vaimenninta myydä tohon 05 10rrään? ohjausiskarikin pitäis investoida kun kovissa kiihdytyksissä pakkaa ravistamaan *
![]()
RF600R 93´ --> ZX10R 05´ --> VTR1000F FireStorm
KLIK(Hontamies @ Elo. 09 2010,12:52) kirjoitti
Tota vaihdeongelmaa ei oo kyllä itelle käyny tässä vuoden aikana(~10tkm) kertaakaan.
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Sama homma kuin Medillä. 2 ajokautta, eikä kertaakaan ole välivapaita löytynyt. Ex-ysissä oli tätä vikaa, ylöspäin vaihtaessa se perinteinen 1 -> 2 ja joskus 2 -> 3 ja hyppäsi väliin, tuossa olisi ollut melko varmasti vaihteiston tsekkaaminen edessä, mutta pärrä meni vaihtoon..(Medi @ Elo. 09 2010,13:04) kirjoitti
Kympissä ei siis kertaakaan vastaavaa oireilua.
- P
Jaahas huomenna sitten pitäisi lähteä kymppiä hakemaan kotio24tkm huolto on kyseisestä pyörästä vissiin tehtävä nyt jossain kohtaa ja venttiilin säätöön pitäisi ainakin ne välykset tietää eikä huoltomanuskastakaan varmaan haittaa olisi. Onkohan intterwebissä huoltokirjaa missään saatavilla ja tietääkö joku sanoa noi välykset?
Onnea hyvästä valinnasta(vuohi @ Elo. 09 2010,21:27) kirjoitti
Huoltokirjoja kyllä löytyy, mutta mihin vuosimalliin sen pitäisi olla?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Niin joo tosiaan sehän tuosta unohtuikin eli vm04 kyseessä.(-kepa- @ Elo. 09 2010,21:29) kirjoitti
Imu 0.15-0.24. Pako 0.17-0.22.(vuohi @ Elo. 09 2010,21:27) kirjoitti
Ite en nyt muista mistä imuroin oman huoltokirjan, mutta www.zx-10r.net tuolta pitäisi löytyä.
https://www.mprengas.fi
ZX-10R 04/05 Service Manual(vuohi @ Elo. 09 2010,21:48) kirjoitti
Hiiren oikealla --> Tallenna nimellä.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
thänks(-kepa- @ Elo. 09 2010,22:24) kirjoitti
Ekaa kertaa nyt on mihinkään omistamaani kapistukseen huoltokirja olemassa. Varmasti helpompi tehdä remppaa kun ei tarvitse kaikkea itse keksiä ja pähkäillä.
Kyllähän tuo helpottaa huomattavasti juurikin tuossa, kun ei tarvitse pähkäillä kaikkea itse.(vuohi @ Elo. 09 2010,22:38) kirjoitti
Btw. mistäpäin Tamperetta voi uuden kymppikawan bongata?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Hervannasta löytyy jos nyt vaan löytyy sopiva kampe sopivaan hintaan mutta eiköhän tälläi loppu kesästä![]()
Onnittelut uudesta tykistä(vuohi @ Elo. 09 2010,21:27) kirjoitti
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joo ihan perus hyvä käyttöpelihän sieltä löytyi. Vähän käytönjälkiä ja 2-kilpinen mutta tuolla ei niin ole väliä kun tuskin tulee pysymään kumipuoli alaspäin jatkossakaan![]()
Varusteita on ihan kivasti: akran täysränni, kommanderi, vapaavirtaussuodin ja sifteri. Ohjausiskaria huutaa kyllä vielä aika pahasti lyhyen lenkin perusteella.
![]()
![]()
Ainakin sellaisella värityksellä, että ei ihan heti ole tulossa toista samanlaista vastaan(vuohi @ Elo. 10 2010,22:12) kirjoitti
![]()
Kyllähän tuo 2004 vuosimalli huutaa sitä ohjausiskaria jos aletaan vähän lujempaa ajamaan.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kuinka niin huutaa ohjausiskaria?en ainakaan koe omaani kovin pahaksi puisteleen esim 1000tls suikka on paljon pahempi.Olisiko alustan säädöllä merkitystä omallani ajan rataakin eikä kyllä puistele,pudottaa keulaa sentin verran niin eipä ole niin herkkä keulaileen.![]()
öööö.... Itse en ehkä menis keulaa laskemaan alas päin jos pyörä tuntuu jo valmiiksi vähän levottomalta ajottain...(2705 @ Elo. 10 2010,22:39) kirjoitti
Niin se alusta kannattaa laittaa kuntoon niin rauhoittuu aika paljon.Kyllä se keulan lasku vain parantaa ajoa,kääntyykin hieman paremmin ja pitäähän pyörällä luonnetta olla.Laittaa vaikka hondan jos haluaa tasaisen pyörän![]()
Sitä mäkin ajattelin, että eipähän tuu samanlaista vastaan..(-kepa- @ Elo. 10 2010,22:21) kirjoitti
Samat katteet tulossa
Onnittelut vuohelle uudesta pyörästä! Katotaan satutaanko vielä saamaan harvinainen näky aikaseks ja 2x west 10R:ää samalle ratapäivälle![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Morjens 10R omistajat!
Multa löytyy sitten vihreestä 10R-09:stä osia jos sattuu
vaikka pelit lipsumaan joskus. Elikäs esim. katteet täydellisenä, valot jne jne.. vakioputki, clip on, jalkatappeja, vakiovälitykset ja ketjut jne...
Kaikki on otettu kilpapyörää tehdessä irti uusina osina.
Mieluiten myyn tietysti isompana satsina sopivalla hinnalla.
050-4867549
Jaahas vähän kerkes motarilla tossa kurvailemaan ja kyllähän se prkl ihan miehekkäästi vetää, tai kai sen kuulukin jos dynolapussa lukee 175 takaselta
Jalkatapit ja niiden rungot on vähän huonossa hapessa ja mieli tekisi säädettäviä tappeja, tietääkö joku mistä saisi halvat ja hyvät?
Tulipas sitten asenneltua Gipron Atrekin. Katotaas miten pyörän käytös muuttuu.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ebaystä näyttäis löytyvän. Ja carpimoto.com vois olla kans.(vuohi @ Elo. 11 2010,14:06) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Ja samalla vaihdekaavion kääntö. *(vuohi @ Elo. 11 2010,14:06) kirjoitti
Suosittelen lämpimästi.
Supermoto
Joo kaavio kääntyy samalla jos saan sifterin toimimaan samalla kytkimellä kuin nyt jotenkin järkevästi.(jaulis @ Elo. 11 2010,17:13) kirjoitti