Sivu: 57 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1681:stä 1710:een 4629:sta
  1. #1681
    Lainaa (JuhoK @ Touko. 17 2010,16:13) kirjoitti
    Toi delvaccihan on dieselöljyä Käytättekö noita? Tuntuu pikkasen oudolta että tommosia laittas pyörään
    sanos muuta, vielä oudompaa on että ne jotka kerran erehtyvät kokeilemaan, eivät muuta sitten enään käytäkään... *

    Mutta onhan se sika halpaa tavaraa verrattuna oikeisiin moottoripyöräöljyihin. *

    Ps. Castrolilla ajelen sekä mopolla että golffilla, eikä mitään ongelmia ole ollut.



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #1682
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 23 2010,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 23 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 22 2010,15:54) kirjoitti
    Ei mitään nypytystä havaittavissa. Kokeile vähän herkistellä niitä jarrulevyjen niittejä.
    Eilen suihkin CRC:tä niitit täyteen ja pultilla pyörittelin niitä. Kaikki hiukan jumissa, mutta kyllä ne kaikki pyörimään lähti. Hiukan notkeammaksi tuntuivat aukeavan, mutta turha silti sormin lähteä niitä pyörittämään, ei onnistu. Pitäisikö noiden pyöriä sormin vai riittikö edellä mainittu operaatio.

    Ajamaan en päässyt vielä kun tuo keula on huollossa.
    Juuri noin. Sen verran ovat kyllä tiukat , että sormin noita ei pyöritellä. Wanhemmiten saattavat sitten väljistyä.

    Brake cleanerilla sitten CRC:t vaan pois.

    Nyt, kun keula on kerran huollossa niin on hyvä samalla tarkistaa emäputken laakereiden kireys. Joskus nypytys tulee sieltäkin.
    Nyt on jarrut koeponnistettu kuumalla Kemoralla. Tuntui että mopo oli suorastaan tulessa settien jälkeen. Paljon kuumempaa säätä on vaikeä kuvitella Suomen suveen.

    Ei pohjannut jarrukahva ei ja varmasti olivat satulat pirun kuumat. Kahvan säätö edelleen kolmosessa eikä tarvinnut säätää päivän aikana. Vanhoilla satuloilla kahva niin edessä kuin voi ja silti pohjasi parin-kolmen kierroksen jälkeen (ja viime kesänä ei ollut noin lämmintä kun vakioilla ajoin, kuin eilen). Sen puolesta suuri parannus ja tuntuma pirun hyvä.

    Mutta, nyt tuntui jo aiemmin puheissa ollut nypytys, jonka olin jo luullut korjaantuneen, kun niitit herkistelin. Tätä en kadulla enää juuri huomannut.

    Radalla ajaessa "pintajarrulla" tuntuu aikamoista tärinää. Siis silloin kun vain hiukan puristan jarrukahvaa. Jos puristan lujaa - jarrutan tehokkaasti - tärinä vaimenee jollei jopa katoa. Tähän vaikutti myös se, että suoralla jarrutettaessa tärinää ei juuri ollut, mutta ilmaantui kun keulaa käänsi mutkaan * (olipa hyvin selitetty)

    Voiko tuossa olla kyse levyjen vinoudesta tai siitä että vaihdoin samalla teräspunosletkut, värinät johtuvat paremmin läpi tankoon asti? Tai onko keulahuollossa voinut tulla jotain kämmejä tai olenko kasannut keulan väärin (joku paikka vinossa)? Värinät selittyvät myös vauhdilla, koska ei tuollaisia jarrupaikkoja tule kadulla tehtyä tuommoisista nopeuksista. Ikävän tuntuista ja ajaminen kärsii.

    Ideoita?

    edit. nyt kun lisää muistelen, niin eturenkaan toisen puolen laakerikuopassa oli ruosteen näköistä värjäymää (näkyi vasta pölysuojan poiston jälkeen). Puhdistin ja laitoin pinnalle uudet rasvat kun tuntui pyörivän ihan ok. Mites tuo laakeri voiko se aiheuttaa yllä olevia oireita?



    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  3. #1683
    Lainaa (Grosse @ Touko. 17 2010,21:23) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 23 2010,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 23 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 22 2010,15:54) kirjoitti
    Ei mitään nypytystä havaittavissa. Kokeile vähän herkistellä niitä jarrulevyjen niittejä.
    Eilen suihkin CRC:tä niitit täyteen ja pultilla pyörittelin niitä. Kaikki hiukan jumissa, mutta kyllä ne kaikki pyörimään lähti. Hiukan notkeammaksi tuntuivat aukeavan, mutta turha silti sormin lähteä niitä pyörittämään, ei onnistu. Pitäisikö noiden pyöriä sormin vai riittikö edellä mainittu operaatio.

    Ajamaan en päässyt vielä kun tuo keula on huollossa.
    Juuri noin. Sen verran ovat kyllä tiukat , että sormin noita ei pyöritellä. Wanhemmiten saattavat sitten väljistyä.

    Brake cleanerilla sitten CRC:t vaan pois.

    Nyt, kun keula on kerran huollossa niin on hyvä samalla tarkistaa emäputken laakereiden kireys. Joskus nypytys tulee sieltäkin.
    Nyt on jarrut koeponnistettu kuumalla Kemoralla. Tuntui että mopo oli suorastaan tulessa settien jälkeen. Paljon kuumempaa säätä on vaikeä kuvitella Suomen suveen.

    Ei pohjannut jarrukahva ei ja varmasti olivat satulat pirun kuumat. Kahvan säätö edelleen kolmosessa eikä tarvinnut säätää päivän aikana. Vanhoilla satuloilla kahva niin edessä kuin voi ja silti pohjasi parin-kolmen kierroksen jälkeen (ja viime kesänä ei ollut noin lämmintä kun vakioilla ajoin, kuin eilen). Sen puolesta suuri parannus ja tuntuma pirun hyvä.

    Mutta, nyt tuntui jo aiemmin puheissa ollut nypytys, jonka olin jo luullut korjaantuneen, kun niitit herkistelin. Tätä en kadulla enää juuri huomannut.

    Radalla ajaessa "pintajarrulla" tuntuu aikamoista tärinää. Siis silloin kun vain hiukan puristan jarrukahvaa. Jos puristan lujaa - jarrutan tehokkaasti - tärinä vaimenee jollei jopa katoa. Tähän vaikutti myös se, että suoralla jarrutettaessa tärinää ei juuri ollut, mutta ilmaantui kun keulaa käänsi mutkaan * (olipa hyvin selitetty)

    Voiko tuossa olla kyse levyjen vinoudesta tai siitä että vaihdoin samalla teräspunosletkut, värinät johtuvat paremmin läpi tankoon asti? Tai onko keulahuollossa voinut tulla jotain kämmejä tai olenko kasannut keulan väärin (joku paikka vinossa)? Värinät selittyvät myös vauhdilla, koska ei tuollaisia jarrupaikkoja tule kadulla tehtyä tuommoisista nopeuksista. Ikävän tuntuista ja ajaminen kärsii.

    Ideoita?

    edit. nyt kun lisää muistelen, niin eturenkaan toisen puolen laakerikuopassa oli ruosteen näköistä värjäymää (näkyi vasta pölysuojan poiston jälkeen). Puhdistin ja laitoin pinnalle uudet rasvat kun tuntui pyörivän ihan ok. Mites tuo laakeri voiko se aiheuttaa yllä olevia oireita?
    Jarrulevyt voivat olla kierot. Jos ne ylikuumenee jarrutellessa, niin ne voi vääntyä, toisaaltaan jos ne ylikuumenee uudestaan niin ne voivat suoristua. Eli siis ne elävät hiukan koko ajan.

    Jarrupalat ovat yksi oleellisin asia joka vaikuttaa jarrumäntien toimintaan. Jarrumännät toimii sitä paremmin, mitä vähemmän ne joutuvat tulemaan ulos jarrusylinteristä. Eli jos palat ovat kuluneet, niin silloin ne joutuvat tulemaan enemmän ulos ja näin ollen ne jumittavat helpommin.

    Jarrulevyt ovat myös yksi mahdollisuus, jokseenkaan ei välttämättä vielä sinun pyörässä. Mikäli levyt ovat päässeet kulumaan ohuiksi, niin tällöinhän jarrumännät ovat koko ajan ulompana sylintereistä, jolloin ne taas jumittavat helpommin. Luonnollisesti tähän kun yhdistetään ne kuluneet palat, niin tilanne on pahin mahdollinen.

    Jarrulevyn suoruuden tarkistus on todella helppoa. Nosta etupää pukille ja laita jokin pitkä esine kiinni jarrulevyyn ja ota esineelle tukea etuputkesta. Sitten vaan alat pyörittellemään rengasta. Huomaat helposti missä kohdassa esineeseen tökkää tai missä kohdassa se irtoaa jarrulevyn pinnasta.

    Toinen vielä helpompi konsti on se että käyt vähän ajelemassa ja jarruttelet kevyesti. Sitten pysähdyt ja kokeilet levyt kauttaaltaan läpi. Jos toinen levy on kuuma ja toinen ei niin tiedät kummalla puolella ongelma on. Jos levy on KEVYIDEN jarrutteluiden jälkeen lämmin vain jostain tietystä kohdasta, niin voit olla varma että levy on juuri siitä kohden kiero ja vika on nimenomaan ko levyssä ja kohdassa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #1684
    ^^ Kelluvien jarrulevyjen "niitit" voivat olla myös jumittuneet. Puhdistusta...? Ainakin kaverilla tuli ko. ongelma juuri tuon takia.

    Edit; jaa sitä näemmä oli jo kokeiltu ratkaisuksi...



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #1685
    Lainaa (Grosse @ Touko. 17 2010,21:23) kirjoitti
    Mutta, nyt tuntui jo aiemmin puheissa ollut nypytys, jonka olin jo luullut korjaantuneen, kun niitit herkistelin. Tätä en kadulla enää juuri huomannut.

    Radalla ajaessa "pintajarrulla" tuntuu aikamoista tärinää. Siis silloin kun vain hiukan puristan jarrukahvaa. Jos puristan lujaa - jarrutan tehokkaasti - tärinä vaimenee jollei jopa katoa. Tähän vaikutti myös se, että suoralla jarrutettaessa tärinää ei juuri ollut, mutta ilmaantui kun keulaa käänsi mutkaan * (olipa hyvin selitetty)

    Voiko tuossa olla kyse levyjen vinoudesta tai siitä että vaihdoin samalla teräspunosletkut, värinät johtuvat paremmin läpi tankoon asti? Tai onko keulahuollossa voinut tulla jotain kämmejä tai olenko kasannut keulan väärin (joku paikka vinossa)? Värinät selittyvät myös vauhdilla, koska ei tuollaisia jarrupaikkoja tule kadulla tehtyä tuommoisista nopeuksista. Ikävän tuntuista ja ajaminen kärsii.
    Mites jarrulevyjen pinta? Tasanen/"puhdas"?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #1686
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
  7. #1687
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä tulos ja ei edes näissä "optimistisissa penkeissä" mitattu . Yksilöiden eroja on maailmalta kantautunut samoilla virityksillä jopa 7 hevosvoiman verran! En tiedä onko se yleensäkin niin suurta eri yksilöillä, vai olisiko säädöillä noin suuri vaikutus ?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  8. #1688
    Aika pitkät välitykset tässä omassakin pyörässä, kun vakioväleillä mennään.

    Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet ja hyväksi havainneet kympeissänne? Mietin, että josko ottaisi 2 piikkiä pienemmän eturattaan (17 on vakio?).
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  9. #1689
    Lainaa (Athene @ Touko. 18 2010,16:03) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä tulos ja ei edes näissä "optimistisissa penkeissä" mitattu . Yksilöiden eroja on maailmalta kantautunut samoilla virityksillä jopa 7 hevosvoiman verran! En tiedä onko se yleensäkin niin suurta eri yksilöillä, vai olisiko säädöillä noin suuri vaikutus ?
    Markkina-alue vaikuttaa asiaan, koska saastemääräykset vaihtelevat suuresti. Eli moottorinohjauksessa eroja = tehoissa eroja.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  10. #1690
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä että tuli "rahalle vastinetta" fiilis.
    Supermoto
  11. #1691
    Lainaa (jaulis @ Touko. 19 2010,18:25) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä että tuli "rahalle vastinetta" fiilis. *
    No jaa, enpä tiedä tuliko vastinetta.... Mutta kuten eräs kaveri totes: "nää kikkareet vaan pitää olla näissä, vaikka ei niitä tarvikkaan"
  12. #1692
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 19 2010,19:46) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Touko. 19 2010,18:25) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä että tuli "rahalle vastinetta" fiilis. *
    No jaa, enpä tiedä tuliko vastinetta.... Mutta kuten eräs kaveri totes: "nää kikkareet vaan pitää olla näissä, vaikka ei niitä tarvikkaan"
    Toi on kyllä aikas hyvin sanottu * Mut näinhän se on



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  13. #1693
    ^ Juu kyl se toho lauseeseen on kiteytetty aika hyvin, miks perusjamppa näitä nykytonnisia virittelee. Muuta syytä siihen ei ole
  14. #1694
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 19 2010,22:08) kirjoitti
    ^ Juu kyl se toho lauseeseen on kiteytetty aika hyvin, miks perusjamppa näitä nykytonnisia virittelee. Muuta syytä siihen ei ole
    Jep jep, mä haluaisin nähdä kans sen jätkän/gimman joka pystyy ottaan nykytonnisesta kaiken irti vakiona... Eli käsi pystyyn nyt, jos olet etsimäni henkilö tai edes trolli! *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #1695
    Juu näin se on ainaki mun kohdalla. En osaa/ voi hyödyntää kaikkia ominaisuuksia, mihin toi pyörä kykenee. Silti oli vaa kiva ostaa putkee, commanderia ja kilpitelinettä, vaikka niillä ei loppupeleissä ole normaaliajoon mitään merkitystä. Silti ne vaan pitää ostaa

    Mut joo, oon täs harkinnu, et mun vähäselle ajolle (nyt kawan mittarissa 3200) parempi vaihtoehto ois ducatin hypermotard...
  16. #1696
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 19 2010,23:53) kirjoitti
    Juu näin se on ainaki mun kohdalla. En osaa/ voi hyödyntää kaikkia ominaisuuksia, mihin toi pyörä kykenee. Silti oli vaa kiva ostaa putkee, commanderia ja kilpitelinettä, vaikka niillä ei loppupeleissä ole normaaliajoon mitään merkitystä. Silti ne vaan pitää ostaa

    Mut joo, oon täs harkinnu, et mun vähäselle ajolle (nyt kawan mittarissa 3200) parempi vaihtoehto ois ducatin hypermotard...
    Jaa, no mä voin käydä ulkoiluttaan sun kawaa, jos et itse kerkiä!

    Toki voisin mä siitä työstä ottaa jonkin sopivan pienen korvauksen, mutta se on niin mitätön, että se tuskin jää siitä kiinni
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  17. #1697
    Lainaa (sky @ Touko. 19 2010,23:28) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 19 2010,22:08) kirjoitti
    ^ Juu kyl se toho lauseeseen on kiteytetty aika hyvin, miks perusjamppa näitä nykytonnisia virittelee. Muuta syytä siihen ei ole
    Jep jep, mä haluaisin nähdä kans sen jätkän/gimman joka pystyy ottaan nykytonnisesta kaiken irti vakiona... Eli käsi pystyyn nyt, jos olet etsimäni henkilö tai edes trolli! *
    Hep Hep...

    Eikö kawakuskit käytä ikinä kaasua pohjassa? Hävetkää.*
    Supermoto
  18. #1698
    Lainaa (Hapa @ Touko. 19 2010,17:23) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Touko. 18 2010,16:03) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä tulos ja ei edes näissä "optimistisissa penkeissä" mitattu . Yksilöiden eroja on maailmalta kantautunut samoilla virityksillä jopa 7 hevosvoiman verran! En tiedä onko se yleensäkin niin suurta eri yksilöillä, vai olisiko säädöillä noin suuri vaikutus ?
    Markkina-alue vaikuttaa asiaan, koska saastemääräykset vaihtelevat suuresti. Eli moottorinohjauksessa eroja = tehoissa eroja.
    Hyvä pontti ! En ole tuota tullutkaan ajatelleeksi. Näinhän se on, että saastemääräykset rajoittaa tehoja.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  19. #1699
    Lainaa (sky @ Touko. 18 2010,09:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Touko. 17 2010,21:23) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 23 2010,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 23 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 22 2010,15:54) kirjoitti
    Ei mitään nypytystä havaittavissa. Kokeile vähän herkistellä niitä jarrulevyjen niittejä.
    Eilen suihkin CRC:tä niitit täyteen ja pultilla pyörittelin niitä. Kaikki hiukan jumissa, mutta kyllä ne kaikki pyörimään lähti. Hiukan notkeammaksi tuntuivat aukeavan, mutta turha silti sormin lähteä niitä pyörittämään, ei onnistu. Pitäisikö noiden pyöriä sormin vai riittikö edellä mainittu operaatio.

    Ajamaan en päässyt vielä kun tuo keula on huollossa.
    Juuri noin. Sen verran ovat kyllä tiukat , että sormin noita ei pyöritellä. Wanhemmiten saattavat sitten väljistyä.

    Brake cleanerilla sitten CRC:t vaan pois.

    Nyt, kun keula on kerran huollossa niin on hyvä samalla tarkistaa emäputken laakereiden kireys. Joskus nypytys tulee sieltäkin.
    Nyt on jarrut koeponnistettu kuumalla Kemoralla. Tuntui että mopo oli suorastaan tulessa settien jälkeen. Paljon kuumempaa säätä on vaikeä kuvitella Suomen suveen.

    Ei pohjannut jarrukahva ei ja varmasti olivat satulat pirun kuumat. Kahvan säätö edelleen kolmosessa eikä tarvinnut säätää päivän aikana. Vanhoilla satuloilla kahva niin edessä kuin voi ja silti pohjasi parin-kolmen kierroksen jälkeen (ja viime kesänä ei ollut noin lämmintä kun vakioilla ajoin, kuin eilen). Sen puolesta suuri parannus ja tuntuma pirun hyvä.

    Mutta, nyt tuntui jo aiemmin puheissa ollut nypytys, jonka olin jo luullut korjaantuneen, kun niitit herkistelin. Tätä en kadulla enää juuri huomannut.

    Radalla ajaessa "pintajarrulla" tuntuu aikamoista tärinää. Siis silloin kun vain hiukan puristan jarrukahvaa. Jos puristan lujaa - jarrutan tehokkaasti - tärinä vaimenee jollei jopa katoa. Tähän vaikutti myös se, että suoralla jarrutettaessa tärinää ei juuri ollut, mutta ilmaantui kun keulaa käänsi mutkaan * (olipa hyvin selitetty)

    Voiko tuossa olla kyse levyjen vinoudesta tai siitä että vaihdoin samalla teräspunosletkut, värinät johtuvat paremmin läpi tankoon asti? Tai onko keulahuollossa voinut tulla jotain kämmejä tai olenko kasannut keulan väärin (joku paikka vinossa)? Värinät selittyvät myös vauhdilla, koska ei tuollaisia jarrupaikkoja tule kadulla tehtyä tuommoisista nopeuksista. Ikävän tuntuista ja ajaminen kärsii.

    Ideoita?

    edit. nyt kun lisää muistelen, niin eturenkaan toisen puolen laakerikuopassa oli ruosteen näköistä värjäymää (näkyi vasta pölysuojan poiston jälkeen). Puhdistin ja laitoin pinnalle uudet rasvat kun tuntui pyörivän ihan ok. Mites tuo laakeri voiko se aiheuttaa yllä olevia oireita?
    Jarrulevyt voivat olla kierot. Jos ne ylikuumenee jarrutellessa, niin ne voi vääntyä, toisaaltaan jos ne ylikuumenee uudestaan niin ne voivat suoristua. Eli siis ne elävät hiukan koko ajan.

    Jarrupalat ovat yksi oleellisin asia joka vaikuttaa jarrumäntien toimintaan. Jarrumännät toimii sitä paremmin, mitä vähemmän ne joutuvat tulemaan ulos jarrusylinteristä. Eli jos palat ovat kuluneet, niin silloin ne joutuvat tulemaan enemmän ulos ja näin ollen ne jumittavat helpommin.

    Jarrulevyt ovat myös yksi mahdollisuus, jokseenkaan ei välttämättä vielä sinun pyörässä. Mikäli levyt ovat päässeet kulumaan ohuiksi, niin tällöinhän jarrumännät ovat koko ajan ulompana sylintereistä, jolloin ne taas jumittavat helpommin. Luonnollisesti tähän kun yhdistetään ne kuluneet palat, niin tilanne on pahin mahdollinen.

    Jarrulevyn suoruuden tarkistus on todella helppoa. Nosta etupää pukille ja laita jokin pitkä esine kiinni jarrulevyyn ja ota esineelle tukea etuputkesta. Sitten vaan alat pyörittellemään rengasta. Huomaat helposti missä kohdassa esineeseen tökkää tai missä kohdassa se irtoaa jarrulevyn pinnasta.

    Toinen vielä helpompi konsti on se että käyt vähän ajelemassa ja jarruttelet kevyesti. Sitten pysähdyt ja kokeilet levyt kauttaaltaan läpi. Jos toinen levy on kuuma ja toinen ei niin tiedät kummalla puolella ongelma on. Jos levy on KEVYIDEN jarrutteluiden jälkeen lämmin vain jostain tietystä kohdasta, niin voit olla varma että levy on juuri siitä kohden kiero ja vika on nimenomaan ko levyssä ja kohdassa.
    Mittasin eilen molemmat levyt ja molemmissa pienta heittoa 0.1-0.2mm (mittasin tönärilllä levyn pinnasta lokasuojan kiinnikkeeseen, lokasuoja oli pois). Lisäksi molemmilla puolilla oli kappaleet kiinnitettynä etupumppuihin ja kappaleet painettu levyihin kiinni. Toisella puolella noin 10cm matkalla kuului laahaava ääni ja toisella puolella kaksi n. 5-10cm aluetta jossa kappaleet laahasivat kiinni.

    Onko tuollaisella heitolla (lue millinosia) käytännössä mitään merkitystä vai korostuuko tuo radalla kun levyt lämpiävät (heitto kasvaa)?
    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  20. #1700
    Lainaa (Grosse @ Touko. 20 2010,09:24) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 18 2010,09:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Touko. 17 2010,21:23) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 23 2010,22:11) kirjoitti
    Lainaa (Grosse @ Huhti. 23 2010,21:16) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Huhti. 22 2010,15:54) kirjoitti
    Ei mitään nypytystä havaittavissa. Kokeile vähän herkistellä niitä jarrulevyjen niittejä.
    Eilen suihkin CRC:tä niitit täyteen ja pultilla pyörittelin niitä. Kaikki hiukan jumissa, mutta kyllä ne kaikki pyörimään lähti. Hiukan notkeammaksi tuntuivat aukeavan, mutta turha silti sormin lähteä niitä pyörittämään, ei onnistu. Pitäisikö noiden pyöriä sormin vai riittikö edellä mainittu operaatio.

    Ajamaan en päässyt vielä kun tuo keula on huollossa.
    Juuri noin. Sen verran ovat kyllä tiukat , että sormin noita ei pyöritellä. Wanhemmiten saattavat sitten väljistyä.

    Brake cleanerilla sitten CRC:t vaan pois.

    Nyt, kun keula on kerran huollossa niin on hyvä samalla tarkistaa emäputken laakereiden kireys. Joskus nypytys tulee sieltäkin.
    Nyt on jarrut koeponnistettu kuumalla Kemoralla. Tuntui että mopo oli suorastaan tulessa settien jälkeen. Paljon kuumempaa säätä on vaikeä kuvitella Suomen suveen.

    Ei pohjannut jarrukahva ei ja varmasti olivat satulat pirun kuumat. Kahvan säätö edelleen kolmosessa eikä tarvinnut säätää päivän aikana. Vanhoilla satuloilla kahva niin edessä kuin voi ja silti pohjasi parin-kolmen kierroksen jälkeen (ja viime kesänä ei ollut noin lämmintä kun vakioilla ajoin, kuin eilen). Sen puolesta suuri parannus ja tuntuma pirun hyvä.

    Mutta, nyt tuntui jo aiemmin puheissa ollut nypytys, jonka olin jo luullut korjaantuneen, kun niitit herkistelin. Tätä en kadulla enää juuri huomannut.

    Radalla ajaessa "pintajarrulla" tuntuu aikamoista tärinää. Siis silloin kun vain hiukan puristan jarrukahvaa. Jos puristan lujaa - jarrutan tehokkaasti - tärinä vaimenee jollei jopa katoa. Tähän vaikutti myös se, että suoralla jarrutettaessa tärinää ei juuri ollut, mutta ilmaantui kun keulaa käänsi mutkaan * (olipa hyvin selitetty)

    Voiko tuossa olla kyse levyjen vinoudesta tai siitä että vaihdoin samalla teräspunosletkut, värinät johtuvat paremmin läpi tankoon asti? Tai onko keulahuollossa voinut tulla jotain kämmejä tai olenko kasannut keulan väärin (joku paikka vinossa)? Värinät selittyvät myös vauhdilla, koska ei tuollaisia jarrupaikkoja tule kadulla tehtyä tuommoisista nopeuksista. Ikävän tuntuista ja ajaminen kärsii.

    Ideoita?

    edit. nyt kun lisää muistelen, niin eturenkaan toisen puolen laakerikuopassa oli ruosteen näköistä värjäymää (näkyi vasta pölysuojan poiston jälkeen). Puhdistin ja laitoin pinnalle uudet rasvat kun tuntui pyörivän ihan ok. Mites tuo laakeri voiko se aiheuttaa yllä olevia oireita?
    Jarrulevyt voivat olla kierot. Jos ne ylikuumenee jarrutellessa, niin ne voi vääntyä, toisaaltaan jos ne ylikuumenee uudestaan niin ne voivat suoristua. Eli siis ne elävät hiukan koko ajan.

    Jarrupalat ovat yksi oleellisin asia joka vaikuttaa jarrumäntien toimintaan. Jarrumännät toimii sitä paremmin, mitä vähemmän ne joutuvat tulemaan ulos jarrusylinteristä. Eli jos palat ovat kuluneet, niin silloin ne joutuvat tulemaan enemmän ulos ja näin ollen ne jumittavat helpommin.

    Jarrulevyt ovat myös yksi mahdollisuus, jokseenkaan ei välttämättä vielä sinun pyörässä. Mikäli levyt ovat päässeet kulumaan ohuiksi, niin tällöinhän jarrumännät ovat koko ajan ulompana sylintereistä, jolloin ne taas jumittavat helpommin. Luonnollisesti tähän kun yhdistetään ne kuluneet palat, niin tilanne on pahin mahdollinen.

    Jarrulevyn suoruuden tarkistus on todella helppoa. Nosta etupää pukille ja laita jokin pitkä esine kiinni jarrulevyyn ja ota esineelle tukea etuputkesta. Sitten vaan alat pyörittellemään rengasta. Huomaat helposti missä kohdassa esineeseen tökkää tai missä kohdassa se irtoaa jarrulevyn pinnasta.

    Toinen vielä helpompi konsti on se että käyt vähän ajelemassa ja jarruttelet kevyesti. Sitten pysähdyt ja kokeilet levyt kauttaaltaan läpi. Jos toinen levy on kuuma ja toinen ei niin tiedät kummalla puolella ongelma on. Jos levy on KEVYIDEN jarrutteluiden jälkeen lämmin vain jostain tietystä kohdasta, niin voit olla varma että levy on juuri siitä kohden kiero ja vika on nimenomaan ko levyssä ja kohdassa.
    Mittasin eilen molemmat levyt ja molemmissa pienta heittoa 0.1-0.2mm (mittasin tönärilllä levyn pinnasta lokasuojan kiinnikkeeseen, lokasuoja oli pois). Lisäksi molemmilla puolilla oli kappaleet kiinnitettynä etupumppuihin ja kappaleet painettu levyihin kiinni. Toisella puolella noin 10cm matkalla kuului laahaava ääni ja toisella puolella kaksi n. 5-10cm aluetta jossa kappaleet laahasivat kiinni.

    Onko tuollaisella heitolla (lue millinosia) käytännössä mitään merkitystä vai korostuuko tuo radalla kun levyt lämpiävät (heitto kasvaa)?
    En tiedä mikä on maksimi runout zx10r:llä. Zx9R:llä se on uudemmissa malleissa 0.3 mm, joten kuvittelisin että tuo on rajojen sisällä, mikäli mittatarkkuus on yhtään kohallaa *

    Ethän muuten ole vain sekottanut palojen järjestestystä kun olet ottanut ne pois paikoiltaan. Tämä voi aiheuttaa ongelmia. Toinen hyvä asia on tarkistaa, että kuinka pahasti palat ovat kuluneet "kieroon", Eli siis palat eivät kulu symmetrisesti vaan toinen reuna kuluu nopeammin kuin toinen(vanteen pyörimissuunnassa). Näin ollen kun männät painavat paloja kiinni jarrulevyyn, niin epätasaisesti kuluneet jarrupalat aiheuttavat epätasaisen paineen jarrumännälle ja näin ollen männät jumittavat myös helpommin.

    Paitsi että tuli juuri mieleen, että kun kerran vaihdoit satulat, niin siinä samalla varmaan jouduit ostaan satuloihin sopivat uudet palat...



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #1701
    Lainaa (sky @ Touko. 20 2010,10:37) kirjoitti
    Paitsi että tuli juuri mieleen, että kun kerran vaihdoit satulat, niin siinä samalla varmaan jouduit ostaan satuloihin sopivat uudet palat... *
    Uusien satuloiden mukana tuli uudet palat (uudesta 0km ajetusta ZZR1400:sta parted out). Eli en usko että noissa mitään on, ajanut satuloilla nyt noin 1000km.



    250cc 2t & HD FXDB
    ex. HD XL1200C
    ex. XV cafe project '81
    ex. KTM 350 EXC-F '12
    ex. ZX-10R ´13
    ex. WR250R '12
    ex. ZX-10R '07
    ex. FZ6-S '04
  22. #1702
    Lainaa (Grosse @ Touko. 20 2010,11:08) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 20 2010,10:37) kirjoitti
    Paitsi että tuli juuri mieleen, että kun kerran vaihdoit satulat, niin siinä samalla varmaan jouduit ostaan satuloihin sopivat uudet palat... *
    Uusien satuloiden mukana tuli uudet palat (uudesta 0km ajetusta ZZR1400:sta parted out). Eli en usko että noissa mitään on, ajanut satuloilla nyt noin 1000km.
    No koitapa selvittää jostain että kuinka paksut on zzr1400:n jarrulevyt? Eli voisko kybässä olla selkeästi ohuemmat ja näin ollen männät toimii huonommin?

    Toi kuumuus ei sinänsä ole mitenkään outoa, kyllä ne kuumenee ihan vietävästi, ainakin radalla. Mutta ei sen pitäisi täristää uusilla satuloilla, paitsi jos levyissä on vikaa.

    Tämä menee jo täysin teoreettiselle tasolle (OT), mutta voisi kuvitella että jos pyörän laakeri on kulunut ja väljistynyt, niin kun jarrutat kurviin samalla kun käännät, niin pyörä pääsee kääntymään viallisen laakerin takia sen verran että jarrulevytkin vääntyvät aavistuksen satuloihin nähden ja näin ollen ilmenee pientä nypytystä. Toki teoriassa kulunut laakeri toimii huonosti silloin kun jarrutetaan. Eli jarrutus kasvattaa kitkaa ja pyrkii vääntämään/keskittämään akselia laakeriin nähden, jolloin se vääntyy epäedulliseen asentoon, jossa liike kitka kasvaa jne... Mutta en ole kuullut kenenkään kertoneen että laakerit vaihtamalla nypytys katosi.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #1703
    Ei oo rapakon takana kaikilla ihan kaikki inkkarit kanootissa.
    Hyvä idea!
    Ei sais nauraa kun kaveri vielä tappaa tolla ittensä, mutta *



    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  24. #1704
    Lainaa (Medi @ Touko. 20 2010,20:38) kirjoitti
    Ei oo rapakon takana kaikilla ihan kaikki inkkarit kanootissa.
    Hyvä idea!
    Ei sais nauraa kun kaveri vielä tappaa tolla ittensä, mutta *
    Samalla Jampalla on myös hyvä tuunaus idea jarruille

    KLICK
    Aprilia RSV4R -11
    (Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
  25. #1705
    Lainaa (Medi @ Touko. 20 2010,20:38) kirjoitti
    Ei oo rapakon takana kaikilla ihan kaikki inkkarit kanootissa.
    Hyvä idea!
    Ei sais nauraa kun kaveri vielä tappaa tolla ittensä, mutta *
    Muut palstalaiset heittää kyllä hyvää settiä ja kommenttia kaverin tuusaamisesta

    - P
  26. #1706
    Lainaa (Olli79 @ Touko. 21 2010,10:42) kirjoitti
    Lainaa (Medi @ Touko. 20 2010,20:38) kirjoitti
    Ei oo rapakon takana kaikilla ihan kaikki inkkarit kanootissa.
    Hyvä idea!
    Ei sais nauraa kun kaveri vielä tappaa tolla ittensä, mutta *
    Samalla Jampalla on myös hyvä tuunaus idea jarruille

    KLICK
    Täytyy sanoa, että tuo akseli on hienosti muotoiltu, mistä noita oikein saa?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #1707
    Lainaa (-kepa- @ Touko. 19 2010,17:14) kirjoitti
    Aika pitkät välitykset tässä omassakin pyörässä, kun vakioväleillä mennään.

    Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet ja hyväksi havainneet kympeissänne? Mietin, että josko ottaisi 2 piikkiä pienemmän eturattaan (17 on vakio?).
    Minulla oli aiemmin omistamassani -06-vuosimallisessa 10R:ssä juuri 15-piikkinen eturatas ja oli mielestäni juuri sopiva välitys sekalaiseen ajoon.
  28. #1708
    Lainaa (Sampsa @ Touko. 22 2010,12:30) kirjoitti
    Lainaa (-kepa- @ Touko. 19 2010,17:14) kirjoitti
    Aika pitkät välitykset tässä omassakin pyörässä, kun vakioväleillä mennään.

    Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet ja hyväksi havainneet kympeissänne? Mietin, että josko ottaisi 2 piikkiä pienemmän eturattaan (17 on vakio?).
    Minulla oli aiemmin omistamassani -06-vuosimallisessa 10R:ssä juuri 15-piikkinen eturatas ja oli mielestäni juuri sopiva välitys sekalaiseen ajoon.
    Tuli otettua sitten 16-piikkinen. Katsotaan, kun saa kiinni, että oliko oikea valinta Noh, eipä nämä kalliita oo
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  29. #1709
  30.  
  31. #1710
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 19 2010,19:46) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Touko. 19 2010,18:25) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Touko. 18 2010,15:58) kirjoitti
    Tänään kävi Kawa penkissä, 181.7 hv@12485 rpm. Viime vuonna samassa penkissä pelkällä sliparilla 170.4hv. Nyt siis Akran kokoputki ja PCV. Ihan hyvin ainaki omasta mielestä kokoputkella vaikutusta....


    Tos käppyrä---> http://kuvablogi.com/nayta/2599844/
    Hyvä että tuli "rahalle vastinetta" fiilis. *
    No jaa, enpä tiedä tuliko vastinetta.... Mutta kuten eräs kaveri totes: "nää kikkareet vaan pitää olla näissä, vaikka ei niitä tarvikkaan"
    Hieno Dyno käyrä aikalailla saman oloinen kuin minulla vain se 10 hv enemmän.uskoisin myös monien tehomittausten eri lukemien olevan myös säätäjästä kiinni KYLLÄ HAARALA MOTORSPORT OSAA SÄÄTÄÄ JA TOPI MYÖS OSAA AJAA.AKRAN KOKO PUTKISTO EI OLE RAHAN TUHLAUSTA VAIN VÄLTTÄMÄTON PAHA ETTÄ SAA KAWASAKEISTA HEVOSET LAUKKAAN Mitkä välitykset sinulla nyt on alla..ja kuinka toimii...........
    Rupeaa *olemaan katupyöräksi *aika makeet menot *
    KAWASAKI ZX 10 R OVAT TOSI MIESTEN PYÖRIÄ



    KAWASAKI ZX 10 R - 06 *NO SPEED LIMIT OVER 150 MILES
    * * * *SUPPORT LAST MAN STANDING TEAM FINLAND
Sivu: 57 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 747555657585967107 ... ViimeinenViimeinen