Tjuu-u. Grosse ja dYNY ovat näin jo tehneet ja itse suunnittelen tekeväni tässä lähitulevaisuudessa.(-kepa- @ Huhti. 27 2010,16:33) kirjoitti
Ns. "Ämeeriikäntemppu" siinä mielessä, että tietääkseni keskustelut ja testaamiset jarrujen parantamisen suhteen ovat alkaneet laajemmalti www.zx-10r.net puolella. Kyseiseltä foorumilta löytyy paljon luettavaa mm. jarruihin liittyen. Hyvä foorumi muutenkin kymppiin liittyen.
- P
Best fix ever!(Perkele @ Huhti. 28 2010,10:43) kirjoitti
Siis jarrupalojen hinnalla uudet toimivat satulat + jarrupalat![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
jarruista sen verran että noi ferodon palat siis ihan ostamisen arvoiset? toisekseen missä vika kun kytkin alkaa pitämään kun kahva on sentin kaks irti kliparista? mahtuuko muilla nimetön ja pikkurilli väliin? itellä ei mahdu ja muistaakseni tälläistä häikkää ei ollut ennen kuin kytkin levyt vaihdoin viime kesänä nyt on vaan ruvennut häiritsemään...![]()
1000km huolto lähestyy. Mitä huoltoliikettä suosittelette Tampereelta tai sen lähialueilta?
Mitä öljyä muuten olette käyttäneet kymppiärrässä?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ite käytin tonnin huollossa RM-Heinolla Tampereella. Bel-Rayn öljyä ovat kuitin mukaan laittaneet.(-kepa- @ Huhti. 29 2010,11:45) kirjoitti
Rm-Heinolla itsekin käyttänyt. Aina on homma pelannu.
Tosin muutaman viikon voi vapaata aikaa joutua jonottaan...
Aprilia RSV4R -11
(Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
Ok. Joku tuossa suositteli Kalevan MP-huoltoa. Onko teillä siitä kokemuksia?(Olli79 @ Huhti. 29 2010,12:55) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ei oo kokemusta ku Heinolta, koska on vasta eka huolto tehtynä. Mutta vien varmasti myös kuuden tonnin huoltoon Heinolle. On siä vaan niin asiallinen meininki.(-kepa- @ Huhti. 29 2010,13:28) kirjoitti
viime vuonna 6tkm huollon 750 Zetaan teetin Haaralan Topilla, kun heinolla ei ollu oikein vapaita aikoja. Vahteristo sano että ns. välihuollon voi teettää missä vaan ja takuut säilyy.
Aprilia RSV4R -11
(Kawasaki ZX-10R -09(R.I.P.), Kawasaki Z750 -08, Ducati monster 600 -98, Suzuki GS 450 -83, Suzuki GS 450 -81, Suzuki RG 125 Gamma -90)
Tässä on vaan tullut sellainen epäileväinen olo kaikkia huoltamoita kohtaan, kun on saanut kuulla sitä sun tätä ja lukea TM:stä kuinka päin percettä noita huoltoja moni liike tekee.(raikkonen @ Huhti. 29 2010,14:21) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Onko kukaan ostellut kymppiin (vm. 06-07) crash padeja? Itse ajattelin laittaa jos pyörä vaikka joskus kippaisi.
Aika kohtuu hintainen setti ebaysta:
http://tinyurl.com/2vcuy7d
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
En laittas, jos ois kasko. Enkä laita omaani, vaikka ei olekkaan kaskoa(-kepa- @ Huhti. 30 2010,19:55) kirjoitti
![]()
Omassa on kawan orkkis runkosuojat ja kippaus apparalla maksoi jalkatapin ja startin kopan verran. Ilman olisi ollut vähän kalliimpi kaato. Suosittelen lämpimästi.(-kepa- @ Huhti. 30 2010,19:55) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Mulla on LSL Stormilta.
Noita oon laittanut 6R ja 10R eri malleihin.
Istuu hyvin, menee ohjeiden mukaaan.
Mutta. Mutta...
Hienoa että todellista hyötyä ei ole tarvinnut todistaa.
Ulkonäkö toimii.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Saisko tähän vielä jotkin perustelut? Yleensä kun, varsinkin kunnolla esim. moottorin kiinnityksen yhteydessä toimivia tatteja pidetään prior. 1. juttuina. Tjuu, on ollut kuulopuheita, että voi runko mennä joissain tilanteissa yms. mutta kyllä kunnon tateilla säästyy rahaa lipoissa aika varmasti.(raikkonen @ Huhti. 30 2010,21:10) kirjoitti
Ja Kaskosta vielä sen verran, että kyllähän se korvaa, mutta omavastuut kirpaisee kuitenkin jonkin verran ja joskus tatit voi autaa aika paljonkin, kun injurea olis tulossa just omavastuun verran tai hieman enemmän.. tämäkin tietenkin riippuu hieman omavastuun määrästä. Lisäksi on varmasti mukavaa kun bonarit tippuu, kalliiksi se kaatuminen tuppaa aina tulemaan.
Lisäksi, jos tatit säästävät isommassa mällissä edes jonkin verran osia = hyvällä tuurilla ehdit vielä samalle kesälle ajamaan. Kun kunnolla menee osaa ja ei mene kuitenkaan lunariin, niin osia joutuukin pahimmillaan odottamaan koko hemmetin kesän. Mukava kun saa sitten pyörän alle 5kk lipasta
- P
Edit: ja kysyjälle.. laita ihmeessä, mutta satsaa joku oikea sarja. Osa noista ebay "tekeleistä" on aikamoista kuraa ja eivät kestä liukuessa vaan jäävät matkan varrelle. Katso esim. LSL, Puig, Woodcraft.. Itse ajattelin hommata woodcraftit vaikka pitää C:ssä sorvata myös katteita, jotta tulee oikein kiinni. C:n kate on hankalahko ja tuohon löytyy enemmän ns. no-drill - malleja. Asennuksen kannalta kyllä helpompia, mutta antavat sitten helpommin myös periksi lipoissa.
mistäs näitä brembon paloja saa mallikohtasesti?(jaulis @ Huhti. 29 2010,16:36) kirjoitti
Noi LSL:t on ihan sikamageen näköset(Goofy S @ Touko. 01 2010,00:36) kirjoitti
. Ja toimivat. Gixerissä oli semmoiset
!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Miq:a lainatakseni: "no ettekai te nyt aijo alkaa kaatuilemaan niillä pyörillänne? Kuulostaa ihan niinkuin olisitte lähdössä kaatuilemaan... Pyörällä on tarkoitus pysyä pystyssä"(Athene @ Touko. 01 2010,20:42) kirjoitti
![]()
![]()
Nimin kerran katupyörällä kontannut...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ja väreillä voi leikkiä...(Athene @ Touko. 01 2010,20:42) kirjoitti
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kyllä kannattaa laittaa tatit. Jo lähinnä senkin takia että jos sattuu kaatumaan, niin ne antaa vähä lisää tilaa.
Ja kyllä ne pienentää korjauskustannuksia.(Nimim. kerran Kemorassa...)
Ja vielä semmonen pointti että jos joutuu syystä tai toisesta kuljettelemaan pyörää pakettiautolla,niin noista tateista on erittäin helppo ja tukeva sitoa pyörä kiinni.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Kybässä ei oo ongelmaa etuvilkkujen kanssa, mutta jos pyörässä on sivukatteissa vilkut, niin ne kannattais poistaa kokonaan ja hankkia esim. vilkulliset peilit.
Nimim. minivilkutkin halkasee katteen....
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Miten olette sisäänajaneet omia pyöriänne?
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Uudellä pyörällä Treelta Lappeenrantaan ja siellä nopeusajotapahtumaan. Piti opettaa heti talon tavoille.(-kepa- @ Touko. 06 2010,21:18) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Ihan ohjekirjan mukaan siinä olevine kierroslukurajoineen. Ei siitä varmaan mitään haittaa ole ollut... kai? Eli vaihtelevilla kierrosluvuilla, eri vaihteilla, eikä liian alhaisilla kierroksilla junuttaen.(-kepa- @ Touko. 06 2010,21:18) kirjoitti
Aina ollut sellainen olettamus, että huolellinen sisäänajo lisää sitten metrejä sinne loppupäähän.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Samalla tavalla olen itsekkin tähän asti ajanut (300km). Tämäkin on niin sellainen asia, että ei tiedä mikä on se "oikea" tapa - vai onko sellaista edes. Ymmärtääkseni nämä pyörät huutavat jo tehtaalla hoosiannaa ennenkö lähtevät sieltä eteenpäin(dYNY @ Touko. 06 2010,21:38) kirjoitti
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Moro! En tiedä olenko hullu mutta jostain syystä mua on alkanut vaivamaan halu ostaa 04-05 zx10r. Koska siitä on tulossa lähinnä radalle rääkkäys peli,niin ainoa mikä näissä tekee arveluttavaksi on tekniikka tai tarkemmin mitä pitää katsoa? Tiedän että joku sanoo kohta katso sivu se ja se,mutta tämä topic on jo pitkä en jaksannut käydä läpi koko litanniaa.
Hidas ja vanha.
Muutamassa -04 mallissa on ollut laturiongelmia, laturi on motin sisällä ja ongelmana on ollut voitelun pettäminen. Jos huono tuuri käy, niin menee muutakin kuin laturi. Mutta eiköhän yli 30 tkm. ajetuissa laturi ole hajonnut, jos on hajotakseen. Joissakin pyörissä on ollut kontaktiongelmaa liittimissä, mutta sekin on aika harvinaista. Muuten toimii kuin junan vessa!
Oma rakkine on kans -04, mutta ei ole laturiongelmaa ollut vaikka mittarissa on 72 tkm. Jos haluaa pelata varman päälle, niin -05 mallissa on jo laturi uudistettu ( laturiongelma koskee vain -04 alkupään tuotantoa). -04 ja -05 mallin erottaa siitä, että takakatteen R on keltainen -04 mallissa ja punainen -05 mallissa.
https://www.mprengas.fi
Suosittelen siinä tapauksessa ostamaan ihan oikean kilvettömän ratapyörän.(m.e @ Touko. 07 2010,19:28) kirjoitti
A) koska siihen on laitettu 3-5 k€ osiin, joten siinä on kaikki hilppeet ja kilkkeet mukana valmiina. Esim. takavaimenin on vakiossa ihan paska ratakäyttöön jne...
B) se on silti huomattavasti halvempi kuin katuversio, johon on vaihdettu ainoastaan pönttö *![]()
C) täydellinen kisakatesarja ei taida maksaa kuin 600-700€, kun taas täydellinen muovikatesarja maksaa 4000 - 5000 €Voin taata että tämä tulee pitemmän päälle huomattavasti edullisemmaksi.
D) Vakuutus kilvettämään pyörään maksaa n. 150 € vuodessa, eli sen minkä säästät vakuutuksissa, voit laittaa joka vuosi niihin kuluviin osiin, kuten kisa katteisiin...
E) Et aja kuitenkaan kadulla rajoitusten mukaan, joten menetät kuitenkin korttisi ja saat 6 kk ehdonalaista... *
usko vaan kun neuvotaan *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ja kilvettömän ostaessa saa yleensä myös paljon tieto-taitoa mukaan. Esim. erillaisia säätökarttoja (vaikka jousituksen) eri radoille.(sky @ Touko. 07 2010,21:22) kirjoitti
Ja samaan rahaan yleensä myyjä suostuu pitämään "help-desk" moodin päällä.
Ja ratapyörällä on varmasti "helpompi" hakea omia rajojaan.
Jokainen ratapyörän ostaja luultavmmin tiedostaa kyseisen laitteen hyvä ja huonot puolet.Ja näin myös tietää että kuka maksaa viulut...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku