noista vakuutuksista vielä, mul on ysiärrään ifissä kaikkeist halvin vakuutus, alle 500€ ympärivuotinen, tosin pyöräkin on -95`..olemattomat bonukset, liikenne 20 ja osakaskossa enemmän en muista paljon kai täydettäytyypä pyytää tarjous 04seen 10ärrään jos uskaltais simmosen kesäks hankkia.. ( lue jos on rahhoo )
![]()
Tero Eskelinen
Itellä ZX10-r -04 Pohjola halvin tarjous,(FireBladeESE @ Tammi. 16 2010,12:57) kirjoitti
Nordea taas edullisin ( syy: sosakaskoon saa ilkivaltaturvan pienellä lisäkustannuksella.), yhteensä 710e/ vuosi @täydet bonarit. Pohjolassa jonkinverran alle 700e.
Liikenteen osuus hieman yli 500e molemmissa.
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
onks teillä käynyt ranteisiin taikka selkään 10ärrän ajoasento? käsien puutumista havaittavissa? mul nyt käsien puutuminen ollu yli kuukauden vaik oo edes ajokelit...täytyis vissiin mennä lääkäriin.. mites toi kymppi sopii nurkka pyörittelyyn?
Tero Eskelinen
Hiljasis vauheis alkaa kädet puutumaan mut ei se sit jos on hyvä matkavauhti. Hyvi sopii pyörittelyyn ja pommittamisee(FireBladeESE @ Tammi. 16 2010,18:08) kirjoitti
![]()
Kawasaki zx-10r
Kertokaapa kuuluuko teidän 10-Ärrien keulasta "naksunaa" kun pyörää työntää/ajaa eteenpäin ja etujarrua painelee nopeasti? Omasta kuuluu ja on ihan samanlainen ääni kun ohjauslaakeri olisi löysässä tai kulunut mutta kun pyörä on 06-mallinen ja ajettu 11000 km niin ei luulis em.ongelmia vielä olevan. Kolaripyörä kyllä kyseessä että keulakin varmaan voinut olla irti. Ärsyttävä tollanen klappi. Tää on kyllä eka pyörä missä on nk.radiaalijarrut mutta en nyt jaksa uskoa että niistä tuollainen ääni tulisi. Keula näyttää ihan suoralta ja jos putket olisivat väärät niin keula varmaan takertelisi liikkuessaan ja liemet valuisi ulos. Runko on laser-mitattu ja suoraksi todettu paperien mukaan. Ohjauslaakeriin ei vaan mulla ole kiristystyökalua mutta jos siihen soveltaisi tee se itse-välineitä niin vois kokeilla sitä laakerin kireyttä. Normaalia tuollainen tuskin on. *
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Eiköhän tuo kuulu asiaan jo ihan uudesta asti. Tai ainakin minulla on kuulunut... Veikkaisin että saattaa lonkse loppua kunhan levyjen niitit jumivat riittävän tiukalle.(cool´eri @ Tammi. 26 2010,21:23) kirjoitti
Supermoto
Joo, kyllä ne naksuu ja lonksuu.(jaulis @ Tammi. 26 2010,21:34) kirjoitti
Enemmän tai vähemmän, kutoset tai kympit, sisältyy hintaan.
Ole huoleti, niin mäkin.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
vakuutuksista vielä...Ifistä 10ärrään 1400€..taitaa pyörän hankkiminen jäädä..
Tero Eskelinen
Kannattaa vaihtaa yhtiötä, mulla näky Turvan kasko olevan 70% bonuksilla 300€ vuosi 10R:ään. Liikenne oli hieman kalliimpi.
https://www.mprengas.fi
Oletko varma että vika on relerasiassa??(Timbacharly @ Tammi. 09 2010,01:23) kirjoitti
Yleensä kuvaamasi vika johtuu hapettuneista johtosarjan liitoskappaleista (joint connector) penkin vasemman reunan alla.
Johdot on yleensä mustuneet siihen malliin että saa ensin hapolla puhdistella niitä ihan huolella, ja sen jälkeen tinaten yhteen.
ZX-10R + ZX-6RR
If on kyllä usein ylivoimasesti kallein paikka vakuuttaa sportteja, toi tarjous on siis liikenne+osakasko kun aiemmin puhuit osakaskosta? Joku tossa Turvaa jo mainostikin ja itellä myös vakuutukset siellä, hinta sama kun tuossa sun if tarjouksessa. Täyskaskolla..(FireBladeESE @ Tammi. 26 2010,22:59) kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
viime viikolla hain vakuutukset 10ärrään ja turvassa olis liikenne+täyskasko n.1200e/vuosi kaikilla mahollisilla alennuksilla ja pohjolassa oli keskittäjäalennuksilla 1050e/vuosi (30% bonarit liikenteessä ja kaskossa 70%)(Medi @ Tammi. 27 2010,08:36) kirjoitti
Turva korvaa myös ratalipat korkeammalla omavastuulla, Pohjola ei tätä tee. En tarkoita tässä siis mitään hitaita "ajokoulutusryhmiä", vaan ihan vaikka omalla ajalla ajetut ratalipat korvataan Turvasta.
Mullla tulee Pohjola ja Turva samanhintaisiksi ja juuri tuon ratahomman takia vaihdan turvaan talven aikana. Lisäksi tuntuu oudolta se, että muilla vak. yhtiöillä jopa saatekirjeitä, että onnettomuustilastot eivät niin pahoilta ole näyttäneet jne. ja hinnatkaan eivät pahemmin nouse.. Pohjolalla on sitten omat tilastonsa ja sieltä tippuu joka kerta päinvastaista tekstiä, eli koska onnettomuuksia tapahtuu niin ja niin paljon, niin hintoja joudutaan taas nostamaa 10000 %. Kiitos ja näkemiin.
- P
Turvan laskurilla laskettuna hieman alle 100€ halvempi kuin If:ssä...
Tero Eskelinen
Ja sit menet konttoriin ja tinkaat viä. Ei ne kiveen kirjotettuja hintoja ole...(FireBladeESE @ Tammi. 27 2010,23:43) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Mulla oli samavika, rele toimi ok.(Timbacharly @ Tammi. 09 2010,01:23) kirjoitti
Vika oli johtosarjasta, en jaksanu kuitenkaan johtosarjaa purkaa joten otinkohan releen tai sulakkeen jälkeen piuhanpoikki ja uuden vedin suoraa flektille ja johtosarjan kupeeseen nippareilla kiinni, nyt toimii kun unelma!
Hämäs viel ku näytti että tulee jännite johtoon, mutta ku löi flektin kii ni tipahti nollille.
Edit: Saattohan ne liittimet olleet hapettuneetkin, mutta ei ainakaan heiluttelulla ja paineilmalla niihin eloa saanut.
Ex. Kawasaki ZX-6R '05, Ex. Kawasaki ZX-10R '05, Ex. Suzuki GSX-R 1000 K7
Yhteys flektiltä releboksille on ehjä . . Otin releboksille menevät johdot irti boksista ja oman releen + kytkimen + sulakkeiden kautta orkkis-johtosarjaa pitkin menee nyt syöttö flektille(Janne10r @ Tammi. 27 2010,03:22) kirjoitti
,
-tosin manuaalinen, eli pitää katsoa milloin temp >100deg, mutta
+voi heittää flektin päälle jo aikaisessa vaiheessa, vaikka vikan ratakierroksen lopussa
+tai liikennevaloissa ennen 103deg lämpötilaa . .
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Juu, esim ratakäytössä tuo "manuaalimalli" on ihan kätevä.(Timbacharly @ Tammi. 28 2010,23:05) kirjoitti
Tosin jos mittasit alkuperäisen systeemin "yhteyden" esim yleismittarin vastus- tai diodiasteikolla, niin veikkaisin silti että vika mainitsemissani liittimissä, syöttö tai maatto kun notkahtaa vasta sitten kun virtapiirissä kulkee virta (kun flektin pitäis olla päällä)...
Yleismittari ei vastus tai diodiasteikolla kerro yhtään mitään siitä että kestääkö virtapiiri myös kuormaa, kertoo käytännössä ongelmasta ainoastaan jos johto on kokonaan poikki.
ZX-10R + ZX-6RR
Tässä siis sama homma mistä mainitsin myös äskeissä vastauksessa, eli huono kosketus tulee esiin vasta sitten kun virtapiirissä pitäisi kulkea virta.(konda @ Tammi. 28 2010,15:05) kirjoitti
Suuresti epäilisin että se hapettuneisuus on tässäkin ollut aiheuttajana, noita liitoksia kun ei enää meinaa saada johtamaan purkamatta liitoskappaletta...
Kymmenkunta vastaavalla oireella ollutta 04-05 10R:ää tullut korjattua, ja kaikissa ollut vika samoissa liitoskappaleissa.
Ps. kyseiset liitokset kannattaa joka tapauksessa korjata, koska muuten tippuu kohta pelistä muitakin toimintoja.
ZX-10R + ZX-6RR
Vaivaaks sama -05 6R:ää?(Janne10r @ Tammi. 29 2010,17:37) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Soitin maahantuojalle, ja tähän yksilöön on vaihdettu johtosarja takuuseen -05 kesällä . . .Syynä oli ajonestolaitteen toimimattomuus -> ilmeisesti ne huonosti suojatut liittimet syynä.(Janne10r @ Tammi. 29 2010,17:37) kirjoitti
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
jos nuista vakuutuksista saa jauhaa..laskin Pohjantähden laskurilla liikenne 20% ja kasko 20% seisonta-ajattomalla vakuutuksella supealla kaskolla 04seen ärrään 859€!!!! Toi on mielestäni jo SIKAHALPA verrattuna Ifiin ( 1400€)... eipä jumankauta uskois miten kallis toi If on.. nykynen 900r alle 500€ mut Pohjantähdessä ysisatanen ja tonninenR noin suunilleen saman hintasia.. pitäiskö kuiteski alkaa metsästää tota 10ärrää... vai olisko tonniviissatanen kustomi parempi...![]()
![]()
Tero Eskelinen
kuinka paljon pitäsi kierrettä olla näkyvissa takajousessa, kun on vakio asetuksessa? vm 04
gsx1300r -08
gsx-r 1000 -05
zx-10r -04
gsf1200s -04
No on tuo ihan edullinen hinta. . .Laskin huvikseni Pohjolan laskurilla 20%/20% bonuksilla, sen mukaan keskittämisalennuksilla pääsisi 848€:oon, mutta sun parametrit (ikä&asuinpaikka) voi tuoda sitten eroja..(FireBladeESE @ Tammi. 30 2010,11:35) kirjoitti
Ei muuta kun kybä-ärrä niin ei tarvi heti miettiä vaihtoa!
-Jos tuo johtosarja nyt pysyy nipussa. . .
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Täytyy varmaan purkaa ne ja korjata(=kolvata) liitokset .. eihän tässä ihan sekunnissa ajokelit vielä pääse yllättämään. . Asentaa sen manuaali-flektinapin sitten rinnalle lisäksi!(Janne10r @ Tammi. 29 2010,17:37) kirjoitti
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
kai sitä tartteis sit pankinjohtajan juttusille mennä...näin köyhänä.. ja lupa meitin tallipääliköltä *(Timbacharly @ Tammi. 31 2010,23:27) kirjoitti
![]()
niin juu asun Turussa ja oon 37 jos sillä nyt merkitystä..
Tero Eskelinen
Sitä en osaa sanoa, mutta jousen pituus kuormittamattomana (eli esim. pyörä kallistettuna sivujalan varaan niin että paino on kokonaan pois takarenkaalta) vakioesijännityksellä on 178mm.(kylmakone @ Tammi. 30 2010,20:33) kirjoitti
kiitos teidosta(visu @ Helmi. 02 2010,17:07) kirjoitti
gsx1300r -08
gsx-r 1000 -05
zx-10r -04
gsf1200s -04
messuille menijöitä. käykää antaa äänenne 10r. osasto a21 jos siellä ylipäätänsä mitään äänestystä on![]()
![]()