"Loputon suo"(Miq @ Syys. 17 2009,09:16) kirjoitti
hihihihihiiiiii...
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Höpön höpö! Akran kokoränni maksaa 1000€. Filsun vaihdat kuiteskin, venttiilit joudut säätään jokatapauksessa. Eli jos nokkien säätö tuo sen 300€ päälle + 300€ penkitys, niin koko homma on sen 1600€ lisää.(Miq @ Syys. 17 2009,09:16) kirjoitti
Kaiken lisäksi kyllä joku maksaa siitä koko rännin mukana tulevasta uudesta pöntöstä 300€. Eli sulle jää maksettavaksi vain 1300 € pöntön pois myynnin jälkeen. *
Odotas vaan, kun saan rännin kiinni, niin tuun joku päivä ilman killeriä putkipaukkuen teitin pihaan!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sopii mut sil ehdolla että käyn sit kyllä ottaa tyypit. Sää voit hörppii vaikka kaffeet sillä väliin(sky @ Syys. 17 2009,09:51) kirjoitti
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Tuut vaan katkeraks kun pyöräs on seisonnassa, kun ysikin heittää vielä kolmosella hytin pystyyn...(Miq @ Syys. 17 2009,10:11) kirjoitti
![]()
Tällänen tuli just himaan http://kuvablogi.com/nayta/2260819/
Tars viikonloppuna näperrellä kiinni![]()
Minä laittaisin tuohon piikin pienemmän eteen ja ainakin yhden lisää taakse. Muuttuu tuo pyörä niin reuhakkaaksi että tuntuu kuin olisit traktorilla ajanut aikaisemmin... Ja löytyy se rajoitinkin joka vaihteella hätäseen. Eipä se sitten enää niin haittakkaan vaikka huiput hieman tippuu. *(Miq @ Syys. 17 2009,09:01) kirjoitti
Kannattaa kokeilla, oikeasti. *![]()
Supermoto
^^ Samaa mieltä! Piikkiä pienempi eturatas teki kybästä todellisen pedon, jos se sitä ei ollu jo ennenkin..
GAAAAAZ!!!!
Jep. Kyllä se oikeanlainen välitys herättää noita eloon paljon paremmin kuin vielä mikään putkisto ilman solmua... Tosin parastahan se on kun on täysrännit yms... sekä sopiva välitys. Minun mielestä vakiovälit ovat aivan liian pitkät, aivan sama mihin ajoon. Lentokentät ehkä sitten erikseen.(micky1000 @ Syys. 17 2009,19:57) kirjoitti
Supermoto
Lentokenttiähän kyllä sattuu yleensä matkanvarrelle, oli pienempää tai isompaa tietä(jaulis @ Syys. 17 2009,20:06) kirjoitti
Kumma kyllä ne on aina suljettuja alueita
Ei vaan kaipa tuota voisi kokeilla eri rattaitakin. Eturatasta ei vissiin vaan manuaalisesti saa irti? Eli vissiin tarvii pelailla takarattaalla ja siinnä tuleekin sitten limiitiksi ketjun mitta, ettei rengas ota kiinni haarukkaan
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Oikeen merkin oot osannut valita(raikkonen @ Syys. 17 2009,18:58) kirjoitti
Ei jumankekka mä oon kade!
![]()
Vihdoinkin se Yoshin kokoränni nyt sit makaa tuossa olkkarin lattialla ja Yoshissa on kuitenkin räheemmät äänet(Miq @ Syys. 18 2009,08:54) kirjoitti
Laittakaa sitten projekteistanne kuvia + dynokäppyröitä, kun saatte putkia kiinni!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joo ja koska eri generaation kymppejä ja emme pysty kisaamaan suoranaisesti puhtaalla takapyöräteholla, niin sitten pastetaan tänne ääninäytteitä putkista ja kisataan jätkät siltä pohjalta(Athene @ Syys. 18 2009,13:31) kirjoitti
Jostakinhan sitä on aina väännettävä!
- P
Edit: joten pitääpä ruveta jo nyt muokkaamaan videoklippi omasta pyörästä ja lisätä äänet sitten vaikka TÄSTÄ.. -> "on se oikeesti kymppi, on on.. rivinelkku siinä pörisee, putkesta ne soundit tulee".
Edit: laita sä Athene ducceen Aratat, voi tsiisus voiko olla enää ärmäkämmät saundit?
Hieno putkisto! Täällähän ruvettiin porukalla laittaan täysrööriä kymppeihin(raikkonen @ Syys. 17 2009,18:58) kirjoitti
- P
Saakos niitä Ducuunkin(Perkele @ Syys. 18 2009,15:40) kirjoitti
? Mä luulen, että Termignoni olis se ainoa oikea siihen jos olis putkee vaihtamassa
.
No, jos ei ihan suoraan muuten tehoissa pysty kisaan, niin ainakin tietyllä tapaa kyllä. Tehon prosentualinen nousu orkkis/slipari vs. kokoputki?
Lady, Sexy Lady.
Ja sitten päästään perinteiseen vääntöön, eli eri penkeissä mitattu, ilma lämmin "ei ollu tarpeeksi happirikasta"(Athene @ Syys. 18 2009,17:33) kirjoitti
Juu, saahan noita myös Ducatiin. Tuon liittämäni klipin kommentteina näytti olevan "Much better than termis" *
Katso klippi, siinä on juurikin Ducatissa (848).
- P
Pientä näpertelyä http://kuvablogi.com/nayta/2262000/
Penkkiin sitten, kun veli saa toimitettua Commander vitosen. Tänä vuonna todennäkösesti kuitenkin. Tai voin mä käyttää ilman commanderiaki, jos haluutte
Mikämikämikä se sieltä putken päästä pilkistää?(raikkonen @ Syys. 18 2009,19:01) kirjoitti
Ettei vaan olisi joku "nahistin" paikallaan *
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Joo killeri siel vielä paikallaan. Äkkiä vaa koitin käymään, jotta pääsee ottaa hapanta. Huomenna sitte katteet kiinni, killeri pois ja ajelemaan, jos kelejä.
Vai menet kawan pilaan yoshilla(sky @ Syys. 18 2009,11:35) kirjoitti
siinnähän on niin kimeet äänet
Arata vielä menee, mutta että yohsi... No toisaalta se olikin ysi, et kyl kybän murinat aina pesee ysi pihinät
![]()
Olis kuule jäänyt webcamin nokat laittamattal, jos ois akrasta joutunut maksamaan puolet enemmän. Sitäpaitsi Yoshi antaa paremmat alaväännöt, joten tehoja kärsii vielä siirrellä nokkien avulla.(Miq @ Syys. 18 2009,21:49) kirjoitti
Lyön vetoa että Yoshilla saa kokonaisuudessaan paremman virityksen kuin Akralla, sitä paitsi Kawassa on rivinelonen eikä mikään ducatin v2:n, joten äänetkin saa olla kimeät. Tule vaan ulos sieltä kaapistas ja myy se kybä pois ja osta ducati tilalle, niin ei tarvi enään yrittää kompensoida kawan vinkumisia pöntöllä.
![]()
^^ Mulla oli ysissä Yoshin TRS paikoillaan ja oli kyllä melko matalat murinat, parasta mitä ysissä olen kuullut *![]()
Yoshi on tosiaan 4-2-1 ja ylös ei jerkkua tuo, mutta alas ja keskelle oikein mukava lisäys.
Kannataisko Sky hakea nokilla tuonne keskelle vielä lisää? Semmoinen kompromissi (asteista ei tietoakaan) mutta suomen lyhkäsillä radoilla vois toimiakin?
Meinaatko itse ruveta astelevyn & heittokellon kanssa opiskeleen, vai viedä jonnekin pajalle? Tehdäänkö samalla kanteen kevyt porttaus, kun tuli sitäkin hommaa ysin kanssa opiskeltua männä talvena?no ei sentään.. laske vielä kantta se 0,2 - 0,3mm (tuon enempää melkein mahdoton ottaa), ajele seetit & venat kulmiin ja porttaus tosiaan, niin alkaa pöhinä käymään..
Itellä oli kevään kokoonpanona tuo Yoshi, suutinsarja, K&N, Kleen veks, kannen porttaus (kevyehkö) eli valuraatit pois ja hieman avarrusta, imukurkkujen sovitus kanaviin, pakopuoli peiliksi, palotilat peiliksi, männät päältä peiliksi, kannen laskeminen, 520-ketjurataspaketti alumiinitakasella, kytkin vähän järeämpi jne.
Oli oikein räyhäkkä vekotin.
- P
^No mä aattelin et portataan se kansi sitten kun motin sisältä hajoaa jotain ja tarvii avata kansi *Joo, en ala itse säätään, katsotaan penkissä paras tulos ja itketään sitten kun on niin p********* kallista.
Sitä on vähän paha sanoa mitä niillä nokilla saa aikaiseksi, ennenkuin sen penkissä näkee. Setä sano että ne tuo huipputehoja lisää ja säätämällä vielä lisää huippuja, että niillä ei välttämättä saada sinne keskelle lisää... mutta täähän oli rivi nelonen. Kyllä mä tykkäisin jos saisin huippuvääntöä ja tehoa siirrettyä korkeammille kierroksille. Setä vaan sano et ysissäkin voi tulla se rajoitin kuulemma rajoittavaksi tekijäksi yläkierroksia säätäessä. *
Niin ja livenä en oo yoshia kuullut ysissä, mutta youtubesta kuunneltuna on ehdottomasti parhaat äänet mitä ysiin saa.
Kyllä eri asteilla saa tehtyä erilaisia ratkaisuita. Keskellekin on tietääkseni mahdollista viedä säädettävien nokkien avulla jerkkua, mutta yläpään kustannuksella taas kerran. Siksi kutsuinkin tuota kompromissiksi. Kympin kohdalla lueskellut jonnin verran ja onnistunut ok ja eihän noi koneet nyt niin toisistaan eroa. Perus rivareitahan noi..(sky @ Syys. 18 2009,22:53) kirjoitti
Mulla ei noiden omien säätöjen jälkeen tosiaan meinannut kytkin pysyä mukana. Alkoi luistamaan ja veikkaan että johtui myös uusista kevlar-levyistä, vaikka oli annettu öljyssä uida melkein viikon ennen asennusta. Mutta tehot nousi, sen kyllä tunsi. Sääli etten ehtinyt penkissä koskaan käyttämään.. penkissä kun olis käyttänyt ja huomannut, että tehot on tippunut vakioon nähden vain 20%, niin onnistunut virityshän se sillon on?
- P
Edit: niih, tietenni se kovasti vaikuttaa että minkälaiset nostot ja duration niissä webcameissa ylipäätään on. Mä mitään tiedä, mutta mukavahan noista on turista.
Edit2: mäkin suunnittelin viime talvena, että jostain pitäs nokat löytää.. kaatui sitten siihen, ettei sopivaan hintaan sattunut löytymään ja astelevyä & heittokelloakin olin vailla. Nythän noita kelloja olis saanut IKH:ltä tyyliin 60€ mutta eipä silloin sattunut kohdalle, kun kovasti hommaa suunnitteli. Ostitko muuten siltä kaverilta nokat, jonka linkin pistit aiemmin kun juteltiin asiasta? Jos, niin hyvään hintaan kyllä sait!
Edit3: kyllä sun kannattaa se kymppi kuitenkin hommata, sillä kirjoitat näköjään enemmän nykyään kymppi, kuin ysipuolelle
Piti sen verran korjata, että en mää mitään kantta rupee porttaan, jos motti leviää. Pistän sitten isomman lohkon tilalle, mä en ala hifistelemään.Voip olla et sit ei kestä kytkin, eikä alakerta
Joo, kyllä se kymppi on käynyt mielessä, mut olis pitänyt laittaa kolme tonnia väliä ja sit ois saanut 3 vuotta uudemman pyörän mutta samoilla kilometreillä. Joten ei kiitos. Laitan mieluummin kaks tonnia omaani, jonka oon säätänyt itselleni hyväksi ja jonka huoltohistorian tunnen. Kaiken lisäks osaa ajaa sillä myöskin.
Se onkin sitten yksi vaihtoehto, eli Muzzy ja maksaa. Lisäksi noista on ollut "pahoja" puheita aika paljonkin, eli nopsaan väljiä ja öljy rupeaa palamaan.(sky @ Syys. 18 2009,23:16) kirjoitti
Toinen (huono) vaihtoehtohan on esim. Wisecon 923cc tai suurempi mäntäsarja, mutta ongelmana tässä on taas uudempien ysien sylinterit eli poraaminen ilman uudelleen pinnoittamista ei onnistu, isompia putkia ei ainakaan helposti voi vaihtaa ja jos sitten päätyy pinnoitukseen, niin suomesta ei löydy firmaa joka tätä tekisi. Mahtaa edelleen Hollannissa olla lähin.
Sulla jäi kymysyksiä muuten tuohon edelliseen vastaamatta kaiffari
- P
Edit: ja kuitenkin teet sitten loppupeleissä niinkuin minä (tyhmä), eli laitat hirveen määrän euroja pyörään ja sitten kun se alkas olemaan aikalailla hyvä, niin vaihdat pois
Rispektit sille, joka ensimmäisenä turbottaa kymppinsä! Senverta kilpavarustelulta vaikuttaa jo
. Pitkä talvi aikaa rakennella
.
Lady, Sexy Lady.
Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin*Etenkin keskialueelle tullu voimaa helvetisti lisää!
Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.
Tässä vielä kuva ajon jälkeen http://kuvablogi.com/nayta/2262672/
Ruottista muuten löytyy ja on järkihintainenkin. On tukholman liepeillä, jotta voi kiikuttaa vaikka täysristeilyn lomassa osat sinne... ;) Nikasilproffsen(Perkele @ Syys. 18 2009,23:24) kirjoitti
'03 ZX6R
sittenhän ongelmaksi muodostuu enään, millä saa alakerran kestämään(markketo @ Syys. 19 2009,21:31) kirjoitti
![]()